توصیه به نمازهای وحدت بخش جمعه و جماعت (2)

سخنی با برادر و خواهری که گول این بازیچه‌های ابرقدرت‌ها را خورده‌اند دارم که ‌ای برادر و خواهر گول خورده! به دامن اسلام برگردید، از عناد و دشمنی علیه این رژیم که از هر طرف مورد حمله‌ی ابرجنایتکاران قرار گرفته، دست
پنجشنبه، 4 تير 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
توصیه به نمازهای وحدت بخش جمعه و جماعت (2)
 توصیه به نمازهای وحدت بخش جمعه و جماعات (2)

 

تهیه و تنظیم: ایوب سیف زاده





 
زیرعنوان: سیری در وصیت نامه شهدا

شهید جمشید سرانجام (1361-1339 میانه)

سخنی با برادر و خواهری که گول این بازیچه‌های ابرقدرت‌ها را خورده‌اند دارم که ‌ای برادر و خواهر گول خورده! به دامن اسلام برگردید، از عناد و دشمنی علیه این رژیم که از هر طرف مورد حمله‌ی ابرجنایتکاران قرار گرفته، دست بردارید، اگر با چشم بصیرت نگاه کنید درمی یابید که چقدر در خطا بوده‌اید، برگردید و از خدا طلب مغفرت کنید، باور کنید اگر با صداقت دل به درگاهش روی آورید شما را می‌بخشد. نترسید از اینکه به شما بگویند از اسلام بریده، نترسید از اینکه شما را تهدید به مرگ کنند، نرسید از اینکه شما را همدست ارتجاع قلمداد کنند، بیایید، بیایید به این ملت بپیوندید، بیایید که قطره ماندن ارزشی ندارد، بیایید دریا بشویم، بیایید که مکتب‌های مادی، شما را به فساد می‌کشانند، بیایید که هیچ وقت دل غیر به شما نمی‌سوزد، بیایید وحدتی را که می‌خواستید به وجود بیاورید، در نماز جمعه‌ها، دعاهای کمیل، در عزاداری‌های حسین (علیه السلام) بیایید و مبارزه‌ی واقعی با امپریالیسم را درک کنید.

شهید داود سلطانی (1365-1347 زنجان)

ای ملت حزب الله! حسین گونه [به] ندای رزمندگان که ندای لبیک به امام عزیزمان و (1) از کربلای جنوب و غرب است، لبیک گویید (2) و جبهه‌ها را خالی نکنید و همچنان امام را یاری کنید و از او جدا نشوید و به پیام هایش گوش فرا دهید و مسجدها را خالی نکنید. همان طور که امام می‌فرماید مسجد سنگر است و نماز وحدت جمعه را هر چه باشکوه‌تر به جا بیاورید که دشمن از نماز دشمن شکن شما به لرزه می‌افتد و با مشت بر دهان یاوه گویان امپریالیسم آمریکا بزنید و به جبهه‌ها از نظر مالی و جنسی و جسمی کمک کنید تا هر چه زودتر تمامی دشمنان اسلام نابود شوند و زمینه‌ای برای ظهور مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف) باشد؛ ان شاء الله.

شهید علی اصغر سنونی (1361-1340 اصفهان)

وصیت می‌کنم که برای (3) من گریه نکنید و برای امام حسین گریه کنید. همیشه وحدت داشته باشید و [در] دعاهای توسل و دعای کمیل و نماز جمعه و جماعت شرکت کنید و از خدا بخواهید که امام را تا انقلاب مهدی برای ما نگه دارد.

شهید عبدالله شهروی (1365-1341 گرمسار)

ای مردم که تمام جان و مال خود را در قبال این انقلاب فدا کردید! از ولایت فقیه و امام عزیز پیروی کنید و همیشه یار و یاورشان باشید و از آن‌ها جدا نشوید و وحدت خود را حفظ کنید و مساجد را پر نمایید و نگذارید مساجد خالی بماند چون انقلاب از درون همین مساجد و جماعات به وقوع پیوست و از تفرقه و جدایی پرهیز نمایید که دشمنان اسلام می‌خواهند بین ما تفرقه باشد. و با وحدتتان بود که پشت مستکبران را به لرزه درآوردید و تا آنجا که می‌توانید نمازها را به جماعت بخوانید و همیشه به نماز بروید.
ای دانش آموزان دبیرستان عشق! در اجرای احکام اسلامی سستی (4) نکنید که مدیون خون شهدای (5) راه حق هستید. آن‌ها خونشان را برای به پا داشتن همین احکام جاری نمودند و‌ ای یاوران قرآن! مواظب باشید که شما (6) را از روحانیت جدا نسازند (7) و با وحدت خود مشتی بر دهان تفرقه اندازان و دشمنان اسلام بزنید.

شهید جواد صاحب الزمانی (1364-1343 تهران)

برای شما دوستان عزیز که همیشه همراه من در ستیز با ظالمان بودید؛ از شما می‌خواهم که نماز جماعت و جمعه را که وحدت دهنده ی مسلمین است ترک نکنید و در دعاهای کمیل و توسل و جلسات قرآن شرکت کنید که ما هر چه داریم از این دعاهای شما داریم.

شهید مهدی صالحی ورنوسفادرانی (1364-1344 خمینی شهر)

به نماز، مخصوصاً نماز جماعت و نماز جمعه که خاری است در چشم دشمنان شرق و غرب، اهمیت بدهید؛ از روحانیت مبارز و انقلابی پشتیبانی کنید؛ مبادا از روحانیت جدا شوید؛ با هم وحدت داشته باشید و با این وحدت با گروهای سیاسی و منافقین و ضدانقلاب مبارزه کنید.

شهید جمشید طاهر کرد (1362-1343 سمنان)

امت شهیدپرور! (8) به نماز جمعه‌ها و نماز جماعت‌ها و دعاهای توسل و کمیل و.... عاشقانه بشتابید که والله این انقلاب تا الان با انسجام و وحدت و همین دعاهای کمیل و همین دعای توسل‌ها و... به پا مانده.

شهید جمشید عباس زاده (1362-1345 شهرری)

دوستان، آشنایان و همشهریانم! وحدت را حفظ کنید و با شرکت در نمازهای جمعه که بزرگ ترین سلاح ما می‌باشد، مشت محکمی بر دهان ابرقدرت‌های جهان خود بزنید و مبادا امام امت، این قلب و این هدیه‌ی خدا را تنها بگذارید. امام را دعا کنید.

شهید جلال عباسی (1360-1344 شیراز)

و از برادران و خواهران این جامعه خواستارم که با شرکت در گشت شبانه و به پا داشتن نمازهای وحدت و نماز شب، مشت محکمی بر دهان یاوه گویان بکوبید (9) و خود را تزکیه و تهذیب نفس کنید و از دل بستن به هواهای نفسانی و مال دنیا چشم پوشی کنید.

شهید عزیزالله علی پور (1362-1342 یاسوج)

ای عزیزان! خواهشی که از شما دارم این است که هیچ وقت سنگر مساجد و نماز جمعه را رها نکنید؛ زیرا این دو هستند که وحدت الهی و کلام الهی را بین ما مستحکم می‌کنند.
جبهه را هرگز فراموش نکنید، دعاها را هیچ وقت فراموش نکرده، اخوت و مهر برادری را به همدیگر ادا کنید. نگذارید منافقین بین شما رسوخ کنند، سنگر نماز جمعه و جماعت و وحدت را رها نکنید، پشتیبان ولایت فقیه و روحانیت مبارز باشید، یاور مستمندان و دشمن ستمگران باشید [و] تهیدستان را همیشه به یاد آرید.

شهید عبدالحسین فکری جوان (1365-1349 رشت)

وصیت من به شما مردم عزیز سنگر و دیگران این است که وحدت را حفظ بکنید. بار دیگر متحد بشوید و مشت به دهان شرق و غرب بکوبید. به شما سفارش می‌کنم که در نماز جماعت‌ها شرکت کنید و اختلافات را کنار بگذارید. نگذارید از اختلافات، منافقان [سوء] استفاده کنند.

شهید حسین فلاح (1365-1341 همدان)

خانواده‌ی عزیزم! آمریکا و شوروی از وحدت ما است که تا حال کار نتوانسته‌اند انجام دهند. نماز دشمن شکن و عبادی- سیاسی جمعه را فراموش نکنید. دعا برای امام را از یاد نبرید.

شهید خداکرم قاسمی پلنگی (1365-1341 مرودشت)

ای امت حزب الله! فکرتان را باز کنید که گول شرق و غرب را نخورید و اهالی روستایم را به نماز جماعت می‌خوانم که دست خداوند با جمع است: یدالله مع الجماعه و مشاهده کردید که اول انقلاب [با] جهاد و وحدتی که داشتیم، شاه و نوکر آمریکا را چگونه از کشور ایران بیرون کردیم.

شهید خسرو قلعه‌ای (1364-1338 بروجن)

مسائلی (10) به ذهنم می‌رسد که به شما سفارش [می‌] کنم که ان شاء الله تأثیر خواهد داشت: اینکه خداوند متعال در قرآن وحدانیت را برای خود تعیین می‌کند و می‌فرماید: «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ [جَمِیعًا] وَلاَ تَفَرَّقُواْ » (11)، معلوم می‌شود وحدت امر بسیار بزرگی است. پس بنابراین در حفظ وحدت کوشا باشید و بر شماست حفظ بهترین سنگر وحدت، نماز جمعه.

شهید خسرو قهرمانی (1365-1347 تاکستان)

پدر و مادر عزیزم و شما شنوندگان عزیز حزب الله، برادران و خواهران و پدران و مادران که مال و جانتان را از آن خدای یکتا می‌دانید! مبادا یاوه گویی‌های منافقین داخلی و بوق تبلیغاتی شرق و غرب شماها را سست کند و خدای ناکرده، بعد از 8 سال (12) که از انقلاب اسلامی سپری شده و با صدام کافر به مدت 7 سال در جنگیم، با این همه ایثارگری و جوان‌های شهید داده و حتی اگر بمباران‌های ناجوانمردانه‌ی عراقی‌های بعثی را به خاطر بیاورید که چگونه زن‌های باردار و نوزادان در قنداق و مریض‌های بیمارستان‌ها را به خاک و خون کشیده بود، [لغزشی] ایجاد شود. ولی نه؛ به توفیق خداوند منان، تو ‌ای ایرانی! استوار و مقاوم می‌مانی و ان شاء الله صفوف تظاهرات و داخل سنگرها و نماز جماعت‌ها و نماز عبادی- سیاسی جمعه را هرچه مستحکم‌تر و منسجم‌تر به جای می‌آوری تا از وحدت تو ابرشیطان‌ها و عمالشان به لرزه (13) درآیند.

شهید عبدالرسول کارگرفرد (1363-1345 جهرم)

برادر و خواهرانم! از شما می‌خواهم که در نماز جمعه و جلسات مذهبی و روضه خوانی اباعبدالله الحسین (علیه السلام) شرکت کنید. وحدت داشته باشید. همین وحدت‌ها است که پشت آمریکا را به لرزه درآورده. امام جمعه‌ی عزیزمان را تنها نگذارید. گوش به حرف امام جمعه باشید که اطاعت از امام جمعه، یعنی اطاعت از امام عزیز.

شهید حمید کاظمی (1365-1345 تبریز)

ای امت عزیز! شما را به خدا انقلاب اسلامی را که با خون هزاران هزار شهید و معلول به ثمر رسیده، حفظ کنید که چند شرط لازم دارد:
شرط اول: ایمان قوی و محکم به معبود جهان و مبارز با نفس که همان جهاد اکبر است.
شرط دوم: چنگ بزنید به ریسمان خدا و متفرق نشوید (همان ترجمه‌ی آیه‌ی قرآن است). بقای شما در وحدت شماست. وحدت در نماز جمعه‌ی ماست. وحدت در دعای کمیل‌هاست. وحدت در مراسم عزاداری حسینی است...

شهید علی اکبر کمال آرانی (1362-1334 آران و بیدگل)
پروردگارا!... بر شمار سربازان ما که از مرزهای ما پاسداری می‌کنند بیفزای و حربه‌ی آنان [را] بر دشمن کارگر کن و سنگرشان را از آسیب شکست در امان گیر و جمعیتشان را به هنگام دفاع، از پریشانی ایمن ساز و به تدبیر خویش صفوفشان را به هم بپیوند و رشته‌ی وحدت و وصلشان را از هم مگسل و هدفشان را همواره یکتا گردان و در سایه‌ی صبر و صولت پیروزشان گردان و حیله‌های نظامیان را همیشه با پیروزی مقرون ندار...
سفارش من به امت شهیدپرور این است که به حرف‌های امام عزیزمان گوش فرا داده و سخنان گهربار او را به مرحله‌ی عمل درآورید و همیشه در صحنه حاضر باشید. نماز جمعه، آن نماز عبادی- سیاسی را حفظ کنید که دشمن داخلی و خارجی از این نماز وحشت دارد. هر چه بیشتر با وحدت بیشتر این فریضه (14) را برپا دارید.

شهید خداداد کرمی چمگردانی (1362-1325 زرین شهر)

ای مردم غیور! اینجانب چند سفارش به شما دارم: نماز جماعت را ترک نکنید و وحدت خود را حفظ کنید. فرزندان خود را (15) که عاشق خدا هستند و علاقه به جبهه دارند، بگذارید به جبهه‌ها بیایند و پشت جبهه‌ها را گرم نگه دارید.

شهید رجب علی مجیری فروشانی (1362-1345 خمینی شهر)

از شما می‌خواهیم که نماز جمعه‌ها و جماعات را ترک نکنید و وحدت و یکپارچگی خود را حفظ کنید و پوزه‌ی ضد انقلاب داخلی و ابرقدرت‌ها را به خاک بمالید.

شهید حیدرعلی مرادی قهدریجانی (1360-1343 فلاورجان)

از شما برادران و خواهران می‌خواهم در نماز جمعه که به فرموده‌ی امام امت، خمینی بت شکن، یک نماز سیاسی- مذهبی است شرکت کنید و با وحدت کلمه‌ی خود و با شعار الله اکبر، لا اله الا الله مشت محکمی بر دهان منافقان و یاوه گویان بزنید.

شهید حسین مشتعل (1361-1343 آران و بیدگل)

ای خواهران عزیزم! در راه این انقلاب کوشا باشید و از شما تقاضا می‌کنم که در نماز سیاسی- عبادی جمعه حتماً شرکت کنید که این وحدت شما در (16) نماز جمعه مشت محکمی بر دهان این ابرقدرت‌های شرق و غرب است.
... از شما امت قهرمان می‌خواهم که امام و روحانیت متعهد را تنها نگذارید و وحدت خود را حفظ کنید.

شهید حمید مهدی جبار (1360-1344 اصفهان)

به سبب وظیفه‌ی شرعی خودم به تمامی برادران و خواهرانی که این وصیت نامه‌ی مرا می‌خوانند، توصیه می‌کنم که مسأله‌ی نماز را کوچک نشمارند و همیشه به فکر خدا باشند که او آرام کننده‌ی قلوب است. امام عزیزمان را تنها نگذارند و همیشه پیروی خودشان را از ولی امر زمان خود با شعار و عمل اعلام دارند که [مبادا] این منافقین و گروهک‌ها که از انقلابیون هم انقلابی‌ترند، مقاصد شوم خود را انجام دهند. وحدت خودتان را حفظ کنید و نماز جمعه را فراموش نکنید که همین نماز جمعه‌هاست که بر وحدت و پاکی همگان می‌افزاید. مجالس دعا را حتی الامکان با شور و شوق شرکت کنید و در جهت پاکی نفس خود بکوشید.

شهید سیدحسن موسوی درچه (1362-1344 خمینی شهر)

شما امت حزب الله و قهرمان! وحدت خود را حفظ کنید و در نمازهای جمعه و جماعات شرکت کنید و بدانید که دشمنان هرچه ضربه خورده اند، از این وحدت و انسجام شماست.

شهید حسین میرسلامی فردوسی (1363-1346 مراغه)

غیبت و ریا و تفرقه و معصیت و... را رها کنید و با وحدت و یقین، اعمالتان را در دنیا به [خاطر] رضای خدا انجام دهید که دنیا چندی بیش دوام ندارد.
جهاد را بر آسایش و وحدت را بر تفرقه و خدا را بر (17) شرک و غیر خداها ترجیح دهید تا سرافراز و سعادتمند و رضوانی شوید.
وحدت را در نماز جمعه و جماعات و دعاها به مرحله‌ی عمل برسانید که دشمنان اسلام از وحدت مسلمین، سخت وحشت دارند.

شهید حسین ناظمیان (1361-1342 سمنان)

از خانواده ام و (18) امت شهیدپرور ایران می‌خواهم در نماز جمعه، این نماز دشمن شکن و وحدت آفرین و دعای کمیل شرکت نمایید.

شهید رحمت الله نجیب زاده (1361-1338 لارستان)

مادرجان! یادت هست که همیشه به تو می‌گفتم که شما را به کربلا می‌برم. حال می‌روم تا به عهد خود وفا کنم و با خون سرخ خود سند آزادی کربلا را امضا کنم تا تو و هموطنان عزیزم، نماز وحدت را در قدس و کربلا به امامت خمینی کبیر بخوانید.

شهید حسین نوروزی (1362-1347 فلاورجان)

امیدوارم در ماه (19) محرم که ماه خون و شهادت و ماه پیروزی خون بر شمشیر [است]، دشمنان اسلام مغلوب گردند و در این ماه به اتفاق برادران ارتشی و سپاهی (20) عازم کربلا باشیم و نماز وحدت در نجف به جای آریم.

شهید داود وطن خواه (1365-1347 تهران)

امام حسن عسکری (علیه السلام) فرموده است: مکتب، مکتب عقیده و جهاد و شهادت و خط ما، خط سرخ کشته شدن در راه خدا و حفظ نظام و حاکمیت اسلام است. ان شاء الله از کربلای خونین حسین (علیه السلام) به قدس بروید تا همان طور که رهبر کبیر انقلاب، امام خمینی فرموده است: ان شاء الله تعالی برویم قدس و نماز وحدت بخوانیم.

پی‌نوشت‌ها:

1- در اصل وصیت: که
2- در اصل وصیت: همراهشان لبیک گویید
3- در اصل وصیت: در نزد
4- در اصل وصیت: سست
5- در اصل وصیت: شهدا
6- در اصل وصیت: بین شما
7- در اصل وصیت: سازند
8- در اصل وصیت: خدای ناکرده به نماز...
9- در اصل وصیت: کوبیدن
10- در اصل وصیت: مسائلی که
11- سوره آل عمران؛ آیه 103
12- در اصل وصیت: لغزشی بعد از 8 سال
13- در اصل وصیت: به بر لرزه
14- در اصل وصیت: فرضیه
15- در اصل وصیت: از فرزندان
16- در اصل وصیت: در این
17- در اصل وصیت: بر همه
18- در اصل وصیت: و دیگر
19- در اصل وصیت: سال
20- در اصل وصیت: سپاه

منبع مقاله :
سیف زاده، ایوب، (1391)، وحدت «دفتر سوم» (گزیده موضوعی وصیت نامه شهدا، تهران: نشر شاهد، چاپ اول.



 

 



مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.