دل نوشته هایی به مناسبت روز مجلس

قلم در دست‏های توست تا به اندیشه‏ای زلال، خوشبختی را بر پیشانی شهر بنویسی. می‏دانی که پشت این درهای بسته، هزار هزار چشم امید به توست؛ به تو که برگزیده شدی تا در تلاطم و هجوم توفان‏های سیاست، امنیت و آسایش شهر را کشتیبان شوی. درست از آن روز که تمام آرزوهایم را خلاصه کردم در برگه‏ای و نام تو را به صندوق هدیه دادم. از آن روز که یقین و اعتمادم رابه روشنی دست‏های تو گره زدم و انتخابت کردم تا جای من، بر صندلی‏های مجلس بنشینی. تا صدای من باشی از
جمعه، 8 آذر 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دل نوشته هایی به مناسبت روز مجلس
دل نوشته هایی به مناسبت روز مجلس
دل نوشته هایی به مناسبت روز مجلس

تصویب قانون شکفتن

خدیجه پنجی
قلم در دست‏های توست تا به اندیشه‏ای زلال، خوشبختی را بر پیشانی شهر بنویسی. می‏دانی که پشت این درهای بسته، هزار هزار چشم امید به توست؛ به تو که برگزیده شدی تا در تلاطم و هجوم توفان‏های سیاست، امنیت و آسایش شهر را کشتیبان شوی. درست از آن روز که تمام آرزوهایم را خلاصه کردم در برگه‏ای و نام تو را به صندوق هدیه دادم. از آن روز که یقین و اعتمادم رابه روشنی دست‏های تو گره زدم و انتخابت کردم تا جای من، بر صندلی‏های مجلس بنشینی. تا صدای من باشی از گلوی قانون، تا نماینده آرزوهای کوچک و بزرگ من باشی در بازار گرمی لایحه‏ها. پس، آن هنگام که ستاره‏های خوشبختی و عدالت را بین دست‏های امیدوار تقسیم می‏کنی، مرا از یاد مبر.

تکیه بر صلابت تو

آینده، روشنایی خود را در سایه تلاش تو قدم می‏زند؛ آن گاه که لحظه‏هایت را به دست‏های عشق می‏سپاری و خواب‏هایت را به بیداری گره می‏زنی، تا فرصت‏ها، پشت تلّی از غفلت، فراموش نشود.
ملّت، به استواری و صلابت حضورت تکیه کرده است. رنج‏های‏مان را به صلابت شانه‏هایت سپرده‏ایم که پشتوانه دیروزها و امروزهاست. شکوه خستگی‏ناپذیر کلامت، کوه‏ها را از نفس انداخته است. پل می‏زنی امروز را به آینده، با واژه واژه کلامت، عشق را جان می‏دهی. اجاق‏های معرفت از حرارت حرف‏های شما روشن است. در چهاردیواری مجلس، سرنوشت شهر را، وطن را می‏نگارید. آرمان‏ها و اعتقادهای یک ملت را تصویب می‏کنید تا ایمان، چلچراغ همیشه روشن وطن باشد و عشق، حرف اول و آخر همه. من یقین دارم که در قاموس تو، هیچ قانونی بالاتر از سرافرازی وطن نیست.

مصوبه عشق

از گذشته‏های دور می‏شناسمت. از همان لحظه که نامت را بر برگه‏ای از دلم نوشتم و تصمیم‏های مهم زندگی‏ام را به قاطعیت کلامت حواله کردم، می‏دانستم که اشتباه نکرده‏ام. تو آمده‏ای با رنج هزاره‏ها بر دوش، تا هوای مجلس، خالی از عطر حقیقت نباشد، من به دست‏های پرتوانت ایمان دارم که واژه واژه عظمت و شکوه ایران را خواهی نگاشت. می‏دانم که غرور باستانی میهن در اندیشه‏ات جاری است. می‏دانم که عقاب‏های ستیهنده باغیرت، بر فراز باورهایت آشیان دارد. می‏دانم که سیاهی جوهر خامه‏ات، هرگز پا بر قداست و سرخی خون شهیدان نخواهد گذاشت. تو میراث‏دار غرور و صلابت ایران زمینی؛ میراث‏دار تاریخ باشکوه باستانی میهن، وارث بر حق «مدرّس‏ها». باران عاشقانه کلامت، مرزهای پرگهر ایران را به آبادی و سرسبزی پیوند می‏زند و آینده سرزمین ایران را به بلندی و آزادگی می‏رساند. امروز روز توست؛ روز قانون مهربانی تو، درمصوّبه عشق. صدایت در کنگره عدالت و آزادگی هماره طنین‏انداز باد.

فردا از آن ماست

فردا از آن من است؛ وقتی سرنوشت باغ، در دست‏های بهارانه توست. تو که گل‏های بالندگی، از زلالی اندیشه‏ات سیراب می‏شوند و درختان تناور سازندگی، به تجربه‏های سبز همیشگی‏ات قلمه می‏خورد. نسیم حضورت، عطر رویش است در ذهن تمام گلدان‏ها، تو باغبان دل‏سوزی هستی که پاییز را از رؤیای باغ می‏گیری و ترانه آبادانی سر می‏دهی. با تلاش شبانه روزی تو، نتیجه تمام درخت‏ها، سیب‏های خوشبختی است. وقتی تو نگهبان باغ باشی، خواب پرچین‏ها طلایی است و پاییز، هرگز زهره رویش ندراد. قانون شکفتن در دست‏های سبز تو تصویب می‏شود تاآینده باغ، همیشه بهاری باشد.

به سمت جاده‏های کمال

محمدکاظم بدرالدین
سلام بر پیام‏آوران بقای جامعه که روزهای ما را از عطر ملایم تصویب‏های خویش، سرمست می‏سازند.
درود بر مردانی از تبار آینه که سیاهی‏های احتمالی را که در پی ریشه دواندن است، می‏زدایند!
مجلس، یعنی تجمع گل‏های بوستان که گرد هم می‏آیند تا تصویر نوروز میهن را جهانی کنند.
چقدر لباس یک‏رنگی و اتحاد، به قامت رعنای مجلس می‏آید؛ آن هنگام که چهره دروغ‏پرداز فتنه، به دست کُرسی‏نشینان آن، یک صدا بر ملا می‏شود!
مجلس، یعنی تدوین کتابی ضروری که سطرهای آن، سرشار از اندیشه‏های منضبط و افکار منسجم است.
مجلس، یعنی هدایت آحاد ملت به سمت جاده‏های دلگشای کمال.
منبع: ماهنامه اشارات

تصاوير زيبا و مرتبط با اين مقاله




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.