سيب و سيب زمينى

بى ترديد وقتى كوكوى سيب زمينى درست مى كنيد و يا خلال هاى خام آن را در روغن سرخ مى نماييد اصلا به اين موضوع كه سيب زمينى از كجا آمده و اصولا ما ايرانى ها از چه زمانى سيب زمينى خور شده ايم فكر كرده ايد؟ اين گياه بومى سرزمين امريكاى جنوبى است و هنوز هم به صورت وحشى در شيلى و آرژانتين مى رويد. سيب زمينى داراى مقدار زيادى ويتامين C
شنبه، 11 اسفند 1386
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
سيب و سيب زمينى
سيب  و سيب زمينى
سيب و سيب زمينى
 منبع: روزنامه جوان
بى ترديد وقتى كوكوى سيب زمينى درست مى كنيد و يا خلال هاى خام آن را در روغن سرخ مى نماييد اصلا به اين موضوع كه سيب زمينى از كجا آمده و اصولا ما ايرانى ها از چه زمانى سيب زمينى خور شده ايم فكر كرده ايد؟ اين گياه بومى سرزمين امريكاى جنوبى است و هنوز هم به صورت وحشى در شيلى و آرژانتين مى رويد. سيب زمينى داراى مقدار زيادى ويتامين Cضد بيمارى اسكوربيت است. درصد گرم آن، ۷۵ گرم آب، ۶۰ كالرى انرژى، ۸ گرم پروتئين، ۱۸ گرم مواد نشاسته اى و يك گرم چربى و به مقادير كمترى كلسيم، فسفر، پتاسيم، آهن، سديم و انواع ويتامين هاى «ب» وجود دارد.براى شروع بيان خواص سيب زمينى، بگوييم كه سرخ شده آن به جز اين كه خاصيتى ندارد براى بدن مضر نيز هست زيرا سرخ شدن سيب زمينى با روغن، هضم آن را براى معده مشكل تر مى كند!

خواص سيب زمينى

سيب زمينى به خاطر دارا بودن پتاسيم، كبد را تصفيه مى كند و تقريبا داروى خوبى براى از بين بردن تورم است اگر دچار تورميد سيب زمينى را ورقه ورقه كنيد و در سوپ بيندازيد و تقريبا نيم پز بخوريد. اين گياه غده اى حاوى آنزيم مهاركننده اى است كه شبيه شير يا سويا عمل مى كند. چنان چه مى خواهيد جوان بمانيد تا مى توانيد از اين غده ميل نماييد! توصيه مى كنيم سيب زمينى را هميشه يا در بخار بپزيد و يا در فر و چنانچه آتشى فراهم آورديد در خاكستر آن مى توانيد سيب زمينى پخته عمل بياوريد. عده اى خوردن خام آن را پيشنهاد مى دهند زيرا خواص آن ۹۹ درصد باقى مى ماند!تنها زيان سيب زمينى خوردن آن از سوى افراد مبتلا به ديابت است. نشاسته قند خون را بالا مى برد در صورت مصرف حتما بايد زير نظر پزشك باشد.

سيب ميوه بهشتى

هنوز كسى نمى داند كه سرزمين اصلى سيب كجاست چرا كه در بيشتر نقاط دنيا كشت و مصرف مى شده است. سيب هم به لحاظ رنگ و اندازه و هم به لحاظ مزه، انواع متفاوتى دارد. همه انواع سيب حاوى ويتامين و مواد مغذى اند. بى مناسبت نيست كه يك ضرب المثل انگليسى مى گويد كه «خوردن يك سيب در روز شما را از رفتن نزد دكتر بى نياز مى كند» ۲۸۵ كالرى انرژى، ۲ گرم پروتئين، ۶ گرم چربى، ۶ گرم مواد نشاسته اى و سلولزى، به علاوه مقاديرى كلسيم، فسفر، آهن و ويتامين هاى آ، و گروه ب در يك سيب متوسط وجود دارد.اگر معده شما مشكل هضم مواد خام را ندارد، بهتر است سيب را با پوست آن ميل كنيد. در اين صورت مقدار زيادى ويتامين به ويژه پكتين را وارد بدنتان كرده ايد! ساده ترين روش براى برطرف كردن اسهال در كودكان، خوردن يك سيب رنده شده است. براى ميهمانى كه روده تنبل دارد، سيب را روى آتش ملايمى بپزيد البته ديگر طعم اوليه را نخواهد داشت.به خوش صداها هم توصيه مى شود شربت سيب ميل كنند. چنان چه از اضافه وزن رنج مى بريد سيب را با پوستش بخوريد. آب سيب براى زيبايى و شادابى پوست بسيار موثر است.بدين منظور آب تازه سيب را صبح و شب روى پوست گردن و صورت بماليد و ماساژ بدهيد.مى گويند خواص سيب ترش از نوع شيرين آن به مراتب بيشتر است به ويژه كسانى كه داراى طبع و مزاجى گرمند.تنها ضرر انواع سيب، براى افرادى است كه معده ضعيف و تنبلى دارند. در اين صورت مى تواند با چاقو لايه نازكى از پوست آن برداريد.




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.