باغ ارغوان ( مجموعه شعر)

معرفی کتاب: مجموعه شعر حاضر، گزيده‌اي از شعرهاي عاشورايي استان يزد است كه آن را حوزه هنري يزد در 116 صفحه و شعرهايي از 56 شاعر تهيه و تدوين نموده است. مجموعه، شعرهايي در قالب غزل، مثنوي، رباعي، دوبيتي و سپيد را شامل مي‌شود كه با موضوع عاشورا سروده شده‌اند. مرثيه‌هاي عاشورايي، شاعران ديار يزد همواره ورد زبان دلدادگان خاندان رسالت بوده است. جدايي پيشينياني همانند وحشي بافقي و جيحون يزدي و پيش‌كسوتاني چون مرحوم رياضي و استاد شفق،
پنجشنبه، 30 آبان 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
باغ ارغوان ( مجموعه شعر)
باغ ارغوان ( مجموعه شعر)
باغ ارغوان ( مجموعه شعر)

به كوشش : حوزة هنري يزد
تعداد صفحات: 116
قيمت: 1000 تومان
شابک: 9 ـ 050 ـ 506 ـ 964
نوبت چاپ: اول 1384
شمارگان: 2200
معرفی کتاب: مجموعه شعر حاضر، گزيده‌اي از شعرهاي عاشورايي استان يزد است كه آن را حوزه هنري يزد در 116 صفحه و شعرهايي از 56 شاعر تهيه و تدوين نموده است. مجموعه، شعرهايي در قالب غزل، مثنوي، رباعي، دوبيتي و سپيد را شامل مي‌شود كه با موضوع عاشورا سروده شده‌اند. مرثيه‌هاي عاشورايي، شاعران ديار يزد همواره ورد زبان دلدادگان خاندان رسالت بوده است. جدايي پيشينياني همانند وحشي بافقي و جيحون يزدي و پيش‌كسوتاني چون مرحوم رياضي و استاد شفق، جوانان صاحب ذوق اين سامان همواره با آثاري زيبا ارادت خويش را به خاندان پاک اهل بيت (علیه السلام) ابراز داشته‌اند و آثار شنيدني و قابل تأملي را در اين باب آفريده‌اند كه نمونه‌هاي آن را در اين مجموعه مي‌خوانيد.
دفتر حاضر گزيده‌اي است از آثار فراخوان شعر عاشورایی استان یزد كه به همراه تعدادي ديگر از شعرهاي عاشورايي شاعران جوان استان در دسترس عموم ارادتمندان اهل بيت (علیه السلام) اكنون قرار دارد كه فتح‌الباب است براي آفرينش و نشر گسترده‌تر آثار ولايي و عاشورايي در ساير استانها. رباعي از اين مجموعه سروده سيده اعظم جلال‌زاده را مي‌خوانيم:
گم كرد حضور آبي‌اش دريا را / سرشارترين تشنگي صحرا را / دريا دريا به دستهايش پيوست / وقتي كه كشيد طرح عاشورا /
و شعري سپيد از وي: حماسة عطش اين بود/ آب/ تشنة حسين (علیه السلام).

تصاوير زيبا و مرتبط با اين مقاله




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.