چسب لیزری جدیدی برای عمل پیوند پوست، ساخته شد

چسب لیزری جدیدی که به تازگی ساخته شده است، به جراحان اجازه می دهد بدون بر جای گذاشتـن اثـر بریدگـی و زخم بر روی بدن بیمار، عمل پیوند پوست را با دقت و نتیجه مطلوب به انجام برسانند. پیوند پوست در جراحیهای پلاستیک رواج بسیار دارد اما برای آنکه این پیوند با موفقیت به انجام برسد، باید پوستی که بر روی قسمتهای بدون پوست قرار داده می شود به نحو محکمی با بافتهای این بخشها اتصال پیدا کند.
دوشنبه، 16 ارديبهشت 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چسب لیزری جدیدی برای عمل پیوند پوست، ساخته شد
چسب لیزری جدیدی برای عمل پیوند پوست، ساخته شد
چسب لیزری جدیدی برای عمل پیوند پوست، ساخته شد

چسب لیزری جدیدی که به تازگی ساخته شده است، به جراحان اجازه می دهد بدون بر جای گذاشتـن اثـر بریدگـی و زخم بر روی بدن بیمار، عمل پیوند پوست را با دقت و نتیجه مطلوب به انجام برسانند.
پیوند پوست در جراحیهای پلاستیک رواج بسیار دارد اما برای آنکه این پیوند با موفقیت به انجام برسد، باید پوستی که بر روی قسمتهای بدون پوست قرار داده می شود به نحو محکمی با بافتهای این بخشها اتصال پیدا کند. جراحان برای این کار از بخیه های ظریف، گیره ها و یا چسبهای مخصوص پوست استفاده می کنند، اما نخهای بخیه و میله های گیره ها معمولاً آثار زخم و بریدگی را برجای می گذارند و چسبها نیز خطر تولید التهاب و عوارض پوستی را به همراه دارند. هفته نامه علمی ”نیوساینتیست“ چاپ انگلستان نوشت یک گروه از محققان دانشگاه هاروارد موفق شده اند روش بدیلی برای این منظور پیدا کنند که در آن از نوعی رنگ پزشکی به نام گل سرخ بنگال استفاده می شود. این رنگ سالهاست که در جریان معاینه چشم بیماران به وسیله چشم پزشکان مورد استفاده قرار می گیرد و چند قطره ای از آن به چشم بیماران چکانده می شود تا به پزشک امکان دهد کار معاینه را با دقت بیشتری انجام دهد. اما محققان دانشگاه هاروارد دریافتند زمانی که به این رنگ نور لیزر سبز رنگ تابانده شود، این ماده شیمیایی به نحو محکمی به بافتهای اطراف خود جوش می خورد. در آزمایشهایی که بر روی پوست خوکها صورت گرفت روشن شد که تابش نور لیزر سبز به مدت 15 دقیقه به این مایع که میان دو لایه پوست قرار داده شده، موجب می شود دو لایه با قدرتی دو برابر آنچه که از طریق چسبهای معمولی به دست می آید، به یکدیگر متصل شوند. محققان دانشگاه هاروارد همچنین دریافته اند که فواید این روش به مراتب فراتر از پیوند پوست است و از آن به عنوان نمونه می توان برای بستن رگهای خونی و یا متصل کردن بافتها بدون استفاده از بخیه بهره گرفت.




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.