طرز تهیه ی براونى شکلات

براونی، نوعی شیرینی تخت و چهار گوش است. این شیرینی از لحاظ طبقه‌بندی مابین کیک و بیسکویت قرار دارد. این نوع شیرینی تنوری پز در اواخر قرن نوزدهم در ایالات متحده آمریکا به وجود آمده‌است و نیمهٔ اول قرن بیستم در کشور آمریکا و کانادا محبوب شده‌است.
يکشنبه، 16 آبان 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه ی براونى شکلات

مواد لازم:

شکلات تلخ 60% ۵۰ گرم
کره ۵۰ گرم
آرد سفید ۵۰ گرم
گردو ۵۰ گرم
شکر قهوه ای ۱۲۵
بکینگ پودر یک قاشق چایخورى
تخم مرغ دو عدد

طرز تهیه:

1.شکلات را در ظرفى قرار داده دو دقیقه در مایکروفر حرارت دهید تا ذوب شود یا آن را در ظرف کوچکى بریزید و در ظرف بزرگترى محتوى آب داغ قرار داده روى حرارت ملایم اجاق گاز بگذارید تا ذوب شود.

2. کره، شکر و تخم مرغ ها را مخلوط کنید.

3. شکلات ذوب شده را به آن اضافه کنید و بزنید تا به صورت کرم درآید.

4. در آخر گردوها را به جز چند عدد که براى تزئین نگاه مى دارید خرد کنید و همراه با بیکینگ پودر و آرد به مخلوط بالا بیفزایید.

5.  آن را در یک قالب مستطیل شکل مخصوص کیک صبحانه که دیواره ها و ته آن را کمى چرب کرده اید بریزید و به مدت ۳۵دقیقه در فر با درجه حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد بپزید.

6.در پایان زمان پخت سطح بیرونى براونى باید بسته و سفت شده باشد در حالى که مغز آن اندکى نرم است. بگذارید براونى در داخل قالب سرد شود. سپس آن را از قالب خارج کرده به صورت نوارهاى باریک برش بزنید. براونى ها را با نیمه اى گردو تزئین کنید.

7.مى توانید مقدارى شکلات سفید و شکلات تلخ را به طور جداگانه ذوب کنید و دو سر براونى ها را در شکلات سفید و تیره فرو ببرید.
 


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط