سپاهان مدعی اول قهرمانی نیست، باید ظرفیت داشته باشیم

خلیلیان : از کار مربیان ایرانی متحیرم / در شأن من نیست درباره داوری صحبت کنم

مدیرعامل باشگاه سپاهان گفت : در کار مربیان ایرانی متحیر مانده‌ام که بعد از گذشت چند سال هنوز هم بعد از شکست‌ها درباره داوری صحبت می‌کنند.
جمعه، 24 مرداد 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
خلیلیان : از کار مربیان ایرانی متحیرم / در شأن من نیست درباره داوری صحبت کنم

مدیرعامل باشگاه سپاهان گفت : در کار مربیان ایرانی متحیر مانده‌ام که بعد از گذشت چند سال هنوز هم بعد از شکست‌ها درباره داوری صحبت می‌کنند.
 
به گزارش راسخون، مهرزاد خلیلیان در گفت‌وگو با تسنیم، در خصوص پیروزی 3 بر یک سپاهان برابر استقلال، 9 امتیازی شدن این تیم و صدرنشینی عنوان کرد: این پیروزی و صدرنشینی خیلی برای ما مهم نیست و موضوعی که برای ما اهمیت دارد این است که روند معقول، معتدل و رو به رشد خود را ادامه دهیم.
 
وی با تمجید از عملکرد سپاهان در سه هفته ابتدایی لیگ، افزود: کادرفنی با حساب و کتاب کار را پیش می‌برد و امیدوارم غرور تیم را نگیرد و همه کارشان را به خوبی پیش ببرند. جا دارد به استقلال هم تبریک بگویم که تیمی فنی، زحمتکش و پر تلاش نشان داد.
 
مدیرعامل سپاهان با اشاره به شباهت‌های این باشگاه و استقلال خاطرنشان کرد: سوابقی که سپاهان و استقلال دارند شبیه به هم است و هر دو باشگاه در یک دوره تأسیس شده و بیش از 60 سال قدمت دارند. پیش از بازی در خدمت بهرام افشارزاده، مدیرعامل باشگاه استقلال بودم و علاوه بر صحبت‌هایی که با یکدیگر داشتیم، دست بوس‌شان شدم. در کنار یکدیگر هم یک بازی قدرتمندانه، شرافتمندانه و فنی را دیدم که خوشبختانه با پیروزی ما به پایان رسید. هر کسی بیشتر زحمت بکشد برنده می‌شود و البته باید بگویم که در فوتبال چیزی به اسم شکست وجود ندارد. یک تیم برنده شده و دیگری نتوانسته برنده شود.
 
خلیلیان با تأکید بر اینکه پیروزی سپاهان برابر استقلال موضوع مهمی برای اصفهانی‌ها نیست، گفت: اولین بارمان نیست که استقلال را شکست می‌دهیم و در دوره‌های قبل از انقلاب هم که سپاهان چیزی نداشت توانسته برابر این تیم به پیروزی برسد. اکنون موضوع مهم برای ما کادر خوب و عملکرد قابل قبول بازیکنان سپاهان است و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد.
 
وی در خصوص دلایل عملکرد خوب سپاهان در این فصل، اظهار داشت: پیش از اینکه سایر تیم‌ها کارشان را آغاز کنند ما در تلاش بودیم شاکله اصلی تیم‌مان را حفظ کنیم و موفق شدیم این کار را انجام دهیم و چند بازیکن خوب هم به تیم‌مان اضافه کردیم. خوشبختانه بازیکنان جدید هم به خوبی با تیم هماهنگ شده‌اند و اکنون در تیم سپاهان محیطی دوستانه، حرفه‌ای و خوب تشکیل شده است. اکنون می‌بینیم بازیکنی مانند پریرا که یک بازیکن حرفه‌ای است و بیش از 10 نکته اصلی و مهم فوتبال را یاد گرفته در کنار دیگر بازیکنان به هماهنگی کامل رسیده و در بازی با استقلال نیز عملکرد خوبی داشت.
 
خلیلیان درباره ادامه روند تیم فوتبال سپاهان در لیگ برتر، عنوان کرد: تیم‌مان اکنون یکدست است و امیدوارم این روند تا پایان فصل ادامه داشته باشد. البته نباید از این موضوع غافل شویم که ممکن است در طول مسیرمان با مشکلاتی مواجه شویم؛ مشکلاتی مانند اخراج شجاع خلیل‌زاده در اواخر بازی با استقلال که شاید یک مقدار کم لطفی بود. خود این بازیکن هم می‌گفت یادش نبوده یک کارت زرد گرفته است. ما این مسائل را هم به فال نیک می‌گیریم و مطمئن هستیم بازیکنی مثل خلیل‌زاده از این اتفاقات تجربه اندوزی می‌کند.
 
وی در پاسخ به این سؤال که با اعتراض‌های قلعه‌نویی به نوع قضاوت علیرضا فغانی و گرفتن پنالتی به سود سپاهان موافق است یا نه، به تسنیم گفت: در کار مربیان ایرانی متحیر مانده‌ام که چگونه بعد از گذشت این همه سال باز هم هنگام شکست‌ها به قضاوت داور اعتراض می‌کنند. به یاد ندارم کرانچار در این چند سالی که در ایران فعالیت کرده به داوری، محیط فوتبال یا مسائل دیگر اعتراضی کند و همیشه اصول حرفه‌ای را رعایت کرده است.
 
خلیلیان ادامه داد: باید یاد بگیریم اصول حرفه‌ای را رعایت کنیم و طبق قوانین صحبت کنیم. به هرحال آنهایی که اظهار نظر می‌کنند در مسائل از ما واردتر هستند، شرایط را سنجیده‌اند و من نمی‌توانم اظهار نظری کنم. در شأن خودم نمی‌بینم که بخواهم چیزی در خصوص داوری بگویم و قضاوت را به مراجع ذیربط می‌سپارم.
 
وی یادآور شد: سازمان لیگ در خصوص مسائل داوری پیش‌بینی‌هایی داشته، قوانینی را وضع کرده و جریمه‌هایی هم برای آنهایی که در خصوص داوری صحبت می‌کنند در نظر گرفته است. در خصوص نوع قضاوت فغانی هم باید مسائل را از سازمان لیگ جویا شویم، اما امیدوارم خودمان محیطی را درست کنیم که همه از فوتبال و ورزش لذت ببریم.
 
مدیرعامل باشگاه سپاهان درباره صحبت‌هایی که در خصوص وضعیت این تیم می‌شود و برخی می‌گویند سپاهان این فصل جدی‌ترین مدعی قهرمانی است، عنوان کرد: این حرف را قبول ندارم و ما تازه ابتدای راه هستیم. شرایط تا آخر لیگ تغییر پیدا می‌کند و ما از چیزی خبر نداریم. سپاهان سال گذشته نتوانست جامی بگیرد، سهمیه آسیایی را از دست دادیم و مطمئناً این مسائل باعث شده که این فصل تمام انگیزه ما برای قهرمانی باشد اما چیزی قابل پیش‌بینی نیست.
 
خلیلیان با بیان اینکه اگر سپاهانی‌ها از حالا خود را قهرمان بدانند شرایط برای آنها سخت می‌شود، افزود: همچنان به تلاش، فعالیت و هماهنگی خودمان ادامه می‌دهیم و اگر بگوییم 3 بازی را بردیم و تا آخر اینگونه خواهد بود، درست نیست و این مسئله برای ما مشکل‌ساز خواهد شد و بسیار خطرناک است. در دنیا اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی رخ می‌دهد و بازیکنان تیم ما باید ظرفیت لازم را داشته باشند.
 
وی درباره وضعیت سپاهان برای حضور در تورنمنت اروپایی نیم فصل که با حضور تیم شالکه آلمان برگزار خواهد شد، گفت: این درخواست بعد از بازی ما برابر فنرباغچه ترکیه ارسال شد و ما هم برای حضور در این تونمنت اعلام آمادگی کرده‌ایم اما هنوز تاریخ برگزاری این تورنمنت مشخص نیست و نمی‌دانیم چه زمانی باید در این تورنمنت شرکت کنیم.
 
مدیرعامل باشگاه سپاهان در خصوص اینکه گفته می‌شود پس از برگزاری دیدار این تیم برابر استقلال به سینه امید ابراهیمی زده و از او بابت ترک سپاهان انتقاداتی را انجام داده، عنوان کرد: صددرصد این مسئله را تکذیب می‌کنم و این کارها در شأن من نیست. شاید به تخت شانه ورزشکاران بزنم و از آنها تجلیل کنم اما هیچوقت به تخت سینه کسی نمی‌زنم. این را هم باید بگویم کسی که از سپاهان می‌رود این تیم را از دست داده و سپاهان کسی را از دست نمی‌دهد.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.