گزارشی از برزیل

کشی : اگر ایران دفاع کند ما راه خومان را پیدا می‌کنیم / حداکثر خواسته‌ام از جام جهانی قهرمانی است

سرمربی تیم ملی فوتبال نیجریه گفت : اگر در تیم ایران بخواهند همه را در دفاع قرار دهند ما هم راه خودمان را پیدا خواهیم کرد.
دوشنبه، 26 خرداد 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
کشی : اگر ایران دفاع کند ما راه خومان را پیدا می‌کنیم / حداکثر خواسته‌ام از جام جهانی قهرمانی است

سرمربی تیم ملی فوتبال نیجریه گفت : اگر در تیم ایران بخواهند همه را در دفاع قرار دهند ما هم راه خودمان را پیدا خواهیم کرد.
 
به گزارش راسخون به نقل از فارس، استفان کشی، سرمربی تیم ملی نیجریه لحظاتی پیش در نشست خبری پیش از دیدار تیم‌های ملی ایران و نیجریه در جام جهانی 2014 برزیل حاضر شد تا پاسخگوی سوالات خبرنگاران باشد.
 
کشی در این نشست در پاسخ به این سوال که تا چند اندازه اعتقاد دارید که جام جهانی می‌تواند نشان دهد که مربیان آفریقایی هم در سطح اول فوتبال مربیگری می‌کنند، گفت: من تأیید می‌کنم ما به اندازه کافی فرصت داده‌ایم به دیگران و حالا باید ببینیم خودمان چه کار می‌کنیم. مهم‌ترین امر برای یک تیم صعود به جام جهانی است و باید ببینیم در این جام چه کاره هستیم. ما باید با روحیه خوب، از این لحاظ تیم را در سطح بالا نگه داریم تا به نتیجه برسیم.
 
وی ادامه داد: بسیاری از مربیان داخلی بوده‌اند که باعث افتخار تیم ملی‌شان بوده‌اند، بنابراین اگر فرصت دهیم، می‌توانند خودشان را نشان دهند. حالا هم خیلی خوب است که مرا بهترین می‌دانید و ما هم کی‌روش را بهترین می‌نامیم. مربی ایران هم مربی خوبی است و باید ببینیم امروز چه کار می‌کند.
 
سرمربی نیجریه در مورد اینکه نمی‌ترسد تیم ملی ایران مقابل نیجریه بازی منفی را ارائه کند؟ گفت:‌ همه چیز تا حالا خوب بوده و همه تیم‌ها هجومی بازی کرده‌اند. این همه هزینه می‌شود تا بینندگان لذت ببرند و ما می‌خواهیم مثل همه بازی کنیم. اگر بخواهند همه را در دفاع قرار دهند ما هم راه خودمان را پیدا خواهیم کرد.
 
کشی درباره اینکه آیا روی ضعف گلزنی تیمش کار کرده است یا خیر و همچنین در مورد بازی مقابل تیمی با سیستم دفاعی مثل ایران گفت: از نظر من گل زدن آنقدر مهم نیست و تعداد گل هم مهم نیست، اگر یک گل بزنیم و آن گل ما را تا فینال برساند خیلی خوب است تا اگر در یک بازی 10 گل بزنیم اما ببازیم. ما فقط اینجا نیستیم که صرفاً بازی کنیم. البته ما در جام جهانی‌های قبلی خیلی خوب عمل نکردیم.
 
وی در خصوص اینکه کاپیتان تیمش چه ویژگی‌های باید داشته باشد، گفت:‌ اوبی میکل یک بازیکن خوب است اما تیم مهم است و همه تیم باید با هم خوب بازی کنند.
 
سرمربی نیجریه در خصوص اینکه فکر می‌کند یک تیم آفریقایی چقدر شانس قهرمانی جهان را دارد، گفت:‌ خیلی زیاد چون تیم‌های آفریقایی خوب هستند، ما باید همه تلاش خود را انجام دهیم. من اسامی بزرگ را صرفاً دلیل قهرمانی نمی‌بینم و این معنی ندارد، در واقع اراده شما می‌تواند تفاوت را ایجاد کند.
 
کشی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه تیمش را شانس قهرمانی می‌داند، با این وجود حداکثر خواسته‌اش از جام جهانی چیست، گفت: رسیدن به فینال و بردن جام جهانی.
 
وی همچنین در خصوص استادیوم محل برگزاری دیدار دو تیم گفت: هم زمین و هم استادیوم بسیار زیبا هستند. وقتی زمین به این عالی‌ای باشد دوست دارید که بازی کنید. بازیکنان دیگر بهتر از این زمین چه می‌خواهند؟
 
کشی در مورد مصدومیت برخی بازیکنان تیم ملی نیجریه در بازی‌های دوستانه گفت: ما برای آماده‌سازی بازی کردیم و می‌خواستیم پس از مدت‌ها در کنار هم باشیم و فقط برای بردن بازی نکردیم.
 
وی افزود: البته بردن مهم هست اما می‌خواستیم ببینیم بازیکنان چقدر می‌توانستند همدیگر را درک کنند و روحیه خودشان را حفظ کنند.
 
کشی در مورد اینکه حضور در جام جهانی 2014 تا چه اندازه برای این تیم اهمیت دارد، گفت:‌ جام جهانی خیلی مهم است و دوباره جمعیت زیادی برای تماشای مسابقات خواهند آمد. تفاوت این است که اینجا جام جهانی است. ما نیز خوب عمل خواهیم کرد چون بازیکنانم شایستگی‌های زیادی دارند.
 
سرمربی نیجریه گفت:‌ بازی‌ها همه مشکل هستند و ایران هم برای برد آمده است، البته همیشه بازی اول تیم‌های مشکل است، اما ما در همه بازی‌ها همین انگیزه را داریم اما بازی اول سخت است.
 
وی در مورد اینکه تفاوت نیجریه امسال با سال 1994 در چیست، گفت:‌ من نمی‌توانم مقایسه کنم چون این تیم یک نوزاد است و یک سال و نیم سن دارد و در واقع نسبت به تیم سال 94 نوزاد است. در سال 94 روحیه تیم خیلی بالا بود. با این حال مهم نیست که تیم چه اندازه سن دارد و ما هم می‌خواهیم تلاش کنیم تا همان روحیه را ایجاد کنیم. اگر این روحیه را افزایش دهیم از آن تیم هم بهتر خواهد بود.
 
کشی در مورد اینکه به خاطر مشکل بودن دیدار تیمش با آرژانتین باید نیجریه، ایران را شکست دهد، عنوان کرد: آیا شما می‌توانید سوال‌تان را نگه دارید؟ چون من به بازی فردا فکر می‌کنم و فقط به ایران فکر می‌کنم پس اجازه دهید بازی با ایران تمام شود. آیا بازی با ایران تعینن کننده نیست؟
 
کشی در مورد اینکه چطور شد که دوباره لاون را به تیم ملی برگرداند، گفت:‌ او پیر نیست و هنوز جوان است. پیت یک بچه است و باید به او فرصت داد تا برای کشورش بازی کند. او برای بازی برای کشورش علاقمند است و ما این فرصت را به او داده‌ایم.
 
وی در مورد مشکلات مالی اردوی نیجریه و پاداش وعده داده شده از سوی رئیس جمهور این کشور به بازیکنان این تیم گفت: من فکر نمی‌کنم که چنین چیزی واقعیت داشته باشد و نمی‌دانم کجا این صحبت‌ها مطرح شده است. ما کار خودمان را انجام می دهیم و همه چیز عالی است و مشکلی نداشته‌ایم.
 
کشی در مورد نقاط قوت ایران و اینکه کدام بازیکن می‌تواند در دیدار فردا برای نیجریه گلزنی کند، گفت:‌ من به شما نمی‌گویم و امشب بعد از بازی خواهم گفت.
 
برای دیدن همه اخبار جام جهانی اینجا را کلیک کنید.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.