کشف روشی جدید برای برداشت سلول های بنیادین از جنین

محققان آمریکایی روشی جدید کشف کرده اند که به وسیله آن می توان سلول بنیادین را بدون ایجاد آسیب به جنین تولید و برداشت کرد. هموطن آنلاین محققان آمریکایی بر پایه جدید ترین بررسی های خود موفق به کشف روشی جدید شده اند که به وسیله آن می توان سلول های بنیادین را بدون آسیب رساندن به بدن جنین، برداشت کرد.
يکشنبه، 20 مرداد 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
کشف روشی جدید برای برداشت سلول های بنیادین از جنین
کشف روشی جدید برای برداشت سلول های بنیادین از جنین
کشف روشی جدید برای برداشت سلول های بنیادین از جنین

محققان آمریکایی روشی جدید کشف کرده اند که به وسیله آن می توان سلول بنیادین را بدون ایجاد آسیب به جنین تولید و برداشت کرد.
هموطن آنلاین محققان آمریکایی بر پایه جدید ترین بررسی های خود موفق به کشف روشی جدید شده اند که به وسیله آن می توان سلول های بنیادین را بدون آسیب رساندن به بدن جنین، برداشت کرد.
استفاده از روش های موجود برای برداشت سلول های بنیادین موجب بروز آسیب های فراوانی به بدن جنین و خود سلول ها می شود، این در حالیست که به ادعای دانشمندان آمریکایی، به کارگیری روش جدید می تواند احتمال بروز این قبیل آسیب ها را به طور کامل از بین ببرد.
با توجه به این روش یاد شده تا کنون تنها بر روی موش ها به کارگرفته شده، کارشناسان در تلاشند تا با انجام بررسی های بیشتر، سلول های بنیادین انسان ها را نیز به این وسیله برداشت کنند.
دانشمندان معتنقدند، سلول هاي بنيادين علاوه براينکه اطلاعاتي در رابطه با بيماري های های مختلف را در اختیار پزشکان قرار می دهند، قادرند بافت های از بین رفته و یا آسیب دیده بدن را ترمیم کرده و آن ها را بازسازی کنند.
نتایج این مطالعات که در آخرین شماره نشریه پزشکی Science منتشر شده نشان می دهد، روش هاي کنوني توليد سلول هاي بنيادين به طور کامل جنین جنین را از بین می برند.
لازم به ذکر است، سلول هاي بنيادين جنين مي توانند انواع بافت هاي بدن را تولید و با دیگر بافت ها تطابق دهند.




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.