سيري در وصيت نامه شهدا

توصيه هاي وحدت بخش شهدا (1)

... اي عزيزان! وصيت من به شما اين است که نماز را به جا آوريد و اعمال شرعي خود را مو به مو انجام دهيد. از هرگونه کارهاي زشت خودداري کنيد و با يکديگر وحدت و هماهنگي داشته باشيد و دشمنان خود را از درونتان برهانيد
دوشنبه، 24 فروردين 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
توصيه هاي وحدت بخش شهدا (1)
توصيه هاي وحدت بخش شهدا (1)

 

تهيه و تنظيم: ايوب سيف زاده




 

سيري در وصيت نامه شهدا

شهيد رضا آب نيکي ( 1367 - 1341 تهران )

خانواده ي عزيز و گرامي!... به اسلام و قرآن و مسلمانان کمک کنيد و با همديگر وحدت داشته باشيد.
... اي عزيزان! وصيت من به شما اين است که نماز را به جا آوريد و اعمال شرعي خود را مو به مو انجام دهيد. از هرگونه کارهاي زشت خودداري کنيد و با يکديگر وحدت و هماهنگي داشته باشيد و دشمنان خود را از درونتان برهانيد و در ميانتان اختلاف پيدا نکنيد.
... فاميل هاي عزيزم! پيام من به شما اين است که با همديگر وحدت داشته باشيد و نمازتان را به جا آوريد.
... و در پايان شما (1) دوستان عزيز و گرامي و بچه محل هاي با معرفت!... پيامم به شما عزيزان اين است که نماز را حتماً به جا آوريد و با يکديگر صميمي باشيد و وحدتتان را حفظ کنيد و دشمن را از خود دور کنيد.
... خانواده ي عزيز و گرامي!... به اسلام و قرآن و مسلمانان کمک کنيد و با همديگر وحدت داشته باشيد.

شهيد سيدابوالفضل آتشي ( 1366 - 1343 ابرکوه)

و سخني با دوستان و آن اينکه: به راه پاك رهبر، روح الله، ايمان داشته باشيد و در راه پيشبرد اهداف جمهوري اسلامي با وحدت هرچه بيشتر تلاش نماييد.

شهيد هادي آذري ( 1362 - 1342 مشهد)

برادران و خواهران! شما را به خدا سوگند، گفتارهاي امام را گوش کنيد و روي آنها عمل کنيد. وحدت را حفظ کنيد؛ زيرا هيچ صحنه اي دردناك تر از اين نمي تواند باشد که دشمنان در يک صف برعليه جمهوري اسلامي بشورند، ولي ما پراکنده باشيم. پس چه بهتر که مسلمان و برادر باشيم و شما اي پدر و مادر! هر کار که مي کنيد براي خدا باشد و اميدوارم که با شهيد شدن [ من ] بيش از پيش به خدا نزديک تر [ شويد ] و به دستورات اسلام توجه فرماييد.

شهيد رسول آزاد ( 1365 - 1344 تهران)

پدر جان و مادر عزيزم و برادران و خواهرانم!... مدت 7 سال است که ما از صحنه ي انقلاب دور مانده ايم و کمکي آن چنان، نتوانستيم به بشريت بکنيم و هميشه دنبال روزي بيشتر و درآمد بيشتر بوديم. ما که اين همه سر و جان مي شکنيم، فقط به خاطر چند لقمه نان بيشتر و درآمد بيشتر، آيا فکر پس دادن اين درآمدها را کرده ايم؟ همه ي اين ثروت ها، در آخرت جواب دارد. بهتر آن است که به جاي اين حرف، ما کمي هم به وحدتمان تکيه کنيم [ و ] به اسلاممان کمک کنيم.

شهيد عباس آقازاده نژاد ( 1366 - 1344 قم)

از ملت شهيدپرور مي خواهم همان طور که رزمندگان با خون خود نهال اسلام را آبياري مي کنند، شما هم با وحدت و استقامت خود حامي رزمندگان باشيد، دست از ياري امام نکشيد و با هرگونه فساد در شهر مبارزه کنيد و بدين ترتيب دل رزمندگان و شهدا را شاد کنيد.

شهيد کرم خدا ابراهيمي آهنگران ( 1363 - 1334 خرم آباد)

همه ي شهيدان محور خطابشان (2) به آيندگان و ماندگان سه مطلب است: وحدت، پشتيباني ولايت فقيه، نفي مستکبران و اتخاذ حق مظلومان از ظالمان در همه ي جهان. آنها خود بر اين مهمات معتقد بودند و با شهادتشان ثابت کردند و الان جمع شاهدشان نظاره گر اين است که ما چگونه عمل کنيم، ما چقدر [ در مقابل ] خوني که آنها نثار کردند، خود را مسئول احساس مي کنيم، وحدت، اساس تشکيلات سالم و پيشرو مي باشد و ولايت، خون بهاي مظلوميت تاريخ، از آدم تا خاتم بوده.

شهيد فضلالله ابراهيميان خوزاني ( 1364 - 1348 خميني شهر)

سخن ديگرم اين است که اي مردم! جلوي دودستگي را بگيريد و نگذاريد که افراد فرصت طلب بيايند سر کارها، به تمام مسائل با چشم باز نگاه کنيد، مبادا بگوييد که به من چه که اين حرف را زديد؟ يک عمر پشيمان مي شويد. سعي کنيد براي وحدت بين مسلمين گروه گرايي نکنيد، اين حزب و آن حزب نکنيد. همين طور که قرآن مجيد فرموده، دو حزب بيشتر نداريم، اول حزب الله و ديگري حزب شيطان و از اين دو يکي را انتخاب کنيد.

شهيد محمد ابوالفتحي ( 1363 - 1344 بروجرد)

مسلمان زندگي کردن هم همين نيست که از صبح تا شب کار کنيد و سرتان توي کار خودتان باشد که نه به انقلاب کار داشته باشيد و نه به چيزي ديگر، در نماز جمعه و مراسم دعاي کميل شرکت کنيد که خاري است در چشم منافقين، با هم وحدت داشته باشيد که دشمن از وحدت شما بيشتر از سلاح مي ترسد.

شهيد سعادت ابوترابي ( 1361 - 1344 نجف آباد)

توصيه ي من به دوستان:... وحدت و همبستگي را هميشه حفظ کنيد تا بتوانيد در کارها موفق باشيد.

شهيد يدالله احمدپور ( 1361 - 1340 رودسر)

آري برادر و خواهر! تا زماني که خون در بدن خود جريان دارد، نخواهيم گذاشت [ قطره اي ] از اين خون هايي که ريخته شده، پايمال گردد. و الان بهترين موقعي است که ما بايد انسجام بيشتري به خود بگيريم و با وحدت و يکپارچگي پوزه ي ابرقدرت ها را به خاك بماليم و از خداي خود در اين راه ياري مي جوييم و مدد را از او مي خواهيم؛ در انتظار پيروزي اسلام بر کفر هستيم که همانا (3) خدا به ما وعده داده است.

شهيد حسين احمدي ( 1359 - 1340 کهنوج)

سلام و درود خداوند به اين ملت شهيدپرور که با ايمان راسخ و قلبي مالامال از عشق به بقاء الله، با (4) اهدا [ ي ] خون جوان هايشان و با آن کمک هاي چشمگيرشان و با آن شعرهاي وحدت آميز و با آن فريادها و مشت هاي گره کرده شان، [ با گفتن ] « جنگ جنگ تا پيروزي »، « مرگ بر آمريکا، مرگ بر شوروي » و « مرگ بر استکبار شرق و غرب »، در (5) مقابل تمام جنايتکاران، همچنان مقاوم ايستاده اند و پوزه ي همه ي اين ابرقدرت هاي شرق و غرب را به خاك ماليده و پشت آن ها را شکستند و دست خبيث و پليد آن ها را از سرزمين مسلمين و ملت مظلوم کوتاه کردند....
ما اميدواريم که (6) خداوند بين همگي ماها وحدت بيشتري بيفکند که از اين انقلاب با ياري حق و به رهبري پير جماران [ حمايت کنيم و ] بر همه ي ابرقدرت هاي شرق و غرب غلبه کنيم.

شهيد سعيد احمدي بشگاني ( 1361 - 1345 بافق)

با سلام و درود به شما مردم شهيدپرور و هميشه در صحنه ي کشور اسلامي که اسلام [ شما ] را به وحدت و همبستگي دعوت کرده [ و ] شما هيچ گونه سستي در اين مورد نکرده ايد؛ زيرا (7) بعد از خدا شما هستيد که جبهه ها را مي چرخانيد و اين شما هستيد که فرزندان محبوبتان، اين نور چشمانتان را به ميدان مي فرستيد؛ شما هستيد که هميشه پيروزيد.

شهيد رضا احمدي پيرالوان ( 1367 - 1345 تهران)

اي مردم! بدانيد که دشمنان اسلام متحد شده اند تا به اسلام ضربه بزنند و اين اتحاد و وحدت شما امت حزب الله، تمام نقشه هاي آنها را نقش بر آب کرده است.

شهيد فرج الله احمدي حنايي ( 1362 - 1341 تهران)

از ملت شجاع و مسلمان ايران مي خواهم که مساجد را پر کنند و در مساجد، نمار جماعت را برقرار کنند و مردم را به وحدت کلمه دعوت کنيد تا در بين تمام ملت ها، يک وحدت و همبستگي به وجود بيايد و همه با هم متحد شوند و براي خدا قيام کنند و تمام دشمنان اسلام و تمام منافقين [ را ] که از کفار بدترند، از صحنه ي روزگار براندازند.

شهيد رضا احمدي فشارکي ( 1361 - 1342 تهران)

توصيه ام به شما برادران و خواهران حزب الله [ اين ] است [ که ] از دولت و مجلس حمايت کنيد و بر امام عزيز دعا کنيد و در نمازهاي دشمن شکن جمعه حتماً شرکت کنيد و بر امام عزيز دعا کنيد. نماز جمعه، اين فريضه ي الهي را فراموش نکنيد و در صفوف به هم فشرده ي نماز جمعه، چشم دشمنان اسلام را کور گردانيد. از مستضعفين حمايت کنيد و دست در دست هم با وحدت آهنين خود، با قدم هاي استوار برخيزيد و امر جهاد خود را به جاي آوريد و از جنگ و شهادت نهراسيد و بر شيطان هاي شرق و غرب و اسرائيل جنايتکار بشوريد و دست اين خون آشامان را از سر کشورهاي اسلامي کوتاه کنيد و راه را براي رسيدن به زمين مقدس کربلا [ و ] قدس عزيز هموار سازيد.

شهيد هاشم احمدي کافشياني ( 1362 - 1343 فلاورجان)

برادران و خواهران عزيز! با وحدت و يکپارچگي، مساجد [ را ] در (8) جلسات مذهبي [ پر ] کرده و دعاها را زياد بخوانيد، مخصوصاً دعاي کميل که به فرمايش امام امام امت همان دعاي « خوان؛ شمشير بزن » است و دعاي کميل معجزه ي انسان ساز است؛ آن را بپا داريد. هميشه براي پير جماران دعا کنيد و هميشه و در همه حال گوش بفرمان او باشيد و در او حرکت کنيد تا رستگار و پيروز شويد.

شهيد سعيد اژدري ( 1361 - 1343 کازرون)

چند کلمه [ و ] سخني دارم که به عرض شما مي رسانم: به راه پاك روح الله ايمان داشته باشيد و با وحدت بيشتر در راه اهداف جمهوري اسلامي پيش رويد.

شهيد محمد اسدي ( 1364 - 1347 اقليد)

پس پيامم را ملت مسلمان به گوش جهانيان برسانيد (9) که اسلام دين اتفاق و انسجام است، لکن بايستي متحد شويد. در ثاني، وحدت و حضور در صحنه را در همه ي (10) اوقات داشته، دلسرد نشويد. ثالثاً در پيروزي ها مغرور نشويد، خدا را هميشه به ياد داشته باشيد، امام را ياري کنيد...

شهيد يزدالله اسفندياري ( 1367 - 1347 دهدشت)

وصيت مي کنم که با وحدت [ با ] يکديگر نگذاريد در بين شما تفرقه بيندازند و دست اتحاد به هم دهيد و براي نگه داشتن اسلام بکوشيد.

شهيد حسين اعتباري ( 1365 - 1338 اصفهان)

برادران و خواهران دانشجو! سعي کنيد خود را با ضوابط و معيارهاي اسلامي منطبق کرده، فرامين امام را در مورد دانشگاه ها مجري باشيد، وحدت خود را با روحانيت استحکام بخشيده، در جهت استقلال فرهنگي کوشش کنيد تا بتوانيد در ابعاد ديگر نيز مستقل باشيد.

شهيد سيدابراهيم اعلم پور ( 1361 - 1341 تهران)

بهتر است که جنازه ي ما به صورت جمعي از مسجد مطهري تشييع شود و به آن خاطر که فقط مردم، وحدت خود را دوباره مستحکم کنند. [ اميدوارم ] که با سربازان کربلاي خونين به خاك سپرده شوم تا ديداري با ديگر برادران خود داشته باشم.

شهيد سليمان افتخاري ( 1366 - 1347 تاکستان)

پدر جان!... انسان بايستي کينه و نفرت را از دل بيرون کند و هميشه خدا را در نظر بگيرد. در زمان ما موضوع، اسلام است و ابرجنايتکاران که مي خواهند اسلام را از بين ببرند. پس ما بايد وحدت کلمه داشته [ باشيم ] تا اسلام را از شر اين جنايتکاران در امان بداريم.

شهيد علي محمد افروز ( 1362 - 1342 بجنورد)

برادرم! اين را بدان که بدون شناختن ظلمت، نمي توان فهميد که نور چيست و بدون زيستن در اختناق، آزادي را نمي توان دريافت که گفته اند هر چيز (11) با ضدش شناخته مي شود. حق با باطل نيز چنين است. بايد شرك و نفاق را در همه ي اشکالش شناخت تا معناي توحيد را درك کرد؛ بايد معاويه را شناخت تا علي را درك کرد و عدل را با ظلم و وحدت را با پراکندگي و راه را با بيراهه مي توان شناخت.

شهيد رسول افغاني خوراسگاني ( 1365 - 1346 اصفهان)

چند کلمه اي به عرض شما ملت بزرگوار مي رسانم:... از تفرقه و خط بازي ها برکنار باشيد که کلاً کاري است اشتباه و پرضرر و محصولش تضعيف انقلاب که اگر يک درصد آن هم به ظاهر درست باشد، نتيجه اش باطل است؛ چون عملي است درست که منظور نادرستي [ در پي آن است ]؛ يعني برآوردن خواسته هاي استعمارگران [ که ] با آن احيا مي شود؛ استعمارگراني که از همه راه عاجز شدند. پس وحدت خود را حفظ کرده و در صحنه باشيد تا روزي که زنده ايد و بدانيد آن روز که در صحنه ايد، زنده ايد و نغمه هاي شوم منافقان و مسلمان (12) نمايان در پيروي از ولايت فقيه و اسلام سستتان نکند که با گفتن جاهلان دُر، شيشه نمي گردد و يادتان نرود اين کلام حضرت علي (عليه السلام) را که فرمود: « افضل کارها استقامت در دين است. »
شهيد عباس اکبرزاده ( 1365 - 1348 طبس)
در آخر وصيتم اولاً پيامي [ که ] به برادران و خواهران خودم و همچنين شما برادران و خواهران ايران؛ به خصوص برادران و خواهران شهرستان طبس اين است که برادران و خواهرانم! با هم منسجم باشيد، وحدت کلمه را حفظ کنيد و از چيزهاي کوچک که باعث بر هم زدن صف وحدت شما مي شود، بپرهيزيد؛ زيرا ما شهدا از شما انتظار داريم که هر روز از روز پيش با هم خوب تر باشيد و در کارها به (13) هم اعتماد کنيد و در عمل سربازان امام زمان باشيد و نه در شعار.

شهيد عبدالرضا اکبرپور ( 1362 - 1345 استهبان)

برادران و خواهران! شما را بخدا سوگند گفتارهاي امام را تحليل کنيد و روي آنها عمل کنيد. وحدت را حفظ کنيد؛ زيرا هيچ صحنه اي دردناك تر از اين نمي تواند باشد که دشمنان در يک صف بر عليه جمهوري اسلامي بشورند، ولي ما پراکنده باشيم. پس هرچه بهتر که مسلمان و برادر باشيم.

شهيد ناظم اکبري ( 1366 - 1346 جهرم)

برادران! عاجزانه از شما مي خواهم که اخلاق اسلامي را رعايت فرماييد [ و نيز ] وحدت را به اميد گسترش انقلاب اسلامي و ايجاد اتحاد جماهير اسلامي جهان به رهبري امام زمان.

شهيد حسن اکبريان ( 1362 - 1340 شاهرود)

پدرجان! من که الآن به خدمت مقدس سربازي آمده ام و تنها نبرد من جهاد در راه اسلام است، اي کاش (14) جان دوباره اي مي داشتم و در راه اسلام عزيز با مزدوران عراقي مي جنگيدم. شما ملت شهيدپرور ايران، فقط تنها پشت جبهه ها را نگه داريد که دست اجانب (15) از آستين درنيايد و در کشور، وحدت ما را به هم نزند (16) و شما ملت عزيز، هوشيار باشيد.

شهيد حسين امامي ( 1366 - 1348 بجنورد)

اي همشهريان و اي آشنايان و دوستان! وحدت داشته باشيد و به دهان منافقين از خدا بي خبر بزنيد که ديگر حال بلند شدن را نداشته باشند.

شهيد رضا امجدي انجيله ( 1362 - 1345 تهران)

اي مردم مسلمان ايران! شما را قسم مي دهم به آبروي زهرا (سلام الله عليها) (17)، با هم متحد باشيد. با هم خوب باشيد. امام را تنها نگذاريد و يار و غمخوار امام باشيد. در نماز جمعه شرکت کنيد. با هم وحدت داشته باشيد. به مجروحين و معلولين کمک کنيد.

شهيد ولي جعفر امرايي ( 1364 - 1347 کوهدشت)

اي خواهران و برادران عزيز! مراقب باشيد که خون هر شهيدي که در راه اسلام ريخته شود، به زير پا نگذاريد و با وحدت و يکپارچگي خود پوزه ي استکباران جهاني را به خاك بماليد و سعي کنيد کارهايتان فقط و فقط براي رضاي خداوند باشد و در همين حال خداوند را مدنظر قرار دهيد و دست [ از تفرقه برداريد. ]

شهيد سعيد امير ( 1362 - 1344 کاشان)

برادران عزيز و امت قهرمان! با وحدت و يکپارچگي، درکنار يکديگر ارتشي مجهز و مسلح به سلاح ايمان و سلاحي کوبنده و پرقدرت تشکيل دهيد که شايسته ي سپاه امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف ) باشد و به دشمنان اسلام بفهمانيد که ايمان، پرقدرت ترين سلاح ما و ايران، [ از ] ابرقدرت ترين کشورهاي جهان است.

شهيد حسن امين جعفري ( 1361 - 1345 دهاقان)

من، حسن اميني جعفري، وصيت مي کنم که اگر خداوند يکتا مرا به آرزوي خود رساند، وحدت و همبستگي خود را حفظ کنيد....

شهيد سعيد انصاريان ( 1363 - 1347 قزوين)

... و سفارش ديگر من اينکه: براي من گريه اي که دل هاي دشمنان اسلام را شاد مي کند، نکنيد و شما را سفارش به تقوا و وحدت و نظم در کارهايتان مي کنم.

شهيد ناصر انوشي باغوشي ( 1362 - 1344 خميني شهر)

اي مردم! شما بياييد در جبهه ببينيد که چه خبر است؛ برادران با کمبود مادي طرف هستند؛ غذاي کم، پوشاك کم و چيزهاي مادي آن ها کم، اما چيزهاي معنوي آنها « دعا، وحدت [ و ] نماز » زياد است. خدايا! زار زار گريه کردن اين رزمندگان را ببين و نظاره کن که چطور چشم به راه فرج صاحب زمان هستند (18). مردم وحدت خود را حفظ و با وحدت خود مشت محکمي بر دهان استکبار جهاني و عمالش بزنند و نگذارند آن ها در دل مسلمين وسوسه بيندازند.
خدايا! ترا به نماز شب خواندن آن برادران رزمنده، خدايا! ترا به بلند شدن رزمندگان [ در ] دل شب و زار زار گريه کردن آنها در خلوتگاه و نماز شب خواندن آنها، خدايا! حالا ديگر رزمندگان اسلام را به پيروزي نهايي برسان. برادران حزب الله! وحدت خود را حفظ کنند و از مردم مي خواهم که دل به چيزهاي مادي و دنيوي نبندند و خود را الهي کنند و به معشوق خود بپيوندند.

شهيد ناصر ايرانشاهي ( 1361 - 1344 خمين)

خانواده ي محترم!... با دشمنان داخلي و خارجي مبارزه کنيد تا آنکه روزي شعار « لا اله الا الله » بر تمام جهان گسترش يابد. در صدور انقلاب و تداوم انقلاب کوشا باشيد. در امر به معروف و نهي از منکر کوشا باشيد و غافل نباشيد و وحدت خويش را حفظ کنيد و از تفرقه بپرهيزيد و مواظب باشيد منافقان از خدا بي خبر در بين شما تفرقه نيندازند که تفرقه ي شما خوشحالي دشمنان انقلاب اسلامي است؛ پيرو ولايت فقيه باشيد و گوش به فرمان امام امت باشيد و هميشه از خدا بخواهيد تا به عمر امام بيفزايد و طول عمر باعزت به وي عطا فرمايد.

شهيد ناصر ايرواني خواه ( 1365 - 1347 ياسوج)

برادران و خواهرانم! مسئوليت سنگيني بر عهده ي شماست. شما بايد الگو باشيد و در صراط مستقيم حرکت کنيد. نمازهايتان را به موقع بخوانيد و در مراسم هاي مذهبي شرکت کنيد. کمک به جبهه ها کنيد. سنگرهاي شهدا را خالي نکنيد و آن هايي که توانايي به جبهه رفتن را دارند، واجب است که به جبهه بروند و سنگرهاي شهدا را خالي نگذارند. در خاتمه از پدر و عموهايم مي خواهم که، وحدت و هماهنگي و احترام همديگر را داشته باشيد و از شما و همه ي اقوام (19) خويشان، دوستان، همسايگان و برادران عزيزم حلاليت مي طلبم.

شهيد کريم ايزدي ( 1361 - 1341 فلاورجان)

من به شما امت شهيدپرور توصيه هايي دارم که اين هاست: اولاً اطاعت از اولي الامر که همان ولايت فقيه است، کنيد و پشتيبان امام باشيد که اين امام بود که انقلاب اسلامي را در ملت ايران بر پا کرده و وحدت و يکپارچگي خود را حفظ کنيد و اين را بدانيد که اگر وحدت و يکپارچگي در بين شما نبود، دشمنان، اسلام را از بين بردند. امام را دعا کنيد و اين حقير و حماسه آفرين را لحظه به لحظه دعا کنيد و به ياد داشته باشيد و به ياد خدا هم باشيد، قدر خودتان را بدانيد و روحيه ي وحدت، يکپارچگي و کوشش خود در راه انقلاب را بيشتر و بيشتر کنيد که برادران! هنگام جهاد است. عاشقان مژده که فتح کربلا نزديک است! ما حسين وار وارد جنگ شديم و حسين وار هم بايد شهيد شويم.

شهيد ولي الله بابايي ازناوه ( 1361 - 1344 تهران)

از خواهرم مي خواهم که در حفظ وحدت خانواده بکوش (20) و فرزندان خود را حزب اللهي تربيت کن و همچون حضرت زهرا در مرگ من عمل کنيد؛ هيچ کار دشمن شادکن انجام ندهيد و مامان و بابا را دلداري بده و از نرگس و نسرين مي خواهم که در به پاداشتن نماز خويش کوشا باشند و در حفظ حجاب بکوشند و احترام به پدر و مادر زياد بگذارند از * (21) مي خواهم که راه من را ادامه دهد و يک حزب اللهي واقعي باشد و به پدر و مادر احترام بسيار بگذارد که بهشت زير پاي مادر است و از تمام دوستان مسجد و بچه محل ها مي خواهم که وحدت داشته باشند و راه من و تمام شهيدان ديگر را ادامه دهند.

شهيد حسن باباييان ( 1365 - 1348 تهران)

اما سخناني با برادرانم و خواهرانم! شما اتکال (22) به خدا کنيد و اخلاصتان و ايمانتان را قوي کنيد و جمهوري اسلامي را که يک فريضه است، حفظ کنيد، (23) و (24) ما اگر چنانچه اين فريضه را به درستي بخواهيم انجام دهيم، بايد همه با هم همراه باشيم. بر همه ي ما واجب است دفاع از اسلام، دفاع از جمهوري اسلامي، که بستگي دارد به وحدت؛ و ما هرچه داريم در توان بگذاريم تا صحبت امام بر زمين نماند و بايد بر دشمنان بتازيد تا آنها را از صحنه ي روزگار برداريد.

شهيد حسين باخدا ( 1363 - 1343 کاشان)

ملت عزيز! امت شهيدپرور! اولين وصيت من به شما اين است که از امام امت، اين پير دلسوخته، دست برنداريد، چون حيات اسلام بستگي به وحدت شما دارد، وحدت خود را حفظ کنيد که خدا از شما راضي شود.... مردم شهيدپرور و امت در صحنه! شما سخت در امتحان هستيد، نگذاريد روزي خداي ناکرده اشعث ها در گوشه کنار، بذر نفاق را فشانده و دم از صلح بزنند؛ شما بايد با وحدت خود، نفس آنها را در نيمه راه گلويشان خفه کنيد.

شهيد حسين علي باقري ( 1362 - 1347 کوهپايه)

برادران و خواهران عزيز!... به شايعه ي منافقين گوش ندهيد، منافقين واقعي کساني هستند که مي خواهند بين شما تفرقه باشد؛ آنها را بشناسيد و نابودشان سازيد، که اگر بين شما خداي ناکرده تفرقه باشد، دشمن به راحتي در شما نفوذ کرده و شما را نابود مي سازد. وحدت خود را حفظ کرده و به فرمايشات امام که هميشه مي گويد: « وحدت کلمه، وحدت کلمه داشته باشيد و با هم برادروار در اين جهان فاني زندگي کنيد.»، [ گوش دهيد ].

شهيد قلي بخرد ( 1364 - 1344 دهدشت)

اي امت اسلامي! وحدت و يکپارچگي خودتان را حفظ کنيد. شهادت مرگ باافتخاري است که شهيد با آگاهي کامل به اين که در چه راهي و براي چه هدفي قدم بر مي دارد، انتخاب مي کند و در راه رسيدن به آن از تمامي هستي خود مي گذرد. من نيز با درك اين که اسلام در خطر است و احتياج به کمک و ياري ماها دارد، قدم در اين راه گذاشتم و به اميد پيروزي اسلام، به جبهه ي نور عليه ظلمت اعزام مي شوم و اي امت اسلامي! دعا به جان امام را فراموش نکنيد و جبهه ها را از نيروي انساني و مالي پر نگاه داريد.

شهيد حسين بخشي زاده ( 1362 - 1342 بندرعباس)

پدر و مادر گرامي ام و خواهران و برادران و همشهريان عزيز! با يکديگر بحث و دعوا و شايعه پراکني و دروغ و غيبت نکنيد که آنان هميشه در روي زمين نيستند. انسان مي ميرد، با يکديگر مهربان باشيد، وحدتتان را حفظ کنيد، نسبت به يکديگر ايثار و گذشت داشته باشيد.

شهيد رضا برجي شيشوان ( 1362 - 1344 عجبشير)

اي مردم ايران! تا زماني که در صحنه بوده و دست اتحاد و برادري به هم داده ايد، هيچ قدرتي نمي تواند بر شما فائق آيد « واعتصموا بحبل الله جميعاً و لا تفرقوا »(25) و براي مبارزه با دشمن بايد به سوي وحدت و اتحاد روانه شويد.

شهيد نصرت الله بژند ( 1366 - 1346 دهدشت)

وصيتم به بستگانم اين است که برايم ناراحت نشوند و لباس سياه نپوشند که ناراحتي ايشان موفقيت دشمن است. مبادا امام را تنها بگذاريد؛ (26) به پيروي از امام خميني و دست اندرکاران مخلص انقلاب اسلامي کشور را ياري دهيد و از مرز و بوم اين کشور عزيز حراست نماييد (27) و بستگان محترم وحدت را پيشه ي خود قرار دهيد و کينه توز نباشيد.

شهيد يحيي بلوري ( 1365 - 1346 فراشبند)

همه از خداييم و به سوي او باز مي گرديم و در اين طريق چه سيري و بازگشتي بهتر از شهادت در راه خدا؛ پس اگر مستحق شهادت گرديدم و به اين فوز عظيم نائل، خانواده ام را دعوت به صبر و استقامت، برپا داري نماز، اداي روزه و تقوي مي نمايم (28)؛ دوستان و ياران را دعوت به بازگشت به مسير خدا [ و ] همشهريان را دعوت به وحدت هرچه بيشتر در جهت از بين بردن فساد و تداوم انقلاب و حمايت از جمهوري اسلامي و جبهه ها و اطاعت از امام مي نمايم.

شهيد حسين بنابي حسنلوئي ( 1363 - 1346 بناب)

پدر مهربان !... شهادت تصادفي نيست، بلکه سعادتي است که لياقت مي خواهد. در آخر خواستارم که هميشه در بين خودتان وحدت را حفظ کنيد و قدر امام را بدانيد و در تداوم و ياري سپاه کوشا باشيد، خداوند بزرگوار از همه ي ما راضي و خشنود باشد. ان شاء الله.

شهيد حسين بنادکوکي ( 1365 - 1349 کرج)

امت شهيدپرور! همچنان که در طول انقلاب در مقابل دشمنان اسلام، اين زالوصفتان بي ايمان، ايستاده ايد و امام را ياري کرده ايد، به راه خود ادامه دهيد که بحق، راه درستي است و شماها راه امام حسين را ادامه مي دهيد، مبادا سستي به خود راه دهيد و همچون مردم کوفه، امام خود را تنها بگذرايد. وحدت خود را حفظ کنيد، نگذاريد دشمن در شما رخنه کند و مبادا از جنگ خسته شويد و اين جنگ، نعمتي است براي شما که خود را بسازيد و بتوانيد در سختي هاي زندگي صبر کنيد و خدا دارد شما را امتحان مي کند که ببينيد چقدر به اسلام پايبند هستيد و به خدا ايمان داريد.

شهيد محمدحسن بناء حسن آبادي ( 1361 - 1339 تهران)

مسلمانان! راه حضرت سيدالشهدا امام حسين (عليه السلام) را پيشه ي خود قرار دهيد. وحدت کلمه را حفظ کنيد. با هم برادر باشيد. هميشه با هم در مصالحه باشيد. از شايعات پرهيز کنيد. هميشه در کمين ضد انقلاب و منافق باشيد. روحانيت متعهد و آگاه و مسئول را حمايت کنيد. ولايت فقيه را هميشه محفوظ بداريد.

شهيد حسين بوربور ( 1365 - 1348 شهرري)

از مسلمانان استدعا دارم که وحدت داشته [ باشيد ] و با وحدت است که اسلام، جهانگير مي گردد.

شهيد رمضان علي بهادري ( 1363 - 1346 بجنورد)

و اي امت حزب الله!... مشاهده کرديد که اول انقلاب، با اتحاد [ و ] وحدتي که داشتيم شاه، نوکر آمريکا را چگونه از کشور ايران بيرون کرديم (29) و چقدر خوب است که همه با هم متحد باشيم و از خداوند مي خواهيم که يک لحظه ما را به حال خود وانگذارد.

پي‌نوشت‌ها:

1- در اصل وصيت: يا
2- در اصل وصيت: خطابتان
3- در اصل وصيت: همان
4- در اصل وصيت: که با
5- در اصل وصيت: و در
6- در اصل وصيت: از
7- در اصل وصيت: شما
8- در اصل وصيت: با
9- در اصل وصيت: رسانيده
10- در اصل وصيت: پيوسته
11- در اصل وصيت: هر چيز را
12- در اصل وصيت: مسلمانان
13- در اصل وصيت: با
14- در اصل وصيت: و اي کاش
15- در اصل وصيت: عجانب
16- در اصل وصيت: بزند
17- در اصل وصيت: (عليه السلام)
18- در اصل وصيت: مي رسد
19- در اصل وصيت: اقوامان
20- در اصل وصيت: بکوشيد
21- در اصل وصيت: ناخوانا
22- در اصل وصيت: اتکا
23- در اصل وصيت: کنيم
24- در اصل وصيت: بر همه ما و
25- سوره آل عمران؛ آيه 103
26- در اصل وصيت: و به پيروي
27- در اصل وصيت: نمايند
28- در اصل وصيت: دعوت مي نمايم.
29- در اصل وصيت: کرديد

منبع مقاله :
اميري، صالح؛ (1389)، مجموعه مقالات همايش ملي راهبردهاي تحكيم نهاد خانواده، تهران: مجمع تشخيص مصلحت نظام، مركز تحقيقات استراتژيك، چاپ اول



 

 



مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.