محققان آزمايشي را آغاز كرده‌اند كه در آن از سلول‌هاي

محققان آمريكايي براي نخستين بار آزمايشي را آغاز كرده‌اند كه در آن از سلول‌هاي بنيادي براي رشد رگهاي خوني جديد بمنظور جلوگيري از قطع پاها استفاده مي‌شود. به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از يونايتدپرس، دانشمندان دانشگاه نورث وسترن، سرگرم پيوند شكل پالايش شده سلولهاي بالغ پاهاي افرادي هستند كه رگهاي خوني آنان به شدت مسدود شده است. هدف از اين آزمايش رشد رگهاي خوني كوچك جديد و احياي جريان خون در آنها است.
يکشنبه، 20 مرداد 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
محققان آزمايشي را آغاز كرده‌اند كه در آن از سلول‌هاي
 محققان آزمايشي را آغاز كرده‌اند كه در آن از سلول‌هاي بنيادي براي رشد رگهاي خوني جديد بمنظور جلوگيري از قطع پاها استفاده مي‌شود.
محققان آزمايشي را آغاز كرده‌اند كه در آن از سلول‌هاي بنيادي براي رشد رگهاي خوني جديد بمنظور جلوگيري از قطع پاها استفاده مي‌شود.

محققان آمريكايي براي نخستين بار آزمايشي را آغاز كرده‌اند كه در آن از سلول‌هاي بنيادي براي رشد رگهاي خوني جديد بمنظور جلوگيري از قطع پاها استفاده مي‌شود.
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از يونايتدپرس، دانشمندان دانشگاه نورث وسترن، سرگرم پيوند شكل پالايش شده سلولهاي بالغ پاهاي افرادي هستند كه رگهاي خوني آنان به شدت مسدود شده است. هدف از اين آزمايش رشد رگهاي خوني كوچك جديد و احياي جريان خون در آنها است.
دو بيمار نخست در اين آزمايش ملي كه در ‪ ۲۰‬مركز انجام مي‌شود، اخيرا تحت پيوند سلول بنيادي در بيمارستان نورث وسترن مموريال قرار گرفتند.
دانشمندان دانشكده پزشكي فينبرگ و مجريان اين طرح مي‌گويند مسدود شدن عروق خوني در پاها موجب كاهش جريان خون در آنها، ايجاد زخم‌هايي التيام‌ناپذير و در نتيجه از بين رفتن بافت و قانقاريا مي‌شود.
اين شرايط كه “كم خوني حاد پاها” نام دارد، سالانه منجر به بيش از يكصد هزار قطع عضو در آمريكا مي‌شود.
گروه مورد نظر اين تحقيق، بيماراني است كه تمامي گزينه‌هاي پزشكي ديگر مانند آنژيوپلاستي، عمل استنت و باي‌پس را براي ترميم رگهاي مسدود شده در پاهايشان، انجام داده‌اند.
دكتر داگلاس لوسورد محقق ارشد اين پروژه گفت اين بيماران در پايان راه درماني قرار دارند و سرانجام با قطع عضو رو به رو مي‌شوند.
به گفته وي شيوه جديد، راه اميدواركننده اي براي كمك به اين بيماران بمنظور جلوگيري از قطع پاهاي آنها است.




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.