نقش پستانک در پيشگيري از مرگ ناگهاني نوزادان

مطالعات جديد نشان ميدهد که پستانک که والدين اغلب براي آرام کردن و راحتي نوزادانشان استفاده مي کنند تا حدود ۹۰ درصد مرگ ناگهاني نوزاد را کم مي کند . مطالعات نشان داده اگر به عقب برگرديم و زناني را که بچه هايشان از SIDS( مرگ ناگهاني نوزاد ) فوت شده اند با گروه مشابه که بچه هايشان فوت نکرده اند مقايسه کنيم ، مي بينيم که بيشتر آنها که نوزادشان با مرگ ناگهاني مرده اند در آن زمان پستانک استفاده نکرده اند .
يکشنبه، 22 ارديبهشت 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نقش پستانک در پيشگيري از مرگ ناگهاني نوزادان
نقش پستانک در پيشگيري از مرگ ناگهاني نوزادان
نقش پستانک در پيشگيري از مرگ ناگهاني نوزادان

مطالعات جديد نشان ميدهد که پستانک که والدين اغلب براي آرام کردن و راحتي نوزادانشان استفاده مي کنند تا حدود ۹۰ درصد مرگ ناگهاني نوزاد را کم مي کند .
مطالعات نشان داده اگر به عقب برگرديم و زناني را که بچه هايشان از SIDS( مرگ ناگهاني نوزاد ) فوت شده اند با گروه مشابه که بچه هايشان فوت نکرده اند مقايسه کنيم ، مي بينيم که بيشتر آنها که نوزادشان با مرگ ناگهاني مرده اند در آن زمان پستانک استفاده نکرده اند .
تقريباً در اکثر مطالعات اين نتيجه بدست آمده که پستانک ارزانترين وسيله پزشکي براي استفاده طولاني مدت است .
آکادمي کودکان آمريکا نقش پستانک را در کاهش مرگهاي ناگهاني نوزادان ۶۱ درصد دانست و همين انجمن ، استفاده از پستانک را بصورت يک توصيه و پيشنهاد در نشريات در حال چاپش قرار داد .
ميزان SIDS در آمريکا کاهش يافته بويژه از زمانيکه با به پشت خواباندن نوزادان که والدين و مراقبين را تشويق مي کردند بچه ها را به پشت بخوابانند مبارزه شد و البته هنوز هم اين عامل بعنوان يکي از عوامل منجر به مرگ در کودکان محسوب مي شود و سالانه حدود ۲۵۰۰ کودک در آمريکا در اثر اين مشکل از بين مي روند و اين مشکل بسته به تفاوتهاي نژادي ، اقتصادي مثل مادران سياهپوست ، جوان ، مادران کم درآمد و آنها که تحصيلات چنداني ندارند بزرگتر نمود پيدا مي کند .
موانع طبيعي براي استفاده از پستانک شامل مشکلات دنداني ، افزايش ناچيز ريسک عفونتهاي گوش و مشکل شيرخوردن نوزاد ( مکيدن پستان مادر )
هيج يک از اين موارد در برابر نقش مهم پستانک در پيشگيري از مرگ ناگهاني نوزاد اهميت چنداني ندارند .
در مورد علت ايجاد SIDS هنوز ابهام وجود دارد اگر چه نظرياتي مبني بر ارتباط با راه هوايي و تنفس وجود دارد . پستانک با ايجاد کانالي در اطراف صورت بچه از خفگي جلوگيري مي کند .
توجه داشته باشيد ، بچه هايي که از شيرمادر تغذيه مي شوند معمولاً در ماه اول تا مکيدن سينه مادر را بخوبي ياد نگيرند ، پستانک را قبول نمي کنند .




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.