روغن کانولا برای مو

آیا می‌توان از روغن کانولا برای مراقبت از موها استفاده کرد؟ ادامه‌ی مقاله را بخوانید تا جواب را پیدا کنید.
سه‌شنبه، 18 خرداد 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
روغن کانولا برای مو
روغن کانولا برای مو

 

مترجم: امین حسین پور
منبع:راسخون




 

آیا می‌توان از روغن کانولا برای مراقبت از موها استفاده کرد؟ ادامه‌ی مقاله را بخوانید تا جواب را پیدا کنید.
روغن کانولا از گیاه کلزا تهیه می‌شود. کلزا متعلق به خانواده خردل‌ است. روغن کانولا روغن خوبی است که چربی‌های اشباع کمی دارد و حاوی مقدار زیادی چربی‌های غیر اشباع است. افراد زیادی از روغن کانولا برا آشپزی استفاده می‌کنند. ولی، آیا از روغن کانولا برای مراقبت از موها نیز می‌توان استفاده کرد؟ این کار ممکن است زیرا، روغن کانولا نیز مانند همه‌ی روغن‌ها دارای خاصیت مرطوب کننده است. افراد زیادی ادعا می‌کنند که روغن کانولا موها را نسبت به روغن‌های دیگر بهتر می‌پوشاند. استفاده‌ی منظم از روغن کانولا می‌تواند به حفظ رطوبت موها کمک کند. به علاوه، روغن کانولا ارزان قیمت و به آسانی در دسترس است. در این مقاله برخی از فواید روغن کانولا برای مراقبت از موها و روش‌هایی که می‌توانید از آن‌ها بدین منظور استفاده کنید ارائه شده است.

فواید روغن کانولا برای مو

روغن کانولا برای مرطوب کردن موها عالی است. از روغن کانولا می‌توان برای نرم کردن موها و همچنین برای ماساژ دادن پوست سر نیز استفاده کرد. اگر موهای خشک دارید، می‌توانید به طور منظم از روغن کانولا استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید روغن کانولا را به ماسک مو اضافه کنید. استفاده‌ی منظم از روغن کانولا به نرمی ، درخشندگی و تقویت موها کمک می‌کند.

نکاتی برای مراقبت از موها

از روش‌های گوناگون می‌توان با روغن کانولا برای مراقبت از موها استفاده کرد. شما می‌توانید روغن کانولا را به تنهایی استفاده کنید یا آن را با روغن‌های دیگر مانند روغن نارگیل ، روغن زیتون یا روغن جوجوبا مخلوط و استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید روغن کانولا را با روغن‌های اساسی مانند روغن رزماری ، روغن درخت چای ، روغن اسطو خودوس و غیره مخلوط کنید و اثر بخشی آن را افزایش دهید. از روغن کانولا می‌توان به عنوان یک روغن حامل نیز استفاده کرد پس، مخلوط کردن آن روغن‌های اساسی دیگر ممکن است. در اینجا چندین روش‌ برای مراقبت از موها ارائه شده‌ است که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.
3 قاشق غذاخوری روغن کانولا و 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون را مخلوط کنید. مخلوط را روی موها و پوست سر خود بمالید. پوست سر را به مدت 10-15 دقیقه به خوبی ماساژ دهید. سپس، موها را با یک حوله‌ی گرم بپوشانید و اجازه دهید به مدت 10 دقیقه باقی بماند. سپس، موهای خود را بشویید.
اگر از شور‌ه‌ی سر رنج می‌برید، روغن کانولا را با روغن درخت چای در نسبت 10:3 مخلوط و از آن استفاده کنید. اگر دچار ریزش مو هستید، استفاده از مخلوط روغن زیتون ، روغن کانولا و روغن بادام مفید است. مقدار مساوی از این روغن‌ها را با هم مخلوط کنید و چند قطره روغن اسطو خودوس و رزماری به آن اضافه کنید. استفاده‌ی منظم از این روش به کنترل ریزش مو کمک خواهد کرد.
شما با استفاده از روغن کانولا می‌توانید ماسک مو نیز تهیه کنید. برای انجام این کار 4 قاشق غذاخوری روغن کانولا و 6 قاشق غذاخوری مایونز را مخلوط کنید و مقداری روغن اساسی به آن اضافه کنید. سپس، این مخلوط را روی موهای خود بمالید و موها را کامل بپوشانید. اجازه دهید مخلوط به مدت 2 ساعت باقی بماند و سپس، موهای خود را بشویید.
روغن کانولا فاقد مواد شیمیایی و تقریباً بی‌خطر است. اگر می‌خواهید موهایی درخشان و سالم داشته باشید، روغن کانولا انتخاب خوبی است.

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.