حالت امن در ويندوز 8

اجرای ترفند زير به‌دلیل پیچیدگی‌ و تاثیر كامل آن بر مراحل بوت ویندوز، به‌هیچ وجه به كاربران مبتدی و متوسط پیشنهاد نمی‌شود. اگر ویندوز 8 را روی رایانه خود نصب كرده باشید و به مشكلی برخورد كنید، ممكن است نیاز داشته باشید تا این مشكل را در محیط Safe Mode (حالت امن) رفع كنید.
جمعه، 22 ارديبهشت 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
حالت امن در ويندوز 8

حالت امن در ويندوز 8
حالت امن در ويندوز 8


 

نويسنده:امیر عصاری




 
اجرای ترفند زير به‌دلیل پیچیدگی‌ و تاثیر كامل آن بر مراحل بوت ویندوز، به‌هیچ وجه به كاربران مبتدی و متوسط پیشنهاد نمی‌شود.
اگر ویندوز 8 را روی رایانه خود نصب كرده باشید و به مشكلی برخورد كنید، ممكن است نیاز داشته باشید تا این مشكل را در محیط Safe Mode (حالت امن) رفع كنید.
اگر همچون گذشته از كلید F8 برای ورود به این بخش استفاده كرده باشید، متوجه خواهید شد كه این كلید در ویندوز 8 راه حل مشكل شما نخواهد بود. به‌عنوان یك پاسخ سریع برای استفاده از این قابلیت پیشنهاد می‌كنیم: كلیدهای Shift + F8 را امتحان كنید! خواهید دید كه منوی همیشگی مدیریت بوت در اختیار شما قرار می‌گیرد و می‌توانید ورود به حالت امن را انتخاب كنید.
اما چنانچه قصد دارید كمی حرفه‌ای تر روی پنجره بوت ویندوز مدیریت داشته باشید و گزینه ورود به حالت امن را به صفحه بوت اضافه كنید، می‌توانید به روش زیر عمل كنید:

حالت امن در ويندوز 8

افزودن حالت امن به منوی بوت
 

1ـ ابتدا دسكتاپ را از مترو انتخاب كنید و پس از ورود به دسكتاپ روی آیكون استارت كلیك كرده و گزینه Search را انتخاب كنید.
2ـ از فهرست سمت راست گزینه‌ Apps را انتخاب و در كادر جستجو عبارت CMD را وارد كنید. همان‌طور كه مشاهده می‌كنید همزمان با تایپ عبارت مربوط، آیكون ابزار CMD در سمت چپ به ‌نمایش در می‌آید.
3ـ از فهرست نتایج روی cmd.exe كلیك راست كنید و پس از نمایش علامت چك‌مارك در كنار آن از پایین صفحه، سمت راست روی گزینه Advanced كلیك كنید.
4ـ با انتخاب گزینه Run as administrator این ابزار را با مجوز دسترسی مدیر سیستم اجرا كنید. (چنانچه پنجره كنترل حساب كاربر به‌نمایش درآمد گزینه Yes را انتخاب كنید)
5 ـ پس از اجرای CMD، فرمان زیر را در آن وارد كنید و كلید اینتر را فشار دهید:
bcdedit ‌/‌enum ‌/‌v
6 ـ پس از اجرای فرمان فوق، عبارت زیر را در خط فرمان وارد كرده و یك فاصله خالی(Space) نیز پس از آن اضافه كنید ؛ اما كلید اینتر را فشار ندهید.
bcdedit ‌/‌copy
7ـ در مرحله 6 تنها بخشی از كد را وارد كردیم. برای وارد كردن ادامه كد ‌باید از فهرست اطلاعات موجود، گزینه identifier را در بخش Windows Boot Loader كه ​عبارت مقابل گزینه description در آن Windows Developer Preview است را پیدا كنید، سپس با كلیك راست در بخشی از پنجره CMD، گزینه Mark را انتخاب كنید.
8 ـ متن نوشته شده در مقابل عبارت identifier را به‌طور كامل همراه با علامات قلاب به‌حالت انتخاب درآورده و كلید اینتر را فشار دهید تا در حافظه موقت ویندوز كپی شوند.
9ـ مجدد روی صفحه كلیك راست كرده و این بار گزینه Paste را انتخاب كنید. مشاهده می‌كنید كه عبارت كپی شده در مرحله 8، به فرمان وارد شده در مرحله 6 اضافه شده است. (كلید اینتر را فشار ندهید)
10ـ در ادامه باید مجددا یك فاصله خالی به انتهای فرمان مرحله 9 اضافه كرده و عبارت زیر را نیز به آن اضافه كنید تا فرمان كامل شود:
d Windows 8 Developer Preview (Safe Mode) ‌/
11ـ پس از تكمیل فرمان در مرحله 10، با فشردن كلید اینتر فرمان را اجرا كنید و پنجره CMD را ببندید.
12ـ همان‌گونه كه با طی مراحل 1 تا 4، ابزار CMD را اجرا كردید با نوشتن عبارت msconfig در كادر جستجو، ابزار msconfig.exe را نیز اجرا كنید.
13ـ به تب Boot مراجعه كرده و از فهرست موجود، گزینه (Windows 8 Developer Preview (Safe Mode را انتخاب كنيد.
14ـ علامت چك‌مارك كنار عبارت Safe Boot را نیز فعال كرده و گزینه Minimal را از گزینه‌های موجود در آن انتخاب كنید.

ورود به حالت امن
 

15ـ با انتخاب گزینه OK، تغییرات ذخیره می‌شود و ویندوز با نمایش پنجره‌ای از شما می‌پرسد كه مایل به راه‌اندازی مجدد ویندوز هستید یا خیر. در صورت دریافت پاسخ موافق ویندوز راه‌اندازی مجدد شده و به‌طور خودكار در حالت امن بوت می‌شود. (گاهی اوقات پس از راه‌اندازی مجدد ویندوز شما در حالت امن بوت نمی‌شود و صفحه‌ای به‌نمایش در می‌آید كه با انتخاب گزینه (Windows 8 Developer Preview (Safe Mode می‌توانید ورود به حالت امن را انجام دهید.

حذف حالت امن از منوی بوت
 

16ـ برای غیرفعال كردن این قابلیت بايد مجددا cmd.exe را با دسترسی مدیر سیستم اجرا كنید. توجه داشته باشید در حالت امن دسترسی به مترو امكان‌پذیر نیست. پس برای انجام این كار باید توسط ویندوز‌اكسپلورر به مسیر C:\Windows مراجعه كرده و ابزار CMD را در آن جستجو كنید. سپس با كلیك راست روی آن گزینه
Run as Administrator را انتخاب و برنامه را اجرا كنید.
17ـ فرمان زیر را وارد كرده و بدون آن كه كلید اینتر را فشار دهید یك فاصله خالی نیز به انتهای فرمان اضافه كنید: bcdedit ‌/‌delete
18ـ مراحل 7 تا 9 را این بار برای بارت مقابل identifier در بخش Windows BootLoader كه گزینهescription آن شامل (Windows 8 Developer Preview (Safe Modeاست تكرار كنید.
19ـ پس از Paste كردن فرمان مرحله 18 كلید اینتر را فشار دهید تا فرمان اجرا شود.
در صورت موفقیت‌آمیز بودن می‌باید پیام The operation completed successfully را مشاهده كنید.
توجه: با استفاده از روش فوق گزینه ورود به حالت امن به‌طور كامل حذف می‌شود و ویندوز مثل روز اول بوت می‌شود.
اما چنانچه بخواهید این قابلیت را موقتا غیرفعال كنید، ‌باید پس از فعال‌سازی آن به‌جای مراحل 16 به‌بعد، به روش زیر عمل كنید:
ابزار msconfig.exe را طبق آموزش مرحله 16 اجرا كرده و پس از مراجعه به تب Boot، علامت چك‌مارك كنار عبارت Safe boot مربوط به گزینه‌ (Windows 8 Developer Preview (Safe Mode را غیرفعال كنید.
منبع:http://www.jamejamonline.ir
ارسال توسط کاربر محترم سایت :hasantaleb




 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما