سيري در وصيت نامه شهدا

جبهه ي انقلاب محتاج وحدت است (2)

سخني با دانش آموزان عزيز؛ برادران و خواهران دانش آموز! شما که اميد آينده ي ايران هستيد، سعي کنيد در دبستان ها و مدارس راهنمايي و آموزشگاه ها عقيده ي اسلامي فقط باشد. با وحدت عملي که داريد، در انجمن هاي اسلامي
يکشنبه، 23 فروردين 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
جبهه ي انقلاب محتاج وحدت است (2)
 جبهه ي انقلاب محتاج وحدت است (2)

 

تهيه و تنظيم: ايوب سيف زاده




 

سيري در وصيت نامه شهدا

شهيد حسن تقوي شاد ( 1361 - 1339 آران و بيدگل )

سخني با دانش آموزان عزيز؛ برادران و خواهران دانش آموز! شما که اميد آينده ي ايران هستيد، سعي کنيد در دبستان ها و مدارس راهنمايي و آموزشگاه ها عقيده ي اسلامي فقط باشد. با وحدت عملي که داريد، در انجمن هاي اسلامي شرکت کنيد، فعاليت هاي پشت جبهه [ را ] به هر صورت امکان، انجام دهيد. با مسلمين فعال همکاري کنيد و ارزش آن ها را بدانيد و خدا ناکرده اگر معلم فاسد در آموزشگاه شما پيدا شد، با روش صحيح اسلامي با او برخورد کنيد و مسائل را به او گوشزد کنيد؛ اگر در خط اسلام نيامد، او را طرد نماييد.

شهيد ناصر تقي پور ( 1365 - 1342 اهواز)

شما مردم هميشه هوشيار و آگاه باشيد که اسلام از همه طرف در خطر است و اين را بدانيد که دشمنان اسلام دست از آن برنمي دارند؛ زيرا اين را مي دانند اگر اسلام رواج پيدا کند، مساوي است با نابود شدن آن ها و شما بايد کاملاً هوشيار باشيد، صحنه هاي جنگ را خالي نگذاريد. آري دشمنان اسلام از وحدت و يکپارچگي اسلام خوف دارند، مبادا براي يک لحظه هم که شده از ولايت فقيه دور شويد که اگر دور شويد؛ يعني از خدا و اسلام دور شده ايد و بر تمام جوان ها گوشزد مي کنم که بازيچه ي دست شرق و غرب قرار نگيرند و خيال نکنند که معني زندگي (1) فقط و فقط خواب و شهوت است، بلکه زندگي آزمايشگاهي است که ما در آن بايد طبق قانون هايي که خداي جهان در آن پديد آورده است، عمل کنيم تا به نتيجه ي عالي و دلخواه برسيم و مبادا در حال بي تفاوتي و در رختخواب ذلت بمي ريد که براي شما لکه ي ننگي است؛ زيرا که جوان هاي ما با اعتقادي راسخ به انقلاب و رهبر شهيد شده اند.

شهيد محمدتقي تکبيري ( 1361 - 1345 گلپايگان)

برادران بسيجي! افتخار کنيد که شهيد داده ايد و به نگهباني دادن ادامه دهيد و بسيج را هرچه بيشتر گسترش دهيد و يک گردان رزمنده در نيوان تشکيل دهيد. از تفرقه بپرهيزيد که آمريکا و ايادي اش، از هر تفرقه خوششان مي آيد. وحدت را حفظ کنيد که آمريکا و ايادي اش از وحدت مي ترسند.

شهيد حسين جعفري ( 1361 - 1330 برخواروميمه)

اميدوارم که وحدت خود را حفظ کنيد، به نماز بسيار اهميت دهيد و آنچه را خدا گفته، خوب انجام دهيد. مساجد، اين پايگاه هاي انقلاب را فراموش نکنيد.

شهيد قدم علي جعفري هرستاني ( 1366 - 1343 خميني شهر)

امت اسلام! وحدت و يکپارچگي خودتان را با مسئولين مملکتي حفظ کنيد، با مسئولين همکاري کنيد و همراه و همگام باشيد. بدانيد که تا روزي که شما مردم و دولت جمهوري اسلامي با هم هستيد و در خط ولايت فقيه هستيد، دشمنان اسلام نمي توانند آسيبي به انقلاب ما وارد کنند، ولي روزي که خداي نکرده، دولت جدا از ملت و ملت جداي از دولت شد و شما در قبال اسلام و خون مطهر شهدا بي تفاوت مانديد، دشمنان ضربه ي خودشان را خواهند زد و چنان اسلام و قرآن را نابود مي کنند که ديگر صدها بلکه هزاران سال ديگر، اسلام در جهان سر بلند نکند.

شهيد فرزاد جمالي ( 1365 - 1346 شيراز)

برادران! اسلام را بيشتر دريابيد و بيشتر بشناسيد، وحدت و برادري و صميميت را هرچه بيشتر بين خودتان محکم کنيد و هميشه در نظرتان اين باشد که در حال مسافرت هستيد و مي خواهيد پيش خدا برويد. چه بهتر که وسايل آن را فراهم کرده باشيد.

شهيد رمضان چپ نويس ( 1365 - 1345 اصفهان)

اي پدران و اي مادران!... يک مسئله ي مهم و اساسي ديگر که امام عزيز بسيار تأکيد روي آن دارند، اين است که مسجد، اين پايگاه الهي، سنگر است. پس سنگر مساجد را حفظ کنيد. به اينکه تنها برويم در مسجد بايستيم و نگهباني بدهيم، [ اکتفا نکنيم ]؛ نه. شايد براي يک عده اي درست اين مطلب جا افتاده باشد و آن به اين معني است که مسجد، انسان را از فساد نجات مي دهد، از منکرات جدا مي کند، پايگاه وحدت است و وحدت شما را زياد مي کند، جايگاه حزب الله است.
... شما اي برادران از جان گذشته و شما اي برادران ايثارگر بسيجي! سعي کنيد اين موارد بالا [ را ] که همگي نشأت گرفته است از پيام هاي شهداي عزيزمان، سرمشق خود قرار دهيد و همچنين وحدت بين خودتان را در هر حال حفظ کنيد و روح خودتان را هرچه بيشتر بسازيد؛ چرا که بچه هايي که رفتند و به آن فيض الهي رسيدند و مثل گل پرپر شدند، توانسته بودند روحشان را بسازند و دل از دنيا ببرند و دست از همه چيز دنيا بشويند.

شهيد حسين حاجي ها فروشاني ( 1364 - 345 خميني شهر)

عتصموا بحبل الله جميعاً و لاتفرقوا » (2)؛ « به ريسمان محکم الهي چنگ بزنيد و متفرق نشويد ». اي مردم عزيز و قهرمان! وحدت خود را حفظ کنيد و با هم متحد باشيد و از دامن زدن به مسائلي که موجب تشديد و اختلاف مي شود، بپرهيزيد. اي برادران و خواهران عزيز! امروز، روزي است که تمام دشمنان اسلام، دشمن هايي که تا چنگ دندان مسلح هستند، با ايادي داخلي شان متعهد شده اند تا تنها کشوري را که دم از اسلام، اسلام واقعي مي زند، اسلام نه به زبان، اسلام يک بعدي نه، اسلام به تمام معني، همراه با عمل که به حقيقت دم از اسلام واقعي و دفاع از مسلمين و محرومين مي زند را از ريشه برکنده و اگر شما با هم متحد باشيد، به اهداف شوم خودشان نمي توانند (3) دست يابند. اگر در اين موقعيت زماني دامن به اختلافات و گروه گرايي و دسته اي پيرو و طرفدار فلان شخص باشد و دسته اي ديگر پيرو شخص ديگر و دامن به يک سري اختلافات جزئي بزنيد، قطعاً بدانيد آن روز، روزي است که از اين مسائل دشمن ها خشنود مي شوند و از اين موقعيت ها دشمنان به بهترين نحو استفاده مي کنند و ضربه ي خودشان را مي زنند؛ پس اي برادران و خواهران! بياييد و دست از اين حرف ها برداريد و با هم متحد شويد در مقابل دشمن اصلي، اگر لحظه اي غفلت نماييد، [ در ] آينده پشيماني دگر سودي نخواهد داشت.

شهيد حسين حسن زاده ( 1365 - 1345 تهران)

اما براي برادران حزب الله و بسيجي هاي دريادل چند وصيت دارم که اول، شامل: اطاعت از امر ولايت فقيه و اجراي قوانين اسلام و انجام ندادن کاري که باعث ضربه خوردن به اسلام و انقلاب باشد و دوم، ياري و پشتيباني از ولايت فقيه و مقام رهبري و پيروي از خط امام و دوري از هرگونه خط التقاطي هرچند به ظاهر اسلامي و انقلابي نمايانگر شده و سوم، دوستي با هم و وحدت و يکپارچگي با هم و مبارزه با هرگونه تفرقه و دسته بازي.

شهيد حسين خادم پر ( 1365 - 1340 همدان)

سخني با رزمندگان: به تمامي شما عزيزانم هشدار مي دهم، مواظب باشيد که گرگان آمريکا، شوروي، فرانسه، انگليس و غيره در فکر و انديشه ي خود، جمهوري اسلامي ما را به عنوان يک خطر جدي تلقي کرده اند و مجدانه مي کوشند تا آن را از بين ببرند؛ پس لازمه ي پدافند، پيروزي سريع کفرستيزانمان مي باشد و به دنبال آن وحدت کلمه بين مسلمين و اين يک مسئله ي حياتي است (4): وحدت، وحدت، وحدت.

شهيد حسن خان محمدي ( 1363 - 1344 ساوه)

اي ادامه دهندگان راه شهيدان! برادران سپاهي، ارتشي و همسنگران بسيجي ام!... همان گونه [ که ] امام عزيز مي فرمايد که وحدت کلمه داشته باشيد، [ آن را ] در عمل (5) پياده کرده، همه با هم به اين حبل الهي چنگ [ زنيد و متفرق، نشويد ] (6) و (7) بدانيد اگر متفرق شويد [ و ] از (8) اين امام و اين رهبر (9) دست برداريد (10) کار ما [ تمام ] (11) خواهد شد و معلوم نيست که در امان شرق خواهيم رفت و يا غرب.

شهيد حسن علي خداييان ( 1361 - 1340 تهران)

کدام ارتش و کدام کشور از چه نيرويي خيال مقابله با اين ملت و دين و ايمانش را دارد؟! زهي خيال باطل! آمريکا با آن عظمت پوشالي و مادي هيچ غلطي نتوانست بکند. ارتش مزدور و کاملاً * (12) و وابسته به شرق و غرب عراق که فتح سه روزه ي تهران را در سر مي پروراند، از خواب غفلت بيدار شد. تمام توطئه هاي داخلي و خارجي، کودتاها، انفجارها، و اغتشاشات منافقين هيچ تأثيري در ثبات جمهوري اسلامي نگذاشت؛ بلکه پايداري و ثبوت آن و تحکيم، وحدت را بيشتر کرد. بکشيد ما را، ملت ما بيدارتر مي شود. آمريکا هيچ غلطي نمي تواند بکند. ( امام خميني )
چرا؟ به خاطر اينکه دست خدا بالاي سر اين امت و رزمندگان و امامش بود و به خاطر اينکه [ با ] قاطعيت رهبري [ و ] وحدت کلمه، امت همچون سدي پولادين در مقابل تمام توطئه ها و دسيسه هاي طاغوت ايستادگي کرد و مي کند.

شهيد جليل خرسند ( 1361 - 1342 شيراز)

پدر و مادرم!... به برادرانم در گروه مقاومت مسجد جامع بگوييد که وحدت کلمه را که امام فرموده، حفظ کنيد و در راه شهيدان گام بردارند. در سر قبر من بنويسيد: « شهيد قلب تاريخ است و منافق ننگ تاريخ است »؛ والسلام.

شهيد حسين خيرانديش ( 1362 - 1312 شيراز)

امروز اسلام در جبهه هاست، امروز اسلام در ولايت فقيه خلاصه مي شود. بياييد بکوشيم که با حضور در جبهه ها و حمايت، رهبر اسلام را ياري دهيم و اين ميسر نمي شود به جز با اتحاد و وحدت. پيروزي در جبهه ها پيروزي اسلام است و اين اسلام است که تنها حامي مظلومان است.

شهيد باباعلي رزاقيان ( 1361 - 1342 قائم شهر)

در کشور ما چندين نهاد پاك و مخلص وجود دارد، من در بين اين ها دو قشر را به عنوان مثال نام مي برم: يکي سپاه پاسدار [ ان ] انقلاب اسلامي و ديگر قشم معظم روحانيت هستند. وحدت شما اي پدر و مادر و برادرانم!با روحانيون و سپاه مستحکم تر باد...
توصيه مي کنم به شما عزيزان حزب اللهي... برادران عزيز! وحدت را هميشه حفظ نماييد و نماز را قبل از خوردن غذا به جا آوريد و هميشه از نماز جماعت غفلت نورزيد و در آن شرکت (13) کنيد و هميشه خداوند را يار و مددکار خود قرار بدهيد و تمام تجربه ها و انديشه ها را در راه خدا، اسلام و امام قرار دهيد.

شهيد حسين رفيعي ( 1362 - 1340 ملاير)

از برادران همرزم خودم، سپاهيان جان برکف، اين تقاضا را دارم که وحدت را ميان امت حزب الله حفظ کنند، چون با همين وحدت است که ما پيروز شديم و از شما مي خواهم که به [ نزد ] خانواده هاي شهدا برويد و يادي از شهدا کنيد.

شهيد حسن زفاك ( 1365 - 1344 اردکان)

برادرانم! تا آنجا که مي توانيد به جبهه ها بياييد و اگر هم اين توانايي را نداريد، با کار کردن (14)، با درس خواندن (15) و با کمک و ياري کردن به برادران، برادران در جبهه، و با وحدت و انسجام خود، با پر کردن سنگر مساجد، با شرکت نمودن در دعاهاي کميل و نماز دشمن شکن جمعه و ديگر کارهايي که به نفع اين جمهوري اسلامي است، مشت (16) بر دهان اين ياوه گويان شرق و غرب بزنيد.
... با دانش آموزان عزيز و علي الخصوص همکلاسانم هم حرفي دارم:... با درس خواندنتان راه شهيدان عزيز دانش آموز را ادامه بدهيد تا بتوانيد براي اين جمهوري اسلامي خدمت شاياني بکنيد تا ديگر در امورکشور احتياجي به افراد اجنبي نداشته باشيم و ضمناً برادرم! هيچ وقت از روحانيت دست برنداريد و اميدوارم ان شاء الله اين وحدت، بينتان هميشه باقي بماند و ديگر هم اينکه هيچ وقت امام را تنها نگذاريد و هميشه و در همه حال همراه و هم گام و ياور او باشيد.

شهيد عليرضا زيبرم ( 1367 - 1346 شهرري)

اي برادراني که مسئوليت بسيج يا مسئوليت هايي در رابطه با بسيج داريد! ان شاء الله خداوند به شما اجر و سلامتي عنايت بفرمايد و شما بايد تمامي مواقع با هم وحدت داشته باشيد و در برابر سختي ها استقامت داشته باشيد. خداوند ان شاء الله شما را براي اسلام حفظ نمايد.

شهيد حسين سبکتکين ريزي ( 1361 - 1340 زرين شهر)

مسئولين مملکت بدانند که اگر خداي ناکرده به اسلام راستين ضرر وارد شود، خدا و خلق خدا هرگز آن ها را نخواهند بخشيد و بلکه بايد با وحدت تلاش کنند و راه شهداي عزيزي همچون شهيد مظلوم، بهشتي و شهيد باهنر و شهيد رجايي و هزاران شهيد ديگر را ادامه دهند و همه گاه حقيقت را اجرا کنند.

شهيد ناصر ستاريان ( 1365 - 1337 اصفهان)

به روحانيان محل که عامل وحدت محل هستند، احترام بگذاريد؛ در مراسم تشييع جنازه ي شهدا، مراسم عاشورا، 28 صفر سعي کنيد وحدت مردم را با کمک افراد نام برده حفظ کنيد.

شهيد هاشم سوسرايي ( 1366 - 1350 آزادشهر)

من از کليه ي برادران مي خواهم که جبهه را گرم نگه دارند و به فرمان امام خميني باشند و امام عزيزم را تنها نگذارند و هميشه با هم باشند و وحدت خود را حفظ نمايند و دشمن را از اين راه نااميد کنند؛ (17) چون که اگر با هم وحدت نداشته باشيم، جامعه ي اسلامي از هم مي پاشد.

شهيد حسن رضا سهراب لک زاده ( 1365 - 1349 تهران)

اي برادران دانش آموز! مي دانيد که رزمندگان در جبهه مي جنگند تا شما در رفاه و آسايش باشيد و شما در مدرسه تان مواظب رفتار خود باشيد تا اينکه دشمنان اسلام از شما درس بگيرند و نتوانند برعليه کشور اسلامي مان دست به کارهاي ناروا بزنند.
به صف نماز جماعت و نماز جمعه برويد تا وحدت در بين شما محکم تر شود، در پشت جبهه رزمندگان را ياري کنيد و به ياد آن ها باشيد. خدا هم هست و هم از همه چيز آگاه است.

شهيد حسين سياح رضايي ( 1366 - 1341 همدان)

اي کساني که ادعاي رياست داريد! رياست کاري را از پيش نمي برد؛ در اعمالتان خلوص نيت داشته باشيد تا هرچه زودتر به پيروزي نهايي برسيم و در غير اين صورت و بدون وحدت و هماهنگي، کاري از پيش نخواهيد برد.

شهيد حسن شاه محمدي ( 1362 - 1334 بجنورد)

به همه ي همرزمان توصيه مي کنم، کسي که شهيد مي شود، روحيه ي ملت و رزمندگان ما را بالا مي برد، وحدت بيشتري [ ميان ] ملت ما به وجود مي آورد.

شهيد حسن شجاعي ( 1360 - 1343 مسجد سليمان)

به برادران حزب الله بگوييد وحدت را حفظ کنيد، اخلاق اسلامي را رعايت کنيد، با تمام ارگان ها رابطه برقرار کنيد و از آن ها امکانات بگيريد و از مسئولين خواهش دارم که به داد اين بچه هاي زجرکشيده برسند.

شهيد حسن شيرافکن ( 1362 - 1345 تبريز)

الآن امپرياليست هاي شرق و غرب آن تجربه را دريافته اند که ايمان و وحدت ما است که اسلام را به پيروزي مي رساند و براي همين تصميم گرفته اند با هر نحوي شده وحدت ما را بشکنند و آن را هم مي دانند که اگر وحدت ما شکسته شود، ايمان ما هم خود به خود از بين خواهد رفت و ما هم در مقابل آن، بايد وحدتمان را خوب تر از قبل حفظ کنيم. برادران پاسدار ( سپاهي، کميته، ارتشي، بسيجي ) و نيروهاي حزب اللهي! اکنون دشمنان اسلام از وحدت شما زياد مي ترسند؛ وحدتتان را حفظ کنيد و پشتيبان ولايت فقيه باشيد تا آسيبي به اسلام نرسد. سعي کنيد دعاهايتان زياد شود، در نماز جمعه و جماعات حتماً شرکت کنيد تا وحدتتان زيادتر بشود.

شهيد علي رضا صفاييان ( 1366 - 1346 استهبان)

خواهر مهربانم! برادر شما مي ديد که ظالمان و ستمگران مي خواهند رشته ي وحدت امت اسلامي را از هم قطع کنند؛ ملت محروم و مستضعف را به بند کشند، از اين جهت تصميم گرفتم براي سربلندي اسلام و اتحاد و همبستگي امت اسلامي روانه ي جبهه شوم...
تذکراتي به برادران عضو پايگاه مقاومت و شوراي اسلامي: برادران عزيز، اي همدردانم! سلام و درود بر شما که جواني خود را در راه اسلام عزيز سپري کرديد. درود انبيا بر شما که جواني پاك بودن را پيشه ي خود ساختيد و با آيه هاي قرآن و احاديث معصومين خودتان را از گناه پاك گردانديد. مي دانم هرکدام از شما خاطراتي داريد و من هم از بين شما رفتم؛ خداحافظ. و اما افکار نوجوانان و بچه ها را زير نفوذ احکام اسلام قرار دهيد و به ريسمان وحدت چنگ بزنيد و براي پياده نمودن فرهنگ اسلامي در جامعه ي کوشا باشيد.

شهيد قاسم عبادي ( 1365 - 1347 قائم شهر)

سفارش من به کليه ي برادران انجمن و شوراي اسلامي و گروه مقاومت و ديگر برادران حزب اللهي اين مي باشد که پيرو خط امام باشيد و اتحاد [ و ] وحدت را حفظ کنيد و راه شهدا را ادامه بدهيد. مسجد را فراموش نکنيد.

شهيد بهمن عروجي ( 1361 - 1340 تهران)

زندگي من که در راه خدا و اسلامش کاري نکرده باشد، [ بايد فدا شود ] تا قطره هاي ناقابل خونم بتواند همچون پيامي وحدت بخش، بر امت خداپرست و مسلمان اثر گذاشته و جلوي حرکت هاي ضدخدا و ضدانقلاب و نيز جلوي دستجات و افراد شايعه پراکن و منافق را بگيرد.

شهيد بهروز عزيززاده ( 1365 - 1346 تهران)

برادران عزيز! وحدت و انسجام خويش را بيشتر کنيد و امام را اين قدر ناراحت نکنيد و جبهه ها را خالي نگذاريد و اسلحه ي شهدا را به دست بگيريد و راه آنان را ادامه دهيد.

پي‌نوشت‌ها:

1- در اصل وصيت: زندگي معني
2- سوره آل عمران؛ آيه 103
3- در اصل وصيت: نمي توانيد
4- در اصل وصيت: ماست
5- در اصل وصيت: عمد
6- در اصل وصيت: ناخوانا؛ اشاره به « و اعتصموا بحبل الله جميعاً و لاتفرقوا »؛ سوره آل عمران، آيه 103
7- در اصل وصيت: که
8- در اصل وصيت: بدانيد که از
9- در اصل وصيت: رهبرام
10- در اصل وصيت: برداشتيد
11- در اصل وصيت: ناخوانا
12- همان
13- در اصل وصيت: شريک
14- در اصل وصيت: کردنت
15- در اصل وصيت: خواندنت
16- در اصل وصيت: انجام بدهيد و مشت...
17- در اصل وصيت: کنيد

منبع مقاله :
اميري، صالح؛ (1389)، مجموعه مقالات همايش ملي راهبردهاي تحكيم نهاد خانواده، تهران: مجمع تشخيص مصلحت نظام، مركز تحقيقات استراتژيك، چاپ اول



 

 



مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.