انتخاب رمزهای عبور ضعيف

انتخاب رمزهای عبور ضعيف می تواند كاربران را در معرض تهديدات امنيتی متعددی قرار دهد. حتی اگر كاربران وابسته به شبكه ای نمی باشند كه مديريت شبكه از آنان می خواهد كه از رمزهای عبور قوی استفاده و بطور مستمر آنها را تغيير دهند ، می بايست از رمزهای عبور قوی استفاده گردد . از رمزهای عبوری كه امكان حدس آنها به سادگی وجود دارد نظير تاريخ تولد ، نام فرد مورد علاقه ، شماره شناسنامه و ... نمی بايست استفاده گردد . تشخيص رمزهای عبور طولانی برای مهاجمان بمراتب مشكل تر است .
سه‌شنبه، 27 فروردين 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
انتخاب رمزهای عبور ضعيف
انتخاب رمزهای عبور ضعيف
انتخاب رمزهای عبور ضعيف

منبع:http://daneshnameh.roshd.ir
انتخاب رمزهای عبور ضعيف می تواند كاربران را در معرض تهديدات امنيتی متعددی قرار دهد. حتی اگر كاربران وابسته به شبكه ای نمی باشند كه مديريت شبكه از آنان می خواهد كه از رمزهای عبور قوی استفاده و بطور مستمر آنها را تغيير دهند ، می بايست از رمزهای عبور قوی استفاده گردد . از رمزهای عبوری كه امكان حدس آنها به سادگی وجود دارد نظير تاريخ تولد ، نام فرد مورد علاقه ، شماره شناسنامه و ... نمی بايست استفاده گردد . تشخيص رمزهای عبور طولانی برای مهاجمان بمراتب مشكل تر است . بنابراين ، پيشنهاد می گردد كه از رمزهای عبوری با حداقل هشت حرف استفاده گردد ( چهارده حرف مناسب تر است ) .
در برخی موارد مهاجمان به منظور تشخيص رمز عبور كاربران از روش هائی موسوم به حملات `ديكشنری ` استفاده می نمايند . بنابراين ، نمی بايست رمز عبور خود را از كلماتی انتخاب نمود كه مشابه آن در ديكشنری موجود باشد . رمز عبوری را انتخاب ننمائيد كه به دليل مشكل بودن بخاطر سپردن آن مجبور به نوشتن آن در يك مكان ديگر شد، چراكه اين احتمال وجود خواهد داشت كه مهاجمان نيز به آن دستيابی پيدا نمايند . برای ايجاد يك رمز عبور ، می توان يك عبارت خاص را در نظر گرفت و از حروف اول هر يك از كلمات آن استفاده نمود.




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما