همه چيز درباره جو

جو: گياهى است از خانواده Gramineae كه از روزگاران كهن، به عنوان يكى از تركيبات غذايى شفابخش مورد توجه بسيارى از پزشكان قرار گرفته و در طب اسلامى نيز اشارات فراوانى بر آن شده است. اخيراً جو به عنوان يك ضد LDL طبيعى شناخته شده است. جو داراى تركيباتى است كه باعث كاهش كلسترول بد (LDL) مى شود و از آنجا كه هر چه ميزان كلسترول LDL بيشتر باشد، خطر ابتلا به بيمارى هاى قلبى نيز افزايش مى يابد، مصرف جو بسيار توصيه مى شود. جو در كاهش بروز اختلالات گوارش و نيز آلرژى بسيار موثر است.
دوشنبه، 6 اسفند 1386
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
همه چيز درباره جو
همه چيز درباره جو
همه چيز درباره جو
نويسنده:منصور كاظم زاده
جو: گياهى است از خانواده Gramineae كه از روزگاران كهن، به عنوان يكى از تركيبات غذايى شفابخش مورد توجه بسيارى از پزشكان قرار گرفته و در طب اسلامى نيز اشارات فراوانى بر آن شده است. اخيراً جو به عنوان يك ضد LDL طبيعى شناخته شده است. جو داراى تركيباتى است كه باعث كاهش كلسترول بد (LDL) مى شود و از آنجا كه هر چه ميزان كلسترول LDL بيشتر باشد، خطر ابتلا به بيمارى هاى قلبى نيز افزايش مى يابد، مصرف جو بسيار توصيه مى شود. جو در كاهش بروز اختلالات گوارش و نيز آلرژى بسيار موثر است. از ديگر فوايد آن مى توان به تاثير آن بر زيبايى اشاره كرد. جو، جوش صورت را از بين مى برد و به دليل دارا بودن مقادير زيادى فيبر گياهى، نقش قابل توجهى در كاهش وزن ايفا مى كند. مطالعات نشان مى دهد، منابع سرشار از فيبر مانع بالا رفتن قندخون، فشارخون و كلسترول مى شود و با تنظيم عملكرد روده از بروز يبوست مى كاهد.
جو به صورت هاى مختلفى يافت مى شود. يكى از بهترين فرآورده هاى جو، مالت جو است كه حاوى مقادير فراوانى ويتامين B1، B2 و B12 بوده و به دليل تاثيرى كه بر ميزان و كيفيت شير مى گذارد، نقش مفيدى در سلامت مادران شيرده و نوزادان دارد. جو دوسر نيز يكى ديگر از مقوى ترين فرآورده هاى جو است. نقرس، روماتيسم، خارش شديد پوست و امراض پوستى از بيمارى هايى است كه با مصرف جو دوسر مى توان از بروز آنها در امان بود. جوشانده جو دوسر يك امولسيون طبيعى براى از بين بردن خشكى پوست در بزرگسالان و كودكان است. براى تهيه جوشانده جو كافى است يك كيلو از كاه اين گياه را در چهار پنج ليتر آب ريخته و آن را به مدت يك ساعت ونيم بجوشانيد. سپس آن را صاف كرده و همچون ماسك در نواحى خشك و زبر بدنتان بماليد. علاوه بر اينها، جو خواص ديگرى دارد كه از آن ميان مى توان جلوگيرى از لخته شدن خون، كاهش دردهاى قاعدگى و درد ناحيه شكم و پيشگيرى از بروز حملات آسم را نام برد. با توجه به خواص فوق و همچنين سفارشاتى كه در طب اسلامى به مصرف جو شده است، توصيه مى شود حتماً جو در رژيم غذايى خانواده ها گنجانده شوند.




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما