برگزيده بيانات عاشورايي رهبر معظم انقلاب

دعاهايي با محتواي عاشورايي از بيان رهبر معظم انقلاب

اميدوارم خداي متعال به برکات سيّدالشّهدا (صلوات الله و سلامه عليه) ما را هدايت کند، نهضت را پابرجا بدارد، روحانيت را - که قوام دستگاه و نظام به قوام اوست - روز به روز در اين جامعه عزيز کند و به همه ي ما روحانيون
يکشنبه، 10 اسفند 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دعاهايي با محتواي عاشورايي از بيان رهبر معظم انقلاب
دعاهايي با محتواي عاشورايي از بيان رهبر معظم انقلاب

 






 
* اميدوارم خداي متعال به برکات سيّدالشّهدا (صلوات الله و سلامه عليه) ما را هدايت کند، نهضت را پابرجا بدارد، روحانيت را - که قوام دستگاه و نظام به قوام اوست - روز به روز در اين جامعه عزيز کند و به همه ي ما روحانيون توفيق دهد که بتوانيم اسلام و دين و معارف اسلامي و قرآني و حسيني را به بهترين شکل و وجه، براي اذهان عمومي مردم بيان کنيم. (1)
* اميدواريم خداوند متعال به برکت حسين بن علي (عليه السلام)، ما را از ياوران آن بزرگوار قرار دهد. ما را در صحنه مجاهدت در راه خدا، از پيشتازان قرار دهد و روح مقدّس امام بزرگوارمان را از ما راضي کند. ما را از سربازان و ياوران امام زمان ارواحناله الفداء قرار دهد و قلب مقدّس آن بزرگوار را از ما خشنود کند. (2)
* از خداي متعال تقاضا مي کنيم ما را در راههاي دشوار جهاد في سبيل الله و در همه صحنه ها هدايت کند، تا بتوانيم تکليف و وظيفه را بشناسيم و بفهميم و همان راه انبياء و ائمه (عليهم السلام) و راه حسين بن علي (عليه السلام) و راه انقلاب را، ان شاء الله، با قوّت و قدرت ادامه دهيم و ان شاء الله مردم مسلمان ما و ملتهاي مسلمان ديگر، در سايه اسلام آينده هاي شيرين تر و روشنتري را شاهد باشند. (3)
* اميدواريم که خداوند متعال برکات و فضل خودش را نازل کند و مشمول ادعيه زاکيّه ولي عصر ارواحنا فداه باشيد. اميدواريم خداوند اين ماه محرّم را ماه رشد و اعتلاي جامعه اسلامي قرار دهد. (4)
* اميدواريم که تحت توجهات ولي عصر ارواحنا فداه، همه شما و همه ما، توفيق پيدا کنيم، بتوانيم به وظايف خودمان در قبال اين پديده عظيم اسلامي زمان خودمان عمل کنيم و تکاليفمان را انجام دهيم، و سعي کنيم هرچه بيشتر خودمان را همرنگ حسين بن علي (عليه الصلاة والسّلام) و ياران آن بزرگوار کنيم. (5)
* اميدواريم که خداوند شما را همواره حسيني بدارد و در راه اهداف حسيني، به هدايتها و نورانيت بيشتر و ثبات در حرکت، مفتخر و سرافراز فرمايد. حضور پرچم خونين حسيني در مقابل چشم ما، يک جلوه فوق العاده است. (6)
* پروردگارا! تو را به حسين و زينب (عليهماالسلام) قسم مي دهيم که ما را جزو دوستان و ياران و دنباله روان آنان قرار بده.
* پروردگارا! حيات و زندگي ما را زندگي حسيني و مرگ ما را مرگ حسيني قرار بده.
* پروردگارا! امام بزرگوار ما را که به اين راه هدايتمان کرد، با شهداي کربلا محشور کن. شهداي عزيز ما را با شهداي کربلا محشور کن.
* پروردگارا! اين ملت بزرگ، اين ملت حسيني و عاشورايي را بر همه دشمنان کوچک و بزرگش پيروز کن؛ دشمنان او را مأيوس و ناکام کن.
* پروردگارا! به محمد و آل محمد، امت اسلامي را در هر جاي دنيا که هستند، سربلند کن؛ تکليف حسيني را به آنها تعليم بده؛ توفيق انجام اين تکليف را به آنها عنايت فرما. (7)
* اميدواريم که خداوند کمک کند و تفضل فرمايد تا ابعاد اسلام عزيز و ابعاد و اعمال حادثه مهم عاشورا، براي همه روشن شود و واقعاً مثل سرچشمه اي، از آن استفاده کنند. ان شاء الله شما آقايان محترم، برادران عزيز - مخصوصاً جوانان مؤمن و مخلص و پرشور - بتوانيد وظيفه خودتان را به به بهترين وجه انجام دهيد؛ مردم را از سرچشمه مبارک عاشورا سيراب سازيد و قلب مقدّس ولي عصر ارواحنا فداه از همه شما راضي باشد. (8)
* اميدواريم خداوند متعال به شما توفيق دهد که ان شاء الله به برکت اين ماه - ماه امام حسين (عليه السلام)، ماه ايثار و شهادت، ماه بروز عاليترين جلوه هاي اخلاق - بتوانيد با مطالب متقن، محکم، متين و مورد نياز قشرهاي مختلف مردم، جامعه و مردم ما را يک قدم به سمت تعالي و تکامل خودشان جلو ببريد و رضاي الهي را کسب کنيد. (9)
* پروردگارا! ما را در راه امام حسين زنده بدار و در راه امام حسين بميران. (10)
* خداوند دعاي حضرت بقية الله (ارواحنا فداه) را شامل حال همه ي ما قرار بدهد و ما را جزو پيروان حقيقي حسين بن علي (عليه السلام) به شمار بياورد. (11)

پي‌نوشت‌ها:

1. بيانات در ديدار جمعي از روحانيون در آستانه ي ماه محرم - 1368/5/11.
2. بيانات مقام معظم رهبري در ديدار قشرهاي مختلف مردم به مناسبت فرارسيدن ماه محرم - 1371/4/10.
3. بيانات مقام معظم رهبري در ديدار علما و روحانيان - 1371/5/7.
4. بيانات مقام معظم رهبري در جمع علما، طلاب و روحانيان، در آستانه ماه « محرم » - 1372/3/26.
5. بيانات مقام معظم رهبري به مناسبت « روز پاسدار »، در جمع هزاران تن از اعضاي سپاه پاسداران و « يگان ويژه نيروي انتظامي » - 1372/10/26.
6. بيانات در ميدان « صبحگاه دانشگاه امام حسين (عليه السلام) » - 1374/8/17.
7. بيانات مقام معظم رهبري در خطبه هاي نماز جمعه (عاشوراي 1416) - 1374/3/19.
8. بيانات مقام معظم رهبري در ديدار روحانيون و مبلغان، در آستانه ماه محرم - 1375/2/26.
9. بيانات در ديدار علما و روحانيون در آستانه ماه محرم - 1377/2/2.
10. بيانات مقام معظم رهبري در خطبه هاي نماز جامعه تهران - 1379/1/26.
11. بيانات در ديدار مردم قم به مناسبت قيام نوزدهم دي - 1387/10/19.

منبع مقاله :
مختارپور قهرودي، عليرضا؛ 72 سخن عاشورايي (از بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي)، تهران: انتشارات انقلاب اسلامي، چاپ دوم (1390)



 

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.