برداشت‏هایی از بیانات امام خمینی (ره)

ضربه زدن از طریق ایجاد هرج و مرج

باید بدانید اشخاصی كه دعوت به هرج و مرج می‌كنند، دشمنان شما و انقلاب اسلامی هستند، و در صورتی كه به چنین اشخاصی برخوردید، به دادگاهها معرفی نمایید تا با موازین اسلامی و قانونی آنان را مجازات كنند.
سه‌شنبه، 10 شهريور 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ضربه زدن از طریق ایجاد هرج و مرج
ضربه زدن از طریق ایجاد هرج و مرج

 

گردآورنده: موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت




 
برداشت‏هایی از بیانات امام خمینی (ره)
باید بدانید اشخاصی كه دعوت به هرج و مرج می‌كنند، دشمنان شما و انقلاب اسلامی هستند، و در صورتی كه به چنین اشخاصی برخوردید، به دادگاهها معرفی نمایید تا با موازین اسلامی و قانونی آنان را مجازات كنند. (1)
ملت ما امروز بیدارند و همه اشخاصی هستند كه برای كشور خودشان و ملت خودشان حاضرند برای هر خدمت و هر فداكاری؛ مثل یك رژیمی نیست كه اگر آن سركرده‌اش از بین بروند، یك وقتی به هم بخورد اوضاع. آن مال آنهایی است كه - رژیمهایی است كه - ملت با آنها نیست. اگر یك وقتی در زمان سابق یك شاهی می‌مرد، یك مملكت به هم می‌خورد كه شاه مرده است و شلوغ می‌شد و چه؛ برای اینكه مردم با شاه و شاهبازی موافق نبودند. از این جهت، وقتی كه شاه از بین می‌رفت، شلوغی زیاد می‌شد. اما یك ملتی كه خودشان اساس سلطنت و شاهنشاهی را از بین برده‌اند، این ملت اینطور نیست كه حالا اگر یك كسی از بین برود و رئیس جمهور مثلاً - خدای نخواسته - از بین برود یا كسان دیگری از بین بروند، این اسباب این بشود كه خیر، كشور ما دیگر شكست خورد. رئیس جمهور هم مثل یكی از شماهاست. شماها او را قرار دادید رئیس جمهور. وقتی كه - خدای نخواسته - او از بین برود، شما یكی دیگر را قرار می‌دهید. بحمدالله، افراد هستند. نباید ما و ملت ما خیال كنند كه اگر توطئه‌ها منتهی به این شد كه فلان روحانی را بكشند، فلان امام جمعه را بكشند، فلان رئیس را بكشند، یك خبری می‌شود. این در جاهایی خبر می‌شود كه بستگی دارد اساس ملتشان و ملیّتشان بر آنها. جاهایی كه اینطور نیست و هریك از افراد خودشان امام‌اند، خودشان رئیسند، خودشان همه‌كاره هستند، یك همچو ملتی دیگر دنبال این نیست كه اگر فلان را بكشند، اگر خمینی را بكشند، چه خواهد شد. نه، این حرفها نیست در كار. همه شما بحمدالله هستید و كشور خودتان را حفظ می‌كنید و مسأله، مسأله اسلام است. (2)
در صدر اسلام، یك وقت در یك جنگی فریاد زدند منافقین به اینكه پیغمبر شهید شد. در قرآن آمده است كه خوب، پیغمبر شهید بشود، ولی اسلام كه هست؛ پیغمبر شهید شد، پیغمبر رحلت فرمود، علی بن ابی طالب شهید شد، اسلام هست. اسلام یك مرتبه‌ای است؛ یك اساسی است كه شالوده او را خدا ریخته است و خدا همیشه هست و اسلام همیشه. خداوند حفظ می‌كند این اسلام را، ولو من نباشم، تو نباشی، فلان رئیس نباشد. قویدل باشید، دلتان را به قرآن كریم و اسلام محكم كنید. رشته خودتان را با خدای تبارك و تعالی محكم كنید و خوف این را نداشته باشید كه یك وقت بیایند اینجا را بمباران كنند و یك دویست نفر [را] هم بكشند. این چیز مهمی نیست، یك مملكت است، این امور درش واقع می‌شود. (3)
شما باید بیدار باشید، جلوگیری كنید از این معنا. اگر من، من كه یك پیرمردی هستم از من نمی‌آید این كارها. شما آقایان هم جوان هستید و هم توجه دارید به مسائل. خودتان یك گروههایی را درست كنید در همه جای مملكت، یك گروههایی درست كنید بررسی كنید این امور را. اگر برخلاف شرع عمل می‌شود، جلویش را بگیرید. چنانچه امر خلافی دارد واقع می‌شود، اشخاصی كه لایق نیستند برای این مسائل اگر اینها وارد هستند در دادگاهها یا در سایر جاها، در جهاد سازندگی، در هیأت هفت نفری - نمی دانم - اینها، ما نمی‌خواهیم كه یك مملكتی باشد كه هرج و مرج یا یك مملكتی باشد كه نظر كمونیستها را در این مملكت انجام بدهد یا نظر غربیها را انجام بدهد. باید همه این كارها را قبل از اینكه فرصت از دستتان رفته است، و قبل از اینكه این خیانتكارهایی كه می‌خواهند این مملكت را باز برگردانند به حال اول، پیروزی پیدا كنند و مجال پیدا بكنند، خود شماها باید این كارها را انجام بدهید و افرادی را صالح، مطلّع، بیطرف تعیین كنید بروند در این جاهایی كه این كارها می‌شود، به شكایات مردم رسیدگی كنند. یك دفتری برای شكایات باز كنید، تعقیب كنید شكایت را. ببینید اینكه شكایت كرده از كجا پیدا شده، صحیح می‌گوید یا غیرصحیح؟ كی القاء‌ به او كرده؟ اینها را باید تعقیب كرد و فهماند به مردم كه یك همچو بساطی در كار هست كه می‌خواهند خرابكاری بكنند و افرادی هم كه واقعاً خرابكاری می‌كنند معرفی باید بشوند به جمعیتهایی كه آقایان تعیین كنند تا تكلیف آنها را معین كنند. (4)
ممكن است در بین شما پاسداران عزیز در سرتاسر كشور، افرادی خیانتكار نفوذ كرده باشند و با كشیدن بعضی از جوانان پاكدل متعهد، به انحراف از قبیل سرپیچی از احكام دادگاههای انقلاب و عدم رعایت انضباط و مقررات و اقدام به مصادره اموال و بازداشت اشخاص بدون مجوز قانونی، شما را در بین ملت به غیر از آنچه هستید جلوه دهند و زحمات طاقت‌فرسای شما عزیزان را در پیشگاه ملت هدر دهند. و باید بدانید اشخاصی كه دعوت به هرج و مرج می‌كنند، دشمنان شما و انقلاب اسلامی هستند، و در صورتی كه به چنین اشخاصی برخوردید، به دادگاهها معرفی نمایید تا با موازین اسلامی و قانونی آنان را مجازات كنند. (5)
آنها الآن درصددند كه اثبات كنند به خارج كه ایران استقرار ندارد، ایران هرج و مرج است، و می‌خواهند اگر یك وقت بخواهند یك دخالتی بكنند افكار عمومی دنیا را مهیا كرده باشند برای آن كار. الآن مشغول همین هستند و همه تبلیغاتشان برای همین معناست كه منعكس بكنند كه ایران الآن به وضع هرج و مرجی دارد می‌گذرد، در هیچ‌جا یك نظمی نیست، در هیچ‌جا وظیفه‌شناسی نیست در هیچ جا؛ هركه هر كاری دلش می‌خواهد، بكند. این برای ما بسیار وظیفه‌آور است. برای ما بسیار سنگین تمام می‌شود كه ما را جوری معرفی بكنند در دنیا كه به انها حق بدهند كه با قوای انتظامی بیایند و برای تربیت ما - كانّه ما یك جمعیتی هستیم كه تربیت نداریم، یك جمعیتی هستیم كه هرج و مرج طلبیم، یك جمعیتی هستیم كه نظمی تو كارمان نیست و لاعلاج باید یك قیمی بیاید برای اینكه ما را تربیت كند. این دردناك است برای یك كشوری كه نهضت اسلامی كرده. از این جهت وظیفه، اسلامی است و سنگین، ولی باید عمل كرد. (6)
شما خیال نكنید كه حالایی كه انقلاب شده، پس ما هر كاری دلمان می‌خواهد بكنیم. ضدانقلابها جزء شماها می‌شوند. شما هم نمی‌شناسید آنها را، تحریك هم می‌كنند. می‌ریزید، می‌شكنید و یك مملكت را اینطوری نمایش می‌دهید كه اینجا هرج و مرج است. این مملكت هرج و مرجی است، هركس هر كاری دلش می‌خواهد بكند. هركس هم هر خانه‌ای را می‌خواهد بگیرد و هر هتلی را هم می‌خواهد بگیرد؛ اینها صحیح نیست. اینها را من نصیحت می‌كنم به شما كه متوجه باشید كه كاری نكنید كه دنیا به ما بگویند یك دسته وحشی جمع شدند در شهرها و در ایران و هر كاری هركسی دلش می‌خواهد بكند. نه موازین قانونی هست، نه موازین شرعی هست، نه رجوع به دادگاهها هست، نه رسیدگی هست، هركه، هركس را تشخیص داد به اینكه فرض كنید كه ناباب است، بدون اینكه مراجعه به مواردش بكند، خودش برود عمل بكند. یك همچو چیزی حكومت جنگل است. كاری نكنید كه ایران را متهم كنند به اینكه حكومت جنگل دارند. حكومت وحشیگری دارند. (7)

راهبردهای تصریحی:

1- كسانی كه دعوت به بی قانونی و هرج و مرج كنند دشمنان مردم و انقلاب هستند.
2- منافقین به خیال خام خود گمان می‌كنند كه با شهادت اشخاص دلسوز، به انقلاب ضربه می‌زنند، در حالی كه نظام اسلامی به اشخاص وابسته نیست.
3- حضور دائمی مردم در صحنه، حفظ اخلاق اسلامی و آرامش، نقشه‌ی هرج و مرج‌طلبی دشمنان را خنثی می‌كند.

نكات استنباطی:

1- مهم‌ترین تاكتیك دشمن بر علیه اسلام، نفاق بوده است و منافقین همواره ابزار اجرایی دشمنان بوده‌اند.
2- هدف دشمن از ایجاد هرج و مرج در جامعه، بی‌ثباتی كشور و فریب افكار عمومی داخل و خارج كشور و القاء ضرورت دخالت اجانب است تا بدین وسیله به اهداف شومشان برسند.

پی‌نوشت‌ها:

1. صحیفه امام(ره)، ج12، ص 422.
2. صحیفه امام(ره)، ج15، صص 110 و 111.
3. صحیفه امام(ره)، ج15، ص111.
4. صحیفه امام(ره)، ج13، صص 437 و 438.
5. صحیفه امام(ره)، ج12، ص 442.
6. صحیفه امام(ره)، ج12، ص 55.
7. صحیفه امام(ره)، ج10، ص 479.

منبع مقاله:
مؤسسه فرهنگی هنری قدر ولایت، (1390)، سیره سیاسی حضرت امام خمینی (ره) (9)، تهران: قدر ولایت، چاپ اول.



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما