تشنج در کودکان

تشنج به صورت حرکاتي غير ارادي و نامنظم در اثر انقباضات عضلات بدن ظاهر مي شود که شدت آن و زماني که به طول مي انجامد، متغير است. در اين حالت، کودک هوشياري خود را از دست داده، نگاهش خيره و ثابت مي شود، چشمها ممکن است به سمت بالا و يا گوشه ها بچرخند. در صورتي که تشنج عمومي باشد، تمام عضلات بدن را شامل مي شود. اما در تشنج موضعي تنها برخي از عضلات منقبض مي شوند. دلايل بسياري مي تواند موجب بروز تشنج گردد، اما در کودکان زير سه
چهارشنبه، 6 آذر 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تشنج در کودکان
 تشنج در کودکان
تشنج در کودکان

تشنج به صورت حرکاتي غير ارادي و نامنظم در اثر انقباضات عضلات بدن ظاهر مي شود که شدت آن و زماني که به طول مي انجامد، متغير است. در اين حالت، کودک هوشياري خود را از دست داده، نگاهش خيره و ثابت مي شود، چشمها ممکن است به سمت بالا و يا گوشه ها بچرخند. در صورتي که تشنج عمومي باشد، تمام عضلات بدن را شامل مي شود. اما در تشنج موضعي تنها برخي از عضلات منقبض مي شوند. دلايل بسياري مي تواند موجب بروز تشنج گردد، اما در کودکان زير سه سال، تب بالا ( 40 درجه ) يکي از دلايل عمده آن محسوب مي شود.
معمولاً والدين به شدت نگران شده، خونسردي خود را از دست مي دهند، در صورتي که حفظ آرامش در چنين مواقعي بسيار لازم است.
درصورت بروز تشنج توصيه هاي زير را به خاطر داشته باشيد: کودک را بلافاصله بر روي تشک و يا هر زيرانداز نرم ديگر دراز کنيد. اشياء را از اطراف او دور کنيد تا در صورت تکانهاي قسمت هاي مختلف بدن، کودک با آنها برخورد نکند.
مراقب جراحت احتمالي زبان کودک باشيد.
به سرعت به شستشوي بدن کودک با محلول آب ولرم و پايين آوردن دماي بدن او اقدام کنيد که سبب بروز تشنج گرديده است.
جهت کاهش دماي بدن کودک از شياف تب بر استفاده کنيد.
مراجعه به پزشک جهت مشخص شدن علت تشنج ضروري است.
منبع: کتاب کودک من

تصاوير زيبا و مرتبط با اين مقاله




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما