توصیه های کاربردی در انتخاب رنگ ها در خانه (1)

رنگها به فضا معنی و شخصیت می‌دهند. هر فضایی به رنگ مناسب خود نیاز دارد تا زیباتر جلوه کند. دراین مطلب به نکات مهم برای انتخاب رنگ پرداخته شده است . همه ی ما قبول داریم که ترکیبات رنگی روشن ، قشنگ تر به نظر می‌آیند و محیط خانه را از پرتو درخشانی برخوردار می‌کنند. چنانچه فضای منزل تان را با رنگ‌های عسلی و
پنجشنبه، 5 اسفند 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
توصیه های کاربردی در انتخاب رنگ ها در خانه (1)

توصیه های کاربردی در انتخاب رنگ ها در خانه (1)
توصیه های کاربردی در انتخاب رنگ ها در خانه (1)


 






 

توصیه های کاربردی در انتخاب رنگ ها در خانه (1)

رنگها به فضا معنی و شخصیت می‌دهند. هر فضایی به رنگ مناسب خود نیاز دارد تا زیباتر جلوه کند. دراین مطلب به نکات مهم برای انتخاب رنگ پرداخته شده است .
همه ی ما قبول داریم که ترکیبات رنگی روشن ، قشنگ تر به نظر می‌آیند و محیط خانه را از پرتو درخشانی برخوردار می‌کنند. چنانچه فضای منزل تان را با رنگ‌های عسلی و طلایی بیارایید، متوجه می‌شوید که چقدر اتاق‌های خانه دلباز و روشن می‌شوند. منزل شما با استفاده از رنگ مایه‌های طلایی ، زرد ، شکلاتی و قهوه ای کم رنگ ، درخشش خاصی پیدا می‌کند و اتاق‌هایتان جلوه ای حقیقی به خود می‌گیرند؛ همانند این که تابش نور خورشید سراسر روز در خانه ی شما گسترده باشد.
طیف‌های مختلف از رنگ طلایی ، رنگ‌هایی سرد و گرم را شامل می‌شوند که همه جزء رنگ مایه‌های طبیعی اند و در کنار قهوه ای بسیار هماهنگی خوبی دارند. مبلمان راحتی ، پرده‌ها، فرش‌ها ، همین طور کوسن‌ها ، در اتاقی با ترکیب رنگ طلایی و قهوه ای بسیار شکیل اند ، به خصوص اگر آن‌ها را با مخمل اعلا تلفیق نمایید تا تأثیر گذاری شان بیش تر شود. شما با توجه به علاقه مندی خود می‌توانید از سایه‌های طلایی گرم شامل رنگ مایه‌های مسی و کاراملی بهره بگیرید. رنگ‌های طلایی سرد سایه روشن‌هایی از بژ یا رنگی شبیه به پوست لیمو عمانی را شامل می‌شوند که بسیار سنگین و پرجلوه اند. طلایی‌های سرد وقتی با رنگ‌هایی مثل فندقی یا عنابی که از خود سایه‌های قرمز رنگ ساطع می‌کنند ترکیب شوند، با هم آیی بی نظیری ایجاد می‌کنند.
رنگ‌های متالیک یا در اصطلاح ، همان رنگ‌هایی که از فلزات برگرفته شده اند ، همیشه بسیار چشمگیرند و اگر آرایه‌ها و پوشش‌های پارچه ای و بافت دار منزل از بین چنین رنگ‌هایی برگزیده شوند ، درخشش آن‌ها هر روز بر نشاط ساکنان خانه می‌افزاید. طلایی و نقره ای از برترین رنگ‌هایی هستند که پایه ی فلزی دارند. از سایر طیف‌ها هم می‌توان به برنزی ، مسی آبی، سبز و قرمز متالیک اشاره کرد.
جالب ترین انتخاب برای رنگ دیوار اتاق‌های تاریک ، زرد آفتابی یا کرم درخشان با ته مایه ی طلایی است. این نوع رنگ آمیزی ، کاملا سردی و یکنواختی محیط را از بین می‌برد ، هم چنین باعث روشنی فضا شده، انسان را شاد و زنده دل می‌کند. بهره گیری از این رنگ مایه حسی آرام و دلنشین در اتاق خواب‌ها و اتاق نشیمن ایجاد می‌کند و با ترکیب رنگ‌های سفید و قهوه ای یک محیط دنج برای روزهای کوتاه پاییز و زمستان فراهم می‌آورد.
طیف‌هایی از طلایی خاکی رنگ ، بسیار قوی و گرم هستند. سعی کنید از این رنگ‌ها برای قفسه‌های چوبی قدیمی ، همین طور میز و صندلی‌ها استفاده کنید. البته پس از رنگ زدن این اشیا آن‌ها را کمی سمباده بزنید تا روشن تر شوند و به اتاق نشیمن تان نمایی شاد ببخشند.
برخلاف این حالت، ممکن است از چوب‌های تیره در کنار آرایه‌های روشن در اتاق بهره بگیرید. چوب‌های تیره به رنگ قهوه ای سوخته در محیطی با رنگ مایه‌های طبیعی و خنثی ، نمود بسیار جذابی پیدا می‌کنند. این نوع لوازم اگر نقش واقعی چوب را بر خود داشته باشند ، خیلی زیباتر و شیک تر خواهند بود.

توصیه‌های کاربردی:
 

1. در اتاق خواب‌هایی که نور کمی دارند و همین طور در اتاق نشیمنی که کم وسعت است،‌هاله ای از نور صورتی ملایم به کار ببرید؛ زیرا محیط را دلنشین و مهیج می‌سازد. هم چنین پرده‌ها، مبلمان و دیوار را با ترکیبی از رنگ سفید و کرم انتخاب کنید تا هماهنگی متناسبی در فضای اتاق به وجود آید.
2. مبل و صندلی قدیمی اتاق نشیمن را با پیراهنی از پارچه ی مخمل نرم به رنگ طلایی بپوشانید تاامروز جلوه کنند . سایه روشن‌هایی از شکلاتی و بژ، در کنار طلایی تأثیر گذاری این رنگ را فوق العاده بیش تر می‌کنند. چنانچه از پارچه ی مخمل نقره ای استفاده کنید، می‌توانید آن را در کنار آبی یا سبز رنگ پریده قرار دهید. همین طور با افزودن گلدانی پر از رزهای صورتی و سفید، یک حس خاص و زنانه در فضا ایجاد می‌کنید.
3. پرده‌های گیپور یا تورهای نقش دار باعث می‌شوند که پنجره‌های بزرگ جلوه ی زیادی پیدا کنند. هم چنین با انتخاب رومیزی یا روتختی قلاب دوزی شده و برودری در رنگمایه‌های ملایم صدفی و صورتی ، در اتاق‌های خواب و نشیمن جذابیت بیش تری ایجاد می‌کنید.
4. اگر مایلید پارچه‌های براق به کار برید، اما نمی خواهید اتاق تان خیلی پرزرق و برق شود، آن‌ها را در وسایل کوچک مثل کوسن ، رومیزی ، روبالشی یا مثلاً تابلویی که خود با پارچه ی هم رنگ مبلمان و اثاثیه درست کرده اید ، استفاده نمایید. پارچه‌های ابریشمی طبییعی یا مصنوعی و نیز ساتن براق برای این منظور مناسب اند.
5. پارچه‌های طرح دار چاپی برای پوشش مبلمان یا پرده انتخاب خوبی هستند، ولی زیاده روی در استفاده از آن‌ها، اتاق را خیلی یکنواخت و بی روح نشان می‌دهد. اما پارچه‌هایی با گل‌های برجسته که خیلی شلوغ نباشند، در اتاق‌های بزرگ کاربرد خوبی دارند.
6. می‌توانیم اتاق‌های بی روح و بی رنگ را به وسیله ی نصب پرده‌های خوش رنگ و طرح دار که با نوارهای طلایی و یراق‌های منگوله دار زربفت، از حالت سنگین و ساده خارج کرده، به محیط روحی تازه بدمیم. هم چنین به یاد داشته باشید که گرد آوردن مبلمانی با چوب تیره رنگ ، در کنار کف سازی سنگ و دیوارهای روشن ، همیشه بهترین ترکیب برای اتاق نشیمن است.

رنگ‌های مناسب برای اتاق خواب در سال جدید
 

توصیه های کاربردی در انتخاب رنگ ها در خانه (1)

از آنجا که اتاق خواب خصوصی ترین فضا در هر خانه است، در طراحی دکوراسیون و انتخاب رنگ آن باید پیش از هر چیز سلیقه و نیازهای شخصی صاحب آن را در نظر گرفت .

از آنجا که اتاق خواب خصوصی‌ترین فضا در هر خانه است، در طراحی دکوراسیون و انتخاب رنگ آن باید پیش از هر چیز سلیقه و نیازهای شخصی صاحب آن را در نظر گرفت. با این وجود نباید از اصول طراحی رنگ در دکوراسیون و تاثیرات ناخودآگاهی که هر یک از خانواده‌های رنگی بر روی روح و روان ما به جا می‌گذارد، غافل شد.
ضمن مدنظر داشتن سلیقه ی صاحب اتاق خواب باید کاربرد یک اتاق خواب را نیز در نظر داشت. یک اتاق خواب باید همواره فضایی آرامش بخش و راحت باشد که مکانی مناسب برای خواب و استراحت را فراهم آورد.
هنگام طراحی رنگ یک اتاق خواب بهتر است از انتخاب رنگ‌های درخشان پرهیز کنیم. چرا که ممکن است هنگام استراحت این رنگ‌ها آزار دهنده به نظر برسند؛ اما چنانچه رنگ‌های زنده را بیشتر می‌پسندید، سایه‌های مختلف رنگ آجری در کنار رنگ‌های کرم غنی و سیاه می‌تواند انتخابی مناسب باشد.
اگر به دنبال اتاق خوابی با فضای گرم سنتی و اندکی تجملی هستید، استفاده از رنگ‌های به کار رفته در صنایع دستی شرقی راه حلی مناسب برای دستیابی به چنین فضایی است.
رنگ‌های گرمی چون طلایی، نارنجی‌ها، قرمزهای پرمایه و آجری‌های به کار رفته در طرح‌های سنتی شرقی عاملی مهم در ایجاد نمایی باشکوه و گرم در یک دکوراسیون هستند. علاوه بر به کارگیری این رنگ‌ها در فضای اتاق استفاده از پارچه‌های ابریشمی و کتان طرح دار، تابلوها و مجسمه‌های زینتی شرقی، پارچه‌های سوزندوزی و قلمکار غنا جذابیت این دکوراسیون را دوچندان می‌کند. برای نیل به موفقیت در ترکیب سطوح طرح دار گوناگون در چنین دکوراسیونی لازم است سطوحی ساده و روشن به منظور استراحت چشم در فضای اتاق در نظر گرفته شوند که رنگ ساده و روشن روی دیوارهای اتاق می‌تواند این نقش را به خوبی ایفا کند.
همچنین آویزهای پارچه ای در قسمت بالا و پشت تخت فضایی رمانتیک و خاص به اتاق می‌بخشد و می‌تواند تخت خواب را بیش از پیش به کانون توجه در اتاق تبدیل کند. در مقابل دکوراسیون‌های سنتی دکوراسیون‌های تک رنگ قرار گرفته اند که با به کارگیری تنالیته‌های مختلف یک رنگ فضایی آرام و یکنواخت را پدید می‌آورند. رنگ‌های روشن نمای آفتابی و پرنشاط و در همان حال ساده و آرامش بخش را در برابر دیدگان بیننده قرار می‌دهند.
ترکیب رنگ‌های زرد و سبز از آنجا که سبز یکی از رنگ‌های مشتق شده از زرد است، در فضای اتاق خواب بسیار موفق و مناسب خواهد بود. اما باید به خاطر داشته باشیم که غالب شدن رنگ سبز بر زرد در یک اتاق نشیمن بر جذابیت و زندگی در آن می‌افزاید، اما در یک اتاق خواب اختصاصی قسمت اعظم فضا به رنگ زرد سادگی و آرامشی که لازمه یک اتاق خواب است به آن می‌بخشد؛ حال آن که غالب شدن رنگ سبز در اتاق خواب بیش از میزان لازم به فضا شور و انرژی می‌بخشد.
انتخاب رنگ در اتاق کودکان خود از قواعدی جداگانه برخوردار است. اتاق خواب نوزادان را بهتر است با رنگ‌های ملایم و پاستلی آرایش کنیم. اتاق خواب کودکان خردسال و نوجوانان را نیز می‌توانیم با رنگ‌های شاد و پرانرژیتر زینت دهیم.
استفاده از ترکیب رنگ‌های‌هارمونیک که در چرخه رنگ در کنار یکدیگر قرار گرفته اند نیز در دکوراسیون یک اتاق خواب می‌تواند بسیار موفقیت آمیز باشد. به عنوان مثال استفاده از تنالیته‌های مختلف رنگ بنفش و سبز در کنار یک رنگ روشن متضاد مانند کرم فضایی زیبا می‌آفریند. آنچه باید در طراحی رنگی دکوراسیون یک اتاق خواب همواره در نظر داشته باشیم این است که نه تنها انتخاب مجموعه‌های از رنگ‌ها بلکه میزان به کارگیری آنها و سطوحی که اشغال می‌کنند در مقایسه با هم نیز از اهمیت به سزایی برخوردار است.
همچنین ایجاد رابطه میان سطوح رنگی گوناگون با استفاده از جزئیاتی چون یک قاب عکس، حاشیه‌های کاغذ دیواری نصب شده به دیوار، تکرار طرح خاصی بر روی ملحفه و روبالشی‌ها و یا حتی قرار دادن یک جفت آباژور یا گلدان بر روی پاتختی‌ها یا میز آرایش می‌تواند به دکوراسیون یک اتاق انسجام و هماهنگی بیشتری ببخشد.

اتاق‌های رنگارنگ برای کودکان
 

توصیه های کاربردی در انتخاب رنگ ها در خانه (1)

اولین کاری باید انجام دهید این است که رنگ سفید و رنگ‌های خسته‌کننده و خنثی را از روی دیوارها پاک کنید و رنگ‌های شاد و زیبا را برای اتاق کودکتان در نظر بگیرید .
اولین کاری باید انجام دهید این است که رنگ سفید و رنگ‌های خسته کننده و خنثی را از روی دیوارها پاک کنید و رنگ‌های شاد و زیبا را برای اتاق کودکتان در نظر بگیرید.

آرامش رنگ آبی:
 

توصیه های کاربردی در انتخاب رنگ ها در خانه (1)

رنگ ٱبی سرد، نقاشی دوزیستان و نیزارها و ابرها روی دیوار سراسر اتاق را از قاب‌های مختلف و هنری بی‌نیاز می‌کند. فرزند شما با داشتن این اتاق تمایلی به بیرون رفتن از خانه پیدا نخواهد کرد!

تمام رنگ‌های رنگین کمان:
 

توصیه های کاربردی در انتخاب رنگ ها در خانه (1)

رنگ سبز زنده و با طراوت سرتاسر دیوارهای اتاق را پوشانده است و این اتاق را مناسب یک دختر دبستانی ساخته است. در پائین تخت زیبا و منحصر بفرد یک کشوی متحرک قرار گرفته که دسترسی به آن را برای دختر کوچولو راحت می سازد و سایبان زیبا و رنگارنگ بالای تخت که بارش ربان‌های پارچه‌ای می باشد به زیبایی فضا کمک کرده است.

