چگونه زندگی در نزدیکی اقیانوس به بهبود سلامت کمک خواهد کرد

زندگی در نزدیکی اقیانوس برای سلامتی مفید است، اما چیزی نیست که همه استطاعت بودن در این مکان را داشته باشند. آنهایی که از این موهبت برخوردارند قطعاً همراهِ افراد عادی جزیره فوائد سلامتی بسیاری را بدست می‌آورند.
سه‌شنبه، 7 ارديبهشت 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
چگونه زندگی در نزدیکی اقیانوس به بهبود سلامت کمک خواهد کرد

چگونه زندگی در نزدیکی اقیانوس به بهبود سلامت کمک خواهد کرد
 

 

مترجم: رزیتا ملکی‌زاده
منبع:راسخون




 

زندگی در نزدیکی اقیانوس برای سلامتی مفید است، اما چیزی نیست که همه استطاعت بودن در این مکان را داشته باشند. آنهایی که از این موهبت برخوردارند قطعاً همراهِ افراد عادی جزیره فوائد سلامتی بسیاری را بدست می‌آورند. فوائدی که بودن در کنار دریا برای سلامتی دارد، بسیار است.
دریا تجسم و نمادی از احساسات است. دریا عشق می‌ورزد، متنفر می‌شود و اشک می‌ریزد. او با تمام تلاش‌ها برای به تصرف در آوردنش در قالب کلمات مقابله کرده و تمام قید و بندها را در هم می‌شکند. کریستوفر پائولینی

ساکنین کنار دریا افراد سالم‌تری می‌باشند

مطالعات نشان داده‌اند که افراد ساکن در نزدیکی سواحل دریا از سلامتی بیشتری نسبت به کسانی که در قسمتهای دیگر زندگی می‌کنند، برخوردارند. شنا در آب دریا برای سلامتی مفید می‌باشد. و به این دلیل که ساکنین کنار دریا فرصت زیادی برای شنا در آب دریا داشته، به طور طبیعی از سلامتی بیشتری برخوردار خواهند بود. پزشکان توصیه می‌کنند از سواحل یا بیمارستانهایی دیدن کنید که مخصوص درمان پاکسازی از طریق آب دریا می‌باشند به این دلیل که این امر موجب هیدارته یا آبدار شدن پوست شده و سیستم ایمنی را بهبود می‌بخشد.

ارتقاء فعالیتهای جسمانی

ساحل دریا موجب ترغیب به انجام فعالیتهای بیرونی مانند دویدن روی شن‌های ساحل، والیبال ساحلی، غواصی، موج سواری، و از این دست می‌شود. این کار به پیشبرد سبک زندگی فعال کسانی کمک می‌کند که در نزدیکی و یا در سواحل زندگی می‌کنند.

کمک به خواب با هوای تازه

چگونه زندگی در نزدیکی اقیانوس به بهبود سلامت کمک خواهد کرد
هوای تازه‌ی اقیانوس از یون‌هایی که به طور منفی شارژ شده‌اند تشکیل شده است که موجب افزایش ظرفیت مصرف اکسیژن در ما شده و به سلامتی می‌افزاید. این یون‌ها همچنین موجب تسهیل در تعادل سطح سروتونین گشته، که به داشتن احساس آرامش کمک می‌کند. تحقیقات همچنین نشان می‌دهند هنگامی که به صدای امواج گوش می‌کنید، تا حد بسیار زیادی به آرامش روحی می‌رسید. در مجموع، این امر منجر به داشتن خوابی بهتر پس از گذراندن اوقاتی در ساحل دریا می‌شود.

منبع بزرگی از ویتامین D

 
ویتامین D نقش بسیار مهمی در تنظیم جذب کلسیم و فسفر، حفظ طبیعی سیستم ایمنی و رشد سالم استخوانها و دندانها ایفاء می‌کند. نور خورشید، منبع اصلی ویتامین D بوده، بنابراین، نور طبیعی خورشید همراه با پرتوهای خورشیدی که از شن و ماسه‌ی ساحل به ما برمی‌گردند منبعی بسیار عالی برای نیاز روزانه‌ی ما به ویتامین Dاست.

کمک به مدیتیشن

فقط کنار ساحل دریا نشسته و امواج توفنده بر روی ساحل و برگشت آنها به دریا را مشاهده نمایید. این کار به رها شدن ذهن از تمام نگرانی‌های گذشته و آینده کمک می‌کند. با این کار با زمان حال وفق پیدا کرده و با گوش دادن به بالا و پایین رفتن امواج به آرامش می‌رسیم. عجیب نیست که ماندن در کنار ساحل دریا برای مدیتیشن بسیار عالی است.



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط