تغذيه کودک دچار استفراغ

- در صورتي که کودک تهوع دارد به مدت ۴ تا ۶ ساعت دادن غذا را قطع کنيد ،‌ولي هر ۱۰ دقيقه حدود ۲ تا ۳ قاشق غذاخوري مايعات سرد به کودک بدهيد . - اگر بعد از ۴ تا ۶ ساعت استفراغ کودک متوقف شد حدود ۳۰ ميلي ليتر يا حدود ۶ تا ۸ قاشق غذاخوري شير و يا پوره نسبتاً رقيق به کودک داده شود . - اگر بعد از دادن پوره يا شير کودک استفراغ نکرد بعد از دو ساعت مجدداً همان مقدار شير يا پوره رقيق به کودک بدهيد و کم کم به مقدار غذاي داده شده اضافه کنيد .
شنبه، 11 خرداد 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تغذيه کودک دچار استفراغ
تغذيه کودک دچار استفراغ
تغذيه کودک دچار استفراغ

- در صورتي که کودک تهوع دارد به مدت ۴ تا ۶ ساعت دادن غذا را قطع کنيد ،‌ولي هر ۱۰ دقيقه حدود ۲ تا ۳ قاشق غذاخوري مايعات سرد به کودک بدهيد .

- اگر بعد از ۴ تا ۶ ساعت استفراغ کودک متوقف شد حدود ۳۰ ميلي ليتر يا حدود ۶ تا ۸ قاشق غذاخوري شير و يا پوره نسبتاً رقيق به کودک داده شود .

- اگر بعد از دادن پوره يا شير کودک استفراغ نکرد بعد از دو ساعت مجدداً همان مقدار شير يا پوره رقيق به کودک بدهيد و کم کم به مقدار غذاي داده شده اضافه کنيد .

- در صورتي که کودک بعد از هر بار دادن غذا استفراغ کند و نشانه هايي از کم آبي در کودک ديده شود بايد سريعاً به مرکز بهداشتي مراجعه کند .

- اگر استفراغ کودک به دنبال سرفه زياد باشد (‌مثلاً کودک سرماخورده است و به دنبال سرفه شديد استفراغ مي کند )‌به مادر توصيه کنيد کم کم به او در حالت نشسته غذا بدهد و بعد از غذا مدتي به حالت ايستاده و يا نشسته باشد .




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.