نقاشی کردن باعث آرامش در کودکان می شود/ نقاشی و رابطه آن با شادی کودکان

یک روان شناس گفت: نقاشی و خط خطی کردن کاغذ توسط کودکان باعث تخلیه روانی و ایجاد حس آرامش در او می شود.
پنجشنبه، 29 آبان 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نقاشی کردن باعث آرامش در کودکان می شود/ نقاشی و رابطه آن با شادی کودکان

یک روان شناس گفت: نقاشی و خط خطی کردن کاغذ توسط کودکان باعث تخلیه روانی و ایجاد حس آرامش در او می شود.

 

به گزارش راسخون به نقل از باشگاه خبرنگاران  محمد حسین زاده روان شناس ، اظهار داشت: نقاشی و خط خطی کردن کاغذ توسط کودک باعث تخلیه روانی و ایجاد حس آرامش بعد از خلق کردن یک اثر در کودک می شود. 

 
وی افزود: کودکان از سنین 2 سالگی به بعد توانایی گرفتن مداد رنگی را به دست آورده و با فشار بر مداد آن را بی هدف روی کاغذ  حرکت می دهند و با دیدن آثار به جا مانده از مداد رنگی ها شاد می شود. 
 
 
حسین زاده تصریح کرد: خلق کردن، حس زیبایی است که هر انسانی را به وجد می آورد و این حس بعد از نقاشی کردن، در کودک به وجود آمده و باعث شادی و آرامش او می شود. 
 
 
این روان شناس ادامه داد: زمانی که کودک با حرکت دست خود اثر رنگی و زیبایی را از خود به جا می گذارد، مشتاق تر شده و سعی می کند خطوط را شبیه چیزهایی که در اطراف خود می بیند ترسیم کند و همین کار باعث افزایش خلاقیت او می شود. 
 
 
وی اضافه کرد: با افزایش سن کودک و هماهنگ شدن اعصاب و عضله کودک، نقاضی ها شکل خاصی به خود می گیرند و به محیط اطراف و تخیلات کودک شبیه تر می شود. 
 
 
این روان شناس اضافه کرد: کودک در ابتدا سعی میکند چهره والدین خود را ترسیم کند و به والدین هم توصیه می کنم با همراهی کردن کودک و کشیدن حالات چهره با استفاده از خطوط ساده برای کودک، تخیل او را تقویت کنند. 
 
 
وی خاطر نشان کرد: مداد رنگی و کاغذ را باید از یک سالگی در اختیار کودک قرار داد و به او اجازه دهید بدون محدودیت آن چه را در ذهن دارد به تصویر بکشد. 
 
 
 
 /987/


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.