فضای رقابت:
 

توصیه های کاربردی در انتخاب رنگ ها در خانه (1)

فضای کمدی لبخند را به ارمغان می‌آورد. تقریبا تمام رنگ‌های رنگین‌کمان در این تخت خواب بکار برده شده است که در کنار رنگ فیروزه‌ای دیوار خودنمایی می‌کنند رنگ‌های موجود در روتختی و بالشتک‌ها در قاب‌های بالای تخت هم تکرار شده‌اند.
قرمز، سفید و لاجوردی:

توصیه های کاربردی در انتخاب رنگ ها در خانه (1)

خطوط راه را ه تقریبا در تمام اتاق به کار برده شده است: دیوارها،‌ بالش، روتختی، پنجره و حتی تخت دیواری. رنگ‌های بکار برده شده در این اتاق انتخاب بسیار ماهرانه‌ای بوده است که هر پسر بچه‌ای را به خود جذب خواهد کرد.
آبی و نارنجی:

توصیه های کاربردی در انتخاب رنگ ها در خانه (1)

پوشش این دیوار با رنگ آبی دریانوردی می باشد. این رنگ در کنار رنگ نارنجی با طرح‌های راه‌راه آبی در روی تخت اتاق را اسپرت می سازد که براای هر پسر نوجوانی عالی و جذاب می‌باشد.
اتاق دزدان دریایی برای دو نفر:

توصیه های کاربردی در انتخاب رنگ ها در خانه (1)

جزئیات دریانوردی این اتاق را منحصر به فرد و زیبا ساخته است و برای پسربچه‌ها می‌تواند جذاب باشد و وجود دو تخت خواب به شکل قایق اتاق را بسیار جذاب ساخته است.
رنگ‌های شاد و دخترانه:

توصیه های کاربردی در انتخاب رنگ ها در خانه (1)

رنگ‌های زرد، قرمز و صورتی این اتاق را تشکیل می‌دهند. اتاق زرد رنگ با طرح گلدار و یک تخت بزرگ شاهانه برای هر دختر نوجوانی جذاب و مطلوب می‌باشد.
دیوارها با نوارهای پهن:

توصیه های کاربردی در انتخاب رنگ ها در خانه (1)

طرح غالب در این اتاق طرح راه راه و رنگ غالب رنگ‌های گرمی چون زرد، قرمز و نارنجی می‌باشد. این رنگ‌های شاد وفریبنده و این تخت و دکوراسیون شاهانه مورد پسند هر دختر خانم کوچکی می باشد.
اتاق ورزشکاران:

توصیه های کاربردی در انتخاب رنگ ها در خانه (1)

این اتاق با دیوارهای آبی و سبز رنگ و وسایل ورزشی برای یک پسر نوجوان مناسب است دراین فضا به طرزی زیبا و هوشمندانه از بیشتر رنگها در قسمت‌های مختلف اتاق استفاده شده است.
زندگی در جنگل:

توصیه های کاربردی در انتخاب رنگ ها در خانه (1)

این اتاق جالب که الهام گرفته از زندگی در فضای باز می باشد، که برای دو کودک مناسب است. تخت و وسایل از منابع طبیعی تهیه شده و دیوارهای سبز رنگ جنگل و فضای باز را تداعی می‌کند. در این اتاق باید مواظب حضور خرس‌ها هم بود!!
ترکیب رنگ آبی با رنگ‌های دیگر

توصیه های کاربردی در انتخاب رنگ ها در خانه (1)

آبی رنگی است که به راحتی در کنار رنگ‌های دیگر می‌نشیند و جلوه دیگری به فضا می‌دهد و با قرار گرفتن در کنار دیگر رنگ‌ها معنا و مفهوم آن هم تغییر می‌یابد .
آبی رنگی است که به راحتی در کنار رنگ‌های دیگر می‌نشیند و جلوه دیگری به فضا می‌دهد و با قرار گرفتن در کنار دیگر رنگ‌ها معنا و مفهوم آن هم تغییر می‌یابد.
آبی آرام + صورتی:

توصیه های کاربردی در انتخاب رنگ ها در خانه (1)

جفت شدن این دورنگ آرام و ساکت با هم در یک فضا، اتاق خوابی شیک و آرام و راحت می‌سازد.
نتیجه این ترکیب: اتاقی دخترانه
آبی + اُکر + سبز:

توصیه های کاربردی در انتخاب رنگ ها در خانه (1)

لکه‌هایی از رنگ اکر و سبز درون اتاقی به رنگ آبی بسیار روشن و آرام حس خودمانی و دنج بودن و آرامش را القا می‌کند.
نتیجه این ترکیب: اتاقی راحت و آرام
شتری + قهوه ای + آبی آسمانی:

توصیه های کاربردی در انتخاب رنگ ها در خانه (1)

رنگ آبی آسمانی با قرار گرفتن در کنار دو رنگ قهوه‌ای و شتری جذابتر به نظر می‌رسد. با ترکیب این سه رنگ با هم جلوه‌ای دیگر به اتاقتان بدهید.
نتیجه این ترکیب: شیک و گرم
آبی پر طاووس + سفید:

توصیه های کاربردی در انتخاب رنگ ها در خانه (1)

این کاغذ دیواری با طرح بسیار جسورانه آبی رنگ و سفید رنگ در این فضای کوچک خودنمایی می‌کند که با قرار دادن وسایل کلاسیک و چوبی جذابیت آن دو چندان شده است.
نتیجه این ترکیب: رازداری
آبی خام + نارنجی:

توصیه های کاربردی در انتخاب رنگ ها در خانه (1)

این پالت رنگی شاد ترکیبی از دو رنگ مدرن و به روز آبی خام و نارنجی می‌باشد. استفاده از طیف‌های مختلف رنگ نارنجی فضا را بزرگتر جلوه می‌دهد.
نتیجه این ترکیب: نیرو بخش
آبی آسمانی + لیمویی:

توصیه های کاربردی در انتخاب رنگ ها در خانه (1)

بکار بردن آوای انعطاف پذیر این رنگها در فضا، جلوه ای دیگر به اتاق داده می‌شود. دراین اتاق جلوه ای سنتی و اجدادی احساس می‌شود.
نتیجه این ترکیب: خردمندانه و باروح
آبی بنفش + رنگهای خام و روشن:

