توصیه به نمازهای وحدت بخش جمعه و جماعت (1)

اینجانب خدارحم آروان... با آگاهی و میل باطنی خود در این راه مقدس قدم گذاشته و می‌روم تا قطره‌ای از این دریای بیکران لشکریان امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) [باشم] تا در این موقع حساس از تاریخ بشریت، آخرین
پنجشنبه، 4 تير 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
توصیه به نمازهای وحدت بخش جمعه و جماعت (1)
 توصیه به نمازهای وحدت بخش جمعه و جماعت (1)

 

تهیه و تنظیم: ایوب سیف زاده





 
زیرعنوان: سیری در وصیت نامه شهدا

شهید خدارحم آروان (1365-1337 دورود)

اینجانب خدارحم آروان... با آگاهی و میل باطنی خود در این راه مقدس قدم گذاشته و می‌روم تا قطره‌ای (1) از این دریای بیکران لشکریان امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) [باشم] تا در این موقع حساس از تاریخ بشریت، آخرین ضربات کاری بر پیکر پوسیده و رو به زوال صدامیان وارد نماییم. می‌رویم تا با قامت روح خدا، نماز دشمن شکن وحدت را در جوار کربلای حسینی اقامه نماییم؛ ان شاء الله.

شهید احسان آقایی (1364-1346 تهران)

ای عزیزان! نماز جمعه را رها نکنید، حتی در سختی که باعث وحدت قلوب مسلمین می‌گردد.

شهید علی احمدپور بارنجی (1365-1345 تبریز)

پیامی دارم به تمام مادران و خواهران: خواهر! مادرم! حجاب تو سنگر توست و سیاهی حجاب تو از سرخی خون [شهیدان برتر است] ...این دنیا گذرگاهی است و جای امتحان؛ پس در نماز جمعه‌ها و تشییع جنازه‌ها شرکت کنید (2)؛ چون اجری بهتر از آن کار [وجود] ندارد (3) [و این حضور موجب می‌شود] تا وحدت در نماز جمعه‌ها و تشییع جنازه‌ها [در] یاد باشد و اگر وحدت مسلمانان زیاد باشد اسلام سریع‌تر به پیش می‌رود.

شهید حمیدرضا ادهم فومنی (1363-1343 تهران)

از شما ملت ایران می‌خواهم که در پشت جبهه وحدت و یکپارچگی خود را حفظ کنید. زیرا بعد از سال‌ها مطالعه، سازمان کثیف سیا تنها راه نابودی این انقلاب را جدایی انداختن بین صفوف این مردم دانسته است. کاملاً هم درست تشخیص داده؛ زیرا نه این انقلاب، بلکه تمامی انقلاب‌ها و تمامی نهضت [ها] در اثر نفاق و جدایی از هم پاشیده می‌شود و ما باید با وحدت خود ثابت کنیم که ملتی هستیم یکپارچه و هیچ چیز ما را از پا نمی‌اندازد و [از] راه‌های اعلام همبستگی ما با اسلام و انقلاب این است که در نمازهای جماعت در مساجد شرکت کنیم و نماز جمعه را هر چه باشکوه‌تر برپا کنیم و با یکدیگر دوست و مهربان باشیم.

شهید احمدرضا استکی آورگانی (1363-1346 اصفهان)

از تفرقه و دودستگی دوری کنید و همیشه وحدت کلمه را حفظ [کنید] و از نماز جماعت و نماز جمعه‌ها و هر مراسمی که بایستی حضور خودتان را در صحنه نمایش دهید دست برندارید.

شهید رجب علی اسلامی کلانتری (1364-1347 صدوق)

از شما برادران و خواهران شهیدپرور استان یزد می‌خواهم که هر چه باشکوه‌تر نماز جمعه را برگزار کنید و با وحدت خود مشت محکمی به دهان ابرقدرت‌های شرق و غرب بزنید؛ همان گونه که زده‌اید.

شهید علی اسکندری پری (1362-1343 تهران)

برادران! نماز را به پای دارید؛ که نماز، انسان را از کارهای بیهوده دور می‌کند. برادران! نمازهایتان را سعی کنید با جماعت بخوانید تا وحدت بین شما محکم‌تر و استوارتر گردد. قرآن را بخوانید که قرآن دل را زنده نگه می‌دارد و ارتباط با خداوند بزرگ را در قلب‌های شما پدیدار می‌سازد و شما می‌توانید اگر خلوص نیت داشته باشید با خدای خود صحبت کنید.

شهید حمید اسمعیلی (1361-1339 فسا)

پدرم و مادرم و دیگر عزیزانم! اکنون که به مقصود (4) خود یعنی شهادت رسیدم [و] اکنون که با کوله باری از گناه به سوی خدای خود می‌روم، از شما چند تقاضا دارم که مهم‌ترین آن‌ها این است که هرگز این دعا را فراموش نکنید: «خدایا! خدایا! تا انقلاب مهدی خمینی را نگه دار.» نماز جمعه را فراموش نکنید؛ این اساس وحدت و یکپارچگی امت ماست. پس در انجام این فریضه‌ی الهی کوشا باشید که دشمن از این وحدت می‌ترسد. عزیزانم! اگر که بخواهید رستگار شوید، به احکام الهی و قوانین عالیه‌ی اسلام عمل کنید.

شهید احمد امین الرعایا (1362-1344 اصفهان)

برادران عزیز! نماز شب به پا دارید، نماز یومیه را فراموش نکنید، نمازهایتان را سر موقع بخوانید و با جماعت به جا آورید و در نماز جمعه شرکت کنید که دشمنان شما از این وحدت و هماهنگی و جماعت شما خوف و ترس دارند.

شهید اصغر اولاد عبدالهی اقدم (1362-1343 تبریز)

به تمام برادران حزب الهی توصیه می‌کنم که پشتیبان امام باشند و در نماز جمعه و مراسم مذهبی دینی و در تشییع جنازه‌ها شرکت بکنند و با ایجاد صفوف منظم، وحدت مسلمین را نشان بدهند تا دشمنان به عظمت اسلام پی ببرند تا شاید از این طریق به آغوش اسلام برگردند.

شهید احمد ایمانی مهر (1362-1342 تهران)

ای عزیزان من! وصیت من به شما این است که هیچ وقت امام را تنها مگذارید و همیشه دعا به جان رهبر عزیزمان بکنید و همیشه نماز و روزه‌ی خود را به جا آورید؛ چرا که نماز ستون دین است، نماز جمعه را رها نسازید؛ چرا که نماز وحدت آفرین و دشمن شکن است.

شهید علی باباجانی (1366-1348 اهر)

به ندای «هل من ناصر ینصرنی» حضرت امام خمینی گوش داده و لبیک گویید. در نماز جمعه که دشمن شکن و وحدت آفرین است، شرکت نمایید. ضمناً در دعای کمیل و توسل و سایر مراسمات مذهبی به طور فعال شرکت نمایید.

شهید الله وئردی باباخانی (1361-1341 تهران)

من به عنوان یک برادر کوچک‌تر، از شما می‌خواهم که در نماز جمعه و نماز جماعت‌ها و دعاهای کمیل و توسل شرکت کنید و همیشه در پرتو رهنمودهای امام خمینی وحدت خود را حفظ کنید.

شهید احمد باغبانی ریزی (1361-1345 زرین شهر)

پیام من به ملت شهیدپرور ایران این است که به رهنمودهای امام عزیز گوش فرا دهند و نگذارند که این منافقان از خدا بی خبر به انقلاب ما ضرر برسانند و در سنگر وحدت نماز جمعه شرکت کنید.

شهید اصغر باقری خیرآبادی (1365-1346 اردبیل)

برادران و خواهران حزب اللهی! همچنان در صحنه و در همه جا و همه حال مستحکم و مقاوم باشید که یک لحظه غفلت شما فرصت عظیمی است بر دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی‌مان؛ و با یکپارچگی و وحدت خود و شرکت در نمازهای جمعه و جماعت نگذارید توطئه‌های دشمنان منافق صفت، به ثمر برسد.

شهید عبدالله براتی (1365-1348 بوانات)

به [شما] امت حزب الله وصیت دارم که نماز جمعه را فراموش نکنید که این وحدت و یکپارچگی شما را نشان می‌دهد.

شهید احمدعلی به جامه (1361-1339 بهار)

ای مردم!... وحدت را حفظ کنید و با شرکت در نماز جمعه‌ها که بزرگ‌ترین سلاح ماست در مقابل دشمن کوتاهی نکنید و مشت محکمی بر دهان ابرقدرت‌های جهانی بزنید.

شهید ابراهیم بیگلری (1361-1342 اهواز)

مردم!... نماز جمعه از یادتان نرود که بزرگ‌ترین عبادتی است که تمام ابرقدرت‌ها از همین نماز جمعه‌ها و نمازهای وحدت می‌ترسند چون این نمازها، وحدت انسان را بیشتر (5) می‌کنند و همه‌ی آن‌ها را متحد می‌کند.

شهید حمیدرضا پویا (1361-1345 دزفول)

سعی کنید که نمازهای یومیه را به جماعت بخوانید و در نماز دشمن شکن جمعه شرکت کنید که دشمن از وحدت مسلمین وحشت دارد. ... دست در دست هم، پا به پای هم، سنگر به سنگر در مقابل دشمنان اسلام می‌ایستیم و باج به هیچ قدرتی نمی‌دهیم و تا آخرین لحظه مبارزه می‌کنیم که ما برای پیروزی اسلام بر کفر می‌جنگیم.

شهید علی رضا تگریان (1361-1344 اصفهان)

از کلیه‌ی دوستان تقاضا می‌کنم که برای این حقیر ناراحتی نکنید و از تمام دوستان و برادرانم خواهش می‌کنم که به عنوان وصیت از من بپذیرند که فقط برای رضای خدا درس بخوانید و هر کاری که دارید برای رضای خدا انجام دهید که در آینده فقط برای رضای خدا به جامعه خدمت کنید. نماز جمعه را ترک نکنید که در قرآن آمده است: «ای کسانی که ایمان آورده‌اید، هرگاه شما را برای نماز جمعه بخوانند فی الحال به ذکر خدا بشتابید و کسب و تجارتتان را رها کنید که این نماز (نماز جمعه) از هر تجارت اگر بدانید برای شما بهتر خواهد بود.» (6) و این سنگر که پشت تمام ابرقدرت‌های شرق و غرب را به خاک مالیده، رها نکنید؛ زیرا اسلام به این نماز جماعت‌ها و وحدت مسلمین زنده خواهد ماند و در غیر این صورت اسلامی باقی نخواهد ماند.

شهید بابا حسن جعفری (1364-1344 لارستان)

وحدت را حفظ کنید و در نماز جمعه که بزرگ‌ترین سلاح ما می‌باشد، شرکت کنید.

شهید ابوالقاسم جوکار آرانی (1363-1344 آران و بیدگل)

نماز جمعه و جماعت را هر چه باشکوه‌تر برگزار کنید، در صحنه حضور داشته باشید، وحدت کلمه را حفظ کنید که دشمن از وحدت شما هراس دارد.

شهید اسماعیل حاج احمدی (1361-1341 اردکان)

وحدت را حفظ کنید و با شرکت در نماز جمعه که بزرگ‌ترین سلاح ماست در مقابل دشمن، مشت محکمی بر دهان ابرقدرت‌های جهانخوار بزنید.

شهید علی اصغر حاجی زاده (1363-1343 اسفراین)

به نماز جمعه اهمیت بدهید که ستون محکم جمهوری اسلامی و حبل الله برای وحدت امت است.

شهید جان علی حسنی (1361-1341 شوشتر)

در جماعات مانند نماز جماعت، نماز جمعه، راهپیمایی‌ها و سخنرانی‌های مذهبی فعالانه شرکت کنید چون دشمنان از وحدت مسلمین می‌ترسند و در راه صادر کردن انقلاب اسلامی به سراسر گیتی کوشا بوده و حافظ خون شهدا باشید.

شهید علی رضا حسین زاده (1366-1347 تبریز)

از امت شهیدپرور می‌خواهم که همیشه از ولایت فقیه پشتیبانی کنند. پس [از] فتح قدس عزیز، اولین قبله گاه مسلمین جهان، نماز وحدت را به امامت روح الله اقامه کنید.

شهید جمشید حق دوست (1363-1344 فومن)

شما‌ ای نمازگزاران جمعه! ‌ای قیام کنندگان به قسط و ‌ای جهادگران جمعه ها! شما سنگرها را همچون کوه مستحکم کنید تا دشمن از وحدت و یکپارچگی شما خوار و ذلیل گردد و نمازهای جمعه را هر چه باشکوه‌تر برگزار کنید.

شهید علی رضا خوش فکر (1365-1347 قم)

با وحدت خود مشتی به دهان آمریکا بزنید و سعی کنید با شرکت در نماز جماعت‌ها مشتی به دهان آمریکا بزنید.

شهید عزت الله داداشی (1366-1347 زنجان)

و از شما عاجزانه می‌خواهم که در دعای کمیل و دعای توسل و نماز وحدت فعالانه شرکت کنید؛ زیرا ما هر چه داریم از این دعاها داریم. مسجدها را خالی نگذارید که به فرموده‌ی امام عزیز، مسجد سنگر است.

شهید علی دلاوری (1365-1340 تویسرکان)

... در نماز جمعه و [نماز] جماعات دیگر که مظهر شکوه و وحدت و عظمت اسلام و مسلمین است شرکت فعال نمایید.

شهید جمال دهقان بنادکی (1361-1345 یزد)

امیدوارم که شما امت شهیدپرور در نمازهای جمعه و جماعت شرکت کنید و مساجد را از جمعیت پر کنید (7) که این سنگرها حافظ وحدت مسلمین است.

شهید علی دهنوی (1361-1344 نیشابور)

ما باید بعد از رهایی کربلا و نجف، باید با ایمانی راسخ‌تر به فلسطین هجرت کنیم، نماز وحدت را با امامت امام عزیزمان در بیت المقدس، بعد از رهایی آن سرزمین پاک که شهیدان بسیاری داده، همراه با کاروان شهیدان بخوانیم. شهیدان از همه ما جلوتر در نماز وحدت شرکت دارند.

شهید محمد ذوقیان نوش آبادی (1362-1345 تهران)

دوستان، آشنایان، همشهریان! وحدت را حفظ کنید و با شرکت در نماز جمعه که بزرگ‌ترین سلاح ما می‌باشد، مشت محکمی بر دهان ابرقدرت‌های جهانخوار بزنید و مبادا امام امت این قلب و این هدیه‌ی خدا را تنها بگذارید و از نماز شب کوتاهی نکنید که این راهی است برای رسیدن به کمال انسانی.

شهید عبدالله رجایی (1366-1348 کوهپایه)

ای ملت!... وحدت و یکپارچگی خود را در نماز جماعت حفظ کنید و نگذارید این صفوف جماعت خالی بماند.

شهید اصغر رزازادهش (1362-1345 خمینی شهر)

دوستان و آشنایان و همشهریانم! وحدت را حفظ کنید و با شرکت در نماز جمعه مشت محکمی بر دهان ابرقدرت‌های جهانخوار بزنید و مبادا امام، این قلب امت و این هدیه‌ی خدا را تنها بگذارید و از نماز شب کوتاهی نکنید که این راهی است برای رسیدن به کمال انسانی.

شهید حمید زاده گندم (1365-1346 دزفول)

برادران و خواهران عزیز به جلسات قرآن اهمیت فوق العاده بدهند و همیشه در آن شرکت نمایند که شکست دشمنان ما در آن است. نمازها را همیشه به جماعت بخوانید که مایه‌ی وحدت است. نماز جمعه را ترک نگویید و همیشه در دعاهای کمیل و توسل شرکت کنید؛ اگر چه من این کارها را نکرده باشم.

شهید علی اکبر زکیان (1362-1336 شیراز)

شما را وصیت می‌کنم به حفظ وحدت و شرکت یکپارچه در نماز جمعه و جماعات؛ چرا که حفظ [نماز] و حفظ مساجد، حفظ اسلام و انقلاب اسلامی می‌باشد. پس ‌ای عزیزان!‌ ای امت سلحشور! بر شما باد وحدت [و] یکپارچگی در سایه‌ی رهبری امام امت.

ادامه دارد...

پی‌نوشت‌ها:

1- در اصل وصیت: قطره‌ای با هم
2- در اصل وصیت: کنند
3- در اصل وصیت: ندارند
4- در اصل وصیت: معبود
5- در اصل وصیت: به یکدیگر نزدیک
6- «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آَمَنُوا إِذَا نُودِیَ لِلصَّلَاةِ مِنْ یَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَیْعَ ذَلِكُمْ خَیْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ تَعْلَمُونَ»؛ سوره جمعه، آیه 9
7- در اصل وصیت: کرده

منبع مقاله :
سیف زاده، ایوب، (1391)، وحدت «دفتر سوم» (گزیده موضوعی وصیت نامه شهدا، تهران: نشر شاهد، چاپ اول.



 

 



مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.