سریع‌ترین راه برای کاهش وزن به صورت طبیعی

آرزوی هر کسی است که اندامی زیبا و متناسب داشته باشد. اگر چه همه‌ی ما می‌دانیم که این کار تنها از طریق ورزش کردن و کنترل رژیم غذایی ممکن است ولی افرادی نیز در این میان هستند که به دنبال راهی سریع برای کاهش وزن
پنجشنبه، 22 بهمن 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
سریع‌ترین راه برای کاهش وزن به صورت طبیعی
سریع‌ترین راه برای کاهش وزن به صورت طبیعی

 

مترجم: امین حسین پور
منبع:راسخون




 

آرزوی هر کسی است که اندامی زیبا و متناسب داشته باشد. اگر چه همه‌ی ما می‌دانیم که این کار تنها از طریق ورزش کردن و کنترل رژیم غذایی ممکن است ولی افرادی نیز در این میان هستند که به دنبال راهی سریع برای کاهش وزن می‌باشند. در این مقاله به نکاتی برای کاهش سریع وزن اشاره شده است.
شکی وجود ندارد که سریع‌ترین راه برای کاهش وزن به طور طبیعی ورزش کردن منظم و داشتن رژیم غذایی متعادل است. اولاً، اکثر برنامه‌های کاهش وزن بر روی مصرف گروه خاصی از مواد غذایی متمرکز می‌شود. بنابراین، مطمئن باشید که از نظر دریافت مواد مغذی ضروری کمبود خواهید داشت. ثانیاً، آیا می‌توانید تا آخر عمر از مصرف برخی مواد غذایی اجتناب کنید؟
تا کنون باید دریافته باشید که داشتن رژیم غذایی درست و ورزش کردن به طور منظم تنها‌ترین و سریع‌ترین راه برای کاهش وزن است.

سریع‌ترین روش‌های طبیعی برای کاهش وزن

داشتن اراده‌ای قوی

اولین نکته در این راه تمرکز کردن است. باید هدف خود را تعیین کنید که در این مورد کاهش وزن سالم است. هنگامی که از لحاظ ذهنی آماده شدید تا وزن خود را کاهش دهید، در واقعیت نیز می‌توانید این کار را انجام دهید. پس، ذهن خود را آماده کنید که در میانه‌ی راه منصرف نخواهید شد و شروع به پرخوری نخواهید کرد. در عوض، با کنترل رژیم غذایی و افزایش فعالیت‌های جسمانی بدن خود را به بهترین شکل تمرین خواهید داد.

به این‌ها نه بگویید...

اولین کار دوری از مصرف مواد غذایی است که باعث اضافه شدن چربی به بدن می‌شود. پس، از هم اکنون مصرف غذاهای دارای قند زیاد مانند کیک‌ها ، شکلات‌ها و همه‌ی غذاهای فرآوری شده ، سرخ شده و پرچرب مثل سیب زمینی سرخ شده و همه فست فود‌ها مانند پیتزا و ساندویچ را کنار بگذارید. مصرف نوشیدنی‌های گازدار و الکل کاری انجام نمی‌دهد جزء اضافه کردن کالری خالی به بدن. پس مصرف آن‌ها را نیز محدود کنید و اگر می‌توانید مصرف آن‌ها را به طور کلی کنار بگذارید.

به این‌ها بلی بگویید...

میوه و سبزیجات بخورید. میوه‌ها و سبزیجات کالری کمی دارد و حاوی مواد مغذی ضروری برای بدن است. میوه‌ها و سبزیجات حاوی فیبر بالا را در رژیم غذایی خود بگنجانید. مصرف مواد غذایی دارای فیبر باعث می‌شود برای مدت طولانی‌تری سیر بمانید و دیرتر گرسنه شوید. غذاهای حاوی پروتئین زیاد نیز چنین تأثیری بر روی بدن دارد. وعده‌های غذایی خود را به گونه‌ای آماده کنید که مقدار مناسب کربوهیدرات ، پروتئین ، چربی ، فیبر و ویتامین را در خود داشته باشد تا بتوانید به سرعت وزن خود را کاهش دهید.

ورزش ، ورزش ، ورزش

بهترین راه برای کاهش وزن به صورت طبیعی ورزش کردن روزانه است. انجام ورزش‌های قلبی عروقی مثل ایروبیک ، شنا کردن ، دو و میدانی ، دوچرخه سواری و رقص برای روزانه حداقل 30 دقیقه توصیه می‌شود. این‌ها باید با تمرینات با وزنه و تمرینات مقاومتی که بخش خاصی از بدن را هدف قرار می‌دهد ترکیب شود. بازوها ، پاها ، پشت ، باسن ، قفسه‌ی سینه ، شکم ، گردن و شانه‌ها همگی باید به طور کامل تمرین داده شود. بهتر است به باشگاه بروید و برنامه‌ی ورزشی مخصوص برای خود داشته باشید. اگر نسبت به کاهش وزن خود جدی هستید، برنامه‌ی خود را به خوبی دنبال کنید.

برخی باید‌ها و نبایدها

برای کاهش وزن برخی بایدها وجود دارد که باید انجام دهید و برعکس. در اینجا فهرستی از این بایدها و نبایدها ارائه شده است.

• وعده‌های غذایی را در طول روز پخش کنید. به جای 3 وعده 5 وعده‌ی غذایی کوچک مصرف کنید.
• روز خود را با خوردن تخم مرغ شروع کنید. تحقیقات نشان می‌دهد تخم مرغ حاوی ویتامین ب12 است که به کاهش وزن کمک می‌کند. همچنین، وعده‌ی غذایی آخر خود را حداقل 2 ساعت قبل از خواب مصرف کنید تا بدن بتواند آن را هضم کند.
• روزانه بین 7 الی 8 ساعت بخوابید. تحقیقات نشان داده است که افراد هنگامی که استرس دارند بیشتر تمایل به خوردن دارند. استراحت ندادن به بدن باعث ایجاد استرس و در نتیجه پرخوری می‌شود. مطمئن شوید که به قدر کافی استراحت می‌کنید.
• اگر بتوانید یوگا یا مدیتیشن را در برنامه‌ی خود بگنجانید بسیار مفید خواهد بود زیرا، باعث آرامش ذهن و تمرکز می‌شود و خواهد توانست تلاش شما برای کاهش وزن را پایدار سازد.
• روشی مؤثر برای کاهش وزن نوشیدن یک لیوان شیر گرم مخلوط شده با آب لیمو و یک قاشق چایخوری عسل است. این نوشیدنی را باید صبح مصرف کرد زیرا، به هضم و دفع مواد سمی از بدن کمک می‌کند. این روش خانگی را به طور منظم دنبال کنید تا نتایج مثبت آن را ببینید.
• در کنار موارد اشاره شده در بالا، نوشیدن 2 الی 3 لیتر آب در روز به کاهش سریع وزن کمک می‌کند. نوشیدن آب زیاد باعث افزایش متابولیسم می‌شود ، به هضم بهتر غذا کمک می‌کند ، باعث می‌شود دیرتر گرسنه شوید و باعث درخشندگی پوست می‌شود.

کاهش وزن آنگونه که به نظر می‌رسد سخت نیست. این به شرطی است که قدرت و اراده‌ی انجام برنامه‌های خود را داشته باشید. نکات گفته شده در بالا را دنبال کنید ، پشتکار داشته باشید ، خود را تشویق کنید – اگر بتوانید این کار را انجام دهید در مدت زمان کوتاهی خواهید توانست به بدنی متناسب دست یابید.



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.