توصیه های کاربردی در انتخاب رنگ ها در خانه (1)

طیف عمیقی از آبی در دیوار‌ها در کنار رنگ‌های پاستلی و روشن اثاثیه سبکتر به نظر می‌رسد.
نتیجه این ترکیب: فریبندگی
آبی کدر + نارنجی:

توصیه های کاربردی در انتخاب رنگ ها در خانه (1)

پایه ای از یک رنگ خنثی در فضا با دو رنگ آبی و نارنجی تازگی و طراوت می‌یابد.
نتیجه این ترکیب: مدرن
بارنگهای مختلف اتاقهای خود را زنده و با نشاط کنید

توصیه های کاربردی در انتخاب رنگ ها در خانه (1)

شروع کنید و برای رنگ آمیزی دیوارها به رنگ‌های خنثی "نه" بگویید. افزودن موجی از یک رنگ پرشور و تند به دیوارها و کف، ساده ترین راه زنده کردن یک اتاق است .
از همین جا شروع کنید و برای رنگ آمیزی دیوارها به رنگ‌های خنثی "نه" بگویید. افزودن موجی از یک رنگ پرشور و تند به دیوارها و کف، ساده ترین راه زنده کردن یک اتاق است.
از معمولی تا استثنایی:

توصیه های کاربردی در انتخاب رنگ ها در خانه (1)

هیچ چیز بهتر از رنگ نمی‌تواند یک اتاق معمولی را به یک اتاق محشر و استثنایی تبدیل کند. اما اینجا یک مشکلی هست : رنگهای تند باید بطور یکنواخت و چند لایه زده شوند و تندی این رنگ چشم را اذیت می‌کند. برای حل این مشکل می‌توانید هریک از سطوح را با تکان دادن قلم مو و پاشیدن رنگ تند و سپس خفه کردن و پوشاندن آن با قلم مو رنگ کنید . به جای استفاده از یک لایه رنگ تند می‌توانید به روشی که ذکر شد رنگ را روی دیواری که رنگ زمینۀ آن خنثی است بزنید.یک فرش سبزآبی خنثی، پرده‌های بژ به همراه اثاثیۀ سفید، اتاق را رنگین ساخته و در عین حال از تاریکی و خفگی در می‌آورد.
آینه، آینه:

توصیه های کاربردی در انتخاب رنگ ها در خانه (1)

چندین آینه را در یک ردیف روی دیوار بزنید ، با این کار فضا روشن تر و بزرگتر نشان داده خواهد شد.
پوشش‌های رنگارنگ:

توصیه های کاربردی در انتخاب رنگ ها در خانه (1)

برای آنکه در اولین نگاه، رنگ اصلی مورد نظرتان به بیننده القا شود می‌توانید پوشش‌های رویی وسایلی که بیشترین توجه را به خود جلب می‌کنند را به رنگ مورد نظر انتخاب کنید.
طرح و نقش:

توصیه های کاربردی در انتخاب رنگ ها در خانه (1)

در انتخاب کاغذ دیواری بهتر است رنگ زمینۀ خنثی و طرحهای روی آن را به رنگ غالب سایر وسایل منزل انتخاب کنید. مثل این نقش Taisho از ساندرسون.
ساده و پرشور:

توصیه های کاربردی در انتخاب رنگ ها در خانه (1)

وقتی از رنگهای پرشور و مهیج استفاده می‌کنید، مثل همین سبزی که در اینجا استفاده شده است، سایر المان‌های معماری اتاق مثل تزیینات و رنگ درب و پنجره‌ها، را نیز هماهمنگ با رنگ مذکور انتخاب کنید. در اینجا می‌توانید از رنگ سفید برای هماهنگی با رنگ سبز استفاده کنید.در اینجا برای ایجاد هماهنگی و زنده ساختن اتاق از رنگ نارنجی روشن نیز استفاده شده است. در این پالت از المان‌های خنثی، شامل یک گیاه رویایی و زیبا با برگهای پهن و بزرگ، گیاه مینیاتوری همیشه سبز ، رز زردآلویی و رنگهای دلچسب و زیبای مختلف دیگر نیز بهره گرفته شده است.
یک ریزه کاری :

توصیه های کاربردی در انتخاب رنگ ها در خانه (1)

اگر تعویض رویه‌های مبل‌ها در برنامه اتان نیست یا به دلایل اقتصادی از آن صرفنظر کرده اید، می‌توانید با استفاده از چند کوسن بزرگ چهرۀ مبلهایتان را عوض کنید. همانطور که در این عکس می‌بینید این کار با چند کوسن کتانی به رنگ سبز کیوی تازه انجام شده است. طراح این کار توماس پائول است.
یک مدل نمایشی:

توصیه های کاربردی در انتخاب رنگ ها در خانه (1)

یک صندلی لالا با برگ‌های سبز شاد در ترکیب با قطعات خنثی ، مدل شگفت آوری را به نمایش گذاشته است.
یک ایدۀ بکر:

توصیه های کاربردی در انتخاب رنگ ها در خانه (1)

استفاده از ترکیب رنگ صورتی گریپ فروتی با نارنجی گرم روی وسایل چوبی تیره، یک ایدۀ زیرکانه و بکر است؛ همچنین استفاده از رنگ سفید ساده _ روی دیوارها، روکش مبلها و کف زمین _ یک زمینۀ ایده آل برای یک لوستر قرمز پر زرق و برق ، کوسن‌های نارنجی و کاغذ دیواری‌های گلدار فراهم می‌کند. استفاده از لوازم جانبی به رنگهای متنوع و متفاوت ولی هم خانواده به شما کمک می‌کند به خانۀ خود روح ببخشید.
کاغذ دیواری های روغنی متضاد :

توصیه های کاربردی در انتخاب رنگ ها در خانه (1)

این کاغذدیواریها روغنی فابریک موارد استفاده‌های متعددی دارند.
رویه های رنگی :

توصیه های کاربردی در انتخاب رنگ ها در خانه (1)

این رویه های پشمی‌ به رنگهای مختلف موجود است.
خودتان رنگ بزنید:

توصیه های کاربردی در انتخاب رنگ ها در خانه (1)

لازم نیست به فروشگاه EKEA بروید و تمام حسابتان را خالی کنید تا چند تکه وسایل نو بخرید ...می‌توانید روی پارچۀ آباژور قدیمی‌خود را با یک فیکساتور رنگ بزنید و آن را دوباره نو کنید. همچنین می‌توانید این کار را در مورد اکثر وسایل کهنه و قدیمی‌اتان انجام دهید و چهرۀ خانه اتان را کاملا" عوض کنید. میان رنگهای مختلفی که در بازار موجود است استفاده از رنگ قرمز ابریشمی‌ایدۀ جالبی است . برای هماهنگ کردن قسمتهای مختلف یک ویسله می‌توانید از تن‌های مختلف همان رنگ بهره بگیرید.
بهشت روشن :

توصیه های کاربردی در انتخاب رنگ ها در خانه (1)

این آشپزخانۀ معمولی تنها با چند قوطی رنگ به یک آشپزخانۀ شگفت انگیز تبدیل شده است. کابینت‌ها را که قبلا" سفید چوبی با درب‌های شیشه ای بودند، به رنگ سبز سیبی درآورده اند، و دیوارها را به رنگ زیبای بنفش یاسی رنگ کرده اند.برای کف پوش‌ها نیز از تلفیق رنگهای آبی کدر با سفید به صورت خشتی استفاده شده است.
خرده کاریهای جالب:

توصیه های کاربردی در انتخاب رنگ ها در خانه (1)

یک ظرف سفالی به رنگ تند و پرهیجان روی کانتر آشپزخانه قرار دهید و از تاثیر آن در رنگ بخشی به آشپزخانه لذت ببرید. مثل این کاسۀ زیبا که در عکس می‌بینید.
رنگهای دل انگیز:

توصیه های کاربردی در انتخاب رنگ ها در خانه (1)

از زیبایی رنگهای اسطوخودوس سوسنی و سبز سیبی در دکور منزل خود بهره بگیرید.
یک مربع در میان:

توصیه های کاربردی در انتخاب رنگ ها در خانه (1)

برای پوشاندن کف، از موزاییک‌های وینیل ( نوعی پلاستیک) استفاده کنید و مانند نمونه از سنگ صیقلی به رنگ آبی آسمانی که توسط Armstrong’s MODe طراحی شده بهره بگیرید.
ترکیب و هماهنگ کردن:

توصیه های کاربردی در انتخاب رنگ ها در خانه (1)

ترکیب متنوع الگوها و مدل‌های قدیمی‌_ نوارها، طرح حای ستاره ای و پارچه‌های نخی پیچازی یا راه راه _ نمای زیبایی به‌هال این خانه بخشیده است. توجه داشته باشید که ترکیبات متنوع و مختلفی از این مدل‌های قدیمی‌درست کنید و در جای جای خانه بکار ببرید تا دیده شوند و زیبا بنظر رسند. در اینجا همانطور که می‌بینید از انواع تن‌های رنگ آبی _ سرمه ای ،آبی آسمانی ، و آبی سیر _ استفاده شده است. ترکیب این رنگها با زمینه‌های طلایی نمایی فوق العاده به وجود آورده است
گلهای ابریشمی:

توصیه های کاربردی در انتخاب رنگ ها در خانه (1)

گلهای ابریشمی‌رنگینی که در گلدانها قرار داده شده است، شور و حال جاودانه ای به فضا بخشیده است.
عکسهایتان را به یک پاپ آرت تبدیل کنید :

توصیه های کاربردی در انتخاب رنگ ها در خانه (1)

این قاب عکس نقره ای، با نوار پهن خالدار به رنگ زرد قناری، عکس را شبیه یک پاپ آرت واقعی کرده است.
قالی کناره روی پله‌ها:

توصیه های کاربردی در انتخاب رنگ ها در خانه (1)

قالی‌های کتانی کناره با نوارهای خوشرنگ و زیبا، بدون دردسر و فورا" روی پله‌ها را می‌پوشانند.
آموزش رنگ کردن و پتینه دیوار برای یک اتاق دخترانه !

توصیه های کاربردی در انتخاب رنگ ها در خانه (1)

این طراحی با نقش و نگار های تصادفی یا فضای با برنامه كنترل شده است. در اینجا گل ها ی به كار برده شده تصادفا و اتفاقی با فاصله های یكسان از هم قرار دارند .
قدرت گل

توصیه های کاربردی در انتخاب رنگ ها در خانه (1)

این طراحی با نقش و نگار های تصادفی یا فضای با برنامه كنترل شده است. در اینجا گل ها ی به كار برده شده تصادفا و اتفاقی با فاصله های یكسان از هم قرار دارند.
1- پوشش رنگ اصلی دیوار را میتوانید با انواع رنگهای پلاستیک یا روغنی یا حتی پوشش دیواری بلکا انجام دهید ، لكه ها و سوراخ ها را با دقت پیدا كرده و آن ها را بپوشانید و از بین ببرید. یك دیوار را تمام كنید و زمان دهید تا خشك شود

توصیه های کاربردی در انتخاب رنگ ها در خانه (1)

3- اگر از رنگ دیوار استفاده کنید میتوانید به صورت زیر با تنالیته رنگهای روشنتر و تیره تر بر روی دیوار سایه روشن ایجاد کنید. رنگی كه در زمینه قرار دارد با ماله های پشمی مالیده شده و زمینه ای مناسب برای گل های زیبا ایجاد كرده است.

توصیه های کاربردی در انتخاب رنگ ها در خانه (1)

4- با فشار زیاد گل ها را روی دیوار مهر كنید. از رنگ غلیظ استفاده کنید. مهر را بدون لغزش از دیوار دور كنید. مكان گل ها تقریبا در فاصله ی 20 تا 30 سانتی در كنار هم قرار دارند. برای ساختن مهر هم به راحتی میتوانید با یک عدد مقوای کلفت (مثلا مقوای جعهبه کفش) وچسباندم آن بر روی یک تکه شیشه این قالب را درست کنید.

توصیه های کاربردی در انتخاب رنگ ها در خانه (1)

تزین منزل با رنگ بنفش !

توصیه های کاربردی در انتخاب رنگ ها در خانه (1)

از رنگ بادمجانی عمیق به بنفش كمرنگ، بنفش رنگ‌های متنوع و مختلط دارد كه در بسیاری از اتاق‌های بزرگ كاربرد دارد. و آز آن رنگ برای دراماتیك كردن رنگ بندی در یك محل استفاده می‌شود .
از رنگ بادمجانی عمیق به بنفش كمرنگ، بنفش رنگ‌های متنوع و مختلط دارد كه در بسیاری از اتاق‌های بزرگ كاربرد دارد. و آز آن رنگ برای دراماتیك كردن رنگ بندی در یك محل استفاده می‌شود.
* بنفش دلربا

توصیه های کاربردی در انتخاب رنگ ها در خانه (1)

رنگ بنفش باعث ایجاد احساس تجمل ، رفاه و گرمی می‌شود. این ویژگی‌های عالی برای یك اتاق ناهار خوری رسمی است. برای نگهداری اتاق از لحاظ نور و درخشش قاب پنجره‌ها با رنگ روغنی رنگ شده است. میز و صندلی‌های مجلل كه دارای رنگ قهوه ای مایل به زرد است احساس لوكس بودن را به ما می‌دهد و فرش یك رنگ اتاق را پوشانده.
* نور متوازن

توصیه های کاربردی در انتخاب رنگ ها در خانه (1)

رنگ دیوار به قدری غنی است كه آن را تقریبا قهوه ای نشان می‌دهد. در این قالب گیری‌ها آثار هنری و تفكیك رنگ وجود دارد، به صورتی كه هم قرمز است و هم ته رنگ آن از قرمز خارج است. ایلین گرفین یك طراح دكور است كه توصیه می‌كند برای ایجاد یك نور طبیعی در اتاق باید اشباع رنگ‌ها متعادل باشد.
* رنگ بنفش به عنوان یك رنگ بی طرف

توصیه های کاربردی در انتخاب رنگ ها در خانه (1)

ایلین گریفین، برای زمین اتاق به جای رنگ آلویی از رنگ بژ قهوه ای تیره استفاده می‌كند. او این اتاق نشیمن را با رنگ قرمز ، صورتی، بادمجانی و خاكی متحد كرده است.
* اهمیت به یك انتخاب درست

توصیه های کاربردی در انتخاب رنگ ها در خانه (1)

ایلین گریفین با رنگ‌های بنفش، سبز، فیروزه ای ، طلایی و نارنجی یك هنر جالبی نشان داده. این رنگ‌ها می‌تواند از نور به تاریكی در سایه ای از رنگ بنفش متغییر باشد. در این اتاق خواب دیوار‌ها بنفش كم رنگ، بالش‌ها سبز روشن، زرد كره ای و زرد آلویی است كه كاملا با هم دیگر در تضاد بسیار خوب هستند.
* اتاق خواب دنج

توصیه های کاربردی در انتخاب رنگ ها در خانه (1)

قرمز مایل به ارغوانی در ایجاد یك اتاق خواب دنج كمك زیادی می‌كند. این جا به نظر می‌رسد كه در وسایل این تخت خواب علاوه بر رنگ‌های مختلف به رنگ سفید هم توجه خاص شده است. قاب‌هایی كه در بالای تخت خواب است و به نظر می‌رسد هر كدام قسمت‌هایی از یك طرح كارخانه ای است كه در كنار هم بسیار جذاب اند و به ادامه رنگ‌های اتاق كمك زیادی می‌كند.
* دیوار‌های تاریك، اهمیت به روشنی

توصیه های کاربردی در انتخاب رنگ ها در خانه (1)

رنگ زرشكی عمیق دیوار‌ها رنگی مطلوب، در عین حال مجلل برای اتاق است. آلو رنگی است كه بیشتر قرمز و آبی را با هم تركیب می‌سازد، بنابراین هر رنگی كه این دو را در بر داشته باشد بسیار زیبا هستند و رنگ سبز بالش‌ها و رنگ طلایی پرده‌ها متمم رنگ دیوار است.
* رنگ شجاعانه دیوار

توصیه های کاربردی در انتخاب رنگ ها در خانه (1)

رنگ ارغوانی تیره دیوار‌ها همراه با وسایل روشن این اتاق خواب مثل رنگ سبز و نارنجی برای ملافه‌ها، همچنین صورتی گرم در كنار هم به خوبی قرار گرفته اند و از همان رنگ آلو الگو گرفته اند.
* كاملا مدرن

توصیه های کاربردی در انتخاب رنگ ها در خانه (1)

سیاه و سفید نقطه ی شروع ایده آل برای یك پالت رنگ ساده و دراماتیك است. بنفش یك حس فریبنده قابل لمس را به رنگ خنثی می‌افزاید. این رنگ برای ایجاد یك اتاق نهار خوری دنج و مدرن نه بیش از حد تیره است و نه نور بنفش ایجاد سایه كرده است. صندلی‌های بافته شده با مواد طبیعی گرمای خاصی به فضا می‌دهد.
* رنگ آرام دیوار دستشویی و حمام

توصیه های کاربردی در انتخاب رنگ ها در خانه (1)

الهام رنگ دیوار می‌تواند از هر كجا آمده باشد. در این حمام، پرده ی دوش از گل‌های بنفش رنگ الهام گرفته شده و دیوار هم بنفش كم رنگ است. سبد بافته شده در كنار وان یك سبك كلبه ای را به این حمام اضافه كرده.
* اهمیت به بالش‌ها

توصیه های کاربردی در انتخاب رنگ ها در خانه (1)

در این جا یك درس در مورد اهمیت به رنگ وجود دارد. كجای این عكس چشم شما را گرفته است؟ احتمالا درخشان ترین رنگ، رنگ بنفش بالش روی مبل‌های سفید است.
* تاكیدی هوشمندانه

توصیه های کاربردی در انتخاب رنگ ها در خانه (1)

تاكید بر رنگ آلوچه ای آسایش و زیبایی را گاه به گاه به این اتاق نشیمن می‌دهد. دیوار‌های سفید ، یك فرش كم رنگ و یك میز چوب پیك نیك در كنار رنگ آلوچه ای تركیبی جالب است. قرار دادن بالش‌ها به طرق مختلف راه هوشمندانه ای برای ایجاد علاقه به نیمكت چوبی است.
* اهمیت به دیوار

توصیه های کاربردی در انتخاب رنگ ها در خانه (1)

یك موضوع توصیف پذیر با اهمیت به دیوار ایجاد كنید. با كاشی‌های ارغوانی یك حمام مجلل را قابل لمس كنید. دست شویی سفید و براق و نزدیك به دیوار یك نقطه كانونی ایجاد می‌كند.

ادامه دارد ...
ارسالي از طرف کاربر محترم : sarvandihos



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما
توصیه های اخلاقی از آیت الله تألّهى همدانى (رحمه الله)
توصیه های اخلاقی از آیت الله تألّهى همدانى (رحمه الله)
توصیه هایى اخلاقی از آیت الله بهاءالدینى (رحمه الله)
توصیه هایى اخلاقی از آیت الله بهاءالدینى (رحمه الله)
توصیه هایى اخلاقی از آیت الله انصارى همدانى (رحمه الله)
توصیه هایى اخلاقی از آیت الله انصارى همدانى (رحمه الله)
ایران از آبرویش دفاع کرد، کشورهای عربی که آبرویی برایشان نمانده!
play_arrow
ایران از آبرویش دفاع کرد، کشورهای عربی که آبرویی برایشان نمانده!
وقتی ابتکار یک کارگر برای دریافت انگشتر جواب می‌دهد!
play_arrow
وقتی ابتکار یک کارگر برای دریافت انگشتر جواب می‌دهد!
آزادی بیان به سبک فرانسه
play_arrow
آزادی بیان به سبک فرانسه
بازتاب حمله موشکی ایران به صهیونیست‌ها در پاکستان
play_arrow
بازتاب حمله موشکی ایران به صهیونیست‌ها در پاکستان
منطق معیوب تنش‌زدایی آمریکایی
play_arrow
منطق معیوب تنش‌زدایی آمریکایی
استعفای بالاترین مقام نظامی صهیونیست‌ها
play_arrow
استعفای بالاترین مقام نظامی صهیونیست‌ها
ابوعبیده: ما دیدیم که تاثیر عملیات ایران چقدر بود
play_arrow
ابوعبیده: ما دیدیم که تاثیر عملیات ایران چقدر بود
آشنایی با ایران‌شناس و ادیب برجسته
play_arrow
آشنایی با ایران‌شناس و ادیب برجسته
امضای قرارداد واگذاری سرخابی‌ها با حضور وزرای ورزش و اقتصاد
play_arrow
امضای قرارداد واگذاری سرخابی‌ها با حضور وزرای ورزش و اقتصاد
پاسخ کوبنده نماینده کویت در سازمان ملل به نماینده اسرائیل
play_arrow
پاسخ کوبنده نماینده کویت در سازمان ملل به نماینده اسرائیل
ایرانیان نشان دادند که می‌توانند برای اسرائیل یک فاجعه بیافرینند!
play_arrow
ایرانیان نشان دادند که می‌توانند برای اسرائیل یک فاجعه بیافرینند!
لحظات دلهره آور از نجات راننده گرفتار در خودرو آتش گرفته
play_arrow
لحظات دلهره آور از نجات راننده گرفتار در خودرو آتش گرفته