درمان‌های طبیعی کهن برای سرماخوردگی و آنفلوانزا

اطلاعات بیشتری در مورد راه‌های طبیعی فرو نشاندن سرماخوردگی و آنفولانزا با استفاده از گیاهان و یا حتی استحمام‌های ویژه را در این مقاله بیابید!
دوشنبه، 17 خرداد 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
درمان‌های طبیعی کهن برای سرماخوردگی و آنفلوانزا
درمان‌های طبیعی کهن برای سرماخوردگی و آنفلوانزا

 

مترجم: رزیتا ملکی‌زاده
منبع:راسخون




 

اطلاعات بیشتری در مورد راه‌های طبیعی فرو نشاندن سرماخوردگی و آنفولانزا با استفاده از گیاهان و یا حتی استحمام‌های ویژه را در این مقاله بیابید!
گیاهان زیادی در اطراف ما وجود دارند که نادیده گرفته می‌شوند و یا قدرت شفا بخشی آنها هنوز هم برای ما ناشناخته می‌باشد، بطوریکه که یکی از آنها گیاه مرزنجوش است که به هنگام ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا کمک بسیاری می‌کند! مرزنجوش می‌تواند به شکل دَم کردنی مورد استفاده قرار گیرد. می‌توان یک تا چهار قاشق از پودر مرزنجوش را برای یک فنجان کوچک استفاده کرده و سپس آن را به مدت حدوداً 20-15 دقیقه با درپوش گذاشته شده، رها سازید. پس از آن می‌توانید این جوشانده را با عسل بنوشید. اگر می‌خواهید از شر آنفولانزا خلاص شوید، این نوع چای یا جوشانده را بایستی همیشه گرم مصرف کنید. چیزی که هست، بایستی پس از 10 تا 15 دقیقه شروع به عرق کنید، به گونه‌ای که گرفتگی سینوس‌ها و مجاری تنفسی باز می‌شود
ریحان همچنین می‌تواند اثر شفا بخشی به هنگام ابتلا به آنفولانزا و چنین بیماری‌هایی باشد. همچنین توصیه می‌شود یک فنجان چای ریحان را با عسل بنوشید، به این دلیل که دارای اثر تجدید قوای سریع بر بدنمان بوده و می‌تواند روحیه‌مان را شاد و سرزنده سازد، همچنین روند آنفولانزا را در هر مرحله‌ای که باشد و خصوصاً در مرحله‌ی نخست بیماری متوقف می‌سازد. این چای نیز بایستی بسیار گرم مصرف شده، و به آرامی و جرعه جرعه نوشیده شود و از خوردن مواد غذایی در حین نوشیدن آن خودداری کنید. چای را می‌توان به این صورت تهیه کرد که 1 تا 2 گل روی ساقه‌ی ریحان را درون آب جوش ریخته و به مدت 15 دقیقه بگذارید دم بکشد، و در صورت داشتن تب، بایستی 1 یا 2 قاشق نعناع را به درون یک فنجان چای اضافه کنید.
درمان‌های باستانی و کهن بیشتری جهت کمک به مبارزه با این بیماری وجود دارد. به عنوان مثال، ترب کوهی می‌تواند به راحتی گرفتگی بینی و سینوس را در صورت قرار داده شدن 2 یا 3 قاشق از آن بر روی پیشانی درمان کند. بایستی ترب کوهی را به مدت 30-5 دقیقه بر روی پیشانی و در پایه‌ی بینی خود نگه داریم. افرادی که پوست بسیار حساسی دارند بایستی این مرهم را به مدت کمتری بر روی پیشانی نگه دارند، زیرا در غیر این صورت ممکن است دچار التهاب‌های حساسیتی جدی شوند. خلاص شدن از بروز گرفتگی بینی از آنفولانزا در طول فرآیند درمان این بیماری بسیار اهمیت دارد، چرا که اگر بتوانیم به طور عادی از طریق بینی نفس بکشیم، می‌توانیم از مشکلات ریوی و برونش جلوگیری کنیم. هیچ معادلی از این درمان کهن جهت درمان سریع سینوزیت وجود ندارد. بنابراین، یک درمان 5 روزه و دو مرتبه در روز با استفاده از این روش می‌تواند ما را از شر این بیماری برهاند.
جوشانده پیاز می‌تواند سرفه و برونشیت را درمان کند. منظور این است که می‌توانید دو پیاز کامل را با پوستشان استفاده کنید. این پیازها می‌توانند در اندازه‌ی متوسط بوده و آنها را شسته و درون یک و نیم فنجان آب به مدت حدوداً ربع ساعت بجوشانید. این جوشانده را می‌توانید شیرین کرده و یا اگر دوست ندارید می‌توانید آن را شیرین نکرده اما بایستی گرم و با معده‌ی خالی بنوشید. این چای طعم خیلی خوشایندی ندارد، اما تأثیر بسیار سریعی داشته و درمانی بسیار عالی برای دردهای سینه و گلو به شمار می‌رود.
بلافاصله پس از علائم اولیه‌ی آنفلوانزا، می‌توانید به روش‌های سنتی و کارآمد پا شویه: فرو بردن پا در آب متوسل شوید. با کمک آنها، اولین تظاهر بیماری در واقع می‌تواند متوقف شود. پاشویه را می‌توان به شیوه‌ای تدریجی انجام داد. به همین منظور، می‌توان با قرار دادن پاها در یک تشت 5ر1 لیتری از آب گرم (35 درجه‌ی سانتی‌گراد) شروع کرد، سپس به تدریج آب گرم را تا دمای نهایی 40 درجه سانتیگراد برسانید. این پاشویه بایستی حدوداً 15-10 دقیقه به طول انجامد و آنگاه پاها را با یک حوله خشک کرده و سپس یک جوراب ضخیم به پا کنید. این پاشویه‌ی تدریجی می‌تواند به صورت روزانه تا زمانی که بیماری از بین برود، انجام شود.
یکی دیگر از درمان‌های طبیعی بسیار عالی برگ کاج است. می‌توانید با برگ کاج (یا عصاره‌ی کاج) با آبی به دمای 20-18 درجه‌ی سانتی‌گراد حمام کاملی بگیرید. این شستشو نبایستی بیشتر از 20 دقیقه به طول انجامد. اما چگونه این برگهای کاج را می‌توان استفاده کرد؟ خوب بایستی گفت که، می‌توانید حدود 150 گرم برگ کاج که از قبل در یک کیسه کوچک در آب به جوش آمده یا 10 قطره روغن کاج (که می‌توان در بسیار داروخانه‌ها یا عطاری‌ها پیدا کرد) را به وان آب اضافه کرد. پس از شستشو، الزامی است که کمی در رختخواب حدود یک ساعت استراحت کنید. همچنین ضرورت دارد که به یاد داشته باشید هرگز نباید با معده‌ی پر حمام کرد. افرادی که دچار واریس پا (رگ‌های گشاد شده)، آماس، بیماری‌های پوستی و اختلالات ریتم قلب هستند، باید از حمام آب داغ خودداری کنند.

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما