یخچال‌های طبیعی مشهور دنیا

آیا قصد برنامه ریزی برای سفر پر مخاطره‌ی بعدی خود را دارید؟ پس چرا گردش و پیاده روی در خوش منظره‌ترین و زیباترین یخچال‌ها را که این سیاره دارد، درنظر نمی‌گیرید. در اینجا برخی از یخچال‌های طبیعی مشهور دنیا که
دوشنبه، 6 ارديبهشت 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
یخچال‌های طبیعی مشهور دنیا

یخچال‌های طبیعی مشهور دنیا
 

 

مترجم : بهروزی
منبع:راسخون


 

آیا قصد برنامه ریزی برای سفر پر مخاطره‌ی بعدی خود را دارید؟ پس چرا گردش و پیاده روی در خوش منظره‌ترین و زیباترین یخچال‌ها را که این سیاره دارد، درنظر نمی‌گیرید. در اینجا برخی از یخچال‌های طبیعی مشهور دنیا که می‌توانید از بین آنها انتخاب بکنید، برای شما آورده شده است.
یخچال‌های طبیعی مشهور دنیا

آیا می‌دانستید؟

در حدود 75 درصد از تأمین آب تازه‌ی دنیا در یخ کوهی به دام افتاده است.
یخچال‌های دنیا، بسیاری از گردشگران را در طول سال جذب می‌کنند. امتدادهای طولانی دست نخورده، مناظر سفید رنگ و هوای آرام واقعاً دلربا، مفتون و مجذوب کننده است. به مدت زیادی، یخچال‌های طبیعی میل مسافران ماجراجوی زیادی را جذب کرده‌اند اما در دهه‌‌های اخیر آنها به دلایل نادرست سوژه روزنامه‌ها شده‌اند. در چند سال گذشته، موضوع گرم شدن جهانی هوای کره‌ی زمین باعث ظهور نگرانی‌های جدی در مورد تخلیه مناطق یخی زمین شد. به خاطر افزایش کلی دمای سیاره‌ی ما در طول دهه‌ی گذشته، یخ‌های یخچال با سرعت زیادی در حال ذوب شدن هستند و در نتیجه این پتوهای یخی در حال پسروی‌اند.

یخچال‌های طبیعی مشهور که هر وقت توانستید از آنها بازدید بکنید :

یخچال‌های بزرگ و عظیم جزو جذاب‌ترین شگفتی‌های طبیعی زمین هستند – این یخچال‌ها در لحظه‌ای آرام و مهربان و بی‌خطر و در لحظه‌ای دیگر ‌بی‌رحم و خائن هستند. این یخچال‌ها به تدریج از کوه‌های بلند زمین به سمت مناطق پست پایین می‌آیند و گستره‌ی عظیمی از مناطق قطبی را پوشش می‌دهند. این یخچال‌ها در طول میلیون‌ها سال شکل گرفته و ذوب شده‌اند در نتیجه برخی از عالی‌ترین مناظر زمین را شکل داده‌اند. با وجود حالت غیر قابل پیش بینی آنها، مردم جذب زیبایی این ورقه‌های سفید یخ که مناطق وسیعی از زمین را پوشش داده‌اند، می‌شوند و بارها و بارها به سمت آنها کشیده می‌شوند. اگر شما یکی از مشتاقان کنجکاو طبیعت و یا ماجراجو هستید، ما در این مقاله لیست مختصری از برخی از مشهورترین و زیباترین یخچال‌های دنیا را برای شما آورده‌ایم.

یخچال لمبرت :

یخچال‌های طبیعی مشهور دنیا


موقعیت : شرق قطب جنوب
نوع : یخچال دره‌ای
* قطب جنوب جایگاه صدها یخچال ابهت بخش است که شامل بزرگ‌ترین یخچال دنیا یعنی یخچال لمبرت نیز هست که تقریباً 60 مایل عرض، 250 مایل طول و 5ر1 مایل عمق دارد.
* این یخچال برای مطالعه‌ی تغییرات آب و هوایی، خیلی مهم در نظر گرفته می‌شود و در حدود 8% از ورقه‌ی یخی قطب جنوب را – بزرگ‌ترین ورقه‌ی یخی دنیا که منطقه‌‌ای در حدود 14000000 کیلومتر مربع را پوشش داده است - زیر آب برده است تا این که نهایتاً به فلات یخی آمری رسیده که در واقع این تنها سمت دریایی یخچال لمبرت است.
* فلات یخی آمری، خودش جالب است چون شامل برخی از نادرترین توده‌های یخی سبز رنگ (رنگ شیشه) است که با توجه به نظر دانشمندان، این توده‌های یخی رنگ خود را از مقدار زیادی ماده‌ی آلی که در درونشان هست، گرفته‌اند.
گردشگری : یخچال لمبرت در یک بخش کاملاً منزوی از قطب جنوب واقع شده است و به همین خاطر، دسترسی به آن خیلی راحت نیست. رفتن به آنجا به سفر دریایی طولانی و پرهزینه‌ای نیاز دارد. علاوه بر این، ماندن کلی روی قاره نیز هزینه‌ی خیلی زیادی دارد. گردشگران به ندرت از این یخچال بازدید می‌کنند و طبق آمار گردشگری، در سال حداکثر دو کشتی گردشگری به این مکان می‌رود.

یخچال واتنا جوکل :

یخچال‌های طبیعی مشهور دنیا


موقعیت : ایسلند
نوع : قله‌ی یخی
* یخچال واتنا جوکل بالاترین رتبه را در میان یخچال‌های بزرگ اروپا دارد. هم چنین یخچال آکا واتنا یکی از حجیم‌ترین یخچال‌ها در ایسلند است.
* یخچال واتنا جوکل کل منطقه‌ای به مساحت 8100 کیلومتر مربع را پوشش داده است. این توده‌ی یخی نه تنها در کل اروپا بلکه در خارج از مناطق قطبی نیز، بزرگ‌ترین قله‌ی یخی را شکل داده است.
* یخچال واتنا جوکل حدود 8 درصد از کل منطقه‌ی ایسلند را پوشش داده است و چندین آتش فشان فعال زیر آن دارد.
گردشگری : این یخچال بخشی از پارک ملی واتنا جوکل را تشکیل می‌دهد و یکی از مهم‌ترین مکان‌های گردشگری در جنوب شرقی ایسلند است. گردشگران این اجازه را دارند که گردش‌های تماشایی و دیدنی همراه با راهنما روی یخچال داشته باشند.

یخچال پریتو مورنو :

یخچال‌های طبیعی مشهور دنیا


موقعیت : کشور آرژانتین
نوع : یخچال جزر و مد
* یخچال پریتو مورنو به نام کاشف آن یعنی فرانسیسکو مورنو نام گذاری شد. این یخچال یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های توریستی در پاتاگونیای آرژانتین است.
* این یخچال منطقه‌ای در حدود 250 کیلومتر مربع را دربرگرفته است و 30 کیلومتر طول دارد و بخشی از منطقه‌ی یخی پاتاگونیای جنوبی را شکل داده و سومین منبع بزرگ آب تازه در دنیا است.
* این یخچال یکی از سه یخچال پاتاگونیا است که گسترده شده و دلایل آن بین متخصصان در این زمینه به بحث گذاشته شده است.
گردشگری : این یخچال در پارک ملی یخچال لاس در جنوب غربی استان سانتا کروز در کشور آرژانتین واقع شده است و یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های توریستی است. به خاطر همین دسترسی راحت به آن، عده‌ای از تورهای گردش و پیاده روی در یخچال در زمان‌های اخیر، شهرت کسب کرده‌اند. شرکت‌های تور متعدد، این تورها را برای مردم سازمان دهی می‌کنند.

یخچال فورت وانگلر :

یخچال‌های طبیعی مشهور دنیا


موقعیت : کشور تانزانیا
نوع : یخچال کوهستان
* یخچال فورت وانگلر در قله‌ی کوه کلیمانجارو واقع شده و یکی از مشهورترین یخچال‌ها در آفریقا است. در قرن اخیر بیشتر قسمت‌های یخچال، ناپدید شده است. آنچه که امروزه باقی مانده فقط 12 % از چیزی است که برای بالا بردن قله‌های کوه کلیمانجارو در قرن پیش به کار رفته بود.
* ناپدید شدن کوه یخی، نگرانی زیادی را میان طرفداران محیط زیست و یخچال‌ها به وجود آورده است و گفته می‌شود که با نرخ اخیر پسروی، یخچال ممکن است تا سال 2020 ناپدید شود.
* در سال 2010، ژورنال تغییر جهانی و سیاره‌ای، مطالعه صورت گرفته در مورد پسروی فورت وانگلر را منتشر کرد که گفته بود فعالیت‌های جنگل زدایی در شیب‌های کم کوه کلیمانجارو، منجر به کاهش شارش رطوبت به سمت قله‌های آن می‌شود. این موضوع دلیل اصلی این است که چرا یخچال با سرعت بیشتری در حال ذوب شدن است.
گردشگری : کوه کلیمانجارو که یخچال بر روی آن قرار گرفته بخشی از پارک ملی کلیمانجارو است. گردشگران اجازه دارند تا قله‌ی آن، کوه نوردی کنند و هم چنین درست نزدیک یخچال چادر بزنند.

یخچال پاسترزه :

یخچال‌های طبیعی مشهور دنیا


موقعیت : کشور اتریش
نوع : یخچال کوهستان
* یخچال پاسترزه یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در اتریش است و آن نه تنها طویل‌ترین یخچال در اتریش بلکه در کوه‌های آلپ شرقی نیز هست.
* یخچال پاسترزه در حدود 5ر8 کیلومتر طول دارد و مساحتی در حدود 5ر18 کیلومتر مربع را پوشش داده است اما اکنون با نرخ 10 متر در سال به سرعت در حال پسروی است.
* هیچ شکی وجود ندارد که این یخچال به علت گرم شدن جهانی در حال ذوب شدن است اما پسروی آن، توجه ما را به سمت شکنندگی و ظرافت اکو سیستم‌های کوه‌های آلپ نیز جلب کرده است.
گردشگری : یخچال درست زیر بزرگ‌ترین کوه اتریش یعنی گراس گلاکنر قرار گرفته است در نتیجه بین کوه نوردان بسیار محبوب است. هم چنین تله کابینی که گردشگران را به این یخچال می‌برد یک جاذبه‌ی مهم در این منطقه است.

یخچال یولانگ :

یخچال‌های طبیعی مشهور دنیا


موقعیت : کشور چین
نوع : یخچال کوهستان
* بخشی از کوه یولانگ به عنوان کوهستان برفی اژدهای خسته، محبوب و شناخته شده است. یخچال یولانگ نیز در قله‌ی کوه واقع شده است.
* این یخچال به خاطر ارتفاع خود، جزو دشوارترین یخچال‌ها برای بالا رفتن است در نتیجه میان کوه نوردان فصلی که دنبال کوه نوردی چالشی هستند، محبوب است.
* یخچال یولانگ نیز از دهه‌ی 1980 در حال پسروی است و بسیاری از دانشمندان چینی پیش بینی می‌کنند که این یخچال طی 50 سال آینده تمام شود.
گردشگری : کوهستان یولانگ و قله‌ی یخچالی‌اش علاوه بر ماجراجویان، تعداد زیادی از تماشاگران را نیز جذب می‌کند. مردم می‌توانند با ماشین کابلی به قله‌ی آن بروند تا برخی از مناظر ابهت بخش اطراف آن را ببینند.

یخچال فاکس :

یخچال‌های طبیعی مشهور دنیا


موقعیت : کشور نیوزیلند
نوع : یخچال کوهستان
* این یخچال در سال 1872 به نام نخست وزیر نیوزیلند یعنی آقای ویلیام فاکس نام گذاری شد. یخچال فاکس یکی از محبوب‌ترین و قابل دسترس‌ترین یخچال‌ها در کشور نیوزیلند است.
* این یخچال در منطقه‌ی ساحلی غرب جزیره‌ی جنوبی نیوزیلند واقع شده است و 13 کیلومتر طول دارد و از سال 1985 در حال انبساط است.
* چیزی که باعث شده این یخچال متمایز شود این واقعیت است که آن یکی از معدود یخچال‌هایی است که به جنگل‌های بارانی انبوه و پرپشت منتهی می‌شود.
گردشگری : این یخچال به عنوان یک مکان توریستی مهم در کشور نیوزیلند، پیشرفت کرده است. علاوه بر گردش‌های با راهنما و یا بدون راهنما در روی یخچال و اطراف آن، دیده شده که مردم با استفاده از هلیکوپتر سواری در شیرجه‌ در آسمان شرکت می‌کنند.

یخچال فرانز جوزف :

یخچال‌های طبیعی مشهور دنیا


موقعیت : کشور نیوزیلند
نوع : یخچال کوهستان
* یخچال فرانز جوزف تنها 25 کیلومتر از یخچال فاکس فاصله دارد و یک یخچال مشهور دیگر در کشور نیوزیلند است. این یخچال به نام امپراطور اتریش یعنی فرانز جوزف نام گذاری شد و 12 کیلومتر گسترش یافته است و شیب دارترین یخچال در این کشور است.
* این یخچال 300 متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است و همانند یخچال فاکس به وسط جنگل‌های بارانی زیبا و سرسبز منتهی می‌شود.
* منطقه‌ای که هر دوی این یخچال‌ها را دربرگرفته، بخشی از تی واهی پوناما است که در لیست آثار ملی یونسکو به ثبت رسیده و شامل سه پارک ملی است.
گردشگری : این مکان یک جاذبه‌ی توریستی مهم دیگر در ساحل غربی است و مناظر زیبا و چشم نوازی از منطقه را ارائه می‌دهد. تورهای با راهنما و یا بدون راهنما برای این مکان فراهم شده‌اند اما به خاطر چهره‌ی ناپایدار پایانه‌ی آن، هلیکوپتر سواری بیش از گردش و پیاده روی، سرگرم کننده و لذت بخش است.

یخچال مندنهال :

یخچال‌های طبیعی مشهور دنیا


موقعیت : کشور آمریکا
نوع : یخچال کوهستان
* این یخچال به طول 12 مایل در دره‌ی مندنهال در جونیو بوروف در آلاسکا واقع شده است. این یخچال علاوه بر مناظر اطرافش، بخشی از منطقه‌ی حفاظت شده به نام منطقه‌ی تفریحی یخچال مندنهال را نیز شکل داده که زیر مجموعه‌ی واحد طراحی شده فدرالی از جنگل ملی تونگاس است.
* داده‌های اخیر ثابت کرده که مندنهال در حال پسروی است و تا آینده‌ی نزدیک به خاطر افزایش مداوم دمای جهانی به این کار ادامه خواهد داد.
* اما به نظر می‌رسد که قانون "عواقبات غیر عمدی" در مورد این یخچال خوب عمل کرده است. پسروی یخچال منجر به شکل گیری دریاچه‌ی مندنهال شده که از سال 1931 در حال پیشروی است. دریاچه در درون خودش یک اکو سیستم منحصر به فرد دارد و یک مکان محبوب برای ماهی گیری ورزشی شده است.
گردشگری : مرکز گردشگری یخچال مندنهال توسط خدمات جنگلی آمریکا در نزدیک این مکان راه اندازی شده و برنامه‌های آموزشی متعددی را در طول سال برای بزرگسالان و کودکان ارائه می‌دهد. مرکز گردشگری هم چنین شامل رستوران، کتابخانه، مغازه‌ی سوغاتی و موزه‌ی کوچکی است. راهنمایان متعددی نیز برای این یخچال طبیعی ارائه می‌شوند.

یخچال آتاباسکا :

یخچال‌های طبیعی مشهور دنیا


موقعیت : کشور کانادا
نوع : سرزمین یخی
* این یخچال یکی از پربازدیدترین یخچال‌ها در آمریکای شمالی است و 6 کیلومتر طول دارد و منطقه‌ای در حدود 3ر2 مایل مربع را پوشش داده اما گفته می‌شود که با نرخ 3 متر در سال در حال پسروی است.
* این یخچال بسیار نزدیک به بزرگ راه سرزمین یخی بین دو شهر جاسپر و بانف در استان آلبرتای کانادا واقع شده به همین خاطر دسترسی به آن خیلی راحت است.
* مسافرت به این یخچال بدون تجهیزات توصیه نمی‌شود و شکاف‌های عمیق و پنهانی این یخچال، واقعاً منجر به مرگ برخی از گردشگران در گذشته شده است.
گردشگری : مرکز توضیحی سرزمین یخی در نزدیکی آن واقع شده است و تماشای همراه با راهنما را از آن ارائه می‌دهد. هم چنین پیشخوان فروش بلیط تور تماشا در مرکز وجود دارد. بازدید کنندگان توسط اتوبوس‌های استاندارد می‌توانند به لبه‌ی یخچال برسند و بعد از آن مجبورند سوار واگن‌های برفی ویژه‌ای شوند تا به بالا بروند. ورود به یخچال در زمستان از وسط ماه اکتبر تا وسط ماه آوریل بسته است.

یخچال هوبارد :

یخچال‌های طبیعی مشهور دنیا


موقعیت : کشور آمریکا و کانادا
نوع : یخچال جزر و مد
* یخچال هوبارد در آلاسکای شرقی و حوزه‌ی یوکون کانادا واقع شده و یکی از یخچال‌هایی است که به سرعت انبساط و گسترش یافته است. هم چنین این یخچال یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های توریستی در آمریکای شمالی است.
* یخچال هوبارد به طول 122 کیلومتر گسترده شده و از بزرگ‌ترین یخچال‌های جزر و مد در قاره‌ی آمریکای شمالی است. این یخچال یک منظره برای تماشا ارائه می‌دهد اما پیاده روی و گردش روی یخچال مجاز نیست.
* تحقیق و پژوهش آشکار کرده یخی که در پایه‌ی یخچال قرار دارد 400 ساله است. علاوه بر این، این یک واقعیت مشهور و شناخته شده است که دائماً توده‌های یخ عظیمی از هوبارد جدا می‌شوند که حتی به بلندی ساختمان 10 طبقه هستند.
گردشگری : همان طور که قبلاً ذکر شد گردش و پیاده روی در این یخچال مجاز نیست و گردشگران می‌توانند از تورهای هلیکوپتری هوبارد استفاده کنند و برخی مناظر شدیداً فریبنده را نظاره‌گر باشند. تورهای پیاده روی نیز وجود دارند اما این تورها به مجوزهای ویژه و راهنمایان ماهر و حرفه‌ای نیاز دارند.

یخچال جاستدالز برین :

یخچال‌های طبیعی مشهور دنیا


موقعیت : کشور نروژ
نوع : یخچال کوهستان
* یخچال جاستدالز برین منطقه‌ای در حدود 487 کیلومتر مربع را پوشش داده است و 60 کیلومتر طول دارد. این یخچال بزرگ‌ترین یخچال در قاره‌ی اروپا است.
* این یخچال بخشی از پارک ملی جاستدالز برین است که در سال 1991 تأسیس شد و بیش از 50 % کل منطقه‌ی پارک را پوشش داده است.
* این یخچال نرخ ذوب بالایی را در دماغه‌های خود نشان می‌دهد. اما با وجود افزایش دما، نرخ بالای بارش که منطقه تجربه می‌کند منبع مقدار قابل توجه یخی است که یخچال هنوز در خود دارد.
گردشگری : گردش در یخچال جاستدالز برین مجاز است اما گردش‌های با راهنما در این منطقه بیشتر دلگرم کننده هستند. هم چنین یک مرکز گردشگری در حومه‌ی آن وجود دارد که شامل یک نمایشگاه کوچک راجع به پارک ملی، زمین شناسی آن و گیاهان و حیواناتش است.

یخچال آلتش :

یخچال‌های طبیعی مشهور دنیا


موقعیت : کشور سوییس
نوع : یخچال دره‌ای
* یخچال آلتش بزرگ‌ترین یخچال در آلپ‌های سوییس است و منطقه‌ی 120 کیلومتر مربع را پوشش داده و به طول بیش از 24 کیلومتر گسترده شده است.
* این یخچال بخشی از منطقه‌ی حفاظت شده‌ی جانگفرا – آلتش است که در سال 2001 در لیست آثار جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.
* این یخچال عظیم دقیقاً شامل سه یخچال کوچک‌تر است که در کنکوردیا به هم می‌رسند. پس با این نکته، آلتش تا دره‌ی رئون امتداد دارد و سرچشمه‌ی رود ماسا است.
گردشگری : اگر چه تورهای گردش و پیاده روی با راهنما برای ماجراجویان موجود و در دسترس هستند اما این یخچال برای مشتاقان و تماشاگران نیز بدون جذابیت نیست. آنها می‌توانند سوار ماشین کابلی شوند و شاهد برخی از دلرباترین مناظر یخچال و مناطق اطراف آن باشند.

یخچال لانگ جوکل :

یخچال‌های طبیعی مشهور دنیا


موقعیت : ایسلند
نوع : قله‌‌ی یخی
* یخچال لانگ جوکل لفظاً به معنای یخچال طولانی است و دومین یخچال بعد از یخچال واتنا جوکل در ایسلند است. این یخچال در منطقه‌ای به مساحت 953 کیلومتر مربع گسترده شده و تقریباً با منطقه‌ی آتش فشانی فعال ایسلند موازی است و با تعدادی از یخچال‌های کوچک‌تر و رشته کوه‌ها احاطه شده است.
* اگر چه این یخچال اندازه‌ی بزرگی دارد اما جالب است گفته شود که آن منبع خیلی از رودها نیست ولی طبق تحقیق و پژوهش، معلوم شد که چشمه‌های داغ متعددی در منطقه‌ی بورگارف جورتور، آب زیر زمینی خود را از این یخچال تأمین می‌کنند.
* طبق تحقیق و پژوهش، این یخچال به سرعت در حال تهی شدن است و پژوهشگران یخچال‌ها، اعلام کرده‌اند که آن طی 150 سال آینده به طور کامل ناپدید خواهد شد.
گردشگری : منطقه‌ی اطراف یخچال، جمعیت پراکنده‌ای دارد و ورود گردشگر به این منطقه، زیاد نیست. اما برنامه‌ی گردش و کوه نوردی ویژه‌ای همراه با راهنما از یخچال وجود دارد.

یخچال بالتورو :

یخچال‌های طبیعی مشهور دنیا


موقعیت : کشور پاکستان
نوع : یخچال کوهستان
* یخچال بالتورو در رشته کوه قره قروم در منطقه‌ی گیلگیت – بالتیستان در کشور پاکستان واقع شده و 62 کیلومتر طول دارد که باعث شده یکی از طویل‌ترین یخچال‌هایی شود که در مناطق قطبی واقع نشده است.
* برخی از مشهورترین رشته کوه‌های دنیا که شامل K1 و K2 هستند در حومه‌ی این یخچال قرار گرفته‌اند در نتیجه آن را به یکی از مشهورترین مکان‌های توریستی تبدیل کرده‌اند.
* بسیاری از چشمه‌های یخچال که در طول تابستان در بالتورو ظاهر می‌شوند در طول روز به طور آزادانه جاری می‌شوند و در شب یخ زده و منجمد می‌شوند.
گردشگری : گردشگران در گردش‌ و پیاده روی‌ در یخچال بالتورو شرکت می‌کنند اما به خاطر تنش‌های منطقه‌ای به طور منظم توسط ارتش پاکستان گشت زنی و پاسداری می‌شود.

یخچال پورتاج :

یخچال‌های طبیعی مشهور دنیا


موقعیت : کشور آمریکا
نوع : یخچال کوهستان
* یخچال پورتاج بخشی از جنگل ملی چوگاچ است که در ایالت آلاسکا در آمریکا واقع شده است. این یخچال به طول نزدیک به 10 کیلومتر گسترده شده ولی مطالعات نشان می‌دهد که در حال پسروی است.
* این یخچال امروزه در جنوب دریاچه پورتاج واقع شده و گفته می‌شود که از حدود 100 سال قبل کل دره‌ی پورتاج را پر کرده است.
* طبق مطالعات، یخچال پورتاج قبلاً بزرگ‌تر از این بود. اما با گذر زمان، آن به پنج یخچال مجزا که امروز هست شکسته و جدا شده است.
گردشگری : در سال 1986، خدمات جنگلی آمریکا مرکز گردشگری بگیچ/ باگز را نزدیک یخچال باز کرد. اما حالا به خاطر ذوب شدن یخچال، نمی‌توان آن را از آنجا دید. گردشگران مجبور هستند قایق‌های پولی دریاچه را کرایه کنند تا پورتاج را تماشا کنند.

حفاظت و پارک ملی خلیج یخچال :

یخچال‌های طبیعی مشهور دنیا

حفاظت و پارک ملی خلیج یخچال، بیشترین قسمت شمالی خط ساحلی جنوب شرقی آلاسکا را اشغال کرده و بین خلیج آلاسکا و کانادا قرار گرفته و پارک ملی آمریکا است که در زمینی به مساحت 3223384 جریب فرنگی گسترده شده است.
این پارک ملی جایگاه یخچال بزرگی است اما امروزه با سرعت زیادی در حال ذوب شدن است ولی یک مکان توریستی مهم در آلاسکا است. این پارک، گشت‌های متعدد در کنار فعالیت‌هایی همچون شکار ورزشی و ماهی گیری ورزشی را ارائه می‌دهد.
حال وقت آن است که از این یخچال‌ها و شگفتی‌های طبیعت بازدید کنید و آنها را کشف کنید چون به خاطر گرم شدن جهانی هوای کره‌ی زمین بیشتر این یخچال‌ها ممکن است فقط تا آخر قرن ماندگار باشند و تا آن موقع از چهره‌ی زمین پاک شوند.



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.