سوریان : بنا مخالف برگزاری انتخابی نبود / او شرایط را سخت دید و نتوانست ادامه دهد

قهرمان کشتی فرنگی المپیک و جهان می‌گوید : بنا سرمربی تیم ملی به هیچ عنوان مخالف برگزاری انتخابی نبود.
جمعه، 2 خرداد 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
سوریان : بنا مخالف برگزاری انتخابی نبود / او شرایط را سخت دید و نتوانست ادامه دهد

قهرمان کشتی فرنگی المپیک و جهان می‌گوید : بنا سرمربی تیم ملی به هیچ عنوان مخالف برگزاری انتخابی نبود.
 
به گزارش راسخون به نقل از فارس، حمید سوریان کشتی‌گیر فرنگی تیم ملی ایران امروز در برنامه ورزش و مردم با تسلیت به درگذشت علیرضا سلیمانی گفت: سلیمانی زبانزد عام و حاص بود و اولین مدال‌آور ایران بعد از انقلاب اسلامی در سنگین‌وزن بود. هر شخصی که می‌خواست این کشتی‌گیر ما را صدا بزند پهلوان صدا می‌کرد و هیچ کس او را به اسم صدا نمی‌زد.
 
وی درباره رقابت‌های جام جهانی گفت: در سال‌های گذشته جام جهانی فاصله زیادی با قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی داشت اما امسال با توجه به اینکه ما بازی‌های آسیای کره جنوبی و قهرمانی جهان را پیش رو داریم و با توجه به اینکه جام جهانی به میزبانی ایران برگزار می‌شود این مسابقات از اهمیت خاصی برخوردار بود. 5-6 ماه برای رسیدن به موفقیت اردوی متمرکز داشتیم و بنا نیز تلاش زیادی کرد که باید به او تبریک گفت. رقابت نزدیک و حساسی با روسیه داشتیم. از ورزشکاران ایران تشکر می‌کنم که سنگ تمام گذاشتند. امیدوارم بازی‌های آسیایی و قهرمانی جهان هم با موفقیت همراه باشد.
 
دارنده مدال طلای المپیک با اشاره به اینکه بنا تکلیف کرده بود همه در جام جهانی حضور داشته باشند، تصریح کرد:‌ بنا با تماس تلفنی که با او داشتم تکلیف کرد همه کشتی‌گیران در جام جهانی حضور پیدا کنند تا تلاشی که کشیده نتیجه‌بخش باشد. روزهای پایانی مشکلات زیادی داشتیم و 15 روز را از دست دادیم اما در نهایت با هماهنگی‌های صورت گرفت و تلاش کسانی که این تیم را بر عهده گرفتند نتیجه لازم را کسب کردیم.
 
سوریان در ادامه در پاسخ به این سؤال که ما دو رقابت دیگر پیش رو داریم آیا فکر می‌کنید بتوان با وزن کم کردن به این مسابقات رسید و نتیجه لازم را کسب کرد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی فاصله کمی با هم دارند وزن کم کردن دشوار است. کسانی که هدایت تیم را بر عهده دارند تلاش کنند بهترین تیم‌ها اعزام شود. قهرمانی جهان در رنکینگ تاثیر دارد و بازی‌های آسیایی هم برای ایران مهم است. ما در دوره قبلی چهارم شده بودیم اما امسال کره میزبانی را بر عهده دارد و در کشتی هم سرمایه‌گذاری کرده است.
 
قهرمان کشتی فرنگی در جهان در ادامه صحبت‌های خود دوباره به زحمات بنا اشاره کرد و اظهار داشت: بنا زحمت زیادی برای من کشیده اما با توجه به اتفاقاتی که افتاد کار کردن برایش سخت بود. او مخالف برگزاری انتخابی نبود. حمید سوریان زمانی که صاحب دوبنده شد از دل انتخابی بیرون آمد و همه ما موافق برگزاری آن هستیم. بنا کارنامه مشخصی را به جا گذاشت و به گونه‌ای نتیجه گرفت که قابل ستایش است. روسیه هر سال در فصل خاصی انتخابی برگزار می‌کند اما بنا این انتخابی را به صورت مسابقات برون‌مرزی برگزار کرد که دیدید در المپیک بهتر از روسیه نتیجه گرفتیم. من اگر احساس کنم نمی‌توانم نتیجه خوبی را کسب کنم هیچ وقت به کشورم خیانت نمی‌کنم.
 
وی درباره طالب نعمت‌پور گفت: من همیشه در این باره با بنا بحث می‌کردم. سال 2010 که انتخابی برگزار شد، نعمت‌پور به قهرمانی جهان اعزام شد. نمی‌توانیم بگوییم نعمت‌پور چون در قهرمانی جهان طلا گرفته در المپیک هم می‌تواند طلا بگیرد.
 
سوریان درباره دلایل جدا شدن بنا از تیم ملی عنوان کرد: من با او صحبت کردم. بنا گفت آنقدر شرایط سخت شده که دیگر نمی‌تواند ادامه دهد. او اعتقاد داشت ایران در جام جهانی قهرمان می‌شود. بنابراین قبل از مسابقات کنار رفت. من هم آسیب‌دیده بودم و نمی‌خواستم کشتی بگیرم. بنا به من زنگ زد و گفت به خاطر من و به خاطر کشورم با کتف آسیب‌دیده کشتی بگیرم چون این مسابقات برای همه مهم بود.
 
سوریان در پایان درباره اینکه آیا می‌تواند مربیگری کند یا خیر، گفت: توانایی‌اش را ندارم چون زحمات آنها را از نزدیک لمس کردم. من هم برای پازاج آرزوی موفقیت دارم.
/2759/



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.