وضعیت بیماریهای قلبی مادرزادی در نوزادان

رئیس شانزدهمین کنگره سراسری تازه های قلب و عروق گفت: معاینه اطفال، اولین و مهمترین روش تشخیص بیماریهای قلبی در نوزادان است که باید توسط پزشک متخصص اطفال انجام شود.
شنبه، 15 شهريور 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
وضعیت بیماریهای قلبی مادرزادی در نوزادان
رئیس شانزدهمین کنگره سراسری تازه های قلب و عروق گفت: معاینه اطفال، اولین و مهمترین روش تشخیص بیماریهای قلبی در نوزادان است که باید توسط پزشک متخصص اطفال انجام شود. 
 
 
به گزارش راسخون به نقل از مهر، دکتر مسعود قاسمی با بیان اینکه تغییر سبک زندگی به شدت بر افزایش بیماریها خصوصا بیماریهای قلبی و عروقی تأثیر گذاشته است، اظهار داشت: متأسفانه جهان نیز درگیر این مسئله شده است. اگر به 5 دهه گذشته بنگریم، افزاد فعال تر، دارای خواب منظم، تغذیه طبیعی بودند و کمتر به بیماری خصوصا بیماریهای قلبی و عروقی مبتلا می شدند، امروزه با اختلال زمان خواب و بیداری، عادات غذایی نامناسب سلامتی افراد به خطر افتاده که این مسئله ناشی از ماشینی شدن سیستم زندگی است.
 
رئیس انجمن آترواسکلروز ایران با بیان اینکه برگشت به سنت ها تا حدود زیادی از شیوع بیماریها می کاهد، بیان داشت: خوشبختانه امروز در بحث تجهیزات پزشکی و اقدامات درمانی بیماریهای قلبی موفقیتهای چشمگیری داشته ایم؛ اگر سنت ها را عمل کنیم و در کنار آن با تکنولوژی و تجهیزات می توانیم در درمان و پیشگیری از بیماریها خصوصا بیماریهای قلبی موفق تر باشیم.
 
احتمال بیماریهای مادرزادی قلبی در نوزادان حدود 2 درصد است
 
قاسمی با بیان اینکه احتمال بیماریهای قلبی مادرزادی در نوزادان حدود 2 درصد است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه وراثت و ژنتیک در بروز بیماریهای قلبی مادرزادی خیلی کم است.
 
رئیس شانزدهمین کنگره قلب و عروق خاطرنشان کرد: معاینه اطفال اولین و مهمترین روش تشخیص بیماریهای قلب در نوزادان است که باید توسط پزشک متخصص اطفال انجام شود، اگر پزشک در معاینه مشکوک به عارضه ای شود طفل را به متخصص قلب کودکان ارجاع خواهد داد که والدین باید به طور جد پیگیر باشند تا طفل در بزرگسالی دچار مشکل حادی نشود.
 
وی با بیان اینکه تبلیغات نادرست داروهای ماهواره ای صدمات جبران ناپذیری به سلامت افراد وارد کرده است، افزود: اخیرا درمان قطعی دیابت در ماهواره تبلیغ می شود که بسیار خطرناک است، روشهای درمانی دیابت که در ماهواره تبلیغ می شود هیچگونه تایید علمی ندارد و بیمار را بیشتر دچار آسیب می کند.
 
شانزدهمین کنگره سراسری تازه های قلب و عروق از 25 تا 28 شهریور ماه جاری در سالن همایشهای رازی برگزار می شود.
 
 
/987/

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.