ابيا

34سانتيمتر . پرنده اي جنگلي و تك زي كه به علت همرنگي با محيط بيشه زار و حاشيه ي جنگلي و كم حركتي پرنده تشخيص آن مشكل است . نشانه ي آن از (پاشلك معمولي ) عبارتست از اندازه ي بزرگتر ، جثه ي بزرگتر ، منقار كلفت تر ، بال هاي گرد تر ، سطح شكمي نخودي با راهراه هاي عرضي ظريف ، و نوارهاي عرضي سياه روي گردن و پس سر . روز را در استتار كامل به سر ميبرد و در صورت پرواز با صداي صفير مانندي از زمين بر ميخيزد وبالا فاصله فرود مي آيد . پروازش
يکشنبه، 17 آذر 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ابيا
ابيا
ابيا

نويسنده: سعید قمریان

مشخصات

34سانتيمتر . پرنده اي جنگلي و تك زي كه به علت همرنگي با محيط بيشه زار و حاشيه ي جنگلي و كم حركتي پرنده تشخيص آن مشكل است . نشانه ي آن از (پاشلك معمولي ) عبارتست از اندازه ي بزرگتر ، جثه ي بزرگتر ، منقار كلفت تر ، بال هاي گرد تر ، سطح شكمي نخودي با راهراه هاي عرضي ظريف ، و نوارهاي عرضي سياه روي گردن و پس سر . روز را در استتار كامل به سر ميبرد و در صورت پرواز با صداي صفير مانندي از زمين بر ميخيزد وبالا فاصله فرود مي آيد . پروازش معمولا" سريع . مارپيچي است. معمولا"در نور كم يعني صبح خيلي زود يا غروب فعاليت ميكند .
زيستگاه: مناطق پر درخت به وي‍‍ژه اگر مرطوب . پر از گل و گياه باشد.

پراكندگي :

به تعداد فراوان زمستان را در شمال ايران به خصوص زمبن هاي پست ناحيه ي درياي خزر مي گذرانند. گاهي به سمت جنوب تا خوزستان ،فارس و بلوچستان ديده مي شود .
منبع:http://www.irandeserts.com




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما