براوني شکلاتي با رويه پنيري

فر را در دماي 170 درجه ي سانتي گراد گرم کنيد. قالب مربع 23 سانتي متري را چرب کرده و با کاغذ روغني بپوشانيد، به طوري که ديواره قالب را نيز بپوشاند. شکلات خرده شده و کره نرم را داخل ظرف مناسبي ريخته و روي بخار آب يا ماکروويو قرار دهيد تا ذوب شود، سپس مخلوط را کنار بگذاريد تا خنک شود. تخم مرغ ها و شکر را با دور متوسط همزن برقي بزنيد تا شکر حل شود، سپس آرد و
يکشنبه، 18 دی 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
براوني شکلاتي با رويه پنيري

براوني شکلاتي با رويه پنيري
براوني شکلاتي با رويه پنيري


 






 

مواد لازم:
 

شکلات تلخ / 200گرم
کره يا مارگارين / 100گرم
تخم مرغ /2 عدد
شکر / 120 گرم
آرد / 165 گرم
بيکينگ پودر / يک چهارم قاشق چايخوري

طرز تهيه:
 

فر را در دماي 170 درجه ي سانتي گراد گرم کنيد. قالب مربع 23 سانتي متري را چرب کرده و با کاغذ روغني بپوشانيد، به طوري که ديواره قالب را نيز بپوشاند. شکلات خرده شده و کره نرم را داخل ظرف مناسبي ريخته و روي بخار آب يا ماکروويو قرار دهيد تا ذوب شود، سپس مخلوط را کنار بگذاريد تا خنک شود. تخم مرغ ها و شکر را با دور متوسط همزن برقي بزنيد تا شکر حل شود، سپس آرد و بيکينگ پودر مخلوط شده را اضافه کرده و با ليسک هم بزنيد. در آخر نيز مخلوط شکلاتي خنک شده را اضافه و مخلوط کنيد. مواد را داخل قالب آماده ريخته و به مدت 25 دقيقه در فر قرار دهيد. پس از پخت، براوني را داخل قالب کاملا خنک کرده و مواد پنيري آماده را رويش بريزيد. روي قالب را با فويل پوشانده و به مدت 2 تا 3 ساعت در يخچال قرار دهيد. پس از بستن رويه از يخچال خارج نموده و به اندازه دلخواه برش بزنيد. براي سرو، اجازه بدهيد تا براوني به دماي محيط برسد.

مواد لازم براي رويه پنيري:
 

پنيرخامه اي / 240 گرم
پودر شکر/ 80 گرم
پودر ژلاتين / يک قاشق چايخوري سرپر
آب سرد/ 2 قاشق سوپخوري
توت فرنگي له شده / يک چهارم پيمانه
خامه فرم گرفته / 100گرم
وانيل / يک هشتم قاشق چايخوري
رنگ خوراکي صورتي / 1 تا 2قطره (دلخواه)

طرز تهيه رويه پنيري:
 

پنير خامه اي و پودرقند را با دور کند همزن برقي بزنيد تا مخلوط شوند. پودر ژلاتين را روي آب سرد پاشيده و کنار بگذاريد تا اسفنجي شود، سپس روي بخار آب قرار دهيد تا ژلاتين ذوب شود. ژلاتين ذوب شده ي خنک را به مخلوط پنيري اضافه کرده و و با همزن برقي مخلوط کنيد.
توت فرنگي له شده، وانيل و رنگ خوراکي را نيز اضافه کنيد. دقت داشته باشيد که توت فرنگي به دماي محيط رسيده باشد تا با اضافه کردن به مواد، باعث لخته شدن ژلاتين نشود. خامه ي فرم گرفته را نيز اضافه نموده و با ليسک به حالت دوراني مخلوط کنيد.

براوني شکلاتي با رويه پنيري

براوني شکلاتي با رويه پنيري

براوني شکلاتي با رويه پنيري

براوني شکلاتي با رويه پنيري

براوني شکلاتي با رويه پنيري

نکته:
 

1- اين دستور 365 گرم کربوهيدرات، 65 گرم پروتئين، 275 گرم چربي و 4195 کيلوکالري انرژي دارد.
2- در دستور رويه، مي توانيد بجاي توت فرنگي از شاتوت، تمشک و يا ميوه هاي مشابه استفاده کنيد. همچنين اين براوني، بدون رويه نيز قابل سرو مي باشد.
منبع: هنر آشپزي شماره79



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط