سيري در وصيت نامه شهدا

توصيه هاي وحدت بخش شهدا (3)

اي امت شهيدپرور! بدانيد که هميشه منافقين از اين خوف دارند که چند نفر براي رضاي خدا در جايي جمع شوند و اين جمع شدن باعث وحدت ملت شود. پس از شما تقاضا دارم که اجتماعات را بيشتر کنيد. در نماز جمعه ها و راهپيمايي
دوشنبه، 24 فروردين 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
توصيه هاي وحدت بخش شهدا (3)
 توصيه هاي وحدت بخش شهدا (3)

 

تهيه و تنظيم: ايوب سيف زاده




 

سيري در وصيت نامه شهدا

شهيد رضاعلي حيدري ( 1365 - 1345 کوهپايه )

اي امت شهيدپرور! بدانيد که هميشه منافقين از اين خوف دارند که چند نفر براي رضاي خدا در جايي جمع شوند و اين جمع شدن باعث وحدت ملت شود. پس از شما تقاضا دارم که اجتماعات را بيشتر کنيد. در نماز جمعه ها و راهپيمايي ها، نماز جماعت ها، شرکت جوييد و هميشه گوش به فرمان رهبر و فقيه عاليقدر باشيد و هميشه به فکر خدا و در انتظار باشيد؛ در انتظار کسي که چشم همه ي عالم در انتظار اوست، يعني حضرت مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف).

شهيد رضا خاقاني ( 1365 - 1347 تويسرکان )

چند پيام به شما امت شهيدپرور دارم، ولي من کوچک تر از آنم که بخواهم به شما قول بدهم. يکي از پيام هاي بنده اين است که امام را تنها نگذاريد که تنهايي امام مساوي است با تنهايي اسلام و ان شاء الله تنها نمي گذاريد، همچنان که تا به حال تنها نگذاشته ايد. يکي ديگر از پيام هاي من اين است که: وحدت خودتان را حفظ کنيد در همه ي مسائل، همچنان که تا به حال حفظ کرده ايد. جبهه ها را خالي نگذاريد که خالي شدن جبهه مساوي است با شکست اسلام.

شهيد محمدحسن خالصي ( 1362 - 1342 سمنان)

... در آخر از امت مسلمان مي خواهم که وحدت خود را حفظ کنند. امام را تنها نگذاريد. تقوا [را] پيشه ي خود کنيد.

شهيد حسن خالقي پناه ( 1361 - 1343 تهران)

عرضي که براي ملت شهيدپرور ايران دارم و آن اين است که وحدت خود را حفظ کنند و تا آخرين قطره ي خون خود از شرف اسلامي و از رهبر و روحانيت که نشانه ي اسلام هستند، دفاع کنند تا خداوند آنها را زياد عذاب نکند.

شهيد محمدباقر خان محمدي ( 1361 - 1346 تبريز)

امت مسلمان ايران! پشتيبان امام عزيزمان، خميني کبير [ که ] قلب تپنده ي [مسلمين] است، بوده و اهداف عاليه ي انقلاب را زنده نگه داريد و از شما خواهانم که براي طول عمر امام دعا کنيد تا (1) انقلاب اسلامي به (2) رهبري آن بزرگوار و با وحدت کلمه ي مسلمين، حاکميت حزب الله تثبيت گردد.

شهيد رضا خاله اوغلي حقيقت ( 1365 - 1338 تبريز)

وحدت کامل، حضور هميشه در تمام صحنه ها، حضور در جبهه ها و غيره را از همه ي مردم ايران خواستارم.
... به اميد آزادي مستضعفين از دست کفار و ستمگران عالم، وحدتتان را هر چه بيشتر (3) محکم بکنيد که درهم کوبنده ي ستمگران است.

شهيد رضاقلي خدابخشي ( 1367 - 1308 تويسرکان)

من از ملت شريف ايران مي خواهم که تا پيروزي نهايي، همچنان با وحدت، با (4) صدام کافر بجنگند و دست از جنگ برندارند و از فرمان امام اطاعت کنند و نگذارند منافقين، خون اين عزيزان را پاي مال کنند.

شهيد حسين خردمند ( 1361 - 1340 لارستان)

اي برادران و خواهران! اکنون که ما مردم مسلمان نگهبان دين اسلام هستيم که به ياري الله، با اسلحه ي الله اکبر به رهبري حضرت مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف) و نائب برحقش، امام خميني، زنجيرهاي طاغوت را يکي بعد از ديگري از هم گسيخته و به سوي فضاي گسترده ي آزادي پيش مي رويم؛ اي برادران و اي خواهران و اي همه ي مسلمانان! در حال حاضر امروز در اين موقعيت، بزرگترين وظيفه [و] واجبترين اعمالي که ما داريم، حفظ اتحاد و وحدت کلمه و فراموش نکردن جنگ تحميلي مي باشد.

شهيد سهراب خسرواني ( 1367 - 1347 فيروزآباد)

از شما، اين امت قهرمان و مصمم عاجزانه مي خواهم که نگذاريد خون شهدايمان پاي مال گردد و از امام عزيزمان که اسوه ي مقاومت در تاريخ بشر ثبت گرديد، اطاعت کنيد و اوامرش را مو به مو و نکته به نکته اجرا کنيد و همان طور که امام عزيزمان فرموده است، جنگ را سرلوحه ي امور قرار داده و اختلافات را کنار گذاشته و با وحدت و انسجام هميشگي خود، منافقين و ضدانقلابيون و توطئه گران داخلي و خارجي را نابود سازيد و اين را بدانيد که هرگونه اختلافي، امروزه در هر کجاي جامعه ي اسلامي صورت گيرد، بزرگ ترين ضربه به اسلام و حکومت اسلامي است.

شهيد حسين علي داوري دولت آبادي ( 1364 - 1342 برخواروميمه)

از همه ي دوستان و خويشان مي خواهم که از پي ياري اسلام، با وحدت و با بيعت با امام عزيزمان و اميد امام امت، مشت محکمي بر دهان تمام ياوه گويان شرق و غرب داخلي و خارجي بزنيد ان شاء الله.

شهيد حسن دهقاني ( 1365 - 1342 زرنديه)

امت شهيدپرور! به تبعيت از ديگر شهيدان والامقام اولين سفارشم اين است که فرمان هاي پيامبرگونه ي امام امت را که در عصر حاضر به نيابت از بقيه الله العظم (عجل الله تعالي فرجه الشريف ) بر شما ولايت دارند، مو به مو اجرا نماييد و لحظه اي ايشان را از خود نرنجانده و کاري نکنيد که احساس تنهايي نمايد. امت حزب الله! وحدت و همبستگي را حفظ کرده و به دشمنان اسلام و انقلاب، به خصوص منافقين از کفار بدتر، مجال ندهيد که به قول امام عزيزمان اگر ما يک قدم عقب بنشينيم، آن ها صد قدم جلو مي آيند.

شهيد حسين ديداري نوش آبادي ( 1361 - 1339 آران و بيدگل)

پدر و برادران و دوستانم! هماکنون که من به تنها آرزوي خود يعني شهادت رسيده ام و جان ناقابل خود را در راه اهدف مقدس اسلام نثار کرده ام، تنها خواسته ام اين است که قدر اين رهبر عزيزمان را بدانند و از ولايت فقيه که استمرار خط سرخ انبيا و ائمه ي معصومين (عليه السلام ) است، پشتيباني و از روحانيت مبارز حمايت کنند که اگر چنين نکنند، دشمن به تنها آرزوي خود که از بين بردن اسلام و سقوط جمهوري اسلامي ايران است، مي رسد و اگر اين انقلاب شکست بخورد، اسلام شکست خورده است؛ ديگر خواسته ام اين است که وحدت خود را حفظ کنيد، همچنان که قرآن مي فرمايد: « واعتصموا بحبل الله جميعاً و لاتفرقوا »؛ (5) « به ريسمان الهي چنگ بزنيد و از يکديگر جدا نشويد » که تفرقه باعث شکست شما خواهد شد و شما بايد همچون ديگر اوليا [ي] شهدا خشنود باشيد، باشد که توانسته باشم با خون ناقابل خود قدمي در راه آزادي ملل محروم جهان از زير بند اسارت بردارم.

شهيد حسين رجبيان ( 1360 - 1337 تربت حيدريه)

درود بر روان پاك شهداي راه حق و حقيقت. پس از سلام و درود به روح پاك رسولان خدا، مسلمين جهان را به وحدت و اتحاد دعوت مي نمايم و پيروي از قرآن و فرامين الهي را به آنان گوشزد مي نمايم.

شهيد حسن رحيم آبادي ( 1363 - 1343 نيشابور)

حالا چند کلمه مي خواهم با شما اهل روستا صحبت کنم:... اگر کسي اشتباهي مي کند، بدانيد که تقصير خودش است، نمي شود اشتباه او را به جمع اسلام بزنيم [و] به خاطر او [که] اشتباه کرده است، از مسجد و دعا و وحدت خودمان بزنيم، که در قيامت گردن ما را همان مسجد و دعاها و شهيدان خواهند گرفت، همان طرف که اشتباه کرده جلومان را مي گيرد و مي گويد که من اشتباه کردم، [تو] چرا از اسلام فرار کردي؟ چرا از اسلام دست کشيدي؟ خلاصه همين قدر در جريان باشيد که پس خطاي من خطاي اسلام نيست و اميدوارم که در مقابل مشکلات صبر و تحمل زيادي داشته باشيد.

شهيد حسين علي رسولي ( 1365 - 1348 بندرگز)

برادران عزيز! هيچ گاه نگذاريد اسلحه ي خونين من به زمين بيفتد، اسلحه ي مرا برداريد و سنگر مرا پر کنيد و دست از امام برنداريد و وحدت خود را حفظ کنيد و کلمه ي وحدت از يادتان نرود.

شهيد سعيد رضايي نيري ( 1365 - 1351 کرج)

من به عنوان يک وصيت بايد بگويم: وحدت کلمه را حفظ کنيد؛ زيرا بدون وحدت ادامه ي انقلاب ميسر نيست.

شهيد حسن رعيت الماسي ( 1360 - 1340 قم)

جنگي که در 15 شهريور 1359 به ما تحميل شد، [ براي اين بود ] تا دست از انقلاب اسلامي مان برداريم، ولي کور خواندند؛ [زيرا] که ملت ما بيدار است، با امام خميني همراه است. بلي! ما تحت رهبري خميني مي رويم که محاصره ي اقتصادي را بشکنيم و با وحدت کلمه پوزه ي همه ي ابرقدرت ها را به خاك بماليم.
ملت مسلمان و قهرمان ايران! شما را عاجزانه سفارش مي کنم که پشتيبان ولايت فقيه بوده و هيچ ترسي در دل راه ندهيد که خدا با ماست، امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) با ماست. شما هم جنگ خوب و راه خوب انتخاب کنيد. جنگ خوب چيست؟ جنگي که امام مي گويد خوب است، اين است: اول مبارزه با هواي نفساني خود؛ دوم اينکه آن ها که قلم دارند با قلم، آن ها که سخنرانند با سخن، آن ها که مسئوليت دارند با مسئوليتي که به عهده دارند به جنگ با آمريکا بروند و وحدت و يکپارچگي را حفظ کنيد که خداي نخواسته شما را از روحانيت جدا نکنند.

شهيد حسن رفيعي ( 1365 - 1349 لنگرود)

و اما خواهران مهربانم! برادرت حسن مي ديد که ظالمان عالم مي خواهند ريسمان وحدت ملت و امت اسلام را قطع کنند و ملت محروم و مظلوم و مستضعف ما را مثل مورچه هاي بي لانه اسير کنند. و از اين جهت، برادرت حسن تصميم به کمک و نجات اين وحدت و اسلام [ گرفته و] روانه ي جبهه مي شود و براي (6) شما به جز حفاظت عفت و حجاب، سفارش بزرگ تر ندارم و اين چه سفارش بزرگ و عظيمي است.

شهيد حسين رفيعي دولت آبادي ( 1361 - 1334 اصفهان)

شما اي ملت مسلمان ايران که هميشه يار و ياور امام و رهبر عظيم الشان بوده ايد! هميشه وحدت کلمه را حفظ کنيد و قلب نازك امام عزيزمان را رنجور نسازيد و گوش به حرف ياوه سرايان و مزدوران اجنبي پرست ندهيد تا موجب دلسردي رزمندگان از جان گذشته در جبهه هاي جنگ نگرديد و اسلام عزيز به رهبري امام امت به دورترين نقاط جهان صادر گردد و حکومت عدل علي (عليه السلام) در سراسر جهان حکمفرما باشد.

شهيد حسن رمضاني ( 1366 - 1338 طبس)

فرياد و پيامم به مردم مسلمان به ويژه همشهريان عزيزم اين است که توجه به خداوند تعالي در همه ي احوال داشته، وحدت و يگانگي را حفظ نماييد؛ زيرا اسلام عزيز بر پايه ي توجه به خدا و وحدت امت اسلامي استوار است. بدانيد اگر کسي ظاهراً « لا اله الا الله » را بگويد، ولي به وحدت و اتحاد مسلمين ضربه بزند، مسلمان نيست.

شهيد حسن رمضاني گنابادي ( 1365 - 1343 خراسان رضوي)

برادران عزيز! وحدت را حفظ کنيد و نگذاريد دشمن در شماها نفوذ کند و شماها را متفرق سازد.

شهيد حسين رنج کش آدرمنابادي ( 1366 - 1343 جرقويه)

اي امت شهيدپرور! هميشه وحدت را حفظ [کنيد] و هميشه به هم دست توحيد دهيد و بسيج را ادامه دهيد و هرچند که علي اکبرها و علي اصغرها مي روند، شما جاي آن ها را پر کنيد و نگوييد که ما پشت جبهه را نگه مي داريم، بلکه اگر جبهه نباشد، پشت جبهه اي وجود ندارد.

شهيد حسن زارعي ( 1362 - 1341 ارسنجان)

برادران!... نگذاريد که خانواده هاي شهدا ناراحت باشند، برويد و به آن ها سرکشي کنيد و در منزل آن ها دعاي کميل برپا کنيد و مسجد که سنگر اصلي ما است، به قول رهبر عزيزمان: « خالي نگذاريد » و حتي قدمي که برمي داريد براي رضاي خدا باشد و اين منافقين از کافر بدتر را سرنگون کنيد، وحدت بين خود را حفظ کنيد.

شهيد محمد زالي ( 1366 - 1319 فريدن)

اما چند تذکر به شما عزيزان: برادران! موقعيت فعلي انقلاب ما طوري است که بايستي بيش از پيش جديت کنيم؛ تلاش کنيم؛ وحدت کلمه را حفظ کنيم و امام را تنها نگذاريم و از او عملاً اطاعت کنيم. بدون هيچ عذر و بهانه اي، به جبهه هاي نبرد بشتابيم و بدانيم که جنگ در رأس همه ي امور است و امام آن را واجب کفايي دانسته [و] گوش به سخنان امام و فقيه عالي قدر دهيم (7).

شهيد حسين زماني ( 1365 - 1339 گرگان)

درود بر شما برادران و خواهراني که با حضورتان در صحنه، مشت محکمي بر دهان ياوه گويان شرق و غرب آمريکا و شوروي کوبيده ايد.
... با اطاعت از حجت خدا و با پرهيز نمودن از تفرقه و افکار نفاق افکنانه و با داشتن اعتماد و احترام به همديگر و با حفظ وحدت و يکپارچگي و با تحمل مشکلات و با افزوني تقوا، از خدا ياري طلبيد که ياري خدا نزديک است.

شهيد حسن زمانيان نجف آبادي ( 1362 - 1344 نجف آباد)

اميدوارم که پدر و مادرم پس از شهادت من صبر و استقامت را پيشه ي خود سازند و برادرانم راه مرا هرچه بيشتر و استوارتر ادامه دهند و وحدت و هماهنگي خود را ادامه دهند و در شهادت من هيچ گونه گريه و زاري نکنند.

شهيد نعمت الله زيارتي ( 1362 - 1339 آران و بيدگل)

از امت حزب الله و شهيدپرور تقاضا دارم که وحدت را حفظ کرده و با گوشه و کنار خيابان نشستن و حرف بيهوده زدن مبارزه کنند و به جاي اين کارها مساجد را پرکنند؛ چون که مساجد سنگر است و تا مي توانند به بسيج کمک کنند؛ چون که بسيج، بازوي ولايت فقيه است.

شهيد علي زين علي ( 1365 - 1350 صومعه سرا)

امت حزب الله! من شما را دعوت به وحدت مي کنم، چون با وحدت [و] متحد بودن است که راه نفوذ دشمن سلب مي شود. بله، اگر پيام شهدا را بشنويد، اين کلمه ي وحدت است. سلام من بر کساني باد که در راه وحدت مي کوشند و نفرين شهدا بر کساني که مردم را از حبل الله به بيرون هدايت مي کنند.

شهيد حسن ساعدي مرغملکي ( 1365 - 1347 شهرکرد)

پيام من به شما امت حزب الله اين است که « و اعتصموا بحبل الله جميعاً و لاتفرقوا » (8)؛ « همگي به ريسمان الهي چنگ زنيد و نگذاريد دشمن بين شما تفرقه بيندازد.» و وحدت و يکپارچگي خود را حفظ کنيد و نگذاريد منافقين بين شما رخنه کنند؛ همان طور که امام امت فرمودند: « منافقين از کفار بدترند ».

شهيد حسين سپوني ( 1360 - 1344 قزوين)

پدرم! از تو مي خواهم که برادرانم را نيز به اين راه دعوت کني و به آن ها بگويي راهي را که من رفته ام، راه خداست و راه حق است. شما وظيفه داريد آنان را به دفاع از اسلام و قرآن [و] ميهن دعوت کرده و برعليه ابرقدرت ها، بسيج نمايي. شما وظيفه داريد به عنوان يک فرد مسلمان، مردم را به وحدت هرچه بيشتر دعوت کني، همچنان که خداوند در قرآن مي فرمايد: « واعتصموا بحبل الله جميعاً و لاتفرقوا ». (9) پيام ديگر اينکه با دشمنان قرآن مقابله و مبارزه کنيد، چنانچه در اين راه چه بکشيد و چه کشته شويد، پيروزيد. هيچ گاه رهبر عزيزمان را تنها نگذاشته و مانند مردم کوفه نباشيد.

شهيد حسين سراجي ( 1361 - 1342 خمين)

« و اعتصمو بحبل الله جميعاً و لا تفرقو ا » (10)؛ « به ريسمان خدا چنگ بزنيد و متفرق نشويد ». حزب توده هم مي گويند: « وحدت ما، وحدت منهاي اين آيات قرآن »، آن ها نسبت به حبل الله ساکت هستند، آن ها شعارشان * (11) است که تکيه مي کند روي حبل الله و اگر حبل الله درست شد، و لاتفرقوا هم خود به خود درست مي شود. و اما اي برادران و پدر و مادرم! اميد که به شهادت من افتخار کنيد و افتخار از اينکه يکي از برادران و فرزندان خود را از براي رضاي خدا در راه خدا ايثار نموده ايد که خداوند اين چنين برادران و پدران و مادران را رستگار خواهد ساخت.

شهيد حسين علي سرداري زارچي ( 1361 - 1345 يزد)

اي امت مسلمان ايران! قدر اين امام بزرگوار را بدانيد و تا آخرين قطره ي خون، او را تنها نگذاريد و سر هر نمازي امام را دعا کنيد و اتحاد خود را حفظ نمايد که ضد انقلاب داخلي، از اين وحدت ها مي ترسد.

شهيد حسن علي سعيدي خوزاني ( 1365 - 1344 خميني شهر)

اي مردم! امام خود را تنها نگذاريد؛ زيرا منافقين فقط دنبال اين فرصت مي گردند. پيرو ولايت فقيه باشيد؛ زيرا ولايت فقيه است که پشتيبان شماهاست. توصيه ي ديگر من، اين است که وحدت و يکپارچگي داشته باشيد؛ زيرا وحدت شما مشتي است بر دهان ابرقدرت هايي مانند آمريکا و شوروي و غيره.

شهيد حسن شادپوري ( 1365 - 1342 قم)

ملت عزيز و قهرمان! وحدت خود را حفظ کنيد و پيرو ولايت فقيه باشيد. از گناه و تفرقه بپرهيزيد. تقوي را پيشه ي خود سازيد و بدانيد که دنيا محل گذر است، زندگي جاويد آخرت را به متاع ناچيز و پوچ دنيا نفروشيد. به خود آييد و اعمالتان را خدايي کنيد. مواظب باشيد شيطان فريبتان ندهد که راه، بسيار سخت و باريک است و تشخيص آن کاري است بسيار مشکل و بايد به خدا پناه برد.

شهيد علي فتح شفيعي ( 1362 - 1350 گچساران)

و اما از شما خواهران و برادران مسلماني که اين وصيت نامه را مي خوانيد (12) [مي خواهم] که امام را تنها نگذاريد و از اين سنگر آزادي و عدالت و حامي مستضعفين حمايت کنيد و دست در دست هم، [با] اتحاد و وحدت استوار برخيزيد و از جنگ و شهادت نهراسيد و به دشمنان اسلام و قرآن غلبه کنيد.

شهيد حسين شکرايي ( 1362 - 1348 کاشان)

و در آخر از تمام کساني که از من بدي ديده اند [مي خواهم که] مرا عفو کنيد و از بدي هاي من که به شما رسيده درگذريد و روح مرا با وحدت و صميميت و اخوت خودتان شاد کنيد.

شهيد علي رضا شيرواني شيري ( 1361 - 1339 فسا)

ملت مسلمان ايران و (13) امت تاريخ ساز که با وحدت خود و پيروي از رهبر عزيزمان، امام خميني، بزرگ ترين طاغوت زمان را از سرزمين اسلاميتان بيرون رانديد! پشتيبان ولايت فقيه و روحانيت مبارز باشيد.
...در ضمن دعا را فراموش نکنيد و حتماً دعاي کميل، ندبه، توسل را بخوانيد و دعاهاي روزهاي هفته هم بخوانيد تا خدا از شما خشنود شود و نماز را به پا داريد و تا مي توانيد با جماعت بخوانيد که وحدت شما حفظ شود، چون که دشمن از وحدت شما مي ترسد.

شهيد حسين صابري ( 1361 - 1339 سميرم)

در هر شرايط امام را تنها نگذارند (14). تا خون در بدن دارند، با کفار و منافقين در ستيز باشند. از مردم مسلمان شهرمان مي خواهم که تنها فقط وحدت خود را در همه ي مواقع حفظ نمايند.

شهيد علي رضا صادقي برازاني ( 1361 - 1340 اصفهان)

در همين روزها حمله اي گسترده شروع خواهد شد و به ياري حق و کمک و استمداد حضرت مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف) و دعاهاي مردم و رزمندگي برادران، عراقي هارا از خاك مقدسمان بيرون خواهيم راند.
...و من روزي را در نظر مي آورم که آيا من مي توانستم کاري يا خدمتي به ميهن و اسلام و مردم هموطن بکنم و نکردم و آن روزي است که همه با هم دست وحدت داده و با فرياد و غريو الله اکبر، مبارزه ي بي امان خود را شروع مي کنيم و در همين روزهاي آينده که خيلي نزديک است، قسمت هاي جنوب کشور و خونين شهر آزاد مي گردد؛ ان شاء الله.

شهيد مصطفي صالحيان ( 1365 - 1347 ديلم)

از شما تقاضا دارم که امام امت را تنها نگذاريد و پيرو راه امام باشيد تا در دنيا و آخرت پيروز و موفق باشيد و سخن ديگرم اين است که وحدت داشته باشيد و بيشتر در مساجد حضور پيدا کنيد که وحدت و همبستگي از مسجد سرچشمه مي گيرد.

شهيد علي رضا صفري ( 1364 - 1347 دليجان)

« واعتصموا بحبل الله جميعاً و لاتفرقوا »؛ (15) « چنگ بزنيد به ريسمان خدا و متفرق نشويد.»
...چگونه از شما تشکر کنم؟ شما از (16) دادن مال و جان فرزندانتان دريغ نکرديد؛ به آيندگان درس داده ايد که چگونه در مقابل زورگويان و ستمکاران و متجاوزان بايستند. علت داشتن چنين روحيه ي شهادت طلبي و ايثار را فقط مي توان در گرو ايمان و وحدت شما جستجو کرد و دشمن مي خواهد اين دو عامل را از شما بگيرد. از شما مي خواهم ايمان خود را محکم تر و وحدت خود را منسجم تر کنيد.

شهيد حسن ضيايي جزي ( 1362 - 1341 برخواروميمه)

اي برادران و خواهران و دوستان و خويشاوندان!... با وحدت و انسجام خود، نگذاريد که دشمن سودجو و فرصت طلب در شما رخنه کنند و با حرف هاي وسوسه گرانه بين شما جدايي اندازند و شما را از هدفي که در پيش داريد بازدارند.

شهيد حسين عامري ( 1359 - 1337 شاهرود)

مردم! اتحاد [و] برادري را حفظ نماييد، با وحدت خويش دشمنان را کور کنيد.

شهيد جهان بخش عباس زاده ( 1361 - 1341 اردبيل)

سخني با برادران و دوستان و آشنايان به ويژه؛ به راه پاك روح الله ايمان داشته باشيد و با وحدت بيشتر در راه اهداف جمهوري اسلامي پيش رويد.

شهيد علي رضا عباسي ( 1364 - 1346 تربت حيدريه)

شما امت حزب الله! با حفظ وحدت خود، پوزه ي دشمنان را به خاك بماليد و از رفتن فرزندتان به جبهه هاي [جنگ] خودداري نکنيد تا فردا نزد حسين (عليه السلام) و زينب (سلام الله عليها) روسفيد باشيد. وحدت را حفظ کنيد تا دشمني نتواند ضربه اي به شما بزند.

شهيد علي عبداللهي ( 1365 - 1332 دامغان)

من کوچک تر از آن هستم که در برابر اين قدر ايثار و فداکاري و از جان گذشتگي شما مردم شهيدپرور ايران لب به سخن بگشايم، ولي بر حسب وظيفه چند کلمه اي به عنوان پيام به شما ارائه مي دهم که اولا جبهه ها را پرکنيد و پيام رسان خون شهدا باشيد و امام را هرگز تنها نگذاريد و شما مردم، مقام وحدت و همبستگي خود را حفظ کنيد که منافقين، سدي در مقابل شما نشوند که کساني که در پشت سر از انقلاب و دولت بدگويي مي کنند، خوار و ذليل شوند.

شهيد علي عبداللهي رناني ( 1360 - 1339 اصفهان)

از همه دوستان و اقوام و برادران و اقوام هيئتي تقاضامندم دست از دامان امام امت، خميني کبير برندارند و در همه ي مراحل گوش به فرمان او باشند... رهبري که وقتي با منافقان و ظالمين [سخن] مي گويد، همچون امام حسين [است] که در کربلا با اشرار مي جنگيد و فرمود: هيهات منا الذله و در (17) صبوري مثل امام مجتبي [مي باشد] که به ملت فرمود: اگر عکس مرا پاره [کردند ] و يا اهانت شد، شما هيچ عکس العملي از خود نشان ندهيد؛ زيرا منافقان مي خواهند وحدت امت را بر هم زنند.

شهيد عيد محمد عرب انصاري ( 1363 - 1348 شاهرود)

اي عزيزان و ياران امام امت!... وحدت و انسجام خود را براي نابودي دشمن حفظ کنيد و کاري نکنيد که دشمنان اسلام بين شما تفرقه بيندازند؛ چرا که اين يکي از خواسته هاي اوليه ي استعمارگران و دشمنان قرآن است و بر سر کوچک ترين مسئله اي خداي ناکرده ناراحتي ايجاد نکنيد و کدورت ها از دل ها بيرون کنيد و دشمن اصلي خود را بشناسيد و همراه امام با دشمن خود بجنگيد و عزت و شرف خود را حفظ کنيد و ذلت را به خود راه ندهيد.

شهيد حسين عرب عامري ( 1364 - 1332 شاهرود)

ما خون مي دهيم که اسلام بماند، امام عزيزمان بماند و جمهوري اسلامي حفظ شود. مردم! اتحاد [و] برادري را حفظ نماييد، با وحدت خويش دشمنان را کور کنيد.

شهيد علي رضا عربستاني ( 1362 - 1345 اصفهان)

اي مادرم! شما با وحدتي که داشتيد، شاه ها و بني صدرها و رجبي ها را از کشور بيرون کرديد. پس هم اکنون هم وحدت را فراموش نکنيد و وحدت و همبستگي خود را تا انقلاب حضرت مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف ) حفظ کنيد. در نمازهاي جمعه شرکت کنيد و با بانگ تکبير که از اول انقلاب تا به حال چهره ي منافقين را فاش کرده، امام جمعه را ياري کنيد.

شهيد حسن علي عربي ( 1362 - 1342 کاشان)

و شما اي ملت قهرمان ايران! خداوند شما را انتخاب کرده و بر شما امت حزب الله منت گذاشته است تا دين او را در روي زمين حاکم کنيد و زمينه را براي ظهور حضرت مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف) آماده سازيد تا مستضعفان بر مستکبران پيروز گردند و شکر اين نعمت بزرگ کنيد [و] بدانيد که اين قيام شما، دنباله ي قيام کربلا مي باشد؛ استوار و همانند کوه مقاوم باشيد، همچنان که هستيد؛ و وحدت الهي را حفظ کنيد و قدر اين رهبري [را] که جز لطف خداوند هيچ چيز ديگر نمي باشد و [جهان] از غبيت کبري تاکنون همچنين رهبري و جامعه اي اسلامي به خود نديده است، بدانيد و شکر خداوند را به جا آوريد و عملي انجام ندهيد که او را ناراحت کنيد.

شهيد حسين عزيزي بروجني ( 1361 - 1342 بروجن)

از خواهران مسلمانم تقاضا مي کنم که حجاب خودتان را بيشتر از اين که هست، حفظ کنيد، چون الآن شما نمونه ي يک زن کامل در تمام ملل مسلمان هستيد و بايد بگويم که شما هم وحدت خودتان را حفظ کنيد و اين منافقان کثيف را، اين سازمان منافقين و کمونيست هاي سرسپرده، اعم از اقليت و اکثريت را بايد به زباله دان تاريخ بيندازيد.

شهيد علي رضا عسگري ( 1362 - 1335 تهران)

ما در دنيايي زندگي مي کنيم که در کشورهايش چه قانون هاي مسخره و فسادانگيزي به تصويب مي رسد که همه اطلاع داريد و در ايران هم نزديک بود فساد به حد اعلاي خود برسد که امام آمد و اين فسادها برچيده شد و جوانان که بچه شيعه بودند و همه مسلمان، متوجه اوضاع شدند و فهميدند که لذات دنيا، آني و زودگذر است و همه مشتاق خداوند شدند و با تمام وجود امام را پيروي کردند و هر روز شهيد دادند و خون اين شهدا در مردم تأثير زيادي کرد تا آنجا که همه ي ايران يکپارچه و وحدت بين آن ها حکمفرما شد و خداوند جنگ را که خود نعمت بزرگي است، براي ما مردم ايران قرار داد تا بيشتر خودمان را بسازيم و وحدتمان بيشتر شود.

شهيد علي علي بيگي نژاد ( 1361 - 1335 سيرجان)

برادران و خواهران!... در آخر توصيه مي نمايم که وحدت را فراموش نکنيد و از تفرقه و جدايي سخت بپرهيزيد؛ زيرا تفرقه، سلاح شيطان است و از اين سلاح بترسيد. در خاتمه از خداوند بزرگ پيروزي اسلام و شکست [دشمنان ] (18) را خواستارم.
... برادران و خواهران! وحدت کلمه خود را حفظ کنيد و به دستور امام بت شکن گوش کنيد و از تفرقه جدايي کنيد و به اسلام عزيز خدمت کنيد.

شهيد عليرضا عموشاهي فروشاني ( 1361 - 1344 خميني شهر)

وصيتم به شما اي پدر و اي مادر عزيزم اين است که بعد از شهادتم نگران نباشيد، زيرا اين راهي است که همه ي ما بايد در اين راه برويم.
... ديگر وصيت من به شما اين است که در نماز جمعه ها شرکت [کنيد ] و باشکوه تر از هفته ي قبل برگزار نماييد؛ زيرا دشمن از همين نمازجمعه ها و جماعت ها مي ترسد و شما بايد گوش به فرمان امام امت، خميني بت شکن باشيد و وحدت کلمه ي خود را حفظ کنيد و گوش به شايعات دشمن ندهيد.

شهيد علي غبرانژاد ( 1361 - 1340 رشت)

برادران و خواهران عزيز!... با امام جمعه ي عزيزمان بار ديگر بيعت کرده و به گفته ي امام، لبيک گفته و پيشتازان درگاه خداي بزرگ شويد و با وحدتمان به ريسمان خدا چنگ زنيم و مطمئن باشيد که خدا درِ رحمتش بر روي همه باز است و تا آخر عمر توبه پذير است و در هر تاريخ از صدر اسلام تا به امروز، اسلام با يک سري از خوارج روبرو بوده که مي خواستند کاسه ي داغ تر از آش شوند و نماينده اي را که امام تأييد مي کنند، آن ها باعث ترور وي مي شوند و اين وظيفه ي خانواده ي شهداست که اين انگل هاي ناآگاه جامعه را به زباله دان تاريخ بسپارند و بايد وحدتمان در همه جهات باشد؛ حتي در جزئي ترين کارهاي يکديگر؛ [بايد ] با مشورت و با آگاهي باشد که ضربه نخوريم و مقصراصلي جنگ و از دست دادن شهيدان عزيزمان همين ها هستند که از منافقين هم بدترند.

پي‌نوشت‌ها:

1- در اصل وصيت: و تا
2- در اصل وصيت: بر
3- در اصل وصيت: هر چقدر
4- در اصل وصيت: و با
5- سوره آل عمران؛ آيه 103
6- در اصل وصيت: از
7- در اصل وصيت: باشيم
8- سوره آل عمران؛ آيه 103
9- سوره آل عمران؛ آيه 103
10- همان
11- در اصل وصيت: ناخوانا
12- در اصل وصيت: مي خوانند
13- در اصل وصيت: از
14- در اصل وصيت: نگذاريد
15- سوره آل عمران؛ آيه 103
16- در اصل وصيت: با
17- در اصل وصيت: از
18- در اصل وصيت: ناخوانا

منبع مقاله :
اميري، صالح؛ (1389)، مجموعه مقالات همايش ملي راهبردهاي تحكيم نهاد خانواده، تهران: مجمع تشخيص مصلحت نظام، مركز تحقيقات استراتژيك، چاپ اول



 

 



مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.