چگونه با کودکان خود در باره مبارزه‌های سیاسی حرف بزنید؟

یا حداقل درمورد چیزهایی که قرار است خوششان بیاید. خیلی از بزرگسالان با دشنام دادن‌ها، انگشت نما کردن‌ها و حرکت های وحشیانه نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری امسال امریکا غافل گیر شدند.
يکشنبه، 30 خرداد 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
چگونه با کودکان خود در باره مبارزه‌های سیاسی حرف بزنید؟
چگونه با کودکان خود در باره مبارزه‌های سیاسی حرف بزنید؟

 

مترجم: ایرج علیزاده
منبع:راسخون




 

یا حداقل درمورد چیزهایی که قرار است خوششان بیاید.
خیلی از بزرگسالان با دشنام دادن‌ها، انگشت نما کردن‌ها و حرکت های وحشیانه نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری امسال امریکا غافل گیر شدند.
اما این چگونه روی کودکان تاثیر می‌گذارد؟ و والدین چگونه می‌توانند به صورت مفید درباره‌ی مسائلی که در حال وقوع هستند با آنها صحبت کنند؟
لین واورک، استاد علم سیاست و ارتباطات، می‌گوید: والدین شاید فکر نکنند که کودکان پایه ابتدایی به سیاست اهمیت می‌دهند. اما در حقیقت در حد پایه ابتدایی. والدین می‌گویند: کودکان همه چیز را تقلید می‌کنند. پس خلق خصیصه‌های صحیح از سنین ابتدایی بسیار مهم است. این الگوی شماره یک است. همچنین کودکان ممکن است پاسخ‌های عاطفی قوی به بحث‌های سیاسی داشته باشند، مثلاً شنیدن اینکه یک کاندیدا برای زنان مشکل آفرین خواهد شد یا کشور را به جنگ خواهد کشاند. والدین می‌توانند با پرسیدن اینکه آنها چه چیزی درمورد انتخابات شنیده‌اند و صحبت کردن بر اساس واکنش‌های آنها، کمک کنند.
وی می‌گوید: در زمان مدرسه راهنمایی والدین می‌توانند در مورد شخصیت‌های سیاسی با آنها شروع به گفت و گو کنند. چرا اعضای خانواده خود را جزئی از یک جناح می‌دانند و چه مسائلی برای آنها مهم است. و با پرس از آنها درباره نظرشان دو چیز کلیدی به آنها می‌آموزند: اول اینکه فکر کردن بر اساس تصمیم‌های سیاسی مهم است و دوم رسیدن به نتایج شخصی هر کس مشکی ندارد.
نوجوانان دبیرستانی که فقط چند سال با رای دادن فاصله دارند می‌توانند با جزئیات واقعی انتخابات درگیر باشند هم با شناختن نامزدهای انتخاباتی و هم تفاوت‌های آنها. کودکان ممکن است در این سن و سال نظرهای متفاوتی با والدین داشته باشند یا دیدگاه یکسانی با دلایل متفاوت داشته باشند. اما برای والدین هدف جلب کردن کودکان با فرآیندهای سیاسی در گفت‌و‌گوها است.
در هر سنی به خاطر سپردن چیزی که روی آن توافق می‌کنیم مهم است. یعنی اینکه شاید مردم تجربیات و ایده‌های متفاوتی دارند اما در پایان همه در حال حل کردن مشکلات خواهند بود.

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط