دعا براي تعجيل در فرج امام زمان (ع) از وظايف شيعيان

از جمله وظايفي که به عهده ما شيعيان و منتظران امام زمان (ع) است اين است که براي فرج و تعجيل در فرج امام زمان دعا کنيم که در روايات متعدد راجع به اين امر تأکيد شده . در کتاب شريف بحارالانوار از قول امام صادق (ع) آمده است ، حضرت فرمودند :لکل اناس دوله يرغبونها و دولتنا آخر الدهر يظهر (1)يعني هر کسي طرفدار يک دولت و حکومتي است که در دلش از خدا آرزوي آن دولت را مي کند ، دولت ما اهل بيت در آخرالزمان است
چهارشنبه، 16 مرداد 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دعا براي تعجيل در فرج امام زمان (ع) از وظايف شيعيان
دعا براي تعجيل در فرج امام زمان (ع) از وظايف شيعيان
دعا براي تعجيل در فرج امام زمان (ع) از وظايف شيعيان

از جمله وظايفي که به عهده ما شيعيان و منتظران امام زمان (ع) است اين است که براي فرج و تعجيل در فرج امام زمان دعا کنيم که در روايات متعدد راجع به اين امر تأکيد شده . در کتاب شريف بحارالانوار از قول امام صادق (ع) آمده است ، حضرت فرمودند :
لکل اناس دوله يرغبونها
و دولتنا آخر الدهر يظهر (1)
يعني هر کسي طرفدار يک دولت و حکومتي است که در دلش از خدا آرزوي آن دولت را مي کند ، دولت ما اهل بيت در آخرالزمان است ، يعني ما خواستار ظهور دولت اهل بيت هستيم ، اين بيان امام صادق (ع) است . پس شيعه ي امام زمان (ع) چون خواستار حاکميت اهل بيت (عليهم الاسلام ) است ، آن هم به امامت امام زمان ، بايد هميشه براي تحقق اين دولت دعا کند .در حديث ديگر از قول امام زمان (ع) آمده : « و اکثروا الدعاء بتعجيل الفرج فإن ذلک فرجکم » ؛ (2) « زياد درباره ي فرج امام زمان دعا کنيد که همين فرج و گشايش براي شماست . »
در حديث ديگري باز مي فرمايد :« و توقع امر صاحبک ليللک و نهارک » (3) يعني آرزو کن از خدا صاحبت يعني امام زمان را که از پس پرده غيبت در بياورد . در صبح و شامت ، در روز و شبت ، ظهور امام زمان(ع) را از خدا تقاضا کن . اين ها احاديثي است که از کتب شيعه نقل شده که به عنوان يک وظيفه ، شيعه و منتظر امام زمان ، هر روزه تعجيل فرج آن حضرت را درخواست کند . در بعضي از روايات آمده که خود امام زمان هم از شيعيان خودش اين درخواست را مي کند که شما تعجيل فرجم را از خدا درخواست نماييد .

پی نوشت:

1.بحارالانوار :143/51.
2.بحارالانوار 92/52.

منبع:کتاب ذکر نور در حضور مشتاقان ظهور




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.