علایم سرطان قلب

تومورهای قلبی نادر هستند و تنها 20 درصد این تومورها تبدیل به سرطان می‌شوند. در این مقاله علایم ، علل ایجاد ، تشخیص و درمان این بیماری را مورد بحث قرار می‌دهیم.
يکشنبه، 10 مرداد 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
علایم سرطان قلب
علایم سرطان قلب

 

مترجم: امین حسین پور
منبع:راسخون




 

تومورهای قلبی نادر هستند و تنها 20 درصد این تومورها تبدیل به سرطان می‌شوند. در این مقاله علایم ، علل ایجاد ، تشخیص و درمان این بیماری را مورد بحث قرار می‌دهیم.
سرطان به رشد و تقسیم غیر عادی و کنترل نشده‌ی سلول‌ها گفته می‌شود. سرطان قلب از انواع نادر سرطان است که در آن تقسیم سلولی غیر عادی ممکن است در بافت‌های نرم قلب اتفاق بیافتد یا از قلب به قسمت‌های دیگر بدن گسترش پیدا کند. تومورهای اولیه که در داخل قلب تشکیل می‌شوند معمولاً بدخیم نیستند ولی تومورهای ثانویه ممکن است تبدیل به تومورهای سرطانی شوند. تومورهایی که در قلب تشکیل می‌شوند خطرناک نیستند زیرا، تقسیم سلولی در بافت‌های قلب پس از نقطه‌ای خاص متوقف می‌شود. این بیماری سلول‌های قلب را نسبت به تشکیل تومور مقاوم می‌کند.

علایم

بیشتر بیماری‌های قلبی و عروقی سبب بروز علایمی مانند نامنظم شدن ضربان قلب ، عدم تأمین خون کافی به قلب و اختلال در عملکرد طبیعی قلب می‌شوند. باید به این نکته اشاره کرد که تومورهای قلبی بدخیم همیشه باعث بروز علایم نمی‌شوند و این بیماری را با استفاده از آزمایش‌های مشخص می‌توان تشخیص داد. علایم سرطان قلب ممکن است مشابه علایم بیماری‌های دیگر باشد. این علایم ممکن است خفیف یا شدید باشند. در اینجا فهرستی از این علایم ارائه شده است:
غش کردن و تب
حمله‌ی قلبی
درد ناگهانی در قفسه‌ی سینه
ضربان قلب نامنظم
از دست دادن اشتها
اختلال در عملکرد دریچه‌ی قلب
درد پریکارد
تاکی کاردی
تنگی نفس
تقلیل حفره‌ی دهلیزی
بزرگ شدن قلب
تورم در غشاء خارجی قلب
افزایش دمای بدن ممکن است تنها واکنشی بی‌خطر نباشد. این احتمال وجود دارد که این واکنش‌ها نشانه‌ی شروع چیزی خطرناک‌تر باشند.

علل ایجاد

علت دقیق بروز سرطان قلب مشخص نیست. تحقیقات نشان می‌دهند که لنفوم‌ها مسئول تشکیل تومورها در داخل قلب هستند. به علاوه، احتمال گسترش تومور به قسمت‌های دیگر بدن باعث پیچیدگی می‌شود. مصرف داروهای شیمی درمانی می‌تواند منجر به سرطان قلب شود. بیمارانی که قبلاً تحت پرتو درمانی قرار گرفته‌اند نیز ممکن است به بیماری‌های کرونری مبتلا شوند.

درمان

تشخیص به موقع برای جلوگیری از وضعیت‌های خطرناکی که ممکن است به خاطر تشکیل تومور باعث مسدود شدن جریان خون به قلب شوند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. برای از میان برداشتن تومورهایی که بدخیم نیستند ممکن است از عمل جراحی انجام شود. برای انتخاب روش درمان اندازه و موقعیت تومور و سلامت عمومی بیمار در نظر گرفته می‌شوند. در مورد تومورهای اولیه بدخیم از شیمی درمانی و پرتو درمانی برای از بین بردن سلول‌های سرطانی استفاده می‌شود.
اگر چه استفاده از روش‌های درمانی می‌تواند تا حدی به بهبود عملکرد قلب کمک کند ولی، پیش بینی تومورهای قلبی بدخیم دشوار است. انجام اقدامات درمانی لازم و حمایت کردن از بیمار می‌تواند تا حد زیادی به جلوگیری از تشدید بیماری کمک کند. به بیمار توصیه می‌شود در دوره‌های زمانی منظم تحت آزمایش قرار بگیرد.

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما