سيري در وصيت نامه شهدا

نمازهاي جمعه و جماعت را دريابيد (2)

امام را تنها نگذاريد و همانطور که مي گوييم اي کاش روز عاشورا بوديم و نداي امام حسين (عليه السلام) را لبيک مي گفتيم، امروز نداي امام خميني را لبيک بگوييد، چون امام ادامه دهنده ي راه حسين (عليه السلام) است. و نماز جمعه را
يکشنبه، 23 فروردين 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نمازهاي جمعه و جماعت را دريابيد (2)
 نمازهاي جمعه و جماعت را دريابيد (2)

 

تهيه و تنظيم: ايوب سيف زاده




 

سيري در وصيت نامه شهدا

شهيد حسن شاه نظري ( 1365 - 1345 برخواروميمه )

امام را تنها نگذاريد و همانطور که مي گوييم اي کاش روز عاشورا بوديم و نداي امام حسين (عليه السلام) را لبيک مي گفتيم، امروز نداي امام خميني را لبيک بگوييد، چون امام ادامه دهنده ي راه حسين (عليه السلام) است. و نماز جمعه را ترك نکنيد؛ زيرا نماز جمعه، بنيانگذار وحدت مسلمين است و شما با اين وحدت خدايي باشيد.

شهيد حسين شهبازي ( 1365 - 1340 زنجان)

اما شما اي برادراني که در پشت جبهه هستيد! جبهه ها نيز هميشه چشم انتظار کمک مالي شماست. امروز رزمندگان منتظرند با پشتوانه ي گرم شما بتوانند براي فتح کربلا به پا خيزند. به امر امام عزيز، امروز مساجد (1) سنگر شماست و نماز جمعه و جماعات، نيروي اسلحه ي شما؛ و امروز صفوف مستحکم شما، تيري است بر قلب دشمن؛ امروز آواي بلند وحدت شما، لرزه اي بر اندام دشمن فرود مي آورد.

شهيد حسين شيرازي تهراني ( 1361 - 1342 اصفهان)

وصيتم به امت مسلمان: سلام برادر کوچکترتان را از دست خونين کربلاي اسلام بپذيريد. خواهشي که دارم از شما اين است که نمازهايتان را به جاي آوريد، نماز جمعه را حتما برويد، چون اين نمازها، وحدت و يکپارچگي (2) شما را بيشتر مي کند و پشت دشمن چه داخلي و خارجي را مي لرزاند.

شهيد حسين شيري ورنامخواستي ( 1362 - 1344 زرين شهر)

اي خدا! اميدوارم من که در اين جبهه ها که يک دانشگاه الهي است، آمده ام، بتوانم کاري کنم که گناهانم بخشيده شود و اگر خدا چنين لياقتي را به من داد و شهيد شدم، با (3) خون خود درخت اسلام را آبياري کنم و پرچم « لا اله الا الله » را در تمام جهان برافراشته کنيم و راه قدس را باز کنيم و از آنجا به کربلا برويم و با امام عزيزمان نماز وحدت بخوانيم ان شاء الله.

شهيد ناصر صفدري ( 1362 - 1344 نجف آباد)

نماز جمعه، اين سنگر تشکّل و وحدت را هر روز مستحکم تر کنيم که اين نماز جمعه، مشتي است بر دهان ابرقدرت ها؛ مبادا! مبادا! که به دنبال خوشگذراني برويد که رمز پيروزي دشمنان شماست و شما وحدت کلمه را سرلوحه ي کار خود قرار بدهيد؛ سعي کنيد در تمام کارها و در عبادت به خصوص خلوص داشته باشيد.

شهيد حسين صفرنژاد ( 1365 - 1346 رشت)

در نماز جمعه و دعاي کميل شرکت کنيد، در تشييع شهدا شرکت فعال کنيد؛ زيرا آنها با خون خود اسلام را زنده کردند و در سايه ي اسلام است که شما زندگي باعزت داريد و وحدت خود را حفظ کنيد، اطاعت کنيد از رهبر و مسئولان مملکت.

شهيد علي نقي عليزاده ( 1362 - 1346 کاشان)

امت شهيدپرور! در (4) به پا داشتن نماز جماعات و نماز جمعه بکوشيد (هرچند که خود در آن کوتاهي کردم) تا بدين وسيله وحدت کلمه و ولايت رهبري حفظ شود.

شهيد عليرضا عيسوي ( 1363 - 1342 کازرون)

و اما شما برادران و خواهرانم! اگرچه من کوچک تر از شما هستم، ولي (5) از شما درخواست مي کنم که همواره پشتيبان امام امت، خميني کبير باشيد. وحدت خويش را حفظ کرده و استقامت و ايثار را پيشه کنيد و دل ها را به ذکر خدا مأمور داريد. ديگر اينکه با شرکت مستدام خود در نماز دشمن شکن جمعه، روح تازه بر پيکر اسلام ببخشيد؛ چرا که نماز جمعه نمايشگر وحدت و يکپارچگيشماست.

شهيد علي قاسمي شيري ( 1360 - 1343 فسا)

اين خواهش را از پدر و مادرم و تمام مردم قهرمان پرور فسا دارم که راه (امام خميني) را در پيش بگيرند که راه خداست و وحدت خود را از دست ندهيد و ما به ياري خداوند يکتا کي باشد که در کربلا و نجف و بيت المقدس اشغال شده، همه با هم نماز وحدت بخوانيم.

شهيد علي محمد قدياني ( 1362 - 1343 کرج)

به نماز جمعه اهميت بدهيد که ستون محکم جمهوري اسلامي و حبل الله براي وحدت است. استغفار و دعا را از ياد نبريد که بهترين درمان ها براي تسکين دردهاست و هميشه به ياد خدا باشيد و در راه او قدم برداريد و هرگز دشمنان بين شما تفرقه نيندازند و شما را از روحانيت متعهد جدا نکنند که اگر چنين کردند، روز بدبختي مسلمانان و روز جشن ابرقدرت هاست.

شهيد جواد قربان پور ( 1362 - 1340 آران و بيدگل)

و اما تمام برادران، خواهران، پدران، مادران و تمام اقشار امت و خانواده هاي گرامي! شما را به تقوا و نظم در کارها دعوت مي کنم. نشود يک زمان که دشمنان ما شما را از مساجد و نمازهاي جماعت و جمعه و نماز وحدت و جلسات دعا و از همه بالاتر، از روحانيت خصوصاً امام و چندتن از ياران امام که شاخه هاي اين درخت و بازوان امام مي باشند، جدا کنند.
سفارشي به جوانان غيور مخصوصاً برادران بسيج و انجمن اسلامي: علاوه بر تذکرات بالا، ارگان هاي انقلابي مانند بسيج، انجمن اسلامي، سپاه، جهادسازندگي را با عضويت خود تقويت کنيد. ... و علي رغم (6) همه ي اين سفارش ها، [ خداوند ] شما را به وحدت کلمه براي امام و امام را براي اسلام تا ظهور حضرت مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف) حفظ بفرمايد....
خداوندا! براي امواتمان، مغفرت و براي مجروحين و معلولين، صحت و براي رزمندگان ما، شجاعت و شهامت و سعادت و سالمي، براي جوانانمان، غيرت، و براي خواهران و مادران، عصمت و براي قضات ما، عدالت و براي ملتمان، وحدت و براي کودکانمان، محبت و براي پدر و مادرانمان، صبر و استقامت از درگاه بي پايان رحمت خويش عنايت بفرما! (7)

شهيد عليرضا قلي پور سفيدان ( 1361 - 1338 تبريز)

اي ملت شهيدپرور! همچنان پشت سر اين امام بياييد تا به زودي نماز وحدت را در کربلا و قدس به امامت اين ابرمرد بخوانيم؛ ان شاء الله.

شهيد احمدعلي کارگر ( 1362 - 1343 کاشان)

دوستان و آشنايان و همشهريانم! وحدت را حفظ کنيد و با شرکت در نماز جمعه که بزرگترين سلاح ما مي باشد، مشت محکمي بر دهان ابرقدرت هاي جهانخوار بزنيد و مبادا امام امت، اين قلب و اين هديه ي خدا را تنها بگذاريد.

شهيد ايرج کرمي ( 1365 - 1344 زرين شهر)

از شما برادران و خواهران مي خواهم که در نماز جمعه که به فرموده ي امام امت، خميني بتشکن، يک نماز سياسي - مذهبي است، شرکت کنيد و با وحدت کلمه و با شعار « الله اکبر، لا اله الا الله »، مشت محکمي بر دهان منافقان و ياوه گويان بزنيد.

شهيد باقر کريمي دستجردي ( 1362 - 1342 اصفهان)

از فرمايشات امام، يکي اين است که مي گويند:«وحدت را حفظ کنيد و از تفرقه دوري کنيد» ، ديگر ،« مساجد سنگر اسلام است، اين سنگرها را پر کنيد ». از شما مي خواهم که در نماز جمعه ها شرکت کنيد و اين نماز جمعه ها را هرچه باشکوهتر برگزار کنيد؛ چون اين نماز جمعه ها است که در سراسر کشور وحدت ايجاد کرده است.

شهيد علي کلاهدوزان ( 1362 - 1343 اصفهان)

ما آمده ايم تا قسط را برپا کنيم و مي رويم تا ناکث و قاسط را از صحنه ي تاريخ کنار بزنيم... ما از جنگ با اين روبه صفتان نمي هراسيم؛ زيرا جهاد کردن در راه مکتب را و تحمل نمودن در راه وحدت را و قيام کردن در راه عدالت را از مولايمان علي (عليه السلام) آموخته ايم.
... اي مؤمنين و اي مردم! ... نماز جمعه را حتماً احيا و به پا داريد که ضامن وحدت و پاسداري شماست و فراموشي و بي توجهي نسبت به آن موجب خشم خداوند و تفرقه خواهد شد. جماعات را تشکيل دهيد و بر خود واجب بدانيد که رسول اکرم (صلي الله عليه و آله و سلم) مي فرمايد: « الجماعه رحمه و التفرقه عذاب » يعني « جماعت مايه ي رحمت و تفرقه باعث عذاب مي شود. »

شهيد علي کلوپ ( 1367 - 1340 همدان)

از تمامي دوستان و آشنايان و همکاران حلاليت مي طلبم و آرزوي طلب مغفرت دارم. اميدوارم که بنده را حلال بفرماييد و در نمازهايتان دعا کنيد که ما را جزو شهدا قرار بدهند. عزيزان! نمازهايتان را هميشه اول وقت بخوانيد و در تمام ادعيه شرکت کنيد و نماز جمعه را ترك نکنيد که باعث وحدت هرچه بيشتر شما عزيزان مي شود.

شهيد اکبر کاظمي ( 1364 - 1342 کاشان)

کلام امام عزيزمان را که از اول انقلاب گفته اند، در گوش داشته [ باشيد ] که فرمود: « وحدت کلمه را هميشه حفظ کنيد » و اي برادران عزيز ايماني و مسلمانم که آمادگي حضور در جبهه را داريد! از شما مي خواهم که به پيروي از رزم آوران جبهه ها را پر کنيد. ...
و باز من حقير از ملت مي خواهم از تفرقه و گروه گرايي برحذر باشيد که تفرقه باعث مي شود که خون پاك شهيدان پايمال شود. نماز جمعه ها را تا آنجايي که مي توانيد، ترك نکنيد که نماز جمعه يکي از راه هاي وحدت است و پيرو امام باشيد و او را تنها نگذاريد که امام عزيز ما، الگوي اسلام است.

شهيد حسين کاظمي ( 1362 - 1342 اصفهان)

ملت قهرمان! گوش به شايعات از خدا بي خبران ندهيد و از آن ها دوري کنيد و آن هايي که در نماز جمعه ها شرکت نمي کنند را از خود ندانيد؛ چون مايه ي رنجش قلب امامان هستند؛ امام مي فرمايند: « نماز جمعه يک نماز عادي نيست، همه بايد براي ايجاد وحدت در نماز جمعه شرکت کنند » و بعضي ها نماز جمعه را ترك کرده و آب به آسياب دشمن مي ريزند و به خيال خود، امام زمان را ياري مي کنند.

