حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

خداخواهی دل بخواهی دینداری غیر مجاهدانه است

وقتی خداخواهی با دل بخواهی مخلوط شود، نتیجه آن به تعبیر امام راحل(ره) به وجود آمدن دین خطرناکی است که انسان را به یک فرد مذهبی رفاه طلب تبدیل می کند که دینی غیر مجاهدانه دارد.
دوشنبه، 3 شهريور 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
خداخواهی دل بخواهی دینداری غیر مجاهدانه است

 ویرایش عکس دی ماه 98

وقتی خداخواهی با دل بخواهی مخلوط شود، نتیجه آن به تعبیر امام راحل(ره) به وجود آمدن دین خطرناکی است که انسان را به یک فرد مذهبی رفاه طلب تبدیل می کند که دینی غیر مجاهدانه دارد.  
 
به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان، عصر امروز در مراسم بزرگداشت، حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ محرم رشادی، والد استاد رشاد، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس شورای حوزه علمیه استان تهران که در مسجد نور برگزار شد با اشاره به ابعاد شخصیتی این عالم وارسته، اظهار داشت: این روحانی فاضل که پدر شهید سردار صفدر رشاد هم هستند، در طول عمر پر برکت خویش همواره اهل زهد و تقوای الهی و ساده زیستی بود.
 
وی ادامه داد: مداومت در عمل به احکام الهی از خصوصیات بارز آن مرحوم بود، به گونه ای که 50 سال در انجام اعمال صالح و برپایی مجالس روضه مداومت کرد و باید الگویی برای همه ما باشد.
 
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان افزود: ایشان علی رغم توصیه اطرافیان برای ارتقای سطح زندگی و تعمیر، مرمت و نوسازی منزل محقرشان، هیچ گاه این درخواست را قبول نکرده و ضمن حفظ ساده زیستی، همواره با مردم با محبت و کریمانه برخورد می کرد.
 
سخنران این مراسم در ادامه سخنان خود با تاکید بر ضرورت گرایش به عمل صالح در جامعه، گفت: ما در جامعه ای هستیم که گرفتار" علم زدگی" و "ایمان زدگی" است، یعنی بیش از حد انتظار از علم و  ایمان مردم توقع داشته و نقش عمل را نادیده گرفته ایم.
 
وی با انتقاد از غفلت عمومی انجام عمل صالح، خاطرنشان کرد: متاسفانه فرهنگ تمایلات انسانی که متاثر از فرهنگ غرب است، جای عمل به دستورات الهی و تحمل امر حق را گرفته، ولذا می بینیم معمولا مردم گله مندند که چرا علی رغم ایمان و محبت به اولیای الهی، خداوند حاجات مان را نمی دهد. وقتی خداخواهی با دل بخواهی مخلوط شود نتیجه آن به تعبیر امام راحل(ره) به وجود آمدن دین خطرناکی است که انسان را به یک فرد مذهبی رفاه طلب تبدیل می کند که دینی غیر مجاهدانه دارد.
 
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان یادآورشد: در جامعه ما به قدرکافی علم و ایمان و محبت اولیاء الهی جاری است و با همین مقدار علم و ایمان و محبت باید کارهای بزرگ و تعالی های زیبا در رفتار و عمل داشته باشیم و به عمل بها بدهیم. البته باید توجه داشت اگرکسی در مقام عمل، رفتار درست و مودبانه نداشته باشد، هر چقدر ایمان و محبت به اولیاء الهی داشته باشد، به جایی نمی رسد.
 
وی در ادامه با تاکید برلزوم کنترل اعمال و رفتار و استمرار انجام عمل صالح، تصریح کرد: مداومت در عمل و مراقبت، شیوه اولیاء الهی است و بایستی این شیوه در خانواده ها و مدارس اجرا و نهادینه شود.
 
این استاد حوزه و دانشگاه در پایان با اشاره به توصیه های ائمه اطهار(ع) در رابطه با عمل به احکام الهی، گفت: امیرالمومنین علی بن ابیطالب(ع) در وصیت شان به حسنین(ع) "اوصیکم به تقوی الله و نظم امرکم" را بیان فرموده اند، لذا باید این امر سرلوحه زندگی و امور ما باشد.
 
برپایه این گزارش در این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین علوی، وزیراطلاعات، دکترصالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی، سردارسلامی، جانشین فرمانده کل سپاه، جمعی از نمایندگان مجلس، مدیران حوزوی، طلاب و روحانیون واقشار مختلف مردم حضور داشتند.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما