كاهو و نعناع

و خوردنى است. نعناع مقدار زيادى ويتامين «آ» و «ث» دارد. قسمت قابل استفاده آن برگ و شاخه هاى گلدار است كه از آن عرق نعناع مى گيرند.عرق نعناع نيروبخش و مفيد است. ترشحات معده را كم مى كند
شنبه، 11 اسفند 1386
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
كاهو و نعناع
كاهو و نعناع
منبع:روزنامه جوان
نعناع
نعناع از سبزى هاى عطردار و خوردنى است. نعناع مقدار زيادى ويتامين «آ» و «ث» دارد. قسمت قابل استفاده آن برگ و شاخه هاى گلدار است كه از آن عرق نعناع مى گيرند.عرق نعناع نيروبخش و مفيد است. ترشحات معده را كم مى كند و عفونت ها را از بين مى برد. همچنين «كلسترول» خون را پايين مى آورد. برگ هاى خشك كرده آن براى خوشبو كردن ماست و دوغ به كار مى رود. سرخ كرده خشك آن نعناع داغ است كه براى خوشبو شدن و تزيين آش ها مصرف مى شود.نعناع ضدعفونى كننده و ضد سم است.خوردن آن با نان و پنير براى تقويت اعصاب مفيد است. البته فراموش نشود كه زياد خوردن آن باعث خارش گلو مى شود.
كاهو
كاهو و نعناع كاهو داراى ويتامين هاى «آ»، «ب»، «ث» و مقدار زيادى آهن و كلسيم است. خوردن كاهو خون را زياد مى كند و باعث درمان بيمارى كم خونى مى شود. همچنين كاهو تشنگى را برطرف مى كند و يرقان را معالجه مى كند. خوردن كاهو باعث آرامش اعصاب و از بين رفتن دلهره مى شود. افرادى كه فشار خون دارند بهتر است زياد كاهو بخورند. اين سبزى ادرارآور خوبى است. كاهو بهترين هضم كننده غذا است و يبوست را درمان مى كند.




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.