نمازهاي جمعه و جماعت را دريابيد (1)

پدر و مادر و برادران و خواهرانم! ... تقاضايي که از شما دارم اين است که هميشه حامي و پشتيبان انقلاب اسلامي باشيد. پشتيبان ولايت فقيه باشيد. سخنان امام عزيز را به دقت گوش داده و به آن عمل کنيد. در اجتماعات مذهبي، مراسم
يکشنبه، 23 فروردين 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نمازهاي جمعه و جماعت را دريابيد (1)
 نمازهاي جمعه و جماعت را دريابيد (1)

 

تهيه و تنظيم: ايوب سيف زاده




 

زيرعنوان: سيري در وصيت نامه شهدا

شهيد رضا آذرآبادي حق ( 1362 - 1341 تبريز )

پدر و مادر و برادران و خواهرانم! ... تقاضايي که از شما دارم اين است که هميشه حامي و پشتيبان انقلاب اسلامي باشيد. پشتيبان ولايت فقيه باشيد. سخنان امام عزيز را به دقت گوش داده و به آن عمل کنيد. در اجتماعات مذهبي، مراسم (1) دعاي کميل، راه پيمايي ها، نماز جمعه، مخصوصاً نمازهاي جماعت، شرکت داشته باشيد و وحدت اسلامي خودتان را حفظ کنيد. هنگامي که در مسجد مجتمع هستيد، از احوال يکديگر جويا باشيد و به درد مستضعفان و مستمندان برسيد؛ چرا که بنا بر حديث ذکر شده از پيامبر اکرم (صلي الله عليه و آله و سلم): « هر کس شب را به صبح برساند و در فکر ساير برادران و خواهران مسلمان خويش نباشد، مسلمان نيست. »

شهيد مجيد اخوانپور ( 1362 - 1345 اردستان)

از کليه ي کساني که اين وصيت نامه را مي خوانند، انتظار دارم که اسلام و روحانيت را بشناسند و بشناسانند و از روحانيت، اين سنگر آزادي و عدالت و حامي مستضعفان حمايت کنند و از هرگونه دودستگي و تفرقه که فقط سود آن نصيب دشمنان قسم خورده ي ما مي شود، بپرهيزيد و پيرو مکتب اسلام و خط رهبري باشيد. من به عنوان يک برادر کوچک از شما مردم غيور و شهيدپرور که باعث سربلندي ايران و اسلام در جهان هستيد، مي خواهم که امام امت، اين قلب ملت و اين هديه ي خدا را تنها نگذاريد، وحدت [داشته باشيد] و با شرکت در نماز جمعه که بزرگترين سلاح ماست در مقابل دشمن، مشت محکمي بر دهان ابرقدرت هاي جهانخوار بزنيد و راه شهدا را ادامه دهيد.

شهيد غلامرضا استادزاده ( 1365 - 1342 قم)

... پيام ديگري که به شما دارم (2) اين است که نماز جمعه و جماعت و در شب چهارشنبه ها و جمعه ها دعاي توسل و کميل را بخوانيد و در نماز وحدت و دشمن شکن جمعه شرکت کنيد و از خانواده هاي شهدا و مجروحين و معلولين ديدن نماييد.

شهيد قربان اسدي دهزيري ( 1366 - 1349 جهرم)

من اميدوارم که شما مردم عزيز ايران، امام را ياري کنيد و در پشت جبهه ها براي رزمندگان دعا کنيد که ان شاء الله به ياري امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف)، بتوانيم کربلاي حسين زمان خود را آزاد و نماز وحدت را در آنجا، با امام عزيز خود بخوانيم.

شهيد رستم اسدي ( 1361 - 1341 گرگان)

مادر عزيزم! ... هميشه در نماز جمعه، [با] صفت جلي وحدت، شرکت کنيد و براي امام دعا کنيد.

شهيد حسين اسديان ( 1361 - 1340 تهران)

بنده وصيت مي کنم که امام را تنها نگذاريد و نماز جمعه، پايگاه وحدتبخش سياسي و عقيدتي را خالي نگذاريد و دعاي کميل را ترك نکنيد، وصيت نامه ي شهدا را خوانده و به آن ها عمل کنيد.

شهيد سعيد اعتدالي ( 1364 - 1344 مسجد سليمان)

مساجد را خالي نکنيد و سعي کنيد نمازهايتان را در مساجد بصورت جماعت بخوانيد و نمازهاي جمعه را باشکوه برگزار کنيد؛ زيرا ما هرچه داريم، از همين مراسم و جماعت ها مي باشد. آن عده اي هم که مسئوليتي دارند سعي کنند که کارهايشان را خوب انجام دهند و در کارها خدا را شاهد عمل هايشان بدانند و اختلاف نظرهاي کوچک و بي خود را کنار گذاشته و در خط امام حرکت کنند و با وحدت دست بدست هم داده و مشکلات و موانع انقلاب را از بين ببرند.

شهيد يوسف اکبرزاده ( 1362 - 1337 اهر)

همشهريان عزيز! هرچه بيشتر نماز جمعه ها را فشرده تر کنند که نماز جمعه، وحدت [مسلمانان] را بيشتر و چشم دشمنان اسلام را کور مي سازد.

شهيد رضا اکبري ( 1365 - 1346 کوهپايه)

... نماز را تا مي توانيد به بهترين صورت [و] شکل برگزار نماييد و تا مي توانيد به شکل جماعت برگزار نماييد تا نشانگر حيثيت (3) شما باشد؛ بخصوص در نماز جمعه که بهترين (4) شکل براي نشان دادن وحدت شماست، شرکت گسترده داشته باشيد و هرچه باشکوه تر برگزار نماييد؛ چون ما هرچه انجام مي دهيم براي نماز است...

شهيد امرالله اميني ( 1362 - 1346 اصفهان)

وصيت من به مردم اين است که امام خميني را تنها نگذارند و پيرو ولايت فقيه باشند و در نمازهاي جمعه و جماعات شرکت فعال داشته باشند که يکي از عوامل وحدت ما شرکت در نمازهاي جمعه و جماعات است.

شهيد محسن باباپور ( 1365 - 1344 بابل)

بر شما اي جوانان عزيز! قدر خودتان را بدانيد و به ديگر جوانان عزيز که دارند با سعي و کوشش خود، در جبهه و پشت جبهه به اسلام کمک مي کنند، ما همه بايد مثل اين جوانان باشيم و خيلي هشيار باشيم که فريب نخوريم و به دام افراد بي بند و بار نيفتيم و خداي نکرده، در آخرت عذاب سختي خواهيم داشت. تا مي توانيم [در] مجالس ديني و نماز جماعت شرکت کنيم تا وحدت و هماهنگي در بين ما حکمفرما شود و ميتوانيم سيلي محکمي به دشمنان داخلي و خارجي بزنيم و هميشه مواظب رفتار و کردار خودمان باشيم و کارهاي نيکمان را از همديگر سبقت بگيريم.

شهيد محسن بيننده ( 1366 - 1348 خميني شهر)

اي امت شهيدپرور! به ريسمان الهي چنگ زنيد و متحد و منسجم شويد، همانطور که هستيد که دشمنان اسلام و مسلمين از همين اتحاد و ايمان شما به ذلت و خواري افتادند و به افرادي که قصد از بين بردن شما را دارند و مي خواهند بين شما تفرقه ايجاد کنند، اجازه ندهيد که بين شما نفوذ کنند، به سخنان امام امت گوش فرادهيد که گفته هاي او از ائمه ي اطهار و از رسول خدا و بالاخره از فرمان هاي (5) الهي است. از ولايت فقيه حمايت نماييد، در نماز جمعه اين دانشگاه مسلمين و اين ميعادگاه وحدت و همچنين در نماز جماعات در مساجد، اين سنگرهاي تقوا و انسان سازي شرکت کنيد و با حضور خودتان در اين مکان ها، پوزه ي دشمنان اسلام را به خاك بماليد.

شهيد حسين پاکدل خانقاني ( 1365 - 1341 مشهد)

و اي خانواده ي عزيز و گرامي و دوستانم! امام امت، اين پير جماران را در تمام سختي ها و مشکلات ياري نماييد و در نمازهاي جماعت و جمعه شرکت کنيد که وحدت جامعه در گرو همين اجتماعات است؛ تا چشم منافقان از اين همه همبستگي شما کور شود.

شهيد فرهنگ پزشکي ( 1361 - 1343 تبريز)

اي پدر و مادر گرامي و اي عزيزان من و اي امت شهيدپرور! آيا از زندگي در زير ظلم و مذلت طاغوتيان ناراحت نبوديد و آيا براي شکستن بت ها و براي از بين بردن کفر، زن و مرد و پير و جوان شعار وحدت سر نمي داديد و آيا در عاشوراهاي حسيني، آرزوي بودن در کربلا را نمي کرديد و آيا جان و مالتان و فرزندانتان را فداي دين محمد (صلي الله عليه و آله و سلم ) و لب تشنه ي حسين نمي کرديد؟ پس امروز، روز عمل است و بايد به حسين زمان، خميني کفرستيز لبيک گفت و اسلام را که عزيزتر از همه ي ما حقيران است، نجات داد. اي کاش صدها جان داشتم و يک يک (6) فداي اسلام و قرآن مي کردم و شما اي پدر و مادر عزيز و اي دوستان مهربان! اگر به وعده هاي الهي ايمان داشته باشيد، به شهادت فرزندتان افتخار خواهيد کرد و شما اي امت حزب الله! بايد بدانيد که روح شهيدان از شما اميدها دارد و خونبهايشان [را] که نماز وحدت بخش جمعه و دعاي کميل و پر کردن مسجدهاست، گرامي بداريد و بدانيد که اگر در سرزميني که خون پاك شهيدان ريخته شده، منافقي پا نهد، روحشان عذاب خواهد کشيد.

شهيد نعمت الله پورفريدوني ( 1362 - 1347 سيرجان)

در مراسم مذهبي و به تعبيري صحيح تر مراسم عبادي و سياسي نهايت همکاري را نماييد که ما هرچه داريم از همين مراسم نماز جمعه ها و دعاها، عزاداري ها و راهپيمايي ها داريم؛ اگر عزت داريم، از خون شهداست و اگر وحدت داريم، از نمازجمعه ها داريم و اگر همت، از مراسم عاشورا و ياد حسين (عليه السلام) داريم و اگر مجبور نيستيم که سر تسليم ديگر خم کنيم به خاطر اين است که تنها خدا را مي پرستيم و به او متکي هستيم.

شهيد محمدحسن تقي نسب شورکي ( 1365 - 1351 ميبد)

به عنوان برادر کوچک و حقير شما چند کلمه اي وصيت مي کنم. بايد بگويم من کوچک تر از آن هستم که براي شما پيام بدهم، ولي به عنوان برادر کوچک تر شما، اين چند تذکر را از من گناهکار بپذيريد. تذکر اول اينکه: هميشه پشتيبان اين رزمندگان و ياري کننده ي امام باشيد و نگذاريد که دشمن در بين شما نفوذ کند و هميشه با شرکت فعال خود در صفوف نماز جمعه، وحدت خود را انسجام بخشيد و هرگز در هر کجا که هستيد، خدا را فراموش نکنيد و از او غافل نشويد و تا آنجايي که مي توانيد در نماز جمعه و جماعت شرکت کنيد.

شهيد محمد تيموريان ( 1363 - 1344 آمل)

سنگر نماز جمعه را هيچ وقت خالي نگذاريد، هر هفته بر شکوه و عظمت آن بيفزاييد؛ زيرا [از] باشکوه تر برگزار نمودن آن، دشمن رنج مي برد و ناراحت مي شود. برادران حزب الله! گوش به ياوه گويي منافقين و شايعه سازان ندهيد، وحدت خود را حفظ کنيد؛ زيرا دشمن از وحدت شما مي ترسد.

شهيد محمدجواد جبلي ( 1364 - 1345 نائين)

امت قهرمان و انقلابي! ... از گروه گرايي بپرهيزيد و به کساني که گروه گروه مي شوند، مي گويم که از اين کارها دست برداريد و اگر فکر مي کنيد اين کارتان به نفع اسلام و انقلاب اسلامي است، سخت در اشتباه هستيد و ضربه به اسلام مي زنيد. هميشه مخصوصاً در اين زمان، با هم متحد باشيد و الّا کاري از پيش نمي بريد. در نماز جماعت شرکت کنيد و نماز جمعه را حتماً تشکيل دهيد و در جماعات شرکت کنيد که دشمنان اسلام و انقلاب، از اين جماعت ها ترس دارند. هرگز جبهه را فراموش نکنيد و [از] رفتن فرزندانتان به جبهه خودداري نکنيد و حتي شکرگزار باشيد که اين چنين فرزندانتان عاشق اسلام و انقلاب هستند و اجازه ندهيد دشمنان اسلام با صلح تحميلي [که] به نفع خودشان است، خون شهيدان را پايمال کنند و اکنون چشم محرومين جهان و شيعيان لبنان به شما امت حزب الله ايران، دوخته شده و بايد آزادي بيت المقدس به دست شما انجام گيرد و به فرموده ي امام: « روزي برويم قدس و نماز وحدت بخوانيم. »

شهيد ولي جعفري يامچي ( 1360 - 1348 مرند)

من به برادرانم توصيه مي کنم در نماز جماعت و در نمازهاي جمعه شرکت نمايند و وحدت خودشان را حفظ کنند ؛ دشمنان (7) که مي خواهند بين شما اختلاف بيندازند و شما را از صحنه دور سازند و مردم را از نماز جمعه دلسرد کنند، اما دشمنان (8) کور خوانده اند (9) که هرگز نمي توانند (10) شما را از صحنه دور سازند که دشمنان از وحدت ما مي ترسند [و] زماني که ما وحدت خودمان را حفظ کرده باشيم، هيچ قدرتي نمي تواند با ما مقابله کند.

شهيد حسين جهانگيريان ( 1362 - 1346 قم)

اي امت مسلمان و اي مسلمين جهان! گوش به زنگ فرمان هاي امام باشيد و از او اطاعت کنيد، « اطيعوا الله و اطيعوا الرسول و اولي الامر منکم » (11) و هميشه در زندگي يک چيز را در نظر داشته باشيد و آن هم خدا؛ و تمام کارهايتان [را] بر اساس اعتقاد قلبي به خدا و توکل به او انجام دهيد...
و ديگر اينکه وحدت را از دست ندهيد و به ريسمان الهي چنگ بزنيد و متفرق نشويد (12) که با وحدت شما امت بيداردل و تمام مسلمين جهان است که پشت استکبار به سرکردگي آمريکا را به لرزه مي اندازد.

شهيد ناصر جهاني ( 1366 - 1347 شيروان چرداول)

برادران و خواهران عزيز! مواظب باشيد که خون اين همه شهيدي را که در راه اسلام ريخته [شده]، زير پا نگذاريد و با وحدت و يکپارچگي خود پوزه ي مستکبران را به خاك بماليد. وصيت من به شما اين است که نماز را به پاي داريد و هميشه به ياد خدا باشيد و کارهايتان را فقط و فقط براي خدا انجام دهيد و در همه حال خدا را مدنظر قرار دهيد، قر آن را بخوانيد و کارهاي مستحبي انجام دهيد و هميشه در نماز جمعه و دعاي کميل و جلسات مذهبي شرکت کنيد و دست از حمايت روحانيت برنداريد و از آنها پشتيباني کنيد ...

شهيد حسين چهارده معصومي ( 1361 - 1344 نجف آباد)

خدايا! شهادتم را که در راه اسلام و قرآن است، بپذير. و از شما مسلمانان مي خواهم که امام را تنها نگذاريد و از اين سنگر آزادي و عدالت و حامي مستضعفين حمايت کنيد، دست در دست هم با وحدت آهنين خود، با گام هاي استوار برخيزيد و امر جهاد را به جاي آوريد و از جنگ و شهادت نهراسيد و بر شرق و غرب و اسرائيل جنايتکار صهيونيسم بشوريد.

شهيد حسين حسن نژاد سالک ( 1363 - 1337 قزوين)

اسلام دين وحدت است؛ پس همه را به وحدت و قرآن دعوت کنيد. سنگر مقدس نماز جمعه که تيري است بر چشم دشمنان اسلام و قرآن، پرشکوه برگزار کنيد و مبادا سنگرهاي نماز جمعه و مساجد را ترك کنيد.

شهيد علي محمد حدادي ( 1361 - 1343 تهران)

خدمت عموي عزيزم ... اگر از حال اين جانب جويا باشيد، بحمدلله خوب هستم و هيچ نگراني و ملالي در بين نيست، جز دوري روي شما که اميدوارم با پيروزي نهايي رزمندگان اسلام بر کفر و با آخرين حمله به رژيم بعث عراق، بتوانيم به کربلا و نجف دست يابيم و نماز وحدت بين مسلمين را به امامت امام خميني در کربلا برگزار کنيم و بعد از آزادي عراق به قدس عزيز برويم و آنجا را هم از دست اسراييل غاصب آزاد کنيم.

شهيد حسين خدادوست گلي ( 1363 - 1341 تهران)

امروز در ايران برعليه کفر صدا مي [زنيم ]، فردا براي آزادي کربلا و بيت المقدس، در يک جبهه به همراهي مسلمانان و مجاهدين عراقي برعليه اسرائيل غاصب خواهيم جنگيد و در هر کجاي دنيا صداي آزادي سردهند، ما هم در آنجا حاضر خواهيم شد و اميدواريم اولين نماز وحدت را به امامت [امام ] عظيم و عالي قدر، رهبر کبير انقلاب اسلامي، حضرت امام خميني به همراهي امت حزب الله و خانواده ي شهدا و رزمندگان اسلام در اولين قبله گاه مسلمين، بيت المقدس، بخوانيم.

شهيد حسين دقت ( 1361 - 1344 شيراز)

از شما برادران عزيز مخصوصاً برادران مسجد آتشي ها مي خواهم که قدر استاد گراميمان سيدعلي محمد دستغيب را بدانيد و هيچ وقت اين سنگر مبارزه عليه طاغوت و طاغوتيان را رها نکنيد و هرچه زودتر شر صدام و صداميان و منافقين را از بيخ و بن برکنيد، نماز جمعه [را] که نشانه ي وحدت و همبستگي مردم است، فراموش نکنيد و نماز را حتي الامکان جماعت بخوانيد.

شهيد حسن رداني پور ( 1361 - 1343 اصفهان)

من به عنوان يک برادر کوچک، از شما مردم غيور و شهيدپرور که باعث سربلندي همه ي ايرانيان در جهان هستيد، مي خواهم که مبادا امام امت، اين قلب و اين هديه ي خدا را تنها بگذاريد، مبادا باعث ناراحتي او شويد، مبادا با رفتار خود و از کمبودهاي مصنوعي که اين ضد انقلاب آمريکايي برايمان ايجاد کرده و مي کند، از هدف خود منحرف شويد [و] باعث ناراحتي اين خميني کبير که واقعاً قلب و ديده ي همه ي مسلمانان جهان است، شويد. وحدت را حفظ کنيد و با شرکت در نماز جمعه که بزرگترين سلاح ماست در مقابل دشمن، مشت محکمي بر دهان ابرقدرت هاي جهانخوار بزنيد.

شهيد حسين رستمي ( 1361 - 1343 اصفهان)

مادر عزيزم! شما منتظر آمدن من نباشيد (13)، چون من منتظر شهادت بودم و به آن رسيدم و شما با وحدت خود و با شرکت در نماز جمعه که بزرگ ترين سلاح ما است، مشت محکمي بر دهان ابرقدرت هاي جهان خوار بزنيد و اي مادر عزيزم! مبادا که بر من بگرييد، چون گريه ي شما باعث خوشحالي دشمنان انقلاب مي باشد؛ پس بخنديد، چون خنده ي شما مشتي است بر دهان دشمنان اسلام.

شهيد حسن سهرابي ( 1361 - 1328 گلپايگان )

به عنوان يک برادر کوچک، از شما مردم غيور و شهيدپرور که باعث سربلندي همه ي ايرانيان در جهان هستيد، مي خواهم که مبادا امام، اين قلب ملت و اين هديه ي خدا را تنها بگذاريد. مبادا باعث ناراحتي او شويد. مبادا با رفتار و کردار خود از کمبودهاي مصنوعي که اين ضد انقلاب آمريکايي برايمان ايجاد کرده و مي کند، از هدف خود منحرف شويد و باعث ناراحتي اين خميني کبير که واقعاً قلب و ديده ي همه ي مسلمانان جهان است، شويد. وحدت را حفظ کنيد و با شرکت در نماز جمعه که بزرگترين سلاح ما است، در مقابل، مشت محکمي بر دهان ابرقدرت هاي جهانخوار بزنيد.

پي‌نوشت‌ها:

1- در اصل وصيت: مراسمات
2- در اصل وصيت: دارم به شما
3- در اصل وصيت: و حيثيت
4- در اصل وصيت: بيانگرترين
5- در اصل وصيت: فرامين
6- در اصل وصيت: و يک و يک
7- در اصل وصيت: و دشمنان
8- در اصل وصيت: دشمن
9- در اصل وصيت: خوانده است
10- در اصل وصيت: نمي تواند
11- سوره نسا؛ آيه 59
12- اشاره به « واعتصموا بحبل الله جميعاً و لاتفرقوا »؛ سوره آل عمران، آيه 103
13- در اصل وصيت: باشيد

منبع مقاله :
اميري، صالح؛ (1389)، مجموعه مقالات همايش ملي راهبردهاي تحكيم نهاد خانواده، تهران: مجمع تشخيص مصلحت نظام، مركز تحقيقات استراتژيك، چاپ اول



 

 



مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.