راز های تبدیل شدن به یک هتلدار موفق

در این مقاله با هدف مدیریت هتلداری، رازها و چالش ها همراه ما باشید
سه‌شنبه، 11 ارديبهشت 1403
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
راز های تبدیل شدن به یک هتلدار موفق
تصور کنید مهمانان هتل شما خوشحال هستند؛ زیرا شما شگفت‌انگیزترین تجربه‌ها و حس‌ها را برای آن‌ها ایجاد کرده‌اید.

بنابراین شما نیز خوشحال خواهید بود؛ زیرا تمام تلاش‌هایی که برای خوشحالی مهمانان خود به کار برده‌اید موثر بوده و نتیجه داده است. کارمندان و مدیران هتل نیز خوشحال خواهند بود؛ زیرا درآمد آن‌ها نیز به سرعت افزایش می‌یابد، از این رو اهمیت دادن به مهمانان و مسافران یا برنامه‌ریزی دقیق می‌تواند باعث خرسندی تمامی اعضای حاضر در هتل شود.

هر چه از استراتژی‌های قوی‌تری برای جذب مسافر استفاده کنید، بدون شک مهمانان شاد و وفادار بیشتری نصیبتان می‌شود، پس برای رسیدن به این مرحله باید داده‌های مناسبی در دست داشته باشید و به طور دقیق از نیاز مسافران خود آگاه شوید.

متاسفانه بسیاری از هتلداران پشت پرده کار و تلاش می‌کنند و تنها می‌پرسند آیا کمپین ایمیل تبلیغاتی موفقیت‌آمیز بود؟ آیا افراد زیادی از روی تبلیغات برای رزرو اتاق تماس گرفتند و صدها سوال دیگر. برای اینکه یک هتلدار موفق باشید باید فراتر از این اقدامات فعالیت کنید و مسیرهای مختلفی را در نظر بگیرید.
 

5 توصیه برای تبدیل شدن به هتلداری موفق

در دنیا و عصری که اجاره ملک از همیشه آسان‌تر است، هر کسی که ملکی مجلل و تمیز داشته باشد، به اینترنت دسترسی کامل ارائه دهد و پروفایل یا سابقه درخشانی داشته باشد می‌تواند هتلدار محسوب شود اما همه هتلداران موفق و ثروتمند نیستند. در واقع هتلدار بودن فراتر از داشتن کسب و کاری است که به جای خواب افراد مختلف محدود می‌شود.

موفق‌ترین هتلداران به نکات مختلفی توجه می‌کنند و تمام سعی خود را به کار می‌برند تا تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برای مهمانان خود ایجاد کنند. فرقی ندارد که یک هتل 5 ستاره را راه‌اندازی کنید، یک استراحتگاه معمولی همانند متلی ارزان قیمت را در اختیار مسافران قرار دهید یا غیره اینکه چه حسی به مهمانان خود انتقال می‌دهید شهرت هتل و متل شما را مشخص می‌کند.

در نظر داشته باشید با‌توجه به وجود بررسی‌های آنلاین و توسعه صنعت اینترنتی هتلداری، نوع مهمان‌نوازی شما بسیار مهم است و باید مهمانان شما در کمال رضایت هتل را ترک کنند. از این رو بد نیست توصیه‌های مهم مربوط به این روند را دربرگیرید تا بتوانید به یکی از موفق‌ترین هتلداران تبدیل شوید.
 

خوب باشید


راز های تبدیل شدن به یک هتلدار موفق


در نظر داشته باشید خوب بودن همیشه نتیجه می‌دهد، پس وقتی شما خوب باشید اتفاقات خوبی رخ می‌دهند. این جمله شاید خیلی واضح و پیش پا افتاده به نظر رسد اما واقعیتی است که باید دائم آن را تکرار کنید. نسبت به کارکنان، مشتریان، فروشندگان و حتی رقبای خود مهربان و محترم باشید و آنچه را که کاشته‌اید درو کنید.

کارما همیشه تحت تاثیر رفتارهای شما است و به شما بازمی‌گردد. شاید همیشه پول شما به طور کامل برنگردد اما کارهای خوبی که در طول روز برای مدیریت هتل خود انجام می‌دهید بدون شک به صورت مثبت به شما برمی‌گردد و در برخی موارد این تنها چیزی است به آن نیاز دارید.

در ضمن وجود نظرات مثبت در سایت‌های بزرگ گردشگری می‌تواند مشتریان بیشتری را به سمت هتل شما جذب کند، بنابراین اگر خوب باشید مسافران زیادی در این سایت‌ها بازخوردهای مثبت خود را به ثبت می‌رسانند.

خوب بودن مسئله‌ای است که به راحتی می‌توانید آن را تحت کنترل خود داشته باشید و نظرات مسافران می‌تواند بازتابی از رفتار شما و تیمتان باشد. پس به خاطر داشته باشید هر چیزی که می‌گویید و انجام می‌دهیم بسیار مهم است.

 

متین و خونسرد باشید

همیشه تمامی امور مربوط به هتل طبق خواسته شما پیش نمی‌رود بنابراین نباید توقع داشته باشید که همه مسائل درست براساس انتظارات شما برآورده شوند. با اینکه شما هتلدار هستید و اداره رسمی هتل یا امور مربوط به آن برعهده مدیر هتل است اما شما نیز باید مطمئن شوید که مسافران از اقامت خود راضی بوده و اوقات خوشی را پشت سر گذاشته‌اند.

در ضمن به عنوان یک هتلدار متین باید قدردان بازخورد نظرات مثبت و البته منفی مسافران خود باشید. این موضوع نشان می‌دهد که شما به طور شخصی شکایات مسافران را مورد بررسی قرار می‌دهید، پاسخگوی آن‌ها هستید و سعی می‌کنید تدارکات دلخواه مسافران را فراهم آورید.

این روند باعث می‌شود رابطه شما به عنوان یک هتلدار با مشتریانتان واقعی باشد و در منطقه یا شهر مورد نظر خود از سایر هتلداران تمایز پیدا کنید و این مسئله درست همان چیزی است که شما به دنبال آن هستید.
 

هرگز از بالا به مشتریان یا مسافران خود نگاه نکنید

 
راز های تبدیل شدن به یک هتلدار موفق


زمانی که در حال اداره هتل شخصی خود هستید، به راحتی می‌توانید مشتریان یا مسافران را اخراج کنید و بیشتر از اینکه به افراد اهمیت دهید، پول آن‌ها برایتان مهم باشد اما این روند عاقبت خوبی نخواهد داشت. بدین ترتیب سعی کنید به خاطر رفتار مهمانانتان هرگز عصبانی نشوید و از بالا به آن‌ها نگاه نکنید.

به یاد داشته باشید هر مشتری فرصتی برای یادگیری چیزهای جدید مربوط به کسب و کارتان را فراهم می‌کند و شما به عنوان یک هتلدار موفق در حال رشد و پیشرفت خواهید بود. فراموش نکنید شما به هر مشتری که لبخند بزنید، آن‌ها لبخند شما را پاسخ می‌دهند و به طور بالقوه خطوط ارتباطی جدیدی در میان شما ایجاد می‌شود.
 

همیشه فراتر از قول خود حرکت کنید

همیشه بیشتر و بهتر از آنچه که می‌گویید انجام دهید؛ مشتریان از هتلداران، مدیران هتل و کارکنان انتظار دارند که 100 درصد و به صورت تمام وقت در اختیار آن‌ها باشند. در این صورت اگر مشکلی پیش بیاید هیچ یک از مسافران شما را سرزنش نخواهد کرد؛ زیرا شاهد حضور و تلاش شما بوده‌اند. این موضوع قسمت مهم موفقیت در هر کسب و کار محسوب می‌شود که باید آن را جدی بگیرید.

زمانی که نوبت به وعده‌ها و قول‌های شما می‌رسد، مشتریان شما را مسئول اصلی می‌دانند. بنابراین در هر یک از تعاملات خود با مسافران سعی کنید وعده‌ها و قول‌هایی دهید که در اجرا کردن و برآوردن آن‌ها با مشخصی روبرو نباشید.
 

خود را به جای مشتریانتان بگذارید

مشتریان مایه حیات یک هتل هستند، بنابراین شما بدون آن‌ها هیچ درآمد و سودی نخواهید داشت. البته این موضوع بدین معنا نیست که تنها با مشتریان خود خوب باشید، ارائه خدمات درجه یک به مشتریان نیز به طور مستقیم بر روی کسب و کار شما تاثیرگذار است و همچنین سایر مسافران جایگاه هتل شما را براساس همین موضوعات در نظر می‌گیرند.
 

و در نهایت...

با‌توجه به اینکه انواع مختلفی از هتل‌های 5 ستاره و لوکس یا مجلل روی کار آمده‌اند و توسط بهترین مدیران اداره می‌شوند، بدون شک هتلدار بودن امری سخت است که به دانش عمیق و تخصص حرفه‌ای نیاز دارد.

شما با رعایت نکات مهم و اصولی به طور حتم می‌توانید مشتریان و مسافران زیادی را به سمت هتل خود جذب کنید و به عنوان موفق‌ترین هتلدار فعالیت خود را ادامه دهید. پس کافی است توصیه‌های اصلی ذکر شده را اجرا کنید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.