استفاده از شعارهای تفرقه افكنانه

در راهپیماییها لازم است در وقت و كیفیت، شعار و امثال آنها از متصدیان امور پیروی كنید و نظم و آداب اسلامی را به طور شایسته مراعات نمایید و به هیچ‌كس اجازه ندهید كه سرِ خود و بدون دستور شعار دهد، كه ممكن است عمال
سه‌شنبه، 10 شهريور 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
استفاده از شعارهای تفرقه افكنانه
استفاده از شعارهای تفرقه افكنانه

 

گردآورنده: موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت




 

در راهپیماییها لازم است در وقت و كیفیت، شعار و امثال آنها از متصدیان امور پیروی كنید و نظم و آداب اسلامی را به طور شایسته مراعات نمایید و به هیچ‌كس اجازه ندهید كه سرِ خود و بدون دستور شعار دهد، كه ممكن است عمال دشمنان اسلام و جمهوری اسلامی كه برای تفرقه افكندن و بدنام نمودن شما آمده باشند در بین شما نفوذ كنند و با تحریكات و شعارهای غلط مخالف اخلاق اسلامی، به آبروی شما و ملت شما و اسلام و مذهب لطمه وارد كنند و در هر صورت لازم است همه گوش به دستورات و شعارهای نماینده اینجانب، جناب حجت اسلام آقای كروبی و دیگر متصدیان امور فرادهید و از غیر آنها جداً پرهیز نمایید. (1)
به حجاج محترم ایرانی، كه حامل پیام اسلام و قرآن كریمند و حامل پیام انقلاب اسلامی می‌باشند، سفارش كرده و می‌كنم كه در آن مواقف شریفه - چه در مكه معظمه و چه در مدینه منورّه - مدارا با مسلمین و مسالمت را حتی با مأمورین آنجا از دست ندهید؛ و در آن مراكز، كه محل امن است، به مقابله برنخیزید و با همه با اخلاق انسانی - اسلامی برخورد كنید؛ و با نصیحت برادرانه و موعظه حسنه، همه مسلمانان را از اعمال خشونت بازدارید، و به دستور خداوند تعالی با جاهلان مدارا نمایید؛ و با دقت متوجه حركات و سكنات خود و دوستانتان باشید. و اگر مخالفان شما برخلاف دستورات قرآن كریم با شما رفتار كردند، مقابله به مثل نكنید، تا در پیشگاه خداوند تعالی آبرومند و مطیع باشید. و باید بدانید كه انسان در اجتماعات بزرگ نظیر راهپیماییها، تحت تأثیر واقع می‌شود و چه بسا كه از خود بیخود شود و از یك شعار و فریاد بی‌توجه تبعیت كند؛ و چه بسیار كه در اجتماعات حج و راهپیماییها، كه باید با آرامش و مسالمت انجام گیرد، یك و یا چند نفر منحرف جنجال‌انگیز شعاری دهند كه با موازین اسلامی وفق ندهد، ولی با ظاهر شورانگیزشان در نفوس اثر گذارند و انحراف را تحمیل نمایند. (2)
مادران و پدران متعهد از رفت و آمدهای فرزندانشان سخت مراقبت نمایند و آنان را زیر نظر بگیرند تا خدای ناكرده صید منافقان امریكایی و منحرفان روسی نگردند، و وضع درسی آنان را دنبال كنند، چرا كه نقش مادران و پدران در حفظ فرزندانشان در سنین دبستان و دبیرستان بسیار مهم و ارزشمند است.
باید توجه داشته باشند كه فرزندانشان در سنینی هستند كه با یك شعار گمراه‌كننده فریب می‌خورند و خدای ناكرده به راهی قدم می‌گذارند كه جلوگیری از آن از هیچ‌كس ساخته نیست. مادران و پدران توجه داشته باشند كه آنان از همه‌كس مؤثرتر برای نجات فرزندانشان از گرداب جهل و فساد می‌باشند. به همین جهت، دلسوزانه و متعهدانه با اساتید فرزندانشان در تماس باشند و آنان را در این مهم یاری دهند و از آنان یاری گیرند. امیدوارم این نونهالان، استقلال فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و نظامی فردای ما را تأمین كنند، و ما را از شرّ ابرقدرتها نجات دهند و پایه‌گذاران جهان سوم راستین گردند. (3)
ان‌شاءالله، روز عاشورا، كه جمعیت بیرون بیاید، مراسم تعزیه حسین - سلام الله علیه - باید با قوت خودش باشد و در راهپیماییها، همه‌اش مراسم امام حسین علیه‌السلام باشد و اگر كسی شعارهای باطل خواست بدهد، با قوّت او را بكوبید و نگذارید یك شعارهای باطل بدهند. خود مردم مأمورند؛ تكلیف اسلامی‌شان این است كه اگر یك كسی شعار علیه كسی، له كسی، برای كسی، برای تفرقه انداختن بیاورد خود مردم مأمورند كه آن را بگیرند و تحویل به مراكز كه باید بدهند، بدهند. (4)
توجه این معنا را باید داشته باشند ملت ما. امروز كه روز حساسی است، برای اینكه ما می‌خواهیم كه رئیس جمهور تعیین بشود، ملت می‌خواهد رئیس جمهور تعیین بشود، امروز می‌بینید كه با این حساسیت باز مشغول شدند به توطئه‌ها و مشغول شدند به خرابكاریها. در قم دیدید، در آذربایجان هم هست، در جاهای دیگر هم هست. فردا كه شما بخواهید ان‌شاءالله وكلای خودتان را تعیین بكنید، بدانید كه اغتشاشات بیشتر ایجاد می‌كنند. بساط بیشتر درمی آورند. باید توجه داشته باشد ملت به اینكه مبادا منعكس بشود. كاری بكنیم ما كه منعكس بشود اینها با هم نمی توانند بسازند. اینها به جان هم ریختند و باید یكی برود جلوی این كارها را بگیرد، تربیتشان بكند. این به این است كه از كارهایی كه، از حرفهایی، از نوشته‌هایی... از نطقهایی، از شعارهایی كه اسباب اختلاف می‌شود، از اینها پرهیز بكنند. نباید امروز شعار بدهند بر ضد این بر ضد او،‌ بر اینطور چیزها. این شعارها صحیح نیست. نباید بكنند. (5)
من امیدوارم كه شكست برای شما نباشد ان‌شاءالله. خداوند همه‌تان را حفظ كند. و این معنایی را كه عرض كردم توجه بهش داشته باشید. به رفقایی كه دارید، به دستجاتی كه هستند آنجا، هرجا كه هستند، توجه بدهید، كه امروز روزی است كه همه با هم یك مطلب باید بگوییم. و آن اینكه الآن شعار مردم شده همه. الآن محرّم است، و همه دستجات بیرون می‌آیند. و دستجات باید عزاداری بكنند. عزاداری مهم است... خداوند همه شما را ان‌شاءالله حفظ كند. (6)
برای خاطر یك امری كه ملت هم قبول دارند، نیفتند توی خیابانها راه بیندازند یك چیزی كه آنها كه می‌خواهند یك بازی درست كنند. یك وقت یكی را بزنند بكُشند. یك دو تا شعار از شما اگر یادتان باشد، من نبودم اینجا، لكن برای من نقل می‌كردند - این دستجاتی كه در قم آن وقت به ضد رژیم سابق شعار می‌دادند، اینها شعار آرام می‌دادند، یك دفعه می‌دیدند كه از اینجا یك كسی یك چیزی انداخت، یك شیشه‌ای را شكست، یك بانكی را شكست، یك جایی را خراب كرد، گاهی یك آدمی را كشت، می‌ریختند به جان هم، یك كشتاری پیدا می‌شد زیاد. آنها روی حساب، همیشه روی نقشه حساب می‌كنند و اینطور كارها را می‌كنند. (7)
ملت عزیز! نهضت خود را حفظ كنید. ملت بزرگ! این قیام بزرگ خود را با همان عنوانی كه دارد حفظ كنید؛ این شعار خود را حفظ كنید. نگذارید دستهای اجنبی و دستهای اجنبی‌خواه در او تصرف كند. من متأسفم از این اشخاص كه دعوی ملیت می‌كنند و با اغراض ملت مخالفت می‌كنند. آنها كه با اسم ملیت و با اسم خلق‌دوستی خنجر به پشت ملت می‌زنند، بیدار بشوند، بدانند كه یا سران آنها سرسپرده اجانب هستند و می‌خواهند مسائل را برگردانند به حال اول، یا بكشند طرف چپ یا بكشند طرف راست. اینها بیدار بشوند؛ ما آنها را نصیحت می‌كنیم و اگر به نصیحت گوش نكنند، كار دیگر می‌شود. آنها كه می‌خواهند توطئه كنند، آنها كه می‌خواهند منحرف كنند ملت ما را،‌ آنها كه می‌خواهند اختلاف بیندازند بین قشرهای ملت، اینها توطئه‌گر هستند و ما ساكت نمی‌نشینیم. ما آنها را تأدیب می‌كنیم. (8)
نباید ابهامی در قضایا باشد. اگر چنانچه ابهامی در قضایا باشد یا بخواهند منحرف كنند این نهضت اسلامی ما را، منتهی به شكست خواهد شد. خیانت به ملت است، خیانت به اسلام است. آنها كه درصدد هستند این نهضت را منحرف كنند از جهت اسلامیت، آنها بدانند كه خائن بر اسلام هستند؛ خائن بر ملت هستند. امروز باید شعار همان شعار اسلامی باشد: جمهوری اسلامی. آنها كه اصرار دارند اسلام را از كنار جمهوری كنار بگذارند، اینها خائنانی هستند كه در ملت می‌خواهند اختلاف ایجاد كنند. آنها كه می‌خواهند كلمه دمكراتیك را بر این عبارت اضافه كنند، آنها غربزدگانی هستند كه نمی‌فهمند چه می‌گویند. (9)
