پیش شماره شهر های استان فارس

اجرای طرح هم کدسازی تلفن ثابت در استان فارس انجام گرفته که تمامی تلفن های این استان 8 رقمی شده است.
سه‌شنبه، 6 مرداد 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
پیش شماره شهر های استان فارس
به گزارش خبرگزاری برنا، با اجرای این طرح کد 071 جایگزین کلیه کدهای بین شهری شماره تلفنهای ثابت در شهرها و روستا های استان فارس می شود.

همچنین با اجرایی شدن این طرح کد بین شهری شهر شیراز نیز ، از 0711 همچون سایر شهرستانهای استان فارس به 071عدد تغئیر یافته و عدد3 به ابتدای شماره تلفنهای این شهر اضافه می شود.

مدیرعامل شرکت مخابرات فارس در این آئین نمادین اجرایی شدن ین طرح گفت: در سایر شهرستان های استان فارس علاوه بر افزوده شدن یک رقم به ارقام شماره تلفن مشترکین ، کل شماره نیز دچار تغییراتی خواهد شد.

محمودی اظهار داشت: به ابتدای شماره تلفن های ثابت شهر های ، میمند ،فیروزآباد ، کوار ، زرقان ، سپیدان ، سروستان و بخشهای تابعه شهرستان شیراز نیز عدد 3 اضافه می شود و بخشهایی از این شماره تلفنها نیز تغئیر می کند.

او افزود:بر این اساس، به ابتدای شماره تلفن های شهرستان های شمالی استان فارس مانند آباده، اقلید، بوانات، خرم بید، مرودشت، سعادت شهر و ارسنجان و همچنین دو شهرستان کازرون و نورآباد در غرب این استان عدد چهار اضافه می شود و مشترکان در شماره تلفن های خود تغییراتی را نیز شاهد خواهند بود.

محمودی گفت: مشترکان تلفن ثابت در شهرستان های جنوبی استان فارس مانند لار، لامرد، خنج، اوز، گراش، مهر (MOHR )، فسا، داراب، نی ریز، استهبان، جهرم، قیر و کارزین و توابع آنها نیز علاوه بر این که عدد پنج در ابتدای شماره های تلفن این مناطق اضافه خواهد شد ، تغییراتی را نیز در کل شماره تلفن ثابت خود مشاهده خواهند کرد.

مدیرعامل مخابرات فارس گفت: در طرح هم کد سازی، مشترکان تلفن ثابت در استان فارس برای تماس درون استانی، نیازی به گرفتن کد شهرستان های مربوط ندارند.

وی افزود: مشترکان تلفن ثابت در سراسر استان فارس می توانند از طریق سامانه 3200 از تغییرات ایجاد شده در شماره تلفن های خود اطلاع حاصل کنند.

او گفت: همچنین شهروندان می توانند با مراجعه به سایت شرکت مخابرات استان به نشانی www.shiraztel.co.ir، پس از دانلود فایل نرم افزار اندروید، طرح ملی هم کدی و نصب آن بر روی گوشی تلفن همراه خود، از آخرین تغییرات ایجاد شده در شماره تلفن های ثابت استان فارس اطلاع کسب کنند.


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما