سيري در وصيت نامه شهدا

توصيه هاي وحدت بخش شهدا (4)

فرزندان عزيزم!... امام بزرگوار را تنها نگذاريد و همواره مطيع او باشيد که راهش راه علي (عليه السلام) و حسين (عليه السلام) و امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) مي باشد. بدانيد که اگر قدر اين نعمت خدايي را ندانيد، خداوند
دوشنبه، 24 فروردين 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
توصيه هاي وحدت بخش شهدا (4)
 توصيه هاي وحدت بخش شهدا (4)

 

تهيه و تنظيم: ايوب سيف زاده




 

سيري در وصيت نامه شهدا

شهيد علي عباس غفارنيا ( 1363 - 1323 شيروان چرداول )

فرزندان عزيزم!... امام بزرگوار را تنها نگذاريد و همواره مطيع او باشيد که راهش راه علي (عليه السلام) و حسين (عليه السلام) و امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) مي باشد. بدانيد که اگر قدر اين نعمت خدايي را ندانيد، خداوند هرگز ما را نخواهد بخشيد و همچنان در صحنه باشيد که تا وقتي که در صحنه هستيد و ايمان به خدا داريد [و] وحدت کلمه شعار شما مي باشد، خطري شما را تهديد نخواهد کرد.

شهيد غضنفر غلامي ( 1364 - 1348 قم)

پيام به مردم شهيدپرور ايران و جوانان عزيز اين است که جبهه ها را خالي نگذاريد و هر سلاحي که از دست رزمنده ي شهيدي افتاد، رزمنده اي ديگر آن را بردارد و نگذارد در زمين بماند تا اينکه با وحدت و همياري ملت مسلمان، فتنه از روي زمين برداشته و راه مقدس کربلا و قدس باز شود و زمينه براي ظهور آقا امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) آماده باشد؛ ان شاء الله.

شهيد عين الله غياث آبادي ( 1362 - 1341 اراك)

از شما امت حزب الله و هميشه در صحنه مي خواهم که اماممان را تنها نگذاريد و به مسئوليت سنگينتان در مقابل شهدا بنگريد و هميشه وحدت خودتان را حفظ کنيد و براي سلامتي و طول عمر اماممان، اين رهبر مسضعفان جهان و قلب تپنده ي ملت ايران، دعا کنيد.

شهيد عليرضا غيبي ( 1363 - 1345 ساوه)

...در پايان از ملت مسلمان ايران مي خواهم که وحدت و يکپارچگي خود را حفظ نمايند و امام را تنها نگذارند.

شهيد علي نقي فاطمي ( 1365 - 1348 تربت جام)

ملت عزيز و قهرمان ايران! جبهه ها را خالي نگذاريد که اگر کسي مي خواهد امام زمانش را ملاقات کند، به اين مکان هاي مقدس رجوع نمايد. تقوا پيشه کنيد و يک لحظه غافل نشويد که يک لحظه غفلت، يک عمر پشيماني مي آورد. وحدت را حفظ کنيد که شما پشت ابرقدرت ها را با اين خدمتتان به لرزه درآورده ايد.

شهيد اکبر فرهادي جهرمي ( 1366 - 1332 جهرم)

از کليه ي اقوام حلال بودي مي طلبم و همچنين از کليه ي مردم شهيدپرور و قهرمان جهرم، در ضمن بگويم که تير دشمن انسان را شهيد نمي کند، بلکه عمل خوب و خالص فرد مي باشد که خداوند شهادت را نصيبش مي کند و تنها راه آمرزش گناهان شهادت را جستجو کردم. و شما اگر جلسه گرفتيد و خواستيد گريه کنيد اگر در فکر روز عاشورا باشيد که چه بر سر امام حسين و سپس به اسارت رفتن زينب و مصيبت هايي که بر زينب وارد شد ديگر خيلي ناراحت نمي شويد، خلاصه گريه بر اهل بيت کنيد و به آنها توسل جوييد و اگر به آن ها توسل پيدا کنيد و راه اسلام را پيش گيريد و به يگانگي و وحدت خدا ايمان داشته باشيد، سعادت اين دنيا و آخرت نصيب شما خواهد شد و کاري کنيد که از کليه ي آزمايش هاي الهي سرافراز بيرون آييد.

شهيد علي فصيح کجابادي ( 1365 - 1344 تبريز)

...در پايان خطاب به دوستانم توصيه هاي اخلاقي دارم: ما همديگر را به بدنامي صدا نکنيم. در پي اصلاح خود و دوستان باشيم؛ نه عيب جويي و حسد. مطالعه کنيد و همت کنيد تا با هم وحدت و تفاهم داشته باشيد. با تشکيل جلسات علمي، مذهبي، سياسي به رشد فکري خود بيفزاييد.

شهيد علي فنودي ( 1362 - 1342 مشهد)

امت قهرمان!... وحدت بين امتتان را حفظ کنيد. متوجه توطئه هاي دشمن باشيد. هر توطئه و حرفي که بر عليه انقلاب و مسئولين مهم زده مي شود، توطئه است؛ توطئه است؛ توطئه است. اين نشانه ي قدرت و نفوذ اسلام است و حقانيت اسلام ايراني.

شهيد اصغر قاسمي ( 1374 - 1320 فراشبند)

دلم مي خواهد هنگامي که تابوت مرا حمل مي کنند، دست هاي مرا از تابوت بيرون بگذارند تا آن هايي که همواره به فکر اندوختن مال دنيا هستند، بدانند و ببينند که هيچ چيز از مال دنيا نبرده ام و در پايان از کليه ي برادران و خواهران حزب اللهي درخواست دارم که پيرو خط امام باشيد و با يکديگر وحدت و انسجام داشته باشيد.

شهيد علي قاسمي بيستگاني ( 1361 - 1329 زرين شهر)

از کليه ي پدران، مادران، خواهران، برادران مي خواهم اختلافات جزئي را کنار گذاشته و همه با هم دست در دست همديگر انداخته و با کلمه ي وحدت که همان الله اکبر است، اسلام و قرآن را ياري بنماييد تا اميد دشمن به کلي بر فنا شود.

شهيد علي قاسمي صدرآبادي ( 1361 - 1344 تهران)

وصيتي که دارم اين است که پيرو خط امام باشيد؛ چون اگر اين گونه باشيد، مي توانيد آزاد زندگي کنيد. از امام اطاعت کنيد و از اختلاف بپرهيزيد و ديگران را به وحدت دعوت کنيد. ان شاء الله ملت ما به همت مسلمين جهان، دست خون آشام شرق و غرب را از سر (1) کشورهاي اسلامي کم کرده و راه را براي رسيدن به زمين مقدس قدس هموار سازند.

شهيد برات محمد قديمي ( 1362 - 1342 قوچان)

من پيامي به تمام ملت عزيز دارم و آن اين است که: همان طور که با مشت محکم و با وحدت خود، آمريکا را از کشور خود بيرون نمودند، همان طور هم، کشورهاي ديگر را که با اسلام مخالفت مي کنند، از کشورهاي ديگر محو و اخراج نمايند و همچنين مانع آمدن کسي به ميدان هاي رزم نباشند که اين [ها ] به فرموده ي قرآن کريم به عذاب الهي دچار مي شوند.

شهيد عليرضا قرباني ( 1362 - 1338 تهران)

از خانواده ي مهربانم و ملت شهيدپرور ايران مي خواهم که امام امت و بنيانگذار انقلاب اسلامي را تنها نگذاريد و به حرف هاي او گوش دهيد و لحظه اي از دستورات او غفلت نکنيد و مبادا قلب نازنين او را ناراحت کنيد و پشتيبان ولايت فقيه (که همان ولايت حضرت محمد (صلي الله عليه و آله و سلم ) و ولايت حضرت مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف) است ) و انقلاب اسلامي و روحانيت باشيد و وحدت کلمه را که امام فرموده است، فراموش نکنيد که اتحاد و وحدت داشتن، سبب تقويت اسلام و قدرت شما و غيره مي باشد که هيچ کشوري نمي تواند بر شما ظلم و ستم کند.

شهيد حسين قرباني سيني ( 1364 - 1340 برخوراوميمه)

در پايان وصيتي دارم با مردم محل:... اتحاد و وحدت خودتان را بيشتر کنيد که اتحاد و وحدت کمر دشمن را مي شکند و از روحانيت هم جدا نشويد که گمراه مي شويد مثل زمان مصدق.

شهيد جعفر قلي زاده رخشان ( 1362 - 1340 تهران)

امير جان! اميدوارم که خداوند به تو عمر طولاني عطا فرمايد تا با تقواي بيشتري زندگي کني. من در اين مدت دوستي ام با تو، خيلي چيزها و مسائل ياد گرفتم... اميدوارم که اگر تا به حال از من ناراحتي ديدي يا عصباني ات کردم، به بزرگي و به * (2) ببخشي. اي فاطمه! [ تا جايي ] که مي تواني بچه ها را به وحدت و يکپارچگي در دوستي تشويق کن! راستي يادم رفت بگويم که وجودت در پشت جبهه بيشتر لازم است تا در خط مقدم جبهه؛ اگر قرار بود همه ي مومنين بيايند خط مقدم جبهه؛ پس پشت جبهه را چه کسي مي بايد نگه دارد؟!

شهيد علي قيومي جز ( 1365 - 1343 تهران)

و اما سخني چند (3) با شما ملت غيور و شهيدپرورم: شما مبادا اين امام عزيزمان را تنها بگذاريد و مبادا کاري کنيد که باعث ناراحتي اين امام شود. شما بايد همه طرفدار امام باشيد و هر فرماني که مي دهد، با جان و دل پذيرا باشيد و به آن عمل کنيد و دنبال مال دنيا زياد نرويد. اين دنيا تمام شدني است و آخرتي در کار مي باشد. سعي کنيد توشه براي آخرت جمع کنيد و وحدت و يکپارچگي خود را حفظ کنيد و در دعاهايتان ا مام و رزمندگان را دعا کنيد که همين دعاهاست که رزمندگان ما را به پيروزي مي رساند.

شهيد عليرضا کابلي ( 1361 - 1343 قم)

اي جوانان پاکدل و انقلابي! دست به دست همديگر دهيد و ريشه ي منافقان، اين دشمنان سرسخت اسلام و انقلاب اسلامي را از جا برکنيد. بکوشيد وحدت اسلامي خودتان را حفظ کنيد و افراد فاسد و خائن را از صفوف خود دور کنيد که اين خائنين درصدد از هم پاشيده کردن اتحاد اسلامي (4) شما هستند.

شهيد علي کارگر ( 1362 - 1342 تهران)

اين حقير کوچک تر از آنم که به امت آگاه توصيه کنم، ولي برحسب وظيفه شرعي ام چند توصيه دارم که دست بيعت [را] با امام محکم کنيد و حسين زمان خود را تنها نگذاريد تا اسلام و مسلمين پيروز شوند. هميشه به ياد خدا باشيد تا خدا به ياد شما باشد. راه شهيدان را ادامه دهيد تا خون آن ها پاي مال نشود. وحدت خود را حفظ کنيد تا بتوانيد بهتر با منافقين و ضدانقلاب ها مقابله کنيد. با ايمان عليه تمام ضداسلام ها بجنگيد که پشتيبان شما حق است و شما پيروزيد؛ « فان حزب الله هم الغالبون » (5).

شهيد علي کارگر بلداجي ( 1361 - 1333 بروجن)

سعي کنيد شما دو برادر با همديگر خوب و متحد باشيد که وحدت دو برادر، باعث متحد بودن يک کشور اسلامي مانند ايران عزيز مي گردد که برعليه کفر جهاني قيام کند و تمام مسلمين دنيا را نجات مي دهد.
شهيد احمد کاشي ( 1364 - 1345 بوئين زهرا) از شما مي خواهم که هميشه دنباله رو امام و گوش به فرمان او باشيد. وحدت خودتان را حفظ کنيد تا منافقين و کساني که عليه انقلاب کارشکني مي کنند، نابود شوند. به تمامي امت شهيدپرور توصيه مي کنم از گروه گرايي که برخلاف اسلام و مسلمين است، پرهيز کنند.

شهيد حاج علي کاظمي ( 1361 - 1344 زرنديه)

توصيه ي من به امت شهيدپرور ايران اين است که هيچ گاه از هم جدا و پراکنده نشويد (6) و در کارهاي خير و خداپسندانه وحدت داشته و کوشش کنيد؛ زيرا اگر وحدت داشته باشيد (7)، دشمن نمي تواند بر شما غلبه کند و اگر وحدت نداشته باشيد، نه تنها که دشمن بر شما غلبه مي کند و موجب خشنودي او نيز مي شود. با [در] نظر گرفتن موقعيت حساس زمان، شما ملت ايران بايد حسين زمان را، ياوري و راه او را ادامه دهيد و [ با پاسخ دادن ] به نداي « هل من ناصر ينصرني » جواب دشمن را [بدهيد و] با کمک خود و فرستادن فرزندان خود به جبهه ها، [او را] ياري کنيد....
من اميدوارم که ملتم با وحدتش، امامم با رهنمودهايش و رزمندگان اسلام با [ مقاومتشان ] (8) و خانواده ام با صبر و بردباري اش راه من را ادامه بدهند....
اگر ان شاء الله شهيد شدم، جنازه ي من را به بسيج ببريد، چند لحظه در زمين بگذاريد و دوستان و آشنايان من جمع شوند در کنار تابوت من، همان آنجا با من عهد و پيمان بنديد که هيچ گاه از هم جدا نشويد، وحدت داشته باشيد.

شهيد حبيب کامل برون ( 1364 - 1343 فردوس)

اي ملت مسلمان و قهرمان! هرگز فرزند زهرا يعني رهبر کبير انقلاب را تنها نگذاريد، همچنان که تا امروز نگذاشته ايد و هرگونه توطئه ي دشمن را به خاطر حضور در صحنه، خنثي نموده و آبروي دشمن او را برده ايد. ديگر حفظ وحدت است که امکان دارد دشمن بين شما تفرقه بيندازد و شما را از روحانيت متعهد جدا کند که اگر چنين کردند، روز بدبختي مسلمانان و جشن ابرقدرت هاست.

شهيد علي کاوياني دزکي ( 1366 - 1348 شهرکرد)

از مردم بيدار و هوشيار خواهشي دارم: مواظب منافقان از خدا بي خبر باشيد و آن ها را شناسايي کنيد و مشت محکم بر دهان آن ها بزنيد و اين انسان هاي دورنگ (9) را به ارگان هاي انقلابي تحويل دهيد تا اسلام پيشرفت کند. هرگز از هم بدگويي نکنيد و نسبت به هم غمخوار باشيد. وحدت را حفظ کنيد.

شهيد علي کرم کبودي ( 1363 - 1333 کرمانشاه)

از شما مسلمانان مي خواهم که امام را تنها نگذاريد و از اين سنگر آزادي و عدالت و حامي مستضعفين حمايت کنيد. دست در دست هم، با وحدت آهنين خود، با گام هاي استوار برخيزيد و امر جهاد را به جا آوريد و از جنگ و شهادت نهراسيد. بر شرق و غرب و اسراييل جنايتکار و صهيونسيم بشوريد.

شهيد ابراهيم کبيري ( 1362 - 1343 نجف آباد)

هميشه اتحاد و يگانگي را در بين خود حفظ کنيد که اسلام دين وحدت و يگانگي است.

شهيد اردشير کبيري ( 1365 - 1348 شهرکرد)

1- از همه ي شما مردم کشورم و به خصوص مردم شهرم مي خواهم که از محور الله دور نشويد و توکلتان بر خدا باشد و بيشتر با خداي خود ارتباط داشته باشيد؛ چرا که آخرتي وجود دارد و براي خود توشه اي آماده سازيد.
2- از شما مردم مي خواهم که از خط امام دور نشوند و به پيام ها و دستورات او گوش دهيد و عمل کنيد.
3- از شما مردم عزيز و گرامي مي خواهم که وحدت اسلامي را در بين خود حفظ کنيد و هرگز از مکتب اسلام دور نشويد و با هم در مکتب قرآن، متحد باشيد؛ چرا که دشمنان اسلام از اين وحدت شما مي ترسند.

شهيد جهانگير کريم زاده سورشجاني ( 1366 - 1347 شهرکرد)

بدانيد که هر شهيد که بر اين انقلاب افزوده مي شود، بر مسئوليت ما افزوده مي شود و در موقعيتي قرار گرفته ايم که اسلام به ما احتياج دارد و غرب و شرق براي نابودي اسلام و مسلمين دست وحدت به هم داده اند و منافقين از طرف ديگر. اي برادران! وظيفه ي ماست که از اسلام دفاع کنيم، گرچه جانمان را هم در اين راه بدهيم، همانطور که امامان و پيغمبران ما چنين کرده اند.

شهيد عليرضا کريمي ( 1365 - 1349 اصفهان)

و اما وصيت من به امت شهيدپرور اين است که اولاً امام را تنها نگذاريد و هميشه حمايت خود را از انقلاب و امام اعلام کنيد و خداي نکرده صحنه را خالي نکنيد. وحدت خود را حفظ کنيد و با شرکت در نماز جمعه و جماعات چشم دشمنان اسلام را کور کنيد که نتوانند بين شما تفرقه بيندازند.

شهيد غفار کريمي ( 1365 - 1344 شهرکرد)

به شما (10)، اي خواهران و برادران عزيز مي گويم مواظب باشيدکه خون اين همه شهيد را که در راه اسلام ريخته شد، زير پا نگذاريد و با وحدت و يکپارچگي خود، پوزه ي مستکبران را به خاك بماليد.

شهيد احمد کريمي حبيب آبادي ( 1361 - 1339 اصفهان)

به شما امت اسلامي قهرمان و آگاه، هشدار مي دهم که اين زمان (11) از هر لحظه اي که فکرش را بکنيد، حساس تر است، شما بايد بيشتر از هر زمان وحدت خود را حفظ کنيد.
اي اهل ايمان! « چنگ بزنيد به ريسمان خدا و متفرق نشويد » (12) که تفرقه خواست دشمن شماست.

شهيد علي کريمي سميرمي ( 1363 - 1341 اصفهان)

اي خواهر و اي برادر! همگي دست به دست هم بدهيد و با همبستگي و وحدت، اسلام عزيز را ياري کنيد و شما اگر اسلام را ياري کرديد، يعني خدا را ياري کرده ايد؛ امام را ياري کرده ايد و خداوند بزرگ شما را ياري مي کند.
...مادرم! اميدوارم که چون کوه، استوار و محکم باشي (13) تا چشم ضدانقلابيون از ديدن تو کور شود و با وحدت کلمه، مشت محکمي بر دهان ابرقدرت هاي جهان و عروسک هاي آن ها بزنيد که ديگر در سر خود خيانت به اين کشور راه ندهند و با ياري خداوند و شما مردم مستضعف و رنج کشيده، اسلام و انقلابمان را که همانا انقلاب مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف) است، به تمام جهان صادر کنيم و پرچم اسلام [را] با « لا اله الا الله » و « محمد رسول الله » بر تمام کاخ هاي فرونشسته ي ظلم و ستم برافراشته گردانيم و کاخ هاي اهريمني را خراب کنيم (14) و سران کفر را به سزاي اعمالشان برسانيم و بيت المقدس عزيز را از چنگال کفار (15) صهيونيسم [و] خونخوار آزاد کنيم و نماز وحدت را به ياري خداوند متعال در پشت سر امام مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف) و نائب برحقش، امام خميني، ادا کنيم.

شهيد علي عسگر کشاورز ( 1372 - 1345 ارسنجان)

سخني چند (16) با شما امت حزب الله دارم و آن اين است که وحدت کلمه داشته باشيد و در نماز جمعه ها و دعاها و در عزاداري ها براي امام حسين (عليه السلام) تا مي توانيد شرکت کنيد و پشت جبهه ها را محکم [کنيد] و تا مي توانيد فرزندان خود را در رفتن به جبهه تشويق کنيد و دعاگوي امام و گوش به فرمان امام و روحانيت باشيد.

شهيد باقر کفاش بناکودکي ( 1361 - 1344 يزد)

پيام من به برادران و خواهرانم، اين است که وحدت [را] که مايه ي شکست منافقين و استعمارگران است، حفظ کنيد و در خط مستقيم که خط الله است، حرکت کنند...
اينک ماييم و اين خون هاي پاك، ماييم و اين ويراني هاي جنگ، ماييم و اراده ي مصمم و استوار در برابر ناملايمات؛ بکوشيم با وحدت آهنين خود، همراه با سازندگي و آباداني حکومت * (17) را زير لواي حکومت الله و رهبري فقيه عصر، امام خميني، مستحکم تر ساخته و کشورمان [را] با ابتکار و خلاقيت به خودکفايي برسانيم.

شهيد عليرضا کمالي ( 1362 - 1343 نجف آباد)

درود و سلام بر شما امت قهرمان و شجاع ايران که سنبل اين انقلاب هستيد ... امام عزيزمان را تنها نگذاريد. هميشه دعاگوي اين رهبر باشيد که هرچه داريم، از رهبر و روحانيت داريم. وحدت خود را هرچه بيشتر حفظ کنيد. در نماز جمعه ها، در مراسم (18) [مختلف] حضور فعال داشته باشيد.

شهيد جمال الدين کماني ( 1361 - 1320 خمين)

هم ولايتي هاي عزيزم! شما را سفارش مي کنم به تقواي اسلامي و وحدت اسلامي. با يکديگر وحدت داشته باشيد در برابر ضدانقلاب و ضداسلام، تا دشمن نتواند کمر شما را بشکند؛ دشمن ما و دين اسلام فقط و فقط از وحدت شما مي ترسد.

شهيد عليرضا کني ( 1362 - 1344 تهران)

من همه ي امت مسلمان، بالاخص آشنايان را توصيه مي کنم به اينکه اسلام راستين را از امام آموخته و پيرامون و پيرو او که همانا پيروي امام عصر حضرت مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف) است، باشند و وحدت کلمه را که بزرگ ترين شعار اوست، حفظ کنيد.

شهيد احمد کوچکي حسن کياده ( 1364 - 1344 آستانه اشرفيه)

حالا وصيتم به عنوان يک بنده ي حقير، اين است که روحانيت را پاس داريد و پيرو ولايت فقيه باشيد، امام را دعا کنيد، جبهه و جنگ را فراموش نکنيد، هرچه داريم از جنگ است. ازکمک هاي مالي دريغ نکنيد،... وحدت و انسجام را فراموش نکنيد.

شهيد جعفر کيوان لو ( 1360 - 1340 گرگان)

بايد به شما بگويم از هرچه بالاتر، در قبال زحمات قشر روحانيت حق شناس باشيد و به حقيقت، حامي جان برکف آنها باشيد و نيز اقشار ملت در همه ي سطوح و گروه، وحدت اسلامي را حفظ کنيد و از کمبودها و کاستي ها ناراحت نشويد و قناعت و صرفه جويي را چون ابوذر پيشه کنيد که خداوند در هر لحظه از زندگي، شما را آزمايش مي کند.

شهيد علي گل محمدي ( 1362 - 1346 سراب)

... « واعتصموا بحبل الله جميعاً و لاتفرقوا » (19)؛ « به ريسمان خدا چنگ بزنيد و از تفرقه بپرهيزيد » و وحدت کلمه را با کلمه ي وحدت حفظ کنيد. هميشه سخن حق را بگوييد، حتي اگر به شما ضرر داشته باشد؛ حتي به خاطر حقيقت گويي تان شما را اعدام کنند و به خاطر حقيقتگويي تان شما را از کارتان اخراج کنند و هميشه پشتيبان حق گو و حقيقت باشيد.

شهيد احمد گلناز ( 1362 - 1345 لنگرود)

مردم مسلمان! وحدت اسلامي خود را حفظ کنيد و نگذاريد که دشمنان با نفاق افکني، وحدت شما را برگيرند (20) و تخم نفاق را جارو کنيم.

شهيد جواد گناوه اي ( 1361 - 1336 گچساران)

خواهران و برادران عزيز!... با صف واحد، منافقين کوردل را در هم بکوبيد تا نتوانند دوباره در بين شما نفوذ کنند، مانند بعد از اوايل پيروزي انقلاب [که ] در بين ملت نفوذ کردند که شما با وحدت و يگانگي توانستيد پوزه ي آن ها را به خاك بماليد...
اي امت حزب الله! اگر مي خواهيد خون شهيدان را پاسدار باشيد، هميشه در صحنه باشيد و سخنان و پيام هاي امام را جزء به جزء اجرا کنيد و هميشه مستقيم در خط ولايت فقيه باشيد. درست پشت سر امام و همگام با او باشيد. وحدت خود را حفظ کنيد؛ زيرا موفقيت اسلام وابسته به ايمان شماست....
خواهران و برادران عزيز که شما هميشه در صحنه بوده و هستيد و اين طور فداکارانه در راه اسلام از مال و جان خود در راه اعتلاي قواعد الهي مي کوشيد! از شما مي خواهم که مانند هميشه وحدت خود را حفظ کنيد و پاسدار خون شهيدان باشيد و نگذاريد افراد فرصت طلب و منافقين صفوف شما را به هم بزنند.

شهيد علي لطفي نسب نعمت آباد ( 1365 - 1344 تهران)

و از برادران عزيزم تشکر مي کنم که قبل از اينکه با من برادر باشند، يک رفيق بودند... البته به وحدت توصيه تان مي کنم. همگي بدون ريا با هم وحدت داشته باشيد و در تمام [ مراسم ] ختم شهيدان خواهش مي کنم به خانواده ي شهيد احترام خاص قائل شويد.
... در آخر از همه ي خويشان... طلب حلاليت دارم و اميدوارم در همه حال با هم باشيد و هرجا که شما جمع باشيد و سخن از خوبي و وحدت بگوييد، ان شاء الله من در جمع شما هستم.

شهيد امير لگزي ( 1365 - 1345 نيشابور)

خواهران و برادران مسلمان! از شما مي خواهم که نگذاريد خون شهدايمان پاي مال گردد و از امام عزيزمان اطاعت کنيد و امرش را در هر زمينه مو به مو اجرا کنيد و تا آخرين لحظه ي عمرتان [از] امام عزيزمان که ذره ذره ي وجودش براي اسلام و مستضعفين مي تپد، پيروي و حمايت کنيد و وحدت خودتان را حفظ کنيد (21) و با وحدت خود، منافقين و ضدانقلابيون را نابود بسازيد که اتحادتان مشت محکمي بر دهان استعمارگران و منافقين و ضدانقلابيون باشد.

شهيد غريب متانت ( 1365 - 1348 فراشبند)

برادران و خواهران! به گوش باشيد و بيدار؛ دشمن در هر لحظه نقشه ي جديدتري مي کشد و بيدار است که شما را فريب بدهد؛ به مسايل جزئي مشغولتان کند و از مسائل مهم غافلتان سازد. پس گول [ دشمن ] عوام فريب را نخوريد و وسوسه هاي شيطاني در دل راه ندهيد. در پايان از شما مي خواهم که وحدت بين خود را حفظ کنيد که دشمن از وحدت شما هراس دارد.

شهيد علي رضا مجيدي ( 1362 - 1346 بجنورد)

از مردم ايران و از جمله مردم بجنورد مي خواهم که سنگرهاي مسجد، جبهه، مدرسه و کارخانجات را خالي نگذاريد. همکاري، وحدت و تعاون در وضع کشور مؤثر است. من از مردم ايران و شهرستان بجنورد مي خواهم در همکاري و وحدت و تعاون، دست به دست هم دهند تا خودکفا شو ند (22) تا به ديگر کشورها نياز نباشد.

شهيد جمشيد محبي اطاق وري ( 1360 - 1339 لنگرود)

امت شهيدپرور ايران! منافقين آمريکا و شوروي درصدد هستند که يک بي اعتمادي بين شما به وجود آورند و آن وحدت شما (23) را که بر مبناي اخوت و برادري بوده، از هم متزلزل کنند؛ ولي شما هوشيار باشيد و توطئه هاي آن ها را خنثي خواهيد کرد.

شهيد جواد محزونيه ( 1362 - 1337 اصفهان)

برادران ايماني! هيچ گاه خدا را فراموش نکنيد و پيرو راه حق باشيد که اگر حق را ياري کنيد (24)، شما را ياري مي کند و پيروزي هميشه با حق است و باطل شدني. اخلاص و وحدت را هرگز فراموش نکنيد، رهنمودهاي امام امت را به گوش جان خريده و به عمل درآوريد که تنها راه نجات، اين است و لا غير.

شهيد علي رضا محمدپورصبور ( 1359 - 1343 تبريز)

به عنوان وصيت به برادرانم عرض مي نمايم که برادران با همديگر برادر و مهربان و در بينشان وحدت داشته باشند. جبهه را از ياد نبريد.

شهيد احمد محمدپور يقيني ( 1360 - 1338 تبريز)

برادران من! به همرزمان من بگوييد راه خدا همان راه امام عزيز است. از هيچ چيز نهراسيد، هرچه در اين دنيا عمل کنيم، پاداش خدا روز قيامت انجام خواهد گرفت. بعد از من، از تمامي فاميلان (25) و دوستان درخواست وحدت و پاسداري از آرمان هاي انقلاب بکنيد.

شهيد ابراهيم محمدي ( 1361 - 1337 بندرعباس)

ما همه بايد بدانيم تا زماني که وحدت داريم، همه چيز داريم.

شهيد ابوالفضل محمدي ( 1361 - 1337 شيراز)

با يکديگر مهربان باشيد و اين اخوت و برادري اسلامي که بين شماست را حفظ کنيد تا وحدت در بين شما محفوظ بماند و در سايه ي اين وحدت اسلامي و رهبري امام امت است که اسلام پيروز مي شود....
با يکديگر مهربان باشيد و رفتارتان با يکديگر کاملاً اسلامي باشد و وحدت [را] از دست ندهيد و بر سر مسائل دنيوي و مادي با يکديگر اختلاف نداشته باشيد؛ چون مومنين با يکديگر اختلاف ندارند و اختلافشان تنها با کفار است.

شهيد اسفنديار محمدي ( 1364 - 1347 گچساران)

از برادران مذهبي مسلمان مي خواهم که با ساختن و تشخيص زندگي خويش، به ساختن ديگران بپردازند و پشت جبهه ها و تنور جنگ را در خط مقدم گرم نگه دارند و نگذارند خداي ناخواسته قلب اين آمريکاييان جاني و اين خدانشناسان بزدل شاد و خوشحال شوند؛ منظور من اين است که بايد تک تک شماها، وحدت و هماهنگي را در ميان خويش حفظ کرده و نگذاريد هيچ کس در بين شماها تفرقه جويي کند و آن وحدت و هماهنگي شماها را به مرور زمان از بين ببرد.

شهيد اصغر محمدي ( 1360 - 1345 تهران)

دوستان! شما بايد در انقلاب فعاليت داشته باشيد و به انقلاب کمک کنيد و زير يوغ استعمار نرويد، بياييد با هم دست پيمان و وحدت کامل بدهيد و دشمن را نابود کنيد و ايران را پيروز و يک سرزمين اسلامي بسازيد.

شهيد اسماعيل محمدي مجرد ( 1363 - 1345 کاشان)

عزيزان! تنها راه و حربه اي که براي دشمنان اسلام باقي مانده، تفرقه است؛ پس بکوشيد تا با وحدت، صد در صد اين حيله را خنثي کنيد (26) که خدا با شماست.

شهيد حسين علي محمديان قارنه ( 1361 - 1339 اصفهان )

و اکنون سخني با ملت انقلابي ايران و شهيدپرور: « و اعتصموا بحبل الله جميعاً و لاتفرقوا و اذکروا نعمت الله عليکم اذ کنتم أعداء فألّف بين قلوبکم فأصبحتم بنعمته إخواناً » (27)؛ « بپيونديد به ريسمان خدا همگي و پراکنده نشويد و به ياد آوريد نعمت خدا [ را در ] برابر خود، آنگاه که با هم دشمن بوديد در حکومت طاغوت؛ پس خدا در دل هاي شما دوستي افکند؛ پس صبحگاهان همه با هم برادر شديد »، در عين مبارزه با طاغوت و بعد از آن. همچنان که امام گفت، شما بايد وحدت کلمه داشته باشيد و با هم برادر و برابري را از * (28) و مواظب باشيد که يک لحظه از ياد خدا غافل (29) نشويد که ضدانقلاب مانند گرگي است که در کمين گوسفندي است، در کمين شما هستند که شما را زود بربايند.

پي‌نوشت‌ها:

1- در اصل وصيت: سايه ي
2- در اصل وصيت: ناخوانا
3- در اصل وصيت: چند سخني
4- در اصل وصيت: اسلام
5- سوره مائده؛ آيه 56
6- در اصل وصيت: نشوند
7- در اصل وصيت: باشند
8- در اصل وصيت: ناخوانا
9- در اصل وصيت: دو رنگي
10- در اصل وصيت: به تو
11- در اصل وصيت: زماني
12- اشاره به « و اعتصموا بحبل الله جميعاً و لا تفرقوا »؛ سوره آل عمران، آيه 103
13- در اصل وصيت: باش
14- دراصل وصيت: کنيد
15- در اصل وصيت: کفاران
16- در اصل وصيت: چند سخني
17- در اصل وصيت: ناخوانا
18- در اصل وصيت: مراسم ها
19- سوره آل عمران؛ آيه 103
20- در اصل وصيت: برگيريم
21- در اصل وصيت: کنند
22- در اصل وصيت: شويد
23- در اصل وصيت: خود
24- در اصل وصيت: نکنيد
25- در اصل وصيت: فاميلان
26- در اصل وصيت: کرده
27- در اصل وصيت: « و ذکر نعمت الله عليکم إن کنتم * خالق بين قلوبهم بنعمه * »؛ سوره آل عمران؛ آيه 103
28- در اصل وصيت: ناخوانا
29. در اصل وصيت: غفلت

منبع مقاله :
اميري، صالح؛ (1389)، مجموعه مقالات همايش ملي راهبردهاي تحكيم نهاد خانواده، تهران: مجمع تشخيص مصلحت نظام، مركز تحقيقات استراتژيك، چاپ اول



 

 



مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.