محققان ایرانی نانو کود تولید کردند

محققان ایرانی موفق به ساخت کود های ارگانیکی با استفاده از فناوری نانو شدند که در افزایش کیفیت محصولات کشاورزی خیلی موثر است.
سه‌شنبه، 6 آبان 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
محققان ایرانی نانو کود تولید کردند

محققان ایرانی موفق به ساخت کود های ارگانیکی با استفاده از فناوری نانو شدند که در افزایش کیفیت محصولات کشاورزی خیلی موثر است.

 

به گزارش راسخون ، حسن کرمی - مجری طرح نانوکودهای ارگانیک در گفتگو با مهر گفت: با توجه به اینکه استفاده بی رویه از کودهای شیمیایی منجر به عوارض منفی زیست محیطی فراوانی می شود، تولید نانوکودهای ارگانیک را شروع کردیم.

 

وی عنوان کرد: نانو کودهای ارگانیک که از فراوری کودهای طبیعی به دست می آیند، مشکلات کودهای طبیعی و کودهای ورمی کامپوست را ندارند و در زمان کوتاهی نسبت به کودهای کامپوست تولید می شوند.

 

کرمی با بیان اینکه سرعت تجزیه و قابل جذب شدن آنها بسیار بیشتر از کودهای ورمی کامپوست و کودهای طبیعی است،اذعان داشت: این خاصیت منجر می شود  که به موقع در دسترس گیاه قرار بگیرد و هدر نرود.

 

وی با اشاره به اینکه اثر نانو کود ارگانیک بارها به صورت علمی و آماری بر روی محصولات مختلف کشاورزی بررسی شده است، اظهار داشت: نتیجه گیری در این آزمایشات که به صورت عادی در زمین های زراعی استفاده شده ،مشخص کرده که این نانو کودارگانیک عوارض زیست محیطی نخواهد داشت.

 

به گفته کرمی نانو کود ارگانیک به چهار شکل چال کود در پای درختان و گلدان، پاشش بر روی خاک مزرعه قبل از جوانه زدن، ریختن نانو کود در آبیاری غرقابی و اسپری کردن مخلوط بر روی برگ می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

 

وی افزود: استفاده از نانو کود ارگانیک علاوه بر افزایش مقدار محصول و افزایش  وزن تک میوه، باعث افزایش حداقل دوبرابری در کیفیت محصولات می شود و طعم و مزه  محصولات تغذیه شده با نانو کود ارگانیک بسیار بهتر از محصولات دیگر می شود.

 

وی با اشاره به اینکه استفاده از نانو کودها باعث افزایش دوره بازدهی و مقاومت بوته ها به سرمای هوا می شود، خاطر نشان کرد: نانو کودارگانیک تنها نانو کود ارگانیکی است که هیچگونه افزودنی شیمیایی ندارد.

 

/117/

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.