اتفاق كلمه داشته باشید كه اگر این پایگاه اتفاق كلمه را از شما گرفتند بدانید كه شكست می‌خورید. اگر این جمعیتهای توی ایران كه همه داد می‌كنند آزادی، همه داد می‌كنند خدا، اگر این تفرقه در آن پیدا شد و یك قشری در آن پیدا شد كه یك شعار دیگری غیرالهی داد و لله نبود، بدانید كه شكست‌شان می‌دهند. آنها درست می‌كنند این مطالب را. الآن وقتی است كه اینها شكست خورده‌اند، دیگر هرچه دستشان می‌رسد درست می‌كنند. یك گروه درست می‌كنند به اسم كذا و یك گروه درست می‌كنند به اسم كذا، برای اینكه تعمیه كنند و این ملت روحیه‌اش از دست برود. (10)
باید همه اختلافات را كنار بگذارید و یكدل و یكجهت با ملت ایران،‌ با ملتی كه در داخل است، متحد بشوید و مطالبتان را - همان مطلبی كه عامه مردم دارند می‌گویند - بگویید. و در دانشگاهها و دانشكده‌ها باید همه هم‌صدا باشند و یك شعار؛ و این، شعار توحیدی اسلام است. این است كه می‌تواند شما را نجات بدهد. دیگران نمی‌توانند نجات [بدهند]؛ دیگران شما را به دام می‌اندازند. ان‌شاءالله خداوند همه را توفیق بدهد. (11)
آقایان، همه با هم باید باشید؛ این اختلافات بیرون را این اختلافات داخل را دور بریزید؛ شعارهای غیراسلامی را كنار بگذارید. همه یك شعار، شعار اسلامی. از ایران تلفن كرده بودند، از قراری كه آقایان نوشته بودند، كه بعضی از این دانشجوها [اعلام] كردند كه ما اختلافات را رفع كردیم؛ اختلافات دانشجویی را رفعش كردیم و همه یك جبهه هستیم. خداوند ان‌شاءالله حفظشان كند. همه‌تان - همه باید یك جبهه باشید. اگر هر كدام یك طرف بروید، بدانید كه تا آخر زیر این چكمه خارج و داخل خواهید خرد شد. (12)
اسلام همیشه گرفتار یك همچو مردمی بوده است كه با اسم اسلام، می‌خواستند اسلام را بكوبند. مگر محمدرضا قرآن طبع نمی‌كرد؟ مگر سالی یك دفعه نمی‌رفت به مشهد؟ مگر دائماً صحبت از عدالت اسلامی و عدالت چه نمی‌كرد؟ مگر نمی‌گفت حضرت عباس مرا در یك قضیه‌ای نجات داد؟ می‌گفت اینها را. اینها یكی از قدرتهای [آنهاست]. واقعاً قدرت است. قدرتهای بزرگی كه دارند این است كه همچو با جدّی، بدون اینكه هیچ پرده حیایی در كار باشد، جدّاً می‌گویند كه این كار را خدا كرده است این كار را. دنبال خدا هستیم. ما هم دنبال چه هستیم كه شاید شماها هم اگر یك وقتی ببینید، باورتان بیاید. خیلیها باورشان آمده بود؛ خوب، یك شاهی است كه دارد می‌گوید «قرآن» و دارد می‌گوید اسلام و دارد می گوید چه. خوب، ‌چه كارش دارید؟ ما مدتی باید زحمت این را بكشیم كه آن چهره دوم این را به مردم بفهمانیم. این یك چهره است، یك چهره با اسم قرآن و اسم خدا و اسم نهج‌البلاغه و اسم اینها بیاید توی میدان [ كه] خطرناك است. ما اگر بتوانیم آن چهره دوم این جمعیتها را، آن چهره دوم امثال محمدرضا را به مردم معرفی كنیم، آن وقت ما پیروز می‌شویم و این در قضیه محمدرضا شد؛ چهره دومش را به قاعده نشان داد. (13)
امروز منافقین و جبهه ملی و حزب دمكرات و تمامی ضدانقلابیون دست در دست یكدیگر گذاشته‌اند تا شما و انقلاب پاك ملت را نابود كنند. مگر نمی‌بینید كه هر روز در گوشه‌ای جمع می‌شوند و دست به خرابكاری می‌زنند؟ مگر نبود كه اگر حضور شما نبود، آبروی انقلاب شما را در جهان ریخته بودند؟ مگر اعلامیه‌های اتحادیه كمونیستهای ایران را ندیده‌اید كه به بهانه پشتیبانی از یك نفر، به تمام مقدسات شما توهین كرده‌اند؟ شما مردم عزیز هوشیار باشید و آرامش خودتان را حفظ كنید و به انتظار حكم خدا باشید. سعی كنید اخلاق اسلامی را همیشه در مدنظر داشته باشید و از شعارهای زننده پرهیز كنید و با حضور دائمی خود، كیْد هرج و مرج‌طلبان را خنثی كنید. و بدانید كه گناهی بزرگتر از این نیست كه خدای ناكرده در مقابل ضدخدا و ضدمردم ساكت باشید و پاداشی بالاتر از حضورتان در مقابل ضدانقلاب نمی‌باشد. آرامش را حفظ نمایید و در حفظ وحدت و اخوت اسلامی كوشش نمایید. (14)

راهبردهای تصریحی:

1- دشمن درصدد است با شعارهای تفرقه‌افكنانه در جامعه ایجاد اختلاف كند.
2- دشمن از شعارهای اسلامی برای نابودی اسلام استفاده می‌كند.
3- هركس شعاری غیر از شعار اسلامی مردم بدهد، به نفع دشمن عمل كرده است.

نكات استنباطی:

1- در تظاهرات و راهپیماییها می‌بایست از شعارهای رسمی كه از تریبون آن تجمع پخش می‌شود استفاده كرد، شعارهای خارج از مراسم در راستای نقشه‌ی دشمن است.
2- افراد ظاهربین و متحجران از نمونه‌هایی هستند كه دشمن با سوءاستفاده از آنها كمر به نابودی دین بسته است.
بسته است.

پی‌نوشت‌ها:

1. صحیفه امام(ره)، ج20، ص 97.
2. صحیفه امام(ره)، ج19، ص 29.
3. صحیفه امام(ره)، ج17، صص 4و 5.
4. صحیفه امام(ره)، ج13، ص 354.
5. صحیفه امام(ره)، ج12، ص 73.
6. صحیفه امام(ره)، ج11، ص 122.
7. صحیفه امام(ره)، ج10، ص 518.
8. صحیفه امام(ره)، ج6، ص 362.
9. صحیفه امام(ره)، ج6، ص 361.
10. صحیفه امام(ره)، ج5، ص 516.
11. صحیفه امام(ره)، ج4، ص 306.
12. صحیفه امام(ره)، ج4، ص 305.
13. صحیفه امام(ره)، ج12، صص 467 و 468.
14. صحیفه امام(ره)، ج14، ص475.

منبع مقاله:
مؤسسه فرهنگی هنری قدر ولایت، (1390)، سیره سیاسی حضرت امام خمینی (ره) (9)، تهران: قدر ولایت، چاپ اول.



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما
نحوه کاشت و نگهداری از گل ربوتیا: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل ربوتیا: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل سنبل: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل سنبل: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از ختمی چینی گلسرخی (خیری): آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از ختمی چینی گلسرخی (خیری): آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل نیلوفر: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل نیلوفر: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل سرخس بوستون: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل سرخس بوستون: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل مریم: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل مریم: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل استاپیلیا: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل استاپیلیا: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گیاه کاکتوس: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گیاه کاکتوس: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
کلیپ شهادت امام صادق علیه السلام / ای فقیه بی بدیل روزگار
play_arrow
کلیپ شهادت امام صادق علیه السلام / ای فقیه بی بدیل روزگار
استوری شهادت امام جعفر صادق علیه السلام / حسین سیب سرخی
play_arrow
استوری شهادت امام جعفر صادق علیه السلام / حسین سیب سرخی
نظر جالب تاجری که قبل از حضورش در ایران، فکر می‌کرد تهران موشک‌باران می‌شود!
play_arrow
نظر جالب تاجری که قبل از حضورش در ایران، فکر می‌کرد تهران موشک‌باران می‌شود!
وقتی شهید نادر مهدی با قایق به جنگ با ناوهای آمریکایی رفت!
play_arrow
وقتی شهید نادر مهدی با قایق به جنگ با ناوهای آمریکایی رفت!
عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هیچگاه مشکل غرب آسیا را حل نخواهد کرد
play_arrow
عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هیچگاه مشکل غرب آسیا را حل نخواهد کرد
رفتار آمریکا در مسئله غزه اثبات حقانیت موضع ایران در بی‌اعتمادی به آمریکاست
play_arrow
رفتار آمریکا در مسئله غزه اثبات حقانیت موضع ایران در بی‌اعتمادی به آمریکاست
روش جلوگیری از خراب شدن باتری ماشین در تابستان
روش جلوگیری از خراب شدن باتری ماشین در تابستان