اثر ذكر يا رئوف و يا رحيم در برطرف شدن حزن

آيت‌الله حاج سيد حسين يعقوبي نقل مي‌كند: ‌زماني كه در طالب‌آباد بودم، يك روز اندوه شديدي به خاطر فقر مادي و گرفتاري، به من دست داد و آن‌چنان ناراحت بودم كه چه‌بسا ادامه آن حالت، مرا از پاي درمي‌آورد. در آن حال، به قلبم
شنبه، 16 اسفند 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اثر ذكر يا رئوف و يا رحيم در برطرف شدن حزن
اثر ذكر يا رئوف و يا رحيم در برطرف شدن حزن

 






 

داستان کوتاه

آيت‌الله حاج سيد حسين يعقوبي نقل مي‌كند: ‌زماني كه در طالب‌آباد بودم، يك روز اندوه شديدي به خاطر فقر مادي و گرفتاري، به من دست داد و آن‌چنان ناراحت بودم كه چه‌بسا ادامه آن حالت، مرا از پاي درمي‌آورد. در آن حال، به قلبم الهام شد كه ذكر «يا رئوف، يا رحيم» را به تعداد معيني بگويم.
بي‌درنگ مشغول شدم و همين كه ذكر به پايان رسيد، حالت بي‌نيازي و سروري در قلبم پيدا شد كه آشكارا مي‌ديدم ديگر گرفتاري ندارم و به كلي غصه از دلم برطرف شده، و آرامش پيدا كرده‌ام.
شب بعد در خواب ديدم يك سكه طلاي بسيار زيبا به اندازه كف دست به من دادند و گويا كسي گفت: اين براي توست. آن را گرفتم و ديدم در حاشيه آن نوشته شده است: «الإمام الغريب، المسموم المهموم، علي بن موسي الرضا (عليه السلام).»
متوجه شدم كه اين سكه صورت همان حالي است كه در اثر آن ذكر به من دست داده بود، ولي ارتباط آن با حضرت رضا (عليه السلام) برايم روشن نبود تا اينكه در روايتي ديدم اين ذكر از آن حضرت وارد شده و ايشان فرموده است: «پدرم در خواب به من فرمود: «اي فرزند! هروقت در امر شديدي گرفتار شدي، ذكر «يا رئوف يا رحيم» را زياد بگو».

پيام‌ها:

1. ياد خدا بودن در گرفتاري‌ها، آرامش قلبي براي انسان مي‌آورد.
2. ياد خدا انسان را از غير خدا بي‌نياز مي‌كند.
منبع: www.irc.ir
منبع مقاله :
سفينة الصادقين، نويسنده سيد حسين يعقوبي، ناشر گنج معرفت، محل چاپ قم، سال چاپ 1384، نوبت چاپ اول، صفحه 437 و 438،



 

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.