خبرنگاران نظامي آمريكائي در تلاش دستیابی به حقيقت، اعتماد و اعتبار

در 28 آوريل و تحت حمايت مركز مطبوعات خارجي ايالات متحده، گراهام ورود ده ها خبرنگار خارجي را به اين دانشکده خوشامد گفت. اين گزارشگران غيرنظامي را يك روز تمام در این اين دانشکده بسیار مجهز كه در پايگاه نظامي Meade در مريلند، نزديك واشنگتن قرار دارد، گردش داده می شوند و توضیحات در اختیارشان می گذارند .
شنبه، 2 آذر 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
خبرنگاران نظامي آمريكائي در تلاش دستیابی به حقيقت، اعتماد و اعتبار
خبرنگاران نظامي آمريكائي در تلاش دستیابی به حقيقت، اعتماد و اعتبار
خبرنگاران نظامي آمريكائي در تلاش دستیابی به حقيقت، اعتماد و اعتبار

نويسنده:جين مورس
دانشكده اطلاعات وزارت دفاع به تربیت کارشناسان ارتباطات از چهارگوشه جهان اشتغال دارد.
واشنگتن- دبليو كاري گراهام، کاپیتن نيروي دريائي آمريكا، ، فرمانده دانشكده اطلاعات دفاعي آمريكا (DINFOS) مي گويد : «حقيقت، اعتماد و اعتبار" واژه اي های اصلی، كه بر همۀ آموزش ارتباطات در اين دانشکده حضور دارند.»
در 28 آوريل و تحت حمايت مركز مطبوعات خارجي ايالات متحده، گراهام ورود ده ها خبرنگار خارجي را به اين دانشکده خوشامد گفت. اين گزارشگران غيرنظامي را يك روز تمام در این اين دانشکده بسیار مجهز كه در پايگاه نظامي Meade در مريلند، نزديك واشنگتن قرار دارد، گردش داده می شوند و توضیحات در اختیارشان می گذارند .
DINFOS ، دانشكده وزارت دفاع آمريكا به آموزش افراد از تمام شاخه هاي نظامي ارتش آمريكا در زمينه روابط عمومي، چاپ و خبرنگاري الكترونيك، عكاسي و پخش راديو تلويزيوني اشتغال دارد.
اين دانشکده همچنين كارمندان دولتي و سربازان نظامي را که از حدود 70 كشور دنيا آمده اند آموزش مي دهد.
هر ساله حدود 35 هزار دانشجو در DINFOS به تحصيل مي پردازند، در اين دانشکده 30 دوره آموزشي يكساله در 9 زمينه ارتباطي جداگانه ارائه مي شود. اين دانشکده همچمين آموزش از راه دور را نيز در به دانشجويان ارائه مي دهد.

چرا خبرنگاري نظامي؟

به گفته رونالد واتروس، سرهنگ دوم نيروي دريایي آمريكا، با حضور بيش از 1 ميليون و 400 هزار كارمند نظامي در حال خدمت در ارتش، نيروي دريائي، نيروي هوائي و گارد ساحلي آمريكا، تقاضاي داخلي براي پوشش خبري فعاليتهاي نظامي بسيار زياد است.
اما افراد غيرنظامي، ازجمله از رسانه هاي خبري غيرنظامي نيز بويژه زمانيكه فعاليتهاي نظامي مانند تمرينهاي آموزشي يا سوانح جوامع غيرنظامي را نیز تحت تاثير قرار مي دهد، در جمع خبرنگاران نظامي دیده می شوند
او مي گويد: «كار ما مخفي نگهداشتن اطلاعات نيست»، با اين حال سياست وزارت دفاع آمريكا عدم توزیع برخي اطلاعات نظامي را كه در "اصول اطلاعاتی" به طور شفاف ذكر شده، اقتضا می کند.. اين سياست هرگونه افشاي اطلاعات را كه ممكن است به امنيت ملي آسيب برساند و يا آسايش و زندگي خصوصی نيروهاي نظامي آمريكا را تهديد كند، منع كرده است.
اصول اطلاعاتي همچين بطور شفاف اعلام مي كند كه "تبليغات هيچ جایی در برنامه های مربوط به روابط عمومی در وزارت دفاع ندارد." اما به گفته واتروس، DINFOS دانشجويان خود را برای مقابله با تبليغات مخالفان آموزش می دهد.

گزارشگران ادغام شده

گاه وظايف خبرنگاران نظامي شامل ياري دادن به خبرنگاران غيرنظامي "ادغام شده" است كه در حالی که وابسته به یک واحد نظامی آمریکایی هستند، در باره برخوردهای مسلحانه گزار می دهند. به گفته واتروس، اين خبرنگاران ادغام شده به سبب غیرنظامی بودن غالبا قادرند آنچه را كه از سوی مردم به عنوان معتبرترين اطلاعات تلقی می شود، ارائه کنند.
در اكثر مواقع خبرنگاران نظامي از حضور گزارشگران ادغام شدهغيرنظامي پشتیبانی می کنند. در جریان میز گردی که پیرامون این موضوع بر گزار شد، آنجلا مك كنزي، استوار دوم ارتش آمريكا كه مدتي در عراق در بخش روابط عمومي مشغول فعاليت يود اعلام كرد كه گزارشگران ادغام شده در مقایسه با خبرنگاراني كه برای ماموريتهاي كوتاه مدت اعزام می شوند، دسترسی بیشتری به اطلاعات دارند و برای مدتی طولانی تر می توانند یک موضوع را پیگیری کنند..
با اين حال، پال فيزپاتريك، سرهنگ دوم ارتش آمريكا كه در روابط عمومي ارتش امريکا در عراق و افغانستان فعاليت كرده اذعان دارد كه گزارشگران عدغام شده هرگز از "هر دو سوي واقعه" با خبر نمي شوند. علت ساده است: این گزارشگران ناگزیرند در معیت واحد نظامي آمريكا باقي بمانند تا گزندي از جانب دشمن به آنان نرسد.
استان تاويولي، درجه دار نيروي دريائي آمريكا كه مدتها در بخش روابط عمومي ارتش در سومالي، عراق، اوگاندا و روآندا فعاليت داشته مشاهده كرده است كه " اعتماد از هر دو طرف مورد نياز است. گزارشگران همراه نمي توانند از اطلاعات طبقه بندي شده استفاده كنند اما آنان آزادند که خبرهاي بد را نيز مخابره كنند."

قهرمانان ارتباطات

حرفه خبرنگاري سپري در برابر گلوله ها و بمبها فراهم نمی کند. فارغ التحصيلان دانشكده DINFOS صرفنظر از هر تخصصي که داشته باشند، قبل از هرچیز سربازند، و برخي خود را در حال انجام وظيفه در حین نبردهاي سخت نظامي مي يابند.
دانشكده نظامي به منظور گرامیداشت ياد آنهایی كه در زمان انحام وظيفه در جبهه ها جان خود را از دست داده اند، مكاني به نام تالار قهرمانان تاسيس و آن را به خبرنگاران قهرمان اهداء كرده است.
مگن مك كلانگ، يكي از اين قهرمانان ، تفنگدار دريائي ارتش آمريكا ست كه در حال همراهی خبرنگاران ادعام شده طي عمليات بمبگذاري در 6 دسامبر 2006 در عراق كشته شد. به نقل از برايان سالاس، سرهنگ دوم و افسر روابط عمومي تفنگداران دریایی اعزامي به عراق در بزرگداشت مکلانگ اعلام شد" « او پشتیبان رسانه ها در عراق به شمار می رفت ، ودر رابطه اش با خبرنگاراني كه با آنان كار مي كرد زني سختگير و در عين حال منصف بود.»،
نام مك كلانگ همراه با اسامی 100 خبرنگار نظامي ديگري كه از زمان جنگ كره در نبردهاي مختلف كشته شدند در لوحی در اين مكان حک شده است.

تصاوير زيبا و مرتبط با اين مقاله




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط