دوري هاي كوتاه مدت؛ نمك زندگي

برخي افراد تصور مي كنند زوج خوشبخت و صميمي زوجي هستند كه مرتب در كنار هم بوده و با هم باشند.اما در بسياري شرايط وضعيت شغلي همسران يا مأموريتهاي كاري و حرفه اي و حتي خانوادگي موجب مي شود كه برخي از زوجين چند روز يا حتي چند هفته دور از يكديگر باشند. تصور گروهي از مردم اين است كه ازدواجي كه همسران مرتب در كنار هم نباشند دوامي نخواهد داشت و نهايتا به بن بست مي رسد.
پنجشنبه، 16 اسفند 1386
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دوري هاي كوتاه مدت؛ نمك زندگي
دوري هاي كوتاه مدت؛ نمك زندگي
دوري هاي كوتاه مدت؛ نمك زندگي
نويسنده:سحر كمالي نفر
منبع:روزنامه كيهان
برخي افراد تصور مي كنند زوج خوشبخت و صميمي زوجي هستند كه مرتب در كنار هم بوده و با هم باشند.اما در بسياري شرايط وضعيت شغلي همسران يا مأموريتهاي كاري و حرفه اي و حتي خانوادگي موجب مي شود كه برخي از زوجين چند روز يا حتي چند هفته دور از يكديگر باشند. تصور گروهي از مردم اين است كه ازدواجي كه همسران مرتب در كنار هم نباشند دوامي نخواهد داشت و نهايتا به بن بست مي رسد.با توجه به اينكه اين مسئله براي بسياري از همسران پيش مي آيد دراين بخش قصد داريم نتايج بررسي كارشناسان را به اطلاع شما برسانيم تا نگراني ها نيز كاهش يابد.يكي از متخصصان در امور ازدواج و خانواده صريحا اعتراف مي كند كه جدايي و دوري هاي كوتاه مدت نه تنها آسيبي به زندگي مشترك نمي رساند بلكه موجب قوت آن نيز شده و دربسياري از شرايط كار درستي نيز مي باشد.البته به شرطي كه اين جدايي و دوري از روي دلخوري و رنجش نباشد و در مواردي هم به قصد بهبود و ترميم رابطه و تغييرات مثبت روحي انجام گيرد. اما دراين ميان نيز بايد نكاتي مورد توجه قرار گيرد كه برخي از مهمترين آنها عبارتنداز:

با يكديگر روراست و صادق باشيد

در مورد منظور و هدف اصلي از دوري از يكديگر با همسرتان صحبت كنيد. چه بسا كه اصرار يكي از همسران براي با هم بودن مداوم وابستگي بيش از حد يا عدم اعتماد به طرف مقابل باشد كه دراين صورت نياز به يك كارشناس احساس مي شود.درغير اين صورت چه بسا ارتباط و گذرانيدن وقت زياد با يكديگر و دركنار يكديگر موجب بروز مشكلات و ناراحتي هايي در رابطه زوجين شود. حتي درمواردي زوجين از اينكه صرفا با هم باشند و در هيچ جمع يا گروه و اجتما عي نروند و حضور پيدا نكنند احساس بدتري داشته باشند و روابط به تدريج به سردي گرايد.

خودخواهي را كنار بگذاريد

در برخي شرايط چنانچه وضعيت شغلي و حرفه اي زمينه را براي مأموريتهاي شغلي يا دوري هاي چند روزه مهيا مي كند اگر اين فرصت از دست برود علاوه بر تأثير روحي بر زوجين به وضعيت اقتصادي و مالي خانواده هم صدمه بزند. اين موضوع به ويژه در مورد زوجيني كه فرزند هم دارند ديده مي شود.

با مقايسه شرايط دلتنگي بيشتري پديد مي آيد

وقتي زوجين از يكديگر دور هستند جاي خالي همسر موجب مي شود نقاط مثبت او كه ممكن بوده تا حالا چندان مورد توجه قرار نگرفته شده باشد به نظر بيايد و همين امر موجب دلگرمي و صميميت بيشتر همسران در هنگام مراجعه و بازگشت گردد.

به نقش خود در زندگي مشترك بينديشيد

نگاه كردن به اشتباهات ديگران و مقصر جلوه دادن آنهاكاري ساده است ولي در هنگام دوري بهتر مي توان بي طرفانه قضاوت كرد كه شما در مورد نقش خود در زندگي مشترك چه كرده ايد و آيا واقعا آن طور كه بايد عمل كرده ايد يا خير.در بسياري موارد اين زمان بسيار مناسبي براي تغيير خود و اصلاح برخي موارد رفتاري يا عملي طرفين است.

آزادي به منزله بي قيدي و عدم تعهد نمي باشد

برخي افراد تصور مي كنند چنانچه با شخص مناسبي ازدواج كنند به ظاهر آزادترند و مي تواند هر كاري مي خواهند انجام دهند در صورتي كه در زندگي هرگز همه چيز بر وفق مراد نخواهدبود.درضمن ما براي داشتن يك زندگي خوب بايد در ارتباط با ديگران باشيم و اين ديگر نيز براي ما تعهد و التزاماتي ايجاد مي كنند كه ارزش گذشتن از بسياري موارد شخصي را دارد.وقتي به منظور مصلحت خانواده كاري را انجام مي دهيد يا از انجام آن صرفنظر مي كنيد بسيار شيرين تر از اين است كه هر آنچه دلتان مي خواهد بكنيد و درنهايت پشيمان شويد.پس اگر يك دوري در زندگي ايجاد شود و از آن به بهترين وجه براي تأمين مصالح خانواده استفاده كنيد تا خودتان هم رضايت بيشتري داشته باشيد.




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.