با استفاده از سفید کننده از شر حشرات خلاص شویم؟

این روزها سفید کننده به عنوان یک چاره‌ی شگفت آور برای کشتن حشرات رختخواب و تخم‌های آن، خریدار پیدا کرده است. آیا واقعاً موثر است؟ ما برخی توصیه‌ها و دستور العمل‌ها را در مورد استفاده از سفید کننده برای از بین بردن این
چهارشنبه، 17 شهريور 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
با استفاده از سفید کننده از شر حشرات خلاص شویم؟
با استفاده از سفید کننده از شر حشرات خلاص شویم؟

 

مترجم : بهروزی
منبع: راسخون



 


این روزها سفید کننده به عنوان یک چاره‌ی شگفت آور برای کشتن حشرات رختخواب و تخم‌های آن، خریدار پیدا کرده است. آیا واقعاً موثر است؟ ما برخی توصیه‌ها و دستور العمل‌ها را در مورد استفاده از سفید کننده برای از بین بردن این مزاحم‌ها و انگل‌ها برای شما آورده‌ایم.
استفاده از سفید کننده بر روی تشک ایده‌ی خوبی نیست چون می‌تواند باعث خارش پوست و موجب مشکلات تنفسی شود. آن را به طور کامل جارو بکشید و داخل نگهدارنده‌ی تشک از حشرات رختخواب، قرار دهید.
مبارزه با هجوم حشرات رختخواب می‌تواند تجربه‌ی آزار دهنده‌ای باشد چون شما روش‌های مختلفی را بدون هیچ نتیجه‌ای امتحان می‌کنید. علاوه بر انواع مختلفی از اسپری‌ها و حشره کش‌های دیگر که در بازار موجود هستند، روش‌های خانگی فراوانی نیز وجود دارند. استفاده از افراد متخصص و ماهر برای از بین حشرات رختخواب و بستر یک انتخاب آسان است اما این گزینه برای هجوم زیاد، خوب و ایده‌آل است. شما می‌توانید برای از بین بردن حشرات بستر، به روش‌های خانگی متوسل شوید و هزینه و وقت بگذارید به خصوص که اگر با استفاده از روش‌های فوری به موفقیت نرسیده‌اند.
با این که اینترنت پر از روش‌های خانگی فراوان برای کشتن حشرات بستر است اما شما باید بدانید که فقط عده‌ای از آنها واقعاً موثر هستند. سفید کننده یکی از آیتم‌های خانگی و رایج به کار برده شده برای از بین بردن و انهدام حشرات بستر است. گفته می‌شود که برای کاهش جمعیت حشرات بستر موثر عمل می‌کند اما سفید کننده‌ محدودیت‌هایی نیز دارد. در زیر خلاصه‌ای از روش‌های مناسب استفاده از سفید کننده برای کشتن حشرات بستر و رختخواب آورده شده است.

توصیه‌هایی برای استفاده از سفید کننده برای کشتن حشرات تختواب :

با استفاده از سفید کننده از شر حشرات خلاص شویم؟
سفید کننده‌ی رقیق نشده می‌تواند حشرات تختخواب را بکشد اگر که به طور مستقیم بر روی این حشرات اعمال شود. گفته می‌شود تماس طولانی حشرات رختخواب با سفید کننده، برای کشتن، بسیار موثرتر واقع می‌شود. چنین روشی تقریباً غیر عملی است. جدا کردن حشرات رختخواب و کشتن آنها ممکن نیست. در اینجا برخی روش‌های عملی برای استفاده از سفید کننده برای از بین بردن و انهدام حشرات تختخواب آورده شده است.
• قبل از شروع استفاده از سفید کننده، آت و آشغال‌ها را از منطقه‌ی آلوده بردارید. هر چیزی مثل کتاب، جعبه، کاغذ، فرش، هر چیز آویزان بر روی دیوار و غیره را بردارید. اگر ممکن است آن وسایل را از آنجا ببرید اما در غیر این صورت می‌توانند باشند.
• هر چیزی مثل جا رختی، قفسه، پا تختی و دراور و میز آرایش را بیرون ببرید. چیزهایی را که نمی‌توان شست، جدا کنید. آنها را کاملاً جارو بکشید و در کیسه‌های آشغال قرار دهید. کیسه‌ها را به خوبی ببندید تا حشرات خفه شوند و بمیرند.
• چیزهای قابل شستشو را جمع کنید. آنها را در محلولی از سفید کننده‌ی محافظ رنگ، پاک کننده و آب داغ بشویید. بعد از این که این کار را انجام دادید، آنها را در خشک کنی با دمای بالا خشک کنید.
• ادغام سفید کننده و گرما برای حشرات تختخواب بالغ، بچه و تخم‌های آن، کشنده است. برای نتایج بهتر، وسایل شسته شده را حداقل به مدت نیم ساعت در دمای بسیار بالا خشک کنید. سپس چیزهای شسته شده را در کیسه‌های پلاستیکی قرار دهید و به خوبی بسته بندی بکنید و در مکان دیگری قرار دهید.
• سفید کننده‌ی خانگی و آب داغ را به مقادیر مساوی ترکیب کنید. یک دستمال را در محلول خیس کنید و سطوح قابل شستشو را با آن تمیز کنید. محلول را روی تشک و فنر تختخواب اسپری بکنید. به مدت چند هفته از استفاده از تشک، خودداری بکنید. هنگام استفاده از سفید کننده از دستکش استفاده بکنید.
• اگر ممکن است محلول سفید کننده را روی جاهای پنهان و مخفی مثل تخته‌ی بالای تشک، ترک و شکاف و غیره اسپری بکنید. شما می‌توانید از زمین خوراکی دارای جداره‌ی سیلیسی در مکان‌های دیگر استفاده بکنید که در آن از محلول سفید کننده نمی‌توان استفاده کرد.
• به مدت چند روز از اتاق استفاده نکنید. اگر ممکن است تشک را در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید. اتاق را هر روز بدون وقفه جارو بکنید. ترک‌ها و شکاف‌ها را قبل از استفاده از اتاق، بگیرید.
• مبل، فرش، جا رختی‌ها و دراور و کشوها را در اتاق جارو بکنید. اگر ممکن است آنها را به مدت چند روز در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید. حتماً باید تشک، فنر تخت، تخته‌های دور آن و تخته‌ی بالای تشک را به طور کامل جارو بکنید.
• بعد از این که این کار را انجام دادید، تشک را درون بسته‌ و یا کاور پلاستیکی حشره‌ی تختواب حداقل به مدت 12 ماه قرار دهید. این کار این اطمینان را خواهد داد که حشرات به خاطر خفگی خواهند مرد.

آیا سفید کننده حشرات تختخواب و تخم‌های آنها را می‌کشد؟

بله. سفید کننده‌‌ی رقیق نشده می‌تواند برای کشتن حشرات رختخواب و بستر موثر باشد اگر که به طور مستقیم اعمال شود. اگر می‌خواهید که بعداً از تشک استفاده بکنید، نمی‌توانید آن را در داخل سفید کننده خیس بکنید. حتی اگر شما سفید کننده را روی تشک اسپری بکنید ممکن است حشرات، داخل آن پنهان شوند. حتی تخم‌هایی که داخل آن گذارده شده است بی‌تأثیر خواهند ماند. سفید کننده رقیق شده ممکن است نسبت به نوع رقیق نشده، خیلی موثر نباشد. اما آیا استفاده از سفید کننده آن هم به مقدار خیلی زیاد داخل خانه، سالم است؟ تنفس خیلی زیاد سفید کننده می‌تواند موجب مشکلات تنفسی، سر درد، حالت تهوع و غیره شود. بنابراین اگر می‌خواهید از سفید کننده برای کشتن حشرات تختخواب و بستر استفاده بکنید، از یک ماسک خوب استفاده بکنید. برچسب محصول و اطلاعات ایمنی ارائه شده توسط تولید کننده را بخوانید. طبق آن از محصول استفاده بکنید. روش ذکر شده در بالا، ایمن‌ترین روش برای استفاده از سفید کننده برای کشتن حشرات بستر و تختخواب است. در حالت هجوم خیلی بد، به جای تلاش برای کشتن حشرات داخل آن، تشک را دور بیندازید. روش‌های موثر دیگر شامل بخار دادن به مبل، روش‌های خیلی داغ و یا خیلی سرد است. همیشه بهتر است که برای رها شدن از شر هجوم شدید حشرات تختخواب، افراد حرفه‌ای و ماهر را استخدام کنید و به خدمت بگیرید.

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.