سلامت و زندگي...

گوجه فرنگى داراى قند، چربي، کلسيم، فسفر، آهن و ويتامين‌هاى A ، B، C، آK و پروتئين است. ويتامين‌‌A در گوجه فرنگى به مقدار فراوانى وجود دارد و اين همان ويتامينى است که براى تقويت بينايى و رشد استخوان‌ها لازم است. گوجه فرنگى براى تسکين دردهاى عصبى و رفع بى‌اشتهايى و يبوست مفيد است ولى بايد دقت کرد گوجه فرنگى را حتما رسيده‌اش را بخوريم زيرا نارس آن ماده‌اى به نام سولاتنن دارد که يک نوع ماده سمى است. گوجه فرنگى براى بيمارى‌هاى رماتيسم و نقرس مفيد
شنبه، 9 آذر 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
سلامت و زندگي...
سلامت و زندگي...
سلامت و زندگي...

گوجه‌ فرنگى مسکن دردهاى عصبى و رافع بى‌اشتهايي

گوجه فرنگى داراى قند، چربي، کلسيم، فسفر، آهن و ويتامين‌هاى A ، B، C، آK و پروتئين است. ويتامين‌‌A در گوجه فرنگى به مقدار فراوانى وجود دارد و اين همان ويتامينى است که براى تقويت بينايى و رشد استخوان‌ها لازم است. گوجه فرنگى براى تسکين دردهاى عصبى و رفع بى‌اشتهايى و يبوست مفيد است ولى بايد دقت کرد گوجه فرنگى را حتما رسيده‌اش را بخوريم زيرا نارس آن ماده‌اى به نام سولاتنن دارد که يک نوع ماده سمى است. گوجه فرنگى براى بيمارى‌هاى رماتيسم و نقرس مفيد است ولى براى بيمارى‌هاى سرطان مضراست. گوجه فرنگى خام، هضمش دشوار ولى گوجه فرنگى پخته آميخته با کره سهل‌الهضم است و کسانى که آلرژى دارند نبايد گوجه فرنگى بخورند. خواص گوجه فرنگى خام با پخته آن فرق دارد و اينکه عده‌اى مى‌گويند گوجه فرنگى براى کبد مفيد و عده‌اى ديگر مى‌گويند براى کبد ضرر دارد. هردو سخن صحيح است! زيرا در حالى که خود گوجه فرنگى براى کبد مفيد است. ماده قرمز آن زيان آور است بنابراين، اين ميوه عجيب براى کبد هم مفيد است و هم مضر. گفته مى‌شود در خوردن گوجه فرنگى نبايد افراط شود چرا که ممکن است توليد سنگ کليه کند. شايد با خوردن سالاد گوجه فرنگى با روغن زيتون بتوان از ابتلا به اين بيمارى جلوگيرى کرد،‌ ولى در هر حال گوجه فرنگى روى هم رفته ميوه‌اى مفيد است که در عين حال نبايد در خوردن آن افراط کرد.

ازدياد طول عمر با خوردن کدوحلوايي!

کدو حلوايى و يا کدو تنبل داراى مقادير زيادى ويتامين A است و شيره تخم آن را اگر در شير و با آب بپزند و بخورند مسکن است و براى بى‌خوابى و ورم مجارى ادرار و ملين مزاج و فرونشاندن التهاب معده و درمان يرقان مفيد است. متخصصان تغذيه مى‌گويند شيره تخم کدو دارويى ملين است و اگر کسى مبتلا به يبوست‌هاى خيلى سخت باشد و صبح ناشتا يک فنجان از آن بخورد بزودى از شر يبوست راحت خواهد شد. کدو حلوايى داراى طبيعت سرد مى‌باشد و باعث طول عمر مى‌گردد. زيرا تحقيقات نشان داده است که مردم کشور پرو که رکوردار مصرف کدوحلوايى هستند داراى طول عمر بسيار و حداقل‌هاى بيمارى‌هاى داخلى و يبوستى هستند. لازم به ذکر است که از تخم کدو حلوايى هم روغنى گرفته مى‌شود که براى رفع بى‌خوابى مفيد است.

خواص بى‌شمار کاهو ...

يکى از سبزى‌هاى بسيار مفيد براى سلامت انسان کاهو مى‌باشد که داراى طبيعت سرد و حاوى پروتئين، قند، کلسيم، فسفر، پتاسيم، منيزيم و حاوى ويتامين‌هاى A، B و C است. کاهو براى دفع يبوست مزاج، دفع صفرا و درمان يرقان و افزايش حجم ادرار و خون قاعدگى و تسکين سوزش مجراى ادرار و تصفيه خون و رفع عطش، سر درد و زکام بسيار مفيد است. مبتلايان به سل و تنگى نفس و کسانى که معده‌شان زود نفخ مى‌کند بايد آن را به مقدار کم و با احتياط بخورند. مصلح کاهو نعناع است. کاهو خواب‌آور و براى مفصل‌ها و مزاج‌ها مفيد و براى مبتلايان به ورم قولنج مضر است. کاهو خون را صاف و اخلاط را رقيق مى‌کند.همچنين کاهو براى نيروى بدنى سودمند است و داراى يد، کلسيم، سکيلون، آهن، پتاسيم، سولفور، فسفر و مواد قندى و مواد چربى و مواد ازته مى‌باشد.چنانچه کاهو مخلوط با عصاره هويج خورده شود بر خاصيت آن افزوده مى‌گردد. کاهو مسکن اعصاب مى‌باشد و رنگ مو را براق و رنگ صورت را گلگون مى‌کند. اگر کاهو را بعد از غذا بخورند، غذاهايى که خوب هضم نشده‌اند را خيلى سريع هضم مى‌کند. کاهو براى معالجه يرقان، انسداد مجراى طحال و کبد و براى اشخاص عصبانى و پريشان مفيد است زيرا خواب راحتى توليد مى‌کند لذا اشخاصى که مبتلا به تپش قلب و بى‌خوابى هستند هنگام شب قبل از خواب کاهو بخورند.

تصاوير زيبا و مرتبط با اين مقاله




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.