شهيد اسدالله کاکولکي نجف آبادي ( 1361 - 1342 نجف آباد)

همان طور که بارها رهبر عظيم الشأن فرمودند: « وحدت کلمه را حفظ کنيد، نماز جماعت و نماز جمعه را ترك نکنيد » اين سنگر عبادي - سياسي، يعني مسجد را رها نکنيد. دشمن، امروز از صف هاي به هم فشرده ي شما مي ترسد، وقتي که اين صف هاي شما را مي بيند، پشتش به لرزه مي افتد و زودتر خوار و زبون مي گردد؛ پس جهد کنيد که اين صفوف به هم فشرده را حفظ و تداوم بخشيد.

شهيد جواد کريمي نيا ( 1361 - 1343 تهران)

اي امت دلاور ايران! در نماز جماعت، نماز جمعه و راهپيمايي ها شرکت کنيد و وحدت خود را هيچ گاه از دست ندهيد.

شهيد اصغر کلان ( 1365 - 1344 شيراز)

از امت حزب الله و شهيدپرور مي خواهم که مساجد را پر کنيد و صفوف نماز جمعه را محکم تر نماييد، وحدت و همبستگي خودتان را محکم تر کنيد و دست از رهبري امام امت، اين پير بت شکن، برنداريد.

شهيد ابراهيم محجوبي ( 1364 - 1343 شهرري)

از شما ملت حزب الله مي خواهم که شب هاي جمعه، دعاي کميل و جمعه ها، نماز جمعه، نماز وحدت آفرين را هرچه باشکوهتر برگزار کنيد و پشت جبهه ها را خالي ننماييد و يار و ياور امام باشيد و روحانيت اصيل و علما [ي] مجاهد را پشتيباني نماييد.

شهيد ابوالقاسم معيني ربزي ( 1365 - 1338 زرين شهر)

شما مردم زرين شهر و ديگر نقاط کشور بايد هميشه گوش به فرامين امام امت، خميني عزيز و رهنمودهاي فقيه عالي قدر باشيد و اين فرامين را به جان و دل پذيرا [باشيد] و بدان عمل کنيد، در نماز جمعه ها شرکت کنيد، نماز جمعه بايد يک نماز عبادي - سياسي باشد، محل تفاهم و دوستي و برادري و وحدت آفرين باشد.

شهيد غلامرضا ملکي عبدل آبادي ( 1362 - 1331 مشهد)

و سخني چند با برادران نوجوان و جوان، اين نونهالان و اميدهاي (8) انقلاب دارم [و] آن اينکه با شرکت خود در بسيج و جبهه به (9) هر جاي مملکت که احتياج به کمک دارد، کمک کرده و مشت محکمي بر دهان ابرقدرت هاي شرق و غرب بزنند و سخني ديگر اين که با شرکت خود در نماز جمعه، اين پايگاه وحدت، باز هم مشت محکمي بر دهان ياوه گويان و منافقان و هرکسي که با کم کاري و يا به طرق ديگر به اين انقلاب ضربه مي زند، بزنند.

شهيد اکبر منصوري ( 1361 - 1338 زنجان)

مطمئن باشيد که ديگر از (10) عمر صدام و صداميان چيزي نمانده است و ان شاء الله بعد از صدام، به سراغ اسرائيل غاصب رفته و قدس عزيز را از لوث وجود صهيونيست هاي غاصب رها کنيم و به امامت امام امتمان نماز وحدت بگذاريم.

شهيد اسدالله مونس علي ( 1362 - 1341 شيستر)

از روحانيت متعهد به اسلام و سپاه پاسداران انقلاب اسلامي که بازوان پرتوان ولايت فقيه و چشمان هميشه بيدار امت حزب الله مي باشد، پشتيباني نموده و با شرکت در نمازهاي جمعه و جماعت، وحدت خود را با يکديگر مستحکم تر [کنيد] و مشت محکم بر دهان نفاق افکنان که مي خواهند با انداختن اختلاف بين اين دو قشر معظم، ضربه اي به انقلاب و رهبري معظم وارد سازند، بزنيد.

شهيد اکبر مهدي زاده ( 1361 - 1332 کرمان)

و اما اي امت نستوه! ... در برنامه هاي عبادي - سياسي، مثل نماز دشمن شکن جمعه، دعاي توسل، دعاي کميل و ... شرکت کنيد. وحدت و انسجام خويش را حفظ کنيد و نگذاريد گروهک هاي جيره خوار خارجي در بين شما نفوذ کنند و تفرقه بيندازند.

شهيد جواد مهدي زاده ساري ( 1366 - 1349 تهران)

اي خواهرانم! با حفظ حجاب در پشت جبهه، با دشمنان مبارزه کنيد و در تمام نمازهاي جمعه نيز شرکت کنيد تا نشان دهيد که هنوز هم تمام ملت ايران با هم وحدت کلمه دارند و هيچ چيز باعث جدا شدن آنها از هم نمي شود.

شهيد علي محمد ميرجليلي ( 1361 - 1338 يزد)

اي خانواده ي عزيزم و آشنايان و دوستان! بعد از هر نماز امام را دعا کنيد. خدايا! خدايا! تا انقلاب مهدي خميني را نگه دار. در نماز جمعه، اين نماز دشمن شکن که امام هم گفتند (11) شرکت کنيد، چون دشمن از اين نماز و اين وحدت، شکست را حتمي مي داند.

شهيد حسن نمکي خلجان ( 1362 - 1344 تبريز)

برادر! ما از شما در پشت جبهه انتظارها داريم، انتظار داريم که وحدت کلمه را حفظ کرده و در نماز جمعه ها و مراسم دعاي کميل و تشييع جنازه ي شهيدان شرکت کرده، هميشه در صحنه حضور داشته باشيد.

شهيد ابراهيم نوريان دارانداشي ( 1365 - 1346 تهران)

صحنه هاي نماز جمعه را که تجلي گاه وحدت امت اسلام است، رها نکنيد.

شهيد مصطفي نيک دست ( 1362 - 1340 برخواروميمه)

واجبات را دقيقاً انجام دهيد و محرمات را ترك نماييد؛ نمازهايتان را در اول وقت و حتي المقدور به جماعت بخوانيد و وحدت بين خود را حفظ کنيد.

شهيد جواد نيکنام ( 1363 - 1344 دره شهر)

وصيت من در آخرين لحظات اين است که اطاعت کننده از فرامين گوهربار امام [ باشيد ] و آن را واجب شرعي بدانيد و همچين با شرکت در نماز جمعه و در نماز وحدت و مجالس اسلامي، مشت محکمي بر دهان ابرقدرت هاي شرق و غرب بکوبيد و ان شاء الله خواهيد کوبيد.

شهيد اکبر وصالي ( 1362 - 1347 تهران)

دوستان و آشنايان و همشهريانم! وحدت را حفظ کنيم با شرکت در نماز جمعه که بزرگترين سلاح ما مي باشد.

شهيد عليرضا هادي پور ( 1361 - 1336 شهرري)

به نماز جمعه اهميت بدهيد که ستون محکم جمهوري اسلامي و حبل الله براي وحدت امت است.

شهيد جعفر هادي سيچاني ( 1360 - 1343 اصفهان)

وصيتم به شما خانواده و دوستان اين است که با هوشياري کامل، پيرو خط رهبر باشيد و راه شهيدان [را] که همان راه رهبر است و راه رهبر [ را که ] همان اسلام واقعي است، طي کنيد و پشتيبان رهبر باشيد.
وحدت بين خودتان را گسترش دهيد، به نماز جمعه برويد که دشمنان از اين نماز جمعه ها مي ترسند.

پي‌نوشت‌ها:

1- در اصل وصيت: مساجدها
2- در اصل وصيت: يکپارچه
3- در اصل وصيت: و با
4- در اصل وصيت: با
5- در اصل وصيت: و
6- در اصل وصيت: علي رقم
7- در اصل وصيت: بفرمايد
8- در اصل وصيت: اميدان
9- در اصل وصيت: و
10- در اصل وصيت: به
11- در اصل وصيت: گفتن

منبع مقاله :
اميري، صالح؛ (1389)، مجموعه مقالات همايش ملي راهبردهاي تحكيم نهاد خانواده، تهران: مجمع تشخيص مصلحت نظام، مركز تحقيقات استراتژيك، چاپ اول



 

 